ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Σοφία Ζαχαράκη: «Προχωράμε στον Εθνικό Διάλογο για μια νέα Παιδαγωγική και Κοινωνική Συμφωνία για το σχολείο του 2040, με αιχμή το Εθνικό Απολυτήριο»

«Υπάρχουν στιγμές στη Βουλή που δεν κρίνονται από την ένταση της αντιπαράθεσης, αλλά από το βάθος της ευθύνης», τόνισε η Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Σοφία Ζαχαράκη, μιλώντας στη συζήτηση για τον Κρατικό Προϋπολογισμό, επισημαίνοντας ότι η Παιδεία αποτελεί τη μακροπρόθεσμη επένδυση εθνικής συνοχής, κοινωνικής δικαιοσύνης και αναπτυξιακής προοπτικής.

Η Σοφία Ζαχαράκη υπογράμμισε ότι η συζήτηση διεξάγεται σε μια συγκυρία όπου είναι πλέον εμφανής η πορεία που έχει διανύσει η χώρα, ανακτώντας κύρος, αξιοπιστία και προοπτική. Τόνισε ότι η Κυβέρνηση επωμίζεται το βάρος της ευθύνης για τις αλλαγές και τις μεταρρυθμίσεις, συγκρουόμενη με κακές πρακτικές του παρελθόντος και με παθογένειες που κράτησαν πίσω τη χώρα.

Αναφερόμενη στον τομέα ευθύνης της, σημείωσε ότι ο συζητούμενος προϋπολογισμός δεν αποτυπώνει απλώς μια αύξηση πόρων, αλλά ένα ολοκληρωμένο σχέδιο «για μια στέρεη αρχιτεκτονική αλλαγής της δημόσιας εκπαίδευσης».

«Σήμερα δεν συζητάμε απλώς έναν ακόμη προϋπολογισμό του Υπουργείου Παιδείας. Ανοίγουμε τη συζήτηση για το ποιο σχολείο έχει ανάγκη η χώρα. Αν η Ελλάδα θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει την Παιδεία αποσπασματικά ή αν θα έχει το πολιτικό θάρρος να χτίσει ένα δημόσιο σχολείο που αντέχει στον χρόνο, στις κρίσεις και στις κοινωνικές ανισότητες», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Υπενθύμισε ότι από το 2019 ο προϋπολογισμός του Υπουργείου Παιδείας έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 22%, με τον φετινό προϋπολογισμό να ανέρχεται στα 6,87 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 700 εκατ. ευρώ. Όπως τόνισε, «οι πόροι δεν είναι ανεξάντλητοι, αλλά η κατανομή τους οφείλει να είναι ορθολογική και δίκαιη».

Η Υπουργός επανέλαβε ότι ύψιστη προτεραιότητα της Κυβέρνησης αποτελεί το δημόσιο σχολείο, ανακοινώνοντας τη λειτουργία εντός του 2026 της ψηφιακής πλατφόρμας EduPlan, η οποία θα αξιοποιεί την Τεχνητή Νοημοσύνη για την έγκαιρη πρόβλεψη αναγκών και την ορθολογική στελέχωση των σχολικών μονάδων.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών, επισημαίνοντας ότι από το 2020 έως σήμερα 48.548 εκπαιδευτικοί απέκτησαν οργανικές θέσεις, ενώ το 2025 πραγματοποιήθηκαν 8.900 νέοι διορισμοί και περίπου 45.000 προσλήψεις αναπληρωτών. Τόνισε, επίσης, ότι το 2026 αποτελεί χρονιά-ορόσημο για την Ειδική Αγωγή, με τη λειτουργία 3.448 νέων Τμημάτων Ένταξης, 8 νέων σχολείων Ειδικής Αγωγής και τη στελέχωση 600 Σχολικών Δικτύων Υποστήριξης.

Αναφερόμενη στο Ψηφιακό Φροντιστήριο και την Ενισχυτική Διδασκαλία, σημείωσε ότι «χτυπούν στον πυρήνα της ανισότητας», ανακοινώνοντας τη διεύρυνση των ζωντανών μαθημάτων και στην Α΄ και Β΄ Λυκείου. Πέρυσι, 146.000 μαθητές παρακολούθησαν τα μαθήματα, ενώ φέτος ήδη 62.000 παιδιά υποστηρίζονται από τη δομή.

Στο πεδίο του περιεχομένου της διδασκαλίας, η Υπουργός ανέφερε ότι προχωρούν 123 νέα Προγράμματα Σπουδών, με στόχο τη μετάβαση «από το σχολείο της αποστήθισης στο σχολείο της κατανόησης».

Για τις σχολικές υποδομές, σημείωσε ότι μέσω του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου» θα αναβαθμιστούν επιπλέον 2.500 σχολεία την επόμενη τριετία, με συνολικό προϋπολογισμό 650 εκατ. ευρώ, ενώ ήδη 431 σχολεία έχουν ανακαινιστεί. Παράλληλα, προχωρά η δημιουργία 13 Κέντρων Καινοτομίας και ο εξοπλισμός σχολείων με σύγχρονες τεχνολογικές, εργαστηριακές, αθλητικές και μουσικές υποδομές.

Η Σοφία Ζαχαράκη υπογράμμισε ότι «το δημόσιο σχολείο είναι η κεντρική μας προτεραιότητα», τονίζοντας όμως ότι μέσα σε αυτό χτίζονται πολλαπλές ποιοτικές επιλογές. Στο πλαίσιο αυτό αναφέρθηκε στα Πρότυπα, Πειραματικά και Ωνάσεια Σχολεία, υπογραμμίζοντας ότι «δεν είναι σχολεία ελίτ», αλλά δημόσια σχολεία όπου εφαρμόζονται παιδαγωγικές καινοτομίες, νέα προγράμματα και σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας, με συστηματική αξιολόγηση. Στόχος είναι οι καινοτομίες αυτές να διαχέονται σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα και να μην αποτελούν προνόμιο των μεγάλων αστικών κέντρων. Στο πλαίσιο αυτό, αυξάνεται ο αριθμός Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων στην Περιφέρεια, ενώ έως το 2028 τα Πειραματικά Σχολεία αυξάνονται από 120 σε 133.

Για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, η Υπουργός αναφέρθηκε στην ενίσχυση των δημόσιων ΑΕΙ, στη διεθνοποίηση των σπουδών και στη φοιτητική μέριμνα, με έμφαση στις φοιτητικές εστίες. Όπως σημείωσε, υλοποιούνται εκτεταμένα προγράμματα ανακαίνισης και δημιουργίας νέων εστιών, ιδίως στα περιφερειακά πανεπιστήμια, ώστε να στηριχθούν οι φοιτητές και οι οικογένειές τους και να ενισχυθεί η ισόρροπη ακαδημαϊκή ανάπτυξη σε όλη τη χώρα.

Κλείνοντας, η Σοφία Ζαχαράκη τόνισε ότι η Κυβέρνηση προχωρά με σχέδιο και συναίσθηση ευθύνης στον Εθνικό Διάλογο για μια νέα Παιδαγωγική και Κοινωνική Συμφωνία για το σχολείο του 2040, με αιχμή το Εθνικό Απολυτήριο.

«Αν θέλουμε μια Ελλάδα που να αντέχει στον χρόνο, πρέπει να τολμήσουμε ένα σχολείο που να αντέχει στον χρόνο. Αν θέλουμε ανάπτυξη με δικαιοσύνη, πρέπει να επενδύσουμε στη γνώση με διάρκεια. Και αν θέλουμε να κρατήσουμε τα παιδιά μας εδώ, πρέπει να τους δώσουμε λόγο να πιστέψουν σε αυτόν τον τόπο», ανέφερε χαρακτηριστικά

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Έκτακτο επίδομα έως 1.700 ευρώ σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα

Η πιο εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών στην Ελλάδα σε 2 ημέρες στα χέρια σου - Δίνεις από το σπίτι σου

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/12

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα