ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Επηρεάζει άμεσα τη λειτουργία των σχολείων, καθώς η καθυστέρηση στις τοποθετήσεις μπορεί να έχει αντίκτυπο στην έγκαιρη στελέχωση τάξεων και τμημάτων

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς να πλησιάζει, χιλιάδες εκπαιδευτικοί της Ειδικής Αγωγής και των Νηπιαγωγείων βρίσκονται αντιμέτωποι με αβεβαιότητα γύρω από τις υπηρεσιακές μεταβολές τους. Αιτία, σύμφωνα με τις καταγγελίες σωματείων, η καθυστέρηση του Υπουργείου Παιδείας να ιδρύσει εγκαίρως τα Τμήματα Ένταξης και τις αντίστοιχες οργανικές θέσεις, γεγονός που προκάλεσε σειρά από διοικητικές ασάφειες και ανισότητες.

Το πρόβλημα εστιάζεται κυρίως στις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις. Καθώς οι νέες οργανικές θέσεις δεν είχαν συσταθεί κατά τον Δεκέμβριο του 2024 – όταν οι εκπαιδευτικοί υποβάλλουν αιτήσεις μετάθεσης – δεν κατέστη δυνατό να δηλωθούν από τους ενδιαφερόμενους. Έτσι:

  • Δεν δόθηκε το δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης για τις νέες οργανικές θέσεις.

  • Δεν υπήρξε δυνατότητα βελτίωσης τοποθέτησης σε αυτές.

  • Παραμένει ασαφές το πλαίσιο για τις αιτήσεις ακύρωσης απόσπασης όσων εκπαιδευτικών το ζήτησαν.

Αντιφατικές οδηγίες

Η έλλειψη κεντρικής εγκυκλίου οδήγησε σε διαφοροποιημένες πρακτικές από Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ανά τη χώρα. Σε κάποιες περιπτώσεις ακυρώθηκαν τοποθετήσεις που είχαν γίνει την άνοιξη του 2025, ενώ σε άλλες διατηρήθηκαν. Επιπλέον, διαφορετικές Διευθύνσεις σχεδιάζουν να δώσουν δικαίωμα αίτησης μόνο σε ορισμένες κατηγορίες εκπαιδευτικών, προκαλώντας αίσθημα αδικίας.

Όπως αναφέρουν συνδικαλιστικοί φορείς, «την ίδια στιγμή που κάποιοι εκπαιδευτικοί αποκλείονται, άλλοι έχουν πρόσβαση στις νέες οργανικές θέσεις – χωρίς σαφή και ενιαία κριτήρια».

Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες είχαν προειδοποιήσει για τις συνέπειες της καθυστέρησης, ζητώντας έγκαιρη σύσταση οργανικών θέσεων. Τώρα, ζητούν από το Υπουργείο:

  • Δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης και βελτίωσης με βάση τα νέα κενά.

  • Άμεση έκδοση εγκυκλίου που θα καθορίζει ενιαία διαδικασία για όλες τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Πέρα από τις μετακινήσεις

Το ζήτημα δεν αφορά μόνο τις μεταθέσεις. Επηρεάζει άμεσα τη λειτουργία των σχολείων, καθώς η καθυστέρηση στις τοποθετήσεις μπορεί να έχει αντίκτυπο στην έγκαιρη στελέχωση τάξεων και τμημάτων, ιδιαίτερα στην Ειδική Αγωγή. Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν ότι η έλλειψη σαφούς πλαισίου δυσχεραίνει τον προγραμματισμό της επαγγελματικής και οικογενειακής τους ζωής.

Το επόμενο βήμα

Το Υπουργείο Παιδείας καλείται να προχωρήσει σε άμεσες διευκρινίσεις και να αποκαταστήσει την ισονομία στις υπηρεσιακές μεταβολές. Εάν δεν υπάρξει σύντομα σαφής κατεύθυνση, ο κίνδυνος είναι η νέα σχολική χρονιά να ξεκινήσει με σοβαρές εκκρεμότητες και δυσαρέσκεια στον εκπαιδευτικό κόσμο.

Η ανακοίνωση της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών

Αδικίες και διαδικασίες πολλών ταχυτήτων με αφορμή τις υπηρεσιακές μεταβολές.

Να λύσει η κυβέρνηση το μπάχαλο που δημιούργησε με τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή και τα Νηπιαγωγεία.

Ενώ η σχολική χρονιά ξεκινά σε έναν μήνα, χιλιάδες εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στη δημόσια εκπαίδευση ζουν μέσα στην αβεβαιότητα χωρίς να μπορούν να οργανώσουν τη ζωή και τις οικογένειές τους. 

Κι όλα αυτά, γιατί το υπουργείο… «ξέχασε» να ιδρύσει εγκαίρως τα Τμήματα Ένταξης, άρα και τις αναγκαίες οργανικές θέσεις που απαιτούνται για την κάλυψή τους. Κανείς δεν ξέρει τι ισχύει και τι θα γίνει, αφού αμέλησε να κάνει στην ώρα τους όλες τις απαραίτητες ενέργειες για να κυλήσουν ομαλά οι υπηρεσιακές μεταβολές με διαφάνεια και ισονομία. Συνεχίζει να κινείται επικοινωνιακά και να αγνοεί τις επισημάνσεις των σωματείων και των ομοσπονδιών, που έγκαιρα προειδοποίησαν για το μπάχαλο που θα δημιουργήσει αυτή η προχειρότητα. Συγκεκριμένα:

  •  Αρνούνται να δώσουν δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης σε όσους/όσες εκπαιδευτικούς το επιθυμούν, με βάση τις νέες οργανικές θέσεις που προέκυψαν από την ίδρυση των Τμημάτων Ένταξης, των Νηπιαγωγείων κ.τ.λ. (οργανικές θέσεις που δεν ήταν γνωστές τον Δεκέμβριο του 2024, περίοδο που υποβάλλουν οι εκπαιδευτικοί αίτηση μετάθεσης).
  • Αρνούνται το δικαίωμα υποβολής αίτησης βελτίωσης για τις νέες οργανικές θέσεις που προέκυψαν.
  • Δεν έχουν λύσει ακόμα το θέμα των αιτήσεων ακύρωσης απόσπασης για τους εκπαιδευτικούς που το επιθυμούν και έχουν κάνει σχετικό αίτημα. 

Όχι μόνο δεν έκαναν το αυτονόητο στη σωστή χρονική στιγμή, δηλαδή να ιδρύσουν τα Τμήματα Ένταξης και να συστήσουν τις νέες οργανικές θέσεις, πριν ξεκινήσουν οι υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών (μεταθέσεις, αποσπάσεις), αλλά τώρα τολμούν να κουκουλώνουν το φιάσκο με προφορικές εντολές και non paper προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Και ποιο είναι το αποτέλεσμα; Τη μία ημέρα να καλούν με επείγουσα ανακοίνωση μόνο τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής που είναι στη διάθεση των ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ να κάνουν αίτηση για τις νέες οργανικές θέσεις που δημιουργήθηκαν, αλλά την επόμενη ημέρα να ανακαλούν την τοποθέτησή τους σε αυτές! Στη συνέχεια, να πετούν το μπαλάκι σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης, να κάνει του κεφαλιού της, με συνέπεια:

  •  Άλλες να ακυρώνουν τις τοποθετήσεις σε οργανικές θέσεις που έκαναν τον Απρίλιο/Μάιο του 2025 (!) και να τα ξανακάνουν όλα από την αρχή, αναστατώνοντας τις ζωές εκατοντάδων εκπαιδευτικών που προγραμμάτισαν τη ζωή τους με βάση την τοποθέτησή τους σε σχολείο.
  • Άλλες να μην ακυρώνουν τις τοποθετήσεις στις οργανικές θέσεις και να σχεδιάζουν να δώσουν το δικαίωμα αίτησης στις νέες οργανικές θέσεις μόνο σε όσους είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ και σε όσους/όσες λάβουν συμπληρωματική μετάθεση (αν και όταν αυτές γίνουν).
  •  Άλλες να σχεδιάζουν να δώσουν δικαίωμα αίτησης βελτίωσης στις νέες οργανικές θέσεις που δημιουργήθηκαν και άλλες όχι!

Ένας διοικητικός ζωντανός εφιάλτης, που υποτιμά κάθε έννοια δικαιοσύνης και ισονομίας.

Και το υπουργείο Παιδείας; Κρύβεται. Σιωπά. Παρακολουθεί άβουλο το μπάχαλο που το ίδιο δημιούργησε. 

Την ίδια στιγμή οι «αιρετοί» που δήθεν εκπροσωπούν τον κλάδο, έχουν καταπιεί το αμίλητο νερό και δεν ενημερώνουν τα σωματεία για τις αποφάσεις της Διοίκησης. Δεν καταγγέλουν καν τις αυθαιρεσίες. 

Τέρμα με τα λόγια. Τέρμα με την κοροϊδία.

Απαιτούμε ΤΩΡΑ:

  • Να δοθεί το δικαίωμα υποβολής αίτησης μετάθεσης σε όσους/όσες εκπαιδευτικούς το επιθυμούν, με βάση τα νέα οργανικά κενά που προέκυψαν.
  • Να δοθεί η δυνατότητα αίτησης βελτίωσης οργανικής θέσης στα κενά αυτά σε όσους/όσες το επιθυμούν.
  • Άμεση έκδοση εγκυκλίου που να καθορίζει με σαφήνεια πώς θα κινηθούν όλες οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Μία και ενιαία διαδικασία για ΟΛΟΥΣ – χωρίς παραθυράκια, χωρίς αυθαιρεσίες, χωρίς «εξαιρέσεις»,που θα εξασφαλίζει την ισονομία και τη δικαιοσύνη για όλους τους εκπαιδευτικούς. 
  •  Σεβασμό στους εκπαιδευτικούς, όχι μεταχείριση σαν να είναι αναλώσιμοι.

Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι πιόνια στα επικοινωνιακά σας παιχνίδια. Δεν είμαστε δεδομένοι, ούτε διαθέσιμοι για να πληρώνουμε κάθε φορά το τίμημα της ανικανότητάς σας.

Η ανοχή μας εξαντλήθηκε.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΟΦ: Ανακαλείται παρτίδα του δημοφιλούς αντιβιοτικού Fucidin – Τι επικίνδυνο βρέθηκε στα χάπια

Voucher 2250 ευρώ σε ανέργους με ΚΑΥΑΣ DYPAHS - ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΚΕΚ ΕΔΩ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/8

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Υπηρεσιακές μεταβολές στην εκπαίδευση: Αβεβαιότητα και διαφορετικές ταχύτητες για τους εκπαιδευτικούς
Επηρεάζει άμεσα τη λειτουργία των σχολείων, καθώς η καθυστέρηση στις τοποθετήσεις μπορεί να έχει αντίκτυπο στην έγκαιρη στελέχωση τάξεων και τμημάτων
Υπηρεσιακές μεταβολές στην εκπαίδευση: Αβεβαιότητα και διαφορετικές ταχύτητες για τους εκπαιδευτικούς
ΔΑΣΚΑΛΑ
Οι «σιωπηλοί» αγώνες των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στις σχολικές τάξεις
Οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων μοιάζουν συχνά σαν να δουλεύουν «παράλληλα» με το σχολείο. Το επίσημο πρόγραμμα μετράει Μαθηματικά, Γλώσσα, Φυσική,...
Οι «σιωπηλοί» αγώνες των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στις σχολικές τάξεις