αξιολο
Μία πολιτική ηγεσία που πραγματικά πιστεύει στην αξιολόγηση στην Εκπαίδευση και δεν την χρησιμοποιεί απλώς εμβληματικά φροντίζει ώστε, πρωτίστως, να αξιολογούνται συστηματικά τα Στελέχη της Εκπαίδευσης

Ξεκινώντας, να δηλώσω ότι είμαι κατ’ αρχήν θετικός στην Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση. Άλλωστε, ως νεοδιόριστος εκπαιδευτικός, αξιολογήθηκα πρόσφατα, χωρίς κανένα πρόβλημα.

Για τη διαδικασία αυτής της αξιολόγησης, έχω να πω πολλά, αλλά δεν είναι της παρούσης. Η Αξιολόγηση όμως στην Εκπαίδευση δεν εξαντλείται στην Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών και μάλιστα των νεοδιόριστων. Μία πολιτική ηγεσία που πραγματικά πιστεύει στην Αξιολόγηση στην Εκπαίδευση και δεν την χρησιμοποιεί απλώς εμβληματικά φροντίζει ώστε, πρωτίστως, να αξιολογούνται συστηματικά τα Στελέχη της Εκπαίδευσης.

Συμβαίνει άραγε κάτι τέτοιο;

Σύμφωνα με τον Ν. 4823/2021 (ΦΕΚ 135, τ. Α’, 03-08-2921}, τα Στελέχη της Εκπαίδευσης αξιολογούνται. Παραδειγματικά καταγράφω ότι οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης αξιολογούνται από την/τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΠΑΙ.Θ.Α.) και από την/τον Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου ΠΑΙ.Θ.Α., ενώ οι Διευθύντριες/Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αξιολογούνται από την/τον Γενικό Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου ΠΑΙ.Θ.Α. και την/τον αντίστοιχη/αντίστοιχο Περιφερειακή/Περιφερειακό Διευθύντρια/Διευθυντή Εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τον ίδιο νόμο, τα Στελέχη της Εκπαίδευσης αξιολογούνται ανά δυο (2) σχολικά έτη.

Έχουν πραγματοποιηθεί οι προβλεπόμενες αξιολογήσεις και, αν ναι, έχουν δημοσιοποιηθεί στατιστικά τους στοιχεία;

Η ερώτηση είναι πραγματική και όχι ρητορική, αφού δημοσιοποιούνται μόνο παρατάσεις θητειών και διορισμοί αναπληρωτών Διευθυντριών/Διευθυντών.

Το φαινόμενο αυτό έχει αποκτήσει τεράστια έκταση, αν αναλογιστούμε ότι το 61,5% των Περιφερειακών Διευθυντριών/Διευθυντών Εκπαίδευσης είναι διορισμένες/διορισμένοι αναπληρώτριες/αναπληρωτές.

Το πρόβλημα δεν σχετίζεται με τα πρόσωπα που διορίστηκαν, πολλά από τα οποία είναι ικανά και άξια, αλλά με τη διαδικασία που ακολουθείται κατά κόρον πλέον.

Το πρόβλημα είναι οξύ γιατί σχετίζεται με «διαφάνεια» και «αξιοκρατία», όπως δήλωσε πρόσφατα η κ. Υπουργός… Μόνο που η κ. Υπουργός έχει το είδος της εξουσίας που απαιτείται για τη λύση του προβλήματος.

Περιμένουμε, η πρόθεση της κ. Υπουργού, όπως αυτή περιλαμβάνεται σε πρόσφατες δηλώσεις της («…θα επιλέγουμε, πλέον, μέσω της διαδικασίας των Προκηρύξεων και όχι μέσω των αναπληρώσεων.») να υλοποιηθεί άμεσα!

Ο Αργύρης Δ. Ψαλίδας είναι Καθηγητής - Σύμβουλος ΕΚΠ65 στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο - ΕΑΠ, Εκπαιδευτικός Π04.01 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέες ταυτότητες: Πότε λήγει η διορία για αλλαγή και πόσο κοστίζει η έκδοση

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 4/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sholika-vivlia.jpg
Ποιες αλλαγές θα βρουν στα βιβλία μαθητές και εκπαιδευτικοί Γυμνασίου και Λυκείου τη νέα σχολική χρονιά
Αλλαγές στα σχολικά βιβλία για το σχολικό έτος 2025-26
Ποιες αλλαγές θα βρουν στα βιβλία μαθητές και εκπαιδευτικοί Γυμνασίου και Λυκείου τη νέα σχολική χρονιά
psari
Ποια ψάρια να αποφεύγουμε το καλοκαίρι – Οδηγός του WWF Ελλάς για υπεύθυνη κατανάλωση
Γιατί το «κολιός τον Αύγουστο» δεν είναι πια καλή ιδέα – Ποια ψάρια απειλούνται και πότε πρέπει να τα αφήνουμε να αναπαράγονται
Ποια ψάρια να αποφεύγουμε το καλοκαίρι – Οδηγός του WWF Ελλάς για υπεύθυνη κατανάλωση
hashtag
Πώς λέμε στα ελληνικά τη λέξη hashtag;
Τα κοινωνικά δίκτυα έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο που επικοινωνούμε. Αν υπάρχει μία λέξη που ταυτίστηκε με το Twitter, το Instagram και πλέον με όλο...
Πώς λέμε στα ελληνικά τη λέξη hashtag;