Μια νέα περίοδος παρεμβάσεων ξεκινά για το Υπουργείο Παιδείας, με την υπουργό Σοφία Ζαχαράκη να παρουσιάζει στη Βουλή το χρονοδιάγραμμα των νομοθετικών ενεργειών για το επόμενο διάστημα.
Κατά την τοποθέτησή της στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων, η υπουργός αναφέρθηκε αναλυτικά σε τρία βασικά νομοσχέδια που βρίσκονται σε φάση επεξεργασίας και θα κατατεθούν με σαφή σειρά προτεραιότητας.
«Θα ήθελα από τον Σεπτέμβριο και μετά, καθώς θα έχουμε τη χρονική δυνατότητα στο επόμενο νομοσχέδιο για τις επαγγελματικές ακαδημίες, στο επόμενο νομοσχέδιο μας για την ΑΣΠΑΙΤΕ, τα υπόλοιπα τα οποία έρχονται για το Πανεπιστήμιο αλλά και για την Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, να μπορούμε να τα αναλύουμε περισσότερο» σημείωσε η Σοφία Ζαχαράκη
Τα τρία κεντρικά νομοθετήματα του σχεδιασμού
1. Επαγγελματικές Ακαδημίες (πρώτο νομοσχέδιο)
Το αμέσως επόμενο νομοσχέδιο που θα έρθει στη Βουλή αφορά τις Επαγγελματικές Ακαδημίες, ένας θεσμός που, σύμφωνα με την Σοφία Ζαχαράκη, «επιχειρεί να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στην επαγγελματική κατάρτιση και την αγορά εργασίας». Σύμφωνα με την υπουργό, η θεσμοθέτηση των Ακαδημιών αυτών εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο ενίσχυσης της τεχνικής-επαγγελματικής εκπαίδευσης και θα περιλαμβάνει σαφές πλαίσιο λειτουργίας, διασύνδεση με την οικονομία και νέα προγράμματα σπουδών.
2. Κοινό νομοσχέδιο για ΑΣΠΑΙΤΕ και Ανώτατη Σχολή Παραστατικών Τεχνών
Στη δεύτερη φάση, αναμένεται ένα ενιαίο νομοσχέδιο που θα ρυθμίζει το καθεστώς τόσο της ΑΣΠΑΙΤΕ (Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης) όσο και της Ανώτατης Σχολής Παραστατικών Τεχνών. Πρόκειται, σύμφωνα με την υπουργό, «για μια σημαντική προσπάθεια οργανωτικής και θεσμικής εξυγίανσης δύο ανώτατων ιδρυμάτων με ιδιαίτερο ρόλο, τόσο στην εκπαιδευτική κατάρτιση όσο και στην καλλιτεχνική παιδεία».
3. Συνολική παρέμβαση σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Το τρίτο και ίσως πιο καθοριστικό βήμα αφορά ένα γενικό νομοσχέδιο για τη σχολική εκπαίδευση, το οποίο θα αγγίξει συνολικά την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αν και δεν έχουν δοθεί συγκεκριμένες λεπτομέρειες, αναμένεται να περιλαμβάνει ρυθμίσεις για:
το πλαίσιο λειτουργίας των σχολικών μονάδων,
τον ρόλο των εκπαιδευτικών,
τις δομές υποστήριξης και εποπτείας,
και ζητήματα σχολικού περιβάλλοντος, προγραμμάτων και αξιολόγησης.
Αντιμετώπιση του «κατακερματισμού» της εκπαιδευτικής νομοθεσίας
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε η κ. Ζαχαράκη στην ανάγκη συστηματοποίησης της εκπαιδευτικής νομοθεσίας, επισημαίνοντας ότι το ισχύον πλαίσιο είναι έντονα κατακερματισμένο και διασπασμένο σε πολυάριθμα και συχνά αλληλοεπικαλυπτόμενα νομοθετήματα.
«Η νομοθεσία μας είναι τόσο κατακερματισμένη σε τόσα πολλά νομοθετήματα που πολλές φορές χρειάζεται να την επισκεπτόμαστε ξανά και ξανά, προσθέτοντας διατάξεις, διευκρινήσεις και διορθώσεις», δήλωσε χαρακτηριστικά η υπουργός.
Η δήλωση αυτή καταδεικνύει την πρόθεση του Υπουργείου να κινηθεί προς μια περισσότερο κωδικοποιημένη, συνεκτική και εφαρμόσιμη νομοθετική βάση για την εκπαίδευση.
Αναμένονται αντιδράσεις και προτάσεις από εκπαιδευτικούς φορείς
Η εξαγγελία του «τριπλού σχεδίου» αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις αλλά και προβληματισμό στην εκπαιδευτική κοινότητα, ιδιαίτερα σε σχέση με:
τον ρόλο των Επαγγελματικών Ακαδημιών στη συνολική στρατηγική του Υπουργείου,
την τύχη της ΑΣΠΑΙΤΕ ως θεσμού παιδαγωγικής επάρκειας,
και τις επικείμενες αλλαγές στο σχολικό σύστημα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Ποιοι οδηγούν τα «ΑΟ» αυτοκίνητα στην Ελλάδα - Τι σημαίνουν οι μυστηριώδεις πινακίδες
Voucher 2250 ευρώ σε ανέργους με ΚΑΥΑΣ DYPAHS - ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΑΜΕΣΑ ΣΤΟ ΕΚΕΚ ΕΔΩ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 1/8
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ