θρανία
Η Γραμματεία των ΣΥΝΕΚ καταγγέλλει προσπάθεια συρρίκνωσης των δομών Ειδικής Αγωγής και ζητά ουσιαστική λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης με εξατομικευμένη στήριξη και πλήρη κάλυψη κενών.

Η Γραμματεία των ΣΥΝΕΚ εκφράζει έντονη ανησυχία για την κατάσταση στα Τμήματα Ένταξης (ΤΕ), μετά την πρόσφατη ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘΑ για τη δημιουργία 3.448 νέων τμημάτων και τις αναταράξεις που προκάλεσε στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών.

Ανησυχία για τη λειτουργία των Τμημάτων Ένταξης

Οι νέες κατευθυντήριες γραμμές του Υπουργείου, όπως τονίζει η Γραμματεία, αλλάζουν ουσιαστικά τη φύση των ΤΕ, με αρνητικές επιπτώσεις τόσο στους μαθητές/τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όσο και στους/στις εκπαιδευτικούς.

Σύμφωνα με το νόμο 5224/2025 (άρθρο 117, ΦΕΚ 142/Α/5-8-2025), τα Τμήματα Ένταξης μπορούν να λειτουργούν σε ιδιαίτερο χώρο, όταν το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών, με στόχο τη μελλοντική υποστήριξή τους εντός του περιβάλλοντος της τάξης.

Ωστόσο, οι οδηγίες των Συμβούλων Εκπαίδευσης και Διευθυντών/ντριών επιβάλλουν στους εκπαιδευτικούς των ΤΕ να περιφέρονται μεταξύ των τμημάτων για στήριξη αποκλειστικά μέσα στην τάξη γενικής παιδείας, αποκλείοντας την εξατομικευμένη διδασκαλία σε ξεχωριστή αίθουσα. Πολλά σχολεία δεν διαθέτουν καν ξεχωριστή αίθουσα, παράκαμπτοντας τη νομοθεσία.

«Κάθε οδηγία για αποκλειστική λειτουργία του Τμήματος Ένταξης μέσα στην τάξη είναι εκτός νόμου. Η ξεχωριστή αίθουσα προβλέπεται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες ανάγκες των μαθητών/τριών», επισημαίνουν τα ΣΥΝΕΚ.

Επιπτώσεις για μαθητές και εκπαιδευτικούς

Οι ρυθμίσεις αυτές οδηγούν σε υποβάθμιση της λειτουργίας των ΤΕ, επηρεάζοντας αρνητικά:

  • Την εξατομικευμένη στήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες.

  • Τη σταθερότητα και αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών.

Απαιτήσεις των ΣΥΝΕΚ

Η Γραμματεία ζητά:

  • Την παύση κάθε προσπάθειας αποδόμησης της Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης.

  • Την ουσιαστική λειτουργία των ΤΕ με εξατομικευμένη στήριξη και πλήρως εξοπλισμένη αίθουσα ένταξης.

  • Καμία περικοπή στην Παράλληλη Στήριξη.

  • Άμεση κάλυψη των χιλιάδων κενών στη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών/τριών.

«Η Ειδική Αγωγή δεν είναι προαιρετική. Η υποβάθμισή της πλήττει μαθητές, οικογένειες και εκπαιδευτικούς», καταλήγει η Γραμματεία των ΣΥΝΕΚ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

Η προσπάθεια γενικευμένης συρρίκνωσης των δομών της Ειδικής Αγωγής  & Εκπαίδευσης δε θα περάσει!

     Μετά την «καλοκαιρινή» ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘΑ για τη δημιουργία 3.448 νέων τμημάτων ένταξης και την τεράστια αναστάτωση που προκάλεσε στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικων, έχει προκύψει μεγάλη ανησυχία και σύγχυση για την αποτελεσματική λειτουργία των δομών της Eιδικής Aγωγής & Εκπαίδευσης και ειδικότερα για τη λειτουργία των τμημάτων ένταξης.

     Οι νέες κατευθυντήριες γραμμές του ΥΠΑΙΘΑ αλλάζουν ουσιαστικά τη φύση των ΤΕ, επηρεάζοντας αρνητικά τόσο τους/τις μαθητές/τριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όσο και τους/τις εκπαιδευτικούς.  Βάσει του νέου νόμου 5224/2025 (ΦΕΚ 142/Α/5-8-2025,άρθρο 117) ο οποίος  επαναλαμβάνει αυτολεξεί  το νόμο 4368/2016 άρθρο 82,  τα τμήματα ένταξης  μπορούν να λειτουργούν σε ιδιαίτερο χώρο εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών, με απώτερο στόχο τη δυνατότητα μελλοντικής υποστήριξης αυτών εντός του περιβάλλοντος της τάξης τους. Ωστόσο, οι  οδηγίες των Συμβούλων Εκπαίδευσης και των Διευθυντών/ντριων,  είναι οι εκπαιδευτικοί των ΤΕ να περιφέρονται στα τμήματα για να υποστηρίζουν τους/τις μαθητές/τριές τους αποκλειστικά μέσα στην τάξη γενικής παιδείας αποκλείοντας την εξατομικευμένη διδασκαλία σε ξεχωριστή τάξη! Μάλιστα πολλά σχολεία στα οποία ιδρύθηκαν τμήματα ένταξης. δεν διαθέτουν ξεχωριστή αίθουσα κατά παρέκκλιση της νομοθεσίας η οποία για την ίδρυση τμήματος ένταξης προβλέπει ως απαραίτητη  προϋπόθεση την ύπαρξη ξεχωριστής αίθουσας διδασκαλίας.

     Είναι πασιφανές πως κάθε οδηγία για αποκλειστική λειτουργία του τμήματος ένταξης και συνδιδασκαλία στην τάξη γενικής παιδείας είναι εκτός νόμου. Η ξεχωριστή αίθουσα προβλέπεται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών.

     Οι ρυθμίσεις και οδηγίες αυτές οδηγούν στην υποβάθμιση της λειτουργίας των τμημάτων ένταξης επηρεάζοντας αρνητικά τόσο τους μαθητές/τριες με  ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όσο και τους/τις εκπαιδευτικούς.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

•   Να σταματήσει η γενικευμένη προσπάθεια αποδόμησης της ειδικής αγωγής & εκπαίδευσης.

•   Ουσιαστική λειτουργία των ΤΕ με εξατομικευμένη στήριξη, και σε ιδιαίτερο χώρο με πλήρως εξοπλισμένη αίθουσα ένταξης

•   Καμία περικοπή στην Παράλληλη Στήριξη

•   Άμεση κάλυψη των χιλιάδων κενών στη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών/τριών.

 

Η Γραμματεία των ΣΥΝΕΚ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 7/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Χρυσό μετάλλιο σε φοιτητές στον κορυφαίο παγκόσμιο διαγωνισμό συνθετικής βιολογίας
Θερμά συγχαρητήρια στην ομάδα iGEMIOANNINA 2025 για την κατάκτηση χρυσού μεταλλίου στον διεθνή διαγωνισμό Συνθετικής Βιολογίας – Στήριξη από το...
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Χρυσό μετάλλιο σε φοιτητές στον κορυφαίο παγκόσμιο διαγωνισμό συνθετικής βιολογίας
παμακ
Επίτιμος διδάκτορας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας αναγορεύθηκε ο Ευάγγελος Γεροβασιλείου
Η εκδήλωση έκλεισε με μουσικό πρόγραμμα, στο οποίο θα συμμετείχαν οι φοιτητές Κίμων Παπαλόπουλος και Γεώργιος Πατσαδάκης.
Επίτιμος διδάκτορας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας αναγορεύθηκε ο Ευάγγελος Γεροβασιλείου
Σοφία Ζαχαράκη
Δράσεις ενεργού πολίτη: Εγκύκλιος προς δασκάλους / καθηγητές
Οι  «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» εφαρμόζονται σε όλες τις τάξεις της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης - Στην εγκύκλιο ζητείται από τους...
Δράσεις ενεργού πολίτη: Εγκύκλιος προς δασκάλους / καθηγητές