Συνολικά 49 νομοτεχνικές βελτιώσεις κατέθεσε η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη στο πολυνομοσχέδιο για τις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης, το οποίο ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή.
Οι βελτιώσεις αφορούν κρίσιμους άξονες, όπως η Ειδική Αγωγή, η λειτουργία των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΕΚ), καθώς και διατάξεις που σχετίζονται με την εκπροσώπηση φοιτητών στα όργανα των Πανεπιστημίων.
Κύριες παρεμβάσεις
Ειδική Αγωγή
Στην παράλληλη στήριξη προστίθεται ο όρος «συνεκπαίδευση».
Η υφιστάμενη διατύπωση που προέβλεπε ότι οι εκπαιδευτικοί «δύναται να καλύπτουν όλες τις διδακτικές ανάγκες των μαθητών ανεξάρτητα από την ειδικότητά τους» τροποποιείται. Πλέον προβλέπεται ότι μπορούν «να υποστηρίζουν μαθητές με προβλήματα όρασης ή ακοής καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού τους ωραρίου».
ΚΕΕΚ
Για την ίδρυση ΚΕΕΚ τίθενται αυστηρότερες προϋποθέσεις:
Υποχρεωτική ύπαρξη μίας δομής επαγγελματικής εκπαίδευσης (Πρότυπο ΕΠΑΛ ή ΕΠΑΛ) και ενός Εργαστηριακού Κέντρου.
Συμπληρωματικά, απαιτείται τουλάχιστον μία από τις ακόλουθες δομές: ΕΣΚ ή ΣΑΕΚ.
Πανεπιστήμια
Νέα ρύθμιση ορίζει ότι τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και των Επιστημονικών Επιτροπών, όπως προβλέπονται στην παρ. 6 του άρθρου 84 του ν. 4823/2021, δεν υπέχουν προσωπική αστική ευθύνη έναντι τρίτων για πράξεις ή παραλείψεις που τελέστηκαν στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους. Η απαλλαγή δεν ισχύει σε περιπτώσεις δόλου ή βαριάς αμέλειας.
Επιπλέον, προβλέπεται δυνατότητα υπεράσπισης των μελών του ΔΣ του ΙΕΠ και των επιστημονικών επιτροπών ενώπιον ποινικών δικαστηρίων από λειτουργούς του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, κατόπιν έγκρισης του υπουργού Παιδείας. Αντί αυτής της εκπροσώπησης, μπορεί να εγκριθεί και υπεράσπιση από ιδιώτη δικηγόρο με δαπάνη του ΙΕΠ.
Κατατακτήριες εξετάσεις – Νέα προσθήκη
Παράλληλα, κατατέθηκε νέα προσθήκη στο άρθρο 131 του πολυνομοσχεδίου που αφορά τις κατατάξεις σε Τμήματα ή Μονοτμηματικές Σχολές των ΑΕΙ. Η ρύθμιση εισάγει επιπλέον προϋπόθεση για τους υποψηφίους που διαθέτουν πιστοποιητικό του άρθρου 76 του ν. 4957/2022.
Συγκεκριμένα, πέρα από το υφιστάμενο πλαίσιο, απαιτείται πλέον να πιστοποιείται κατοχή τουλάχιστον 120 πιστωτικών μονάδων (ECTS), καθώς και έγκριση της Συνέλευσης του Τμήματος ή της Σχολής.
Το σχετικό άρθρο 78Α, όπως διαμορφώνεται μετά την προσθήκη, καθορίζει ότι δικαίωμα κατάταξης έχουν:
Πτυχιούχοι Πανεπιστημίων, Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, ΤΕΙ και ΑΣΠΑΙΤΕ.
Πτυχιούχοι αναγνωρισμένων ιδρυμάτων της αλλοδαπής (ΔΟΑΤΑΠ).
Πτυχιούχοι παραρτημάτων Νομικών Προσώπων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης.
Κάτοχοι πτυχίων ανώτερων σχολών διετούς ή υπερδιετούς φοίτησης αρμοδιότητας ΥΠΑΙΘ και άλλων υπουργείων.
Κάτοχοι του προαναφερθέντος πιστοποιητικού με την πρόσθετη προϋπόθεση των 120 ECTS και της έγκρισης της Συνέλευσης.
Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας μετά τις νομοτεχνικές βελτιώσεις
Διαθεσιμότητα του τελικού κειμένου
Το πολυνομοσχέδιο, όπως ψηφίστηκε με όλες τις νομοτεχνικές βελτιώσεις και τροπολογίες, έχει ήδη καθαρογραφεί από τις υπηρεσίες της Βουλής και διατίθεται στο κοινό. Η δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως αναμένεται το αργότερο έως τη Δευτέρα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Ποιοι οδηγούν τα «ΑΟ» αυτοκίνητα στην Ελλάδα - Τι σημαίνουν οι μυστηριώδεις πινακίδες
Voucher 2250 ευρώ σε ανέργους με ΚΑΥΑΣ DYPAHS - ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΚΕΚ ΕΔΩ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/8
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ