περιπολ
Σχολείο ή αστυνομικό τμήμα; Εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν αυταρχισμό

Η Αριστερή Συσπείρωση Εκπαιδευτικών Κορυδαλλού καταγγέλλει ότι η ποινικοποίηση εισβάλλει στα σχολεία, με περιστατικά όπως η καταγγελία εξάχρονου παιδιού στην αστυνομία, αποτέλεσμα μιας πολιτικής που μετατρέπει το σχολείο από χώρο ασφάλειας και παιδαγωγικής φροντίδας σε χώρο φόβου, επιτήρησης και πειθαρχίας.

Η αυταρχικότητα και η τοξικότητα πλήττουν παιδιά και εκπαιδευτικούς, ενώ η αξιολόγηση λειτουργεί ως μηχανισμός πίεσης.

Οι εκπαιδευτικοί υπερασπίζονται το σχολείο-αγκαλιά, τη συλλογικότητα, τη δημοκρατία και την παιδαγωγική ελευθερία, καλώντας να σταματήσει η κατρακύλα προς το κακοποιητικό σχολείο και να επαναφερθεί η παιδαγωγική και η φροντίδα για τα παιδιά και το δημόσιο σχολείο.

Η ανακοίνωση της Αριστερής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών Κορυδαλλού:

Η πρόσφατη υπόθεση εκπαιδευτικού που κατήγγειλε εξάχρονο παιδί στην αστυνομία δεν είναι μεμονωμένο γεγονός ούτε «παραφωνία» μιας ακατάλληλης παιδαγωγικά συμπεριφοράς. Είναι σύμπτωμα της πολιτικής που τα τελευταία χρόνια μετατρέπει το δημόσιο σχολείο από χώρο ασφάλειας, παιδαγωγικής φροντίδας και συλλογικής ευθύνης σε καθεστώς φόβου, επιτήρησης και ποινικοποίησης.

Σε ένα υγιές σχολείο, τα ζητήματα που ανακύπτουν αντιμετωπίζονται εντός της σχολικής κοινότητας, μέσα από τον Σύλλογο Διδασκόντων, με παιδαγωγικά εργαλεία, με την υποστήριξη ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης. Στο σχολείο που οικοδομείται σήμερα, όμως, οι λύσεις δεν αναζητούνται στη γνώση, στη συνεργασία και στη φροντίδα, αλλά στα αστυνομικά τμήματα, στα δικαστήρια και στα πειθαρχικά.

Η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας έχει επιβάλει μια νέα κουλτούρα: ένα σχολείο-μηχανισμό, όπου οι διευθυντές αντιμετωπίζονται ως διοικητικοί εκτελεστές άνωθεν εντολών, όπου η «τάξη» και η «νομιμότητα» μετρώνται με καταγγελίες, όχι με παιδαγωγική επάρκεια. Αιχμή του δόρατος αυτής της πολιτικής είναι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που λειτουργεί περισσότερο ως μηχανισμός πίεσης και ελέγχου παρά ως εργαλείο παιδαγωγικής ανατροφοδότησης. Το νέο πειθαρχικό πλαίσιο και η συνεχής πίεση «να αρέσουμε στους από πάνω» ωθούν ακόμη και σοβαρά ζητήματα σχολικής ζωής στην ποινικοποίηση — μια διαδικασία που δεν προστατεύει κανέναν, και κυρίως δεν προστατεύει τα παιδιά.

Δεν είναι τυχαίο: Σε μια κοινωνία που βυθίζεται στην ανασφάλεια, στον ατομικισμό και στη ρητορική μίσους·
σε μια δημόσια σφαίρα όπου η επιθετικότητα και ο ανορθολογισμός έχουν γίνει κανονικότητα·
στο ίδιο πλαίσιο όπου οριζόντια βία ξεσπά στους δρόμους, στις ουρές, στα social media·
το σχολείο δεν μένει ανεπηρέαστο.

Η αυταρχικότητα γεννά φόβο. Ο φόβος γεννά τοξικότητα. Και η τοξικότητα γεννά αποδιοπομπαίους τράγους — ακόμη κι όταν είναι 6 ετών.

Το συγκεκριμένο περιστατικό δεν είναι μια τρέλα. Είναι η ακραία συνέπεια μιας πολιτικής που διαλύει το παιδαγωγικό νόημα του σχολείου και το αντικαθιστά με ποινική λογική, γραφειοκρατία και επιτήρηση.
Σε ένα διαφορετικό σχολικό κλίμα, κανείς εκπαιδευτικός —όσο ανεπαρκής κι αν ήταν— δεν θα σκεφτόταν να απευθυνθεί στην αστυνομία για ένα παιδί 6 χρονών. Η πολιτική λογική που κυριαρχεί το καθιστά «νόμιμη επιλογή».

Ως εκπαιδευτικοί που ζούμε καθημερινά την πραγματικότητα των σχολείων, γνωρίζουμε ότι το κλίμα τοξικότητας είναι πραγματικό. Το νιώθουμε, το βλέπουμε, το ζούμε: την εξάντληση των συναδέλφων, την ανασφάλεια των παιδιών, την επιθετικότητα μέρους των γονέων, την πειθάρχηση μέσω φόβου. Και ξέρουμε ότι δεν είναι τυχαίο. Είναι πολιτική επιλογή.

Εμείς, αντίθετα, πιστεύουμε στο σχολείο-αγκαλιά: στη συλλογικότητα, στη δημοκρατία, στη στήριξη των παιδιών και των εκπαιδευτικών,στην επίλυση των προβλημάτων μέσα στη σχολική κοινότητα,  στην ενίσχυση των δομών ειδικής αγωγής και ψυχοκοινωνικής στήριξης, στην προάσπιση της παιδαγωγικής ελευθερίας και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.

Απέναντι στο σχολείο του φόβου, εμείς αντιτάσσουμε το σχολείο της φροντίδας. Απέναντι στο σχολείο της ποινικοποίησης, το σχολείο της παιδαγωγικής. Απέναντι στην τοξικότητα, τη συλλογικότητα.

  • Να σταματήσουμε τώρα την κατρακύλα προς το κακοποιητικό σχολείο.
  • Να ανοίξουμε ξανά τον δρόμο της παιδαγωγικής, της δημοκρατίας και της κοινότητας.
  • Για τα παιδιά μας. Για εμάς. Για το δημόσιο σχολείο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Black Friday σε μοριοδοτούμενα σεμινάρια και Πιστοποιήσεις Ξένων Γλωσσών για έξτρα 20 μόρια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τσιπρας
«Πυρά» Τάιλερ κατά Τσίπρα για την «Ιθάκη»: «Μην χρησιμοποιείς το όνομά μου για διαφήμιση»
Την αντίδραση του Τάιλερ Μακμπέθ προκάλεσε απόσπασμα του βιβλίου Τσίπρα
«Πυρά» Τάιλερ κατά Τσίπρα για την «Ιθάκη»: «Μην χρησιμοποιείς το όνομά μου για διαφήμιση»
tsipras-mitsotakis.jpg
Τσίπρας: Τι είπαν μετά τις εκλογές του 2019 με τον Μητσοτάκη - «Δεν πίστευε ότι θα αντέξω τόσο»
Η κουβέντα επικεντρώθηκε στο εκλογικό αποτέλεσμα, με τον Μητσοτάκη να δηλώνει ότι περίμενε τη δική του νίκη, αλλά όχι την επιμονή του Τσίπρα
Τσίπρας: Τι είπαν μετά τις εκλογές του 2019 με τον Μητσοτάκη - «Δεν πίστευε ότι θα αντέξω τόσο»