Thumbnail
Καταγγελία για μετακίνηση εκπαιδευτικού Αντιδράσεις για τα “μπαλώματα” στην εκπαίδευση της Ικαρίας

Δύο μήνες μετά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, η κατάσταση στα σχολεία της Ικαρίας παραμένει δραματική, με εκπαιδευτικά κενά που δεν καλύπτονται και χαμένες εκατοντάδες διδακτικές ώρες. Σύμφωνα με καταγγελία, οι αρμόδιες αρχές προχωρούν σε προσωρινές και πρόχειρες λύσεις, μετακινώντας εκπαιδευτικούς από σχολείο σε σχολείο, σε μια προσπάθεια να “μπαλώσουν” τα κενά.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το Νηπιαγωγείο Καραβοστάμου Ικαρίας, όπου το ολοήμερο τμήμα παραμένει κλειστό λόγω έλλειψης νηπιαγωγού. Όπως καταγγέλλεται, οι υπεύθυνοι αποφάσισαν να μετακινήσουν υποχρεωτικά μία εκ των νηπιαγωγών του 1ου Νηπιαγωγείου Ραχών στο Καραβόσταμο, προκαλώντας αντιδράσεις τόσο στους γονείς όσο και στους εκπαιδευτικούς των δύο σχολείων.

Οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων κάνουν λόγο για “μπαλώματα” που αποδυναμώνουν τα σχολεία και επισημαίνουν πως τέτοιες πρακτικές υποβαθμίζουν τη δημόσια εκπαίδευση, επηρεάζοντας αρνητικά τόσο την παιδαγωγική συνέχεια όσο και την ασφάλεια των παιδιών.

Σε κοινή τους τοποθέτηση, οι γονείς θέτουν σειρά ρητορικών ερωτημάτων προς τις αρμόδιες αρχές «Ποια λογική οδηγεί σε συνεχείς μετακινήσεις εκπαιδευτικών; Ποια λογική αποδέχεται τη διαρκή υποστελέχωση και την υποβάθμιση των σχολείων μας;»

Οι ίδιοι υπογραμμίζουν ότι «η λογική του κέρδους δεν μπορεί να καθορίζει την εκπαίδευση» και δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, διεκδικώντας μόνιμους διορισμούς όλων των ειδικοτήτων και καμία συγχώνευση τμημάτων στα σχολεία του νησιού.

Η ανακοίνωση

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΓΙΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Δύο μήνες μετά το ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς και η κατάσταση στα σχολεία συνεχίζει να είναι τραγική. Εκατοντάδες εκπαιδευτικές ώρες χαμένες, εκπαιδευτικά κενά σε όλες τις βαθμίδες που όχι μόνο δεν καλύπτονται , αλλά με διάφορες αλχημείες των υπευθύνων προσπαθούν να καλυφθούν, ανοίγοντας "επικίνδυνα" ζητήματα στην ,όσο μπορεί, εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.
Στο νηπιαγωγείο του Καραβοστάμου λόγω έλλειψης νηπιαγωγού δεν λειτουργεί το ολοήμερο . Οι αρμόδιοι προκειμένου να μπαλώσουν το κενό , μετακινούν υποχρεωτικά μία εκ των νηπιαγωγών των Ραχών σε αυτό του Καραβοστάμου.

Αναρωτιόμαστε, αλήθεια, ποια λογική οδηγεί σε προσωρινό μπάλωμα αποδυναμώνοντας και συγχωνεύοντας τμήματα ;

Ποια λογική οδηγεί σε ένα απέραντο " φύγε εσύ έλα εσύ" ,παίζοντας με την ασφάλεια , την εκπαιδευτική ποιότητα και την ψυχική ισορροπία τόσο των παιδιών όσο και των εκπαιδευτικών;
Ποια λογική οδηγεί στην διαρκή υποστελέχωση των ήδη υποβαθμισμένων σχολειών μας;

Ποια λογική οδηγεί στην αντίληψη ότι τα παιδιά μας είναι "παιδιά ενός κατώτερου θεού";

Τα ερωτήματα είναι ρητορικά. Σαφώς και γνωρίζουμε ποια λογική οδηγεί και στην υποστελέχωση και στην υποβάθμιση και στα μπαλώματα.

Είναι η λογική του κέρδους .

Σας ενημερώνουμε, όμως, ότι εμείς δεν παίζουμε στα ζάρια την μόρφωση και την εκπαίδευση των παιδιών μας.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΚΑΛΥΨΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ ΜΕ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ- ΜΠΑΛΩΜΑΤΑ.
ΑΜΕΣΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ- ΚΑΜΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ.

1. «Καταγγελία για τη μη λειτουργία του ολοήμερου τμήματος στο Νηπιαγωγείο Καραβοστάμου Ικαρίας», από τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων Δημοτικού, Νηπιαγωγείου Καραβοστάμου και Ειδικού Σχολείου Ικαρίας.

ΘΕΜΑ : Καταγγελία για τη μη λειτουργία του ολοήμερου τμήματος στο Νηπιαγωγείο Καραβοστάμου Ικαρίας.

Η έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς σηματοδοτεί για όλους μας την αφετηρία ενός συναρπαστικού ταξιδιού γνώσης , φαντασίας και δημιουργικότητας. Το σχολείο και ειδικά το νηπιαγωγείο και το Δημοτικό δεν αποτελεί μόνο ένα πλαίσιο οργανωμένης μετάδοσης γνώσεων , αλλά είναι και πρέπει να είναι ένας χώρος ολόπλευρης διαπαιδαγώγησης των παιδιών μας που θα τους δίνει όλες τις δυνατότητες να αναπτύξουν την προσωπικότητα τους και να κοινωνικοποιηθούν . Σε αυτό το πλαίσιο και με δεδομένο ότι ο οικογενειακός μας προγραμματισμός έγινε με βάση τις δηλώσεις συμμετοχής στο ολοήμερο τμήμα του σχολείου μας, ο Σύλλογος Γονέων και κηδεμόνων των σχολείων Καραβοστάμου Ικαρίας ζητά αλλά και απαιτεί για άλλη μια φορά τη μόνιμη κάλυψη της κενής θέσης στο ολοήμερο τμήμα του νηπιαγωγείου μας.

Με την παρούσα επιστολή εκφράζουμε την έντονη και αμετάκλητη διαμαρτυρία μας για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στο Νηπιαγωγείο Καραβοστάμου Ικαρίας : Το διδακτικό κενό παραμένει ακάλυπτο και το ολοήμερο τμήμα δεν λειτουργεί. Έχουν περάσει δύο μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και το πρόβλημα παραμένει, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται μεγάλα προβλήματα στις οικογένειες που εργάζονται καθώς δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν επαρκώς στις υποχρεώσεις τους. Η απάντηση στην προκληθείσα αυτή αναστάτωση των οικογενειών μας από την Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Σάμου είναι η μετακίνηση εκπαιδευτικού από νηπιαγωγείο των Ραχών, στο νηπιαγωγείο Καραβοστάμου. Ήδη οι γονείς του νηπιαγωγείου Ραχών Ικαρίας εκφράζουν την έντονη αντίδραση τους γι’ αυτή τη μετακίνηση, θέτοντας ζητήματα ασφάλειας, παιδαγωγικής συνέχειας και ίσης πρόσβασης στην εκπαίδευση.

Η εν λόγω πρακτική ΄΄μπάλωμα΄΄ , δηλαδή μετακινήσεις εκπαιδευτικών από ένα υποστελεχωμένο σχολείο σε άλλο χωρίς σταθερότητα, αποδεικνύει έμπρακτα την συνειδητή υποβάθμιση των σχολικών μονάδων με ευθύνη της υπηρεσίας σας. Επομένως δεν μπορούν αυτές οι πρακτικές να μας πείσουν. Καταγγέλλουμε γενικότερα τις πολιτικές που θέλουν εκπαιδευτικούς αναπληρωτές να προσλαμβάνονται το φθινόπωρο , να απολύονται το καλοκαίρι , με άγνωστο το αν και που θα εργαστούν την επόμενη χρονιά. Καθιστώντας σαφές ότι στεκόμαστε στο πλευρό της εκπαιδευτικού στην οποία ζητήθηκε, αιφνιδιαστικά και μέσα στη σχολική χρονιά, η απόσπασή της στο Νηπιαγωγείο μας . Αντιλαμβανόμαστε την πίεση και την αδικία που συνεπάγεται μια τέτοια μετακίνηση, και θεωρούμε αδιανόητο να μεταφέρονται εκπαιδευτικοί ως «λύση ανάγκης», χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι παιδαγωγικές συνέπειες και η σταθερότητα των σχολείων. Διεκδικούμε σχολείο σύγχρονο, δημόσιο με βάση τις δυνατότητες και τις ανάγκες της εποχής. Δε δεχόμαστε η λειτουργία του Δημόσιου Σχολείου να εξαρτάται από προγράμματα με ημερομηνία λήξης ή που κατευθύνονται σε άλλες επιδιώξεις.
Απαιτούμε άμεσα και χωρίς άλλη καθυστέρηση :

 Την τοποθέτηση νηπιαγωγού πλήρους απασχόλησης στο Σχολείο μας.  Την διασφάλιση κάλυψης των κενών σε περίπτωσης λήψης των νόμιμων αδειών των εκπαιδευτικών.

 Την απόσυρση της απαράδεκτης εγκυκλίου του Υπουργείου που θέτει κριτήρια στους γονείς για την συμμετοχή των παιδιών στα ολοήμερα τμήματα.

 Καμία περικοπή, κανένας εμπαιγμός δεν μπορεί να σταθεί πάνω από το δικαίωμα των παιδιών μας στην ποιοτική και ασφαλή εκπαίδευση.

Η μη άμεση ικανοποίηση των δίκαιων αιτημάτων μας θα κλιμακώσει τις ενέργειες μας.

2. «Ανάγκη διατήρησης της στελέχωσης του 1ου Νηπιαγωγείου Ραχών Ικαρίας», από γονείς & κηδεμόνες του 1ου Νηπιαγωγείου Ραχών Ικαρίας.

Θέμα: Ανάγκη διατήρησης της στελέχωσης του 1ουΝηπιαγωγείου Ραχών Ικαρίας

Αξιότιμη κυρία Διευθύντρια,

Με αίσθημα ευθύνης ως γονείς των νηπίων που φοιτούν στο 1ο Νηπιαγωγείο Ραχών Ικαρίας, θα θέλαμε να εκφράσουμε την έντονη ανησυχία μας για την υποχρεωτική μετακίνηση μίας εκ των νηπιαγωγών του σχολείου μας σε άλλη σχολική μονάδα (Καραβόσταμο)στο οποίο δεν λειτουργεί το ολοήμερο. Θεωρούμε πως μια τέτοια απόφαση όχι μόνο δυσχεραίνει τη λειτουργία του σχολείου, αλλά θέτει και ζητήματα ασφάλειας, παιδαγωγικής συνέχειας και ίσης πρόσβασης στην εκπαίδευση.

Περιορισμένοςχώρος–Παραβίαση προδιαγραφώνλειτουργίας και πυρασφάλειας

Η μεγαλύτερη αίθουσα του νηπιαγωγείου είναι 34 τ.μ. χωρίς να συμπεριλαμβάνεται σε αυτό ο χώρος που καταλαμβάνουν τα βαριά έπιπλα αφήνοντας ουσιαστικά πολύ μικρότερο ζωτικό χώρο, ενώ σύμφωνα με τις προδιαγραφές λειτουργίας νηπιαγωγείων (Υ.Α. 37237/ΣΤ1/2007, ΦΕΚ 635/Β/27-4-2007) και τις οδηγίες πυρασφάλειας του Π.Δ. 71/1988, προβλέπεταιτουλάχιστον1,5–2τ.μ.καθαρούχώρουανά παιδί στον χώρο δραστηριοτήτων.
Αυτό σημαίνει ότι μετά την συνένωση των δύο τμημάτων, η συγκεκριμένη αίθουσα με 20 νήπια υπερβαίνει σαφώς τα επιτρεπόμενα όρια, αυξάνει τον κίνδυνο ατυχημάτων, δεν πληροί τις προϋποθέσεις πυρασφάλειας, ασφαλούς εκκένωσης και καθιστά τη λειτουργία του σχολείο πρακτικά επικίνδυνη, δυσλειτουργική και μη βιώσιμη.
Η συγχώνευση συνεπώς αντιβαίνει στις ισχύουσες ρυθμίσεις περί ασφαλούς λειτουργίας σχολικών κτιρίων και δεν μπορεί να θεωρηθεί νόμιμα ή παιδαγωγικά αποδεκτή λύση.

Παιδαγωγική σταθερότητα και ψυχολογική ασφάλεια των νηπίων

Η συνεχής αλλαγή δασκάλων και η μετακίνηση παιδιών από αίθουσα σε αίθουσα σε αυτή την ευαίσθητη ηλικία του προνηπίου και νηπίου είναι αντιπαιδαγωγική και ψυχολογικά επιβαρυντική.

Τα παιδιά μας έχουν ανάγκη από σταθερό πρόσωπο αναφοράς, ρουτίνα και αίσθημα ασφάλειας. Η ανατροπή αυτής της ισορροπίας προκαλεί ανασφάλεια, άγχος αποχωρισμού και δυσκολίες προσαρμογής, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του ΙΕΠ και της Διεθνούς Οργάνωσης για την Προσχολική Αγωγή (OMEP).
Είναι λοιπόν παιδαγωγικά ακατάλληλο να στερηθεί το σχολείο τη μία εκ των τριών δασκάλων του, ιδίως εν μέσω σχολικής χρονιάς.

Ζήτημα οργανικότητας και λειτουργικής συνέπειας

Μέχρι σήμερα το σχολείο λειτουργεί με δύο αίθουσες και τέσσερις οργανικές θέσεις, όπως έχει εγκριθεί από την υπηρεσία σας. Τι έχει αλλάξει τώρα που δικαιολογεί την αποδυνάμωση της στελέχωσης;

Η απότομη συγχώνευση των δύο τμημάτων σημαίνει ότι 20 παιδιά θα στοιβάζονται σε μία μικρή αίθουσα, κάτι που αναιρεί τον σχεδιασμό και την οργανικότητα που εσείς η ίδια είχατε εγκρίνει.

Η εκπαιδευτικός που είχε τοποθετηθεί στο Καραβόσταμο και θα κάλυπτε το ολοήμερο, γνωρίζουμεότιβρίσκεταισεάδειααπόαρχέςΣεπτεμβρίουδημιουργώνταςκενόπρινακόμα αρχίσει η λειτουργία του σχολείου. Παρακαλούμε να μας ενημερώσετε ποιες ενέργειες έχουν γίνει για την κάλυψη του κενού στο Νηπιαγωγείο Καραβοστάμου στη Β’ και στη Γ’ φάση προσλήψεων. Αν τώρα “μπαλωθεί” με μετακίνηση από το σχολείο μας, στην επόμενη φάση το κενό θα μεταφερθεί εδώ — οπότε ποια θα είναι τότε η διαδικασία κάλυψής του;

Θέματα ασφάλειας και υγείας των νηπίων

Αυτή τη στιγμή, στο σχολείο μας φοιτούν τρεις μαθητές με καταγεγραμμένες αλλεργίες, εκ των οποίων ένα με σοβαρή αναφυλαξία.

Σε περίπτωση επείγοντος περιστατικού, πώς θα μπορέσει μία μόνη νηπιαγωγός να ανταποκριθεί ταυτόχρονα στη φροντίδα του παιδιού, στην ασφάλεια των υπολοίπων και στη διαδικασία ειδοποίησης βοήθειας;

Ακόμη και χωρίς αυτά τα καταγεγραμμένα θέματα υγείας, οποιοδήποτε ατύχημα ή κρίση είναι αντικειμενικά αδύνατο να το διαχειριστεί ένα μόνο άτομο.
Επομένως, το ενδεχόμενο υποστελέχωσης εκθέτει τα παιδιά σε σοβαρό κίνδυνο και δεν διασφαλίζει στοιχειωδώς την υγεία και ασφάλειά τους, όπως επιβάλλει το άρθρο 21 του Συντάγματος για την οργάνωση και λειτουργία Νηπιαγωγείων.

Δυσπρόσιτηπεριοχή–Ανθρώπινηδιάστασητωνεκπαιδευτικών

Το 1ο Νηπιαγωγείο Ραχών Ικαρίας είναι δυσπρόσιτο και απομονωμένο. Η εκπαιδευτικός που υπηρετεί εκεί έχει ήδη υποστεί δύο μετακινήσεις μέσα στην ίδια χρονιά, καθώς στην αρχή τοποθετήθηκε σε άλλο νησί και στη συνέχεια μετακινήθηκε στη Βόρεια Ικαρία.

Είναι ανθρώπινα και υπηρεσιακά παράλογο να αντιμετωπίζονται οι εκπαιδευτικοί «σαν μπαλάκια», μεταφερόμενοι από σχολείο σε σχολείο κάθε λίγους μήνες.
Σε δύο μήνες,ότανλήξει ηπροσωρινή τηςτοποθέτηση, θα πρέπειξανά να αλλάξει κατοικία και οργάνωση ζωής, πόσο μάλλον μια μητέρα με δύο παιδιά. Αυτό δεν είναι ούτε λειτουργικά ούτε παιδαγωγικά βιώσιμο. Οι απομονωμένες νησιωτικές δομές χρειάζονται σταθερή στήριξη, όχι προσωρινές λύσεις “μπαλώματος”.

Αιτήματα

1. Παρακαλούμε όπως μας παρουσιάσετε γραπτώς τα αποδεικτικά των ενεργειών σας για τη δήλωση των κενών που καλύφθηκανμετηνπροσωρινήμετακίνησητηςπαιδαγωγούμας.

2. Παρακαλούμε να μας ενημερώσετε γραπτώς για την οργανικότητα και τον αριθμό των τάξεων του του σχολείου αναφέροντας τις σχετικές αποφάσεις.

3. Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω, σας καλούμε να επανεξετάσετε την απόφαση μετακίνησης της νηπιαγωγού από το 1ο Νηπιαγωγείο Ραχών Ικαρίας. Ζητούμε να εξασφαλίσετε τη διατήρηση της υφιστάμενης στελέχωσης μέχρι την ολοκλήρωση της Γ’ φάσης προσλήψεων αναπληρωτών και κατ΄επέκταση ως το τέλος της σχολικής χρονιάς τόσο στο δικό μας σχολείο όσο και στο υποστελεχωμένο νηπιαγωγείο του Καραβόσταμου.

Η εκπαιδευτική ποιότητα, η ασφάλεια και η ψυχική ισορροπία των παιδιών μας δεν μπορούνναθυσιάζονταιγιαυπηρεσιακέςδιευθετήσεις.
Επιφυλασσόμαστε για κάθε νόμιμο δικαίωμά μας.

Παρακαλούμε όπως το έγγραφο μας λάβει αριθμό πρωτοκόλλου.

Με εκτίμηση,

Οι γονείς και κηδεμόνες του 1ου Νηπιαγωγείου Ραχών Ικαρίας

31/10/2025

  • ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΛΑΧΙΑΣ ΑΡΓΥΡΩ ΜΑΡΙΑ ΠΟΡΗ
  • ΔΑΦΝΗ ΠΕΤΡΑΚΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΕΛΛΙΑ ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΚΑΡΙΜΑΛΗΣ
  • ΙΩΝΝΗΣΧΡΥΣΟΓΕΛΟΣ ΟΛΥΜΠΙΑ ΝΤΑΦΟΥΛΗ
  • ΜΑΤΙΝΑ ΖΟΥΜΠΟΥΝΕΛΗ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΠΑΡΜΠΑΓΙΑΝΝΗΣ
  • ΣΤΥΛΙΑΝΗ ΚΑΡΑΜΗΤΡΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΙΓΑΛΑΣ
  • ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΡΟΥΤΣΟΣ ΔΗΜΗΤΡΑ ΒΑΛΑΝΙΔΟΥ
  • ΙΩΑΝΝΑ ΚΑΡΟΥΤΣΟΥ ΜΑΡΙΑ ΣΚΟΥΡΤΑΝΙΩΤΟΥ
  • ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΡΑΦΤΗΣ ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ ΤΣΑΜΟΥΔΑΚΗΣ
  • ΙΩΑΝΝΗΣ ΖΑΟΥΤΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ ΠΑΡΟΙΚΟΣ
  • ΚΟΡΑΛΙΑ ΒΡΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΤΣΑΝΤΕ
  • ΜΑΡΙΑ ΤΣΑΧΑ RRAPΟ XHELILAJ
  • ΕΝΤΜΟΝΤΣΕΛΜΑΝΑΙ ΑΝΙΣΑ ΣΕΛΜΑΝΑΙ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δουκας
Δούκας στο Συνέδριο της ΚΕΔΕ: «Οι Δήμοι στα όρια επιβίωσης – Ήρθε η ώρα για αγώνα και δράση»
Σφοδρή επίθεση του δημάρχου Αθηναίων στην κυβέρνηση – Μιλά για αφαίρεση πόρων, υποβάθμιση της Αυτοδιοίκησης και καλεί σε κινητοποιήσεις και κλείσιμο...
Δούκας στο Συνέδριο της ΚΕΔΕ: «Οι Δήμοι στα όρια επιβίωσης – Ήρθε η ώρα για αγώνα και δράση»
διστομο
Παν. Liverpool John Moores, ΠΑΔΑ και ΕΚΠΑ: Επιστημονική συνεργασία για τη Σφαγή στο Δίστομο
Η πιλοτική αυτή μελέτη αποσκοπεί στην επιστημονική αξιολόγηση των σκελετικών λειψάνων των θυμάτων της σφαγής του Διστόμου το 1944 στην Ελλάδα, όπου...
Παν. Liverpool John Moores, ΠΑΔΑ και ΕΚΠΑ: Επιστημονική συνεργασία για τη Σφαγή στο Δίστομο