ποε
Αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι διοικητικοί υπάλληλοι

Ο Σύλλογος Υπαλλήλων Περιφερειακών Υπηρεσιών Υπουργείου Παιδείας (ΣΥΠΥΥΠ) ενημερώνει ότι έχει καταγράψει αρκετές διαμαρτυρίες υπαλλήλων σχετικά με αρνητικές αποφάσεις Υπηρεσιακών Συμβουλίων για την αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών με το αντικείμενο της απασχόλησής τους.

Σύμφωνα με τις αναφορές, παρατηρούνται δύο κύριες κατηγορίες περιπτώσεων:

  1. Μεταταγμένοι εκπαιδευτικοί που, μετά την ένταξή τους στις Περιφερειακές Υπηρεσίες Εκπαίδευσης ως διοικητικοί υπάλληλοι, απέκτησαν μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών και είδαν το αίτημά τους για αναγνώριση συνάφειας να απορρίπτεται.

  2. Διοικητικοί υπάλληλοι που μετατάχθηκαν σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας και απέκτησαν μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στη συνέχεια, αντιμετώπισαν αντίστοιχη άρνηση αναγνώρισης της συνάφειας.

Νομικό πλαίσιο

Σύμφωνα με το Υπαλληλικό Κώδικα (Ν.3528/2007):

  • Άρθρο 71 παρ. 1: Η μετάταξη σε άλλη υπηρεσία ή σε κλάδο ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας προϋποθέτει ότι ο υπάλληλος διαθέτει τα απαιτούμενα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα και γίνεται για την κάλυψη πάγιων αναγκών.

  • Άρθρο 70 παρ. 1: Ο μετατασσόμενος πρέπει να κατέχει τον τίτλο σπουδών που απαιτείται για τον κλάδο στον οποίο μετατάσσεται.

Η μετάταξη σε άλλη υπηρεσία ή σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας της ίδιας υπηρεσίας θεωρείται «οιονεί διορισμός». Εφόσον ο βασικός τίτλος σπουδών είναι επαρκής και συναφής με τα καθήκοντα της νέας θέσης, θεωρείται ότι και η μεταπτυχιακή ειδίκευση, η οποία αποτελεί συνέχεια του βασικού τίτλου, εμπίπτει στο αντικείμενο απασχόλησης.

Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι οι μεταπτυχιακοί τίτλοι που έχουν σχέση με το γνωστικό αντικείμενο του βασικού τίτλου σπουδών πρέπει να αναγνωρίζονται ως συναφείς.

Η μη αναγνώριση συνάφειας δεν αφορά μόνο τυπικές διαδικασίες, αλλά έχει άμεσες μισθολογικές συνέπειες, καθώς εμποδίζει την προώθηση κατά 2 μισθολογικά κλιμάκια.

Ο ΣΥΠΥΥΠ εκφράζει έντονη κριτική προς αιρετούς εκπροσώπους των εργαζομένων που καταψηφίζουν αιτήματα συναδέλφων, επισημαίνοντας ότι ο ρόλος τους απαιτεί υπευθυνότητα και γνώση των υπηρεσιακών διαδικασιών.

Πρακτικά βήματα για τους υπαλλήλους

Ο ΣΥΠΥΥΠ καλεί τους υπαλλήλους που έχουν δεχθεί αρνητική απόφαση, ενώ ο μεταπτυχιακός τους τίτλος εμπίπτει στο γνωστικό αντικείμενο του βασικού τίτλου σπουδών, να επικοινωνήσουν άμεσα με τον Σύλλογο.
Μέσω της επικοινωνίας αυτής, οι υπάλληλοι θα ενημερωθούν για τη διαδικασία υποβολής ένστασης, με στόχο την ανατροπή της απορριπτικής απόφασης και τη δικαίωσή τους.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education_pencils_blue.jpg
Κοινωνικός αυτοματισμός στα σχολεία για μαθητές και εκπαιδευτικούς υπό το πρόσχημα της «συμπερίληψης»
Όταν δοκιμάζονται οι αντοχές εκπαιδευτικών και μαθητών στο όνομα της «αποασυλοποίησης»
Κοινωνικός αυτοματισμός στα σχολεία για μαθητές και εκπαιδευτικούς υπό το πρόσχημα της «συμπερίληψης»
απθ
ΑΠΘ: Ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας εγκαινιάζει στη Νομική Σχολή, την πρώτη Έδρα Κυπριακών Σπουδών στην Ελλάδα
Την Ελληνική Κυβέρνηση θα εκπροσωπήσει ο Υφυπουργός Παιδείας, Νίκος Παπαϊωάννου, ο οποίος, ως πρώην Πρύτανης του Αριστοτελείου, είχε διαδραματίσει...
ΑΠΘ: Ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας εγκαινιάζει στη Νομική Σχολή, την πρώτη Έδρα Κυπριακών Σπουδών στην Ελλάδα
aithousa_taksi
Αντιδράσεις εκπαιδευτικών για τα κενά και τις συγχωνεύσεις τμημάτων στην Α΄ ΔΙΠΕ Αθήνας
Κινητοποιήσεις στην Α΄ ΔΙΠΕ Αθήνας ενάντια στην υποστελέχωση των σχολείων
Αντιδράσεις εκπαιδευτικών για τα κενά και τις συγχωνεύσεις τμημάτων στην Α΄ ΔΙΠΕ Αθήνας
crayons-pencils_molyvia_education_ekpaideusi.jpg
Καθηγητές Γαλλικής Γλώσσας: «Αδιανόητο το φαινόμενο μαθητών που αναγκάζονται τελικά να διδαχθούν άλλη γλώσσα»
«Aδιανόητο» το φαινόμενο μαθητών που, ενώ έχουν επιλέξει τη Γαλλική γλώσσα, αναγκάζονται τελικά να διδαχθούν άλλη - Η επιστολή των καθηγητών Γαλλικής...
Καθηγητές Γαλλικής Γλώσσας: «Αδιανόητο το φαινόμενο μαθητών που αναγκάζονται τελικά να διδαχθούν άλλη γλώσσα»