paideias
Η διαδικασία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε επίπεδο ΔΔΕ έως την Τετάρτη 30.07.2025 και σε επίπεδο ΠΔΕ έως την Πέμπτη 31.07.2025.

Εκδόθηκε και απεστάλη σε όλες τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης η υπ. αριθμ. 2851/Ε2/25-07-2025 εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘΑ με θέμα: «Προσδιορισμός οργανικών θέσεων στα νεοϊδρυθέντα Τμήματα Ένταξης και τοποθετήσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης »

Ζητείται από τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να ολοκληρώσουν άμεσα τη προβλεπόμενη διαδικασία:

  1. Προσδιορισμός αριθμητικά και ανά κλάδο/ειδικότητα των οργανικών θέσεων του Τμήματος Ένταξης που ιδρύεται σε κάθε σχολική μονάδα της ΔΔΕ.
  2. Οριστική τοποθέτηση στις προαναφερόμενες θέσεις των Τ.Ε. εκπαιδευτικών που είναι στη διάθεση του ΠΥΣΔΕ στην περιοχή μετάθεσης (όπου ανήκει το ΤΕ) για την ΕΑΕ.

  3. Καταγραφή στοιχείων - εναπομείνασες κενές οργανικές θέσεις του Τμήματος Ένταξης της κάθε σχολικής μονάδας.

  4. Αποστολή των στοιχείων στον αρμόδιο Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ώστε να καταχωρίσει την πρότασή του αναφορικά με τις εναπομείνασες κενές οργανικές θέσεις ανά κλάδο/ειδικότητα, τμήμα ένταξης και περιοχή μετάθεσης.

Η παραπάνω διαδικασία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε επίπεδο ΔΔΕ έως την Τετάρτη 30.07.2025 και σε επίπεδο ΠΔΕ έως την Πέμπτη 31.07.2025.

Αναλυτικά

Εγκύκλιο με κατεπείγοντα χαρακτήρα υπέγραψε η υπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, που αφορά τον προσδιορισμό οργανικών θέσεων και τις οριστικές τοποθετήσεις εκπαιδευτικών ΕΑΕ (Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης) στα νεοϊδρυθέντα Τμήματα Ένταξης σε σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η εγκύκλιος εντάσσεται στο πλαίσιο υλοποίησης του Νόμου 5218/2025 (ΦΕΚ 125Α') και της Κοινής Υπουργικής Απόφασης 91357/Δ3 (ΦΕΚ 3955Β’/23.07.2025).

Δείτε την Εγκύκλιο ΕΔΩ

Τι προβλέπει η εγκύκλιος – Κύρια σημεία

1. Προσδιορισμός Οργανικών Θέσεων

Οι Διευθυντές Εκπαίδευσης καλούνται να προσδιορίσουν αριθμητικά και ανά κλάδο/ειδικότητα τις οργανικές θέσεις που απαιτούνται σε κάθε νέο Τμήμα Ένταξης. Η διαδικασία βασίζεται στο άρθρο 6 του Ν. 3699/2008, όπως τροποποιήθηκε από τον νέο νόμο.

2. Τοποθετήσεις Εκπαιδευτικών ΕΑΕ

Σε περίπτωση ύπαρξης οργανικά ανήκοντων εκπαιδευτικών ΕΑΕ που βρίσκονται στη διάθεση του οικείου ΠΥΣΔΕ, αυτοί τοποθετούνται οριστικά στις προβλεπόμενες οργανικές θέσεις των Τμημάτων Ένταξης.

3. Υποβολή και Επεξεργασία Δεδομένων

Οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης οφείλουν να συμπληρώσουν ειδικό πίνακα excel με τις οργανικές θέσεις ανά Τμήμα Ένταξης, καταγράφοντας:

  • Αριθμό μαθητών ανά σχολική μονάδα (στήλη Η)

  • Μαθητές με διαγνωσμένη αναπηρία ή ΕΕΑ (στήλη Ι)

  • Προβλεπόμενες και καλυπτόμενες θέσεις ανά κλάδο (στήλες J–L για ΠΕ02, M–AA για ΠΕ03, ΠΕ04.01 κ.ά.)

  • Την πρόταση του Περιφερειακού Διευθυντή για τις κενές θέσεις (στήλες AB–AG)

Προθεσμίες

  • Έως 30 Ιουλίου 2025: Ολοκλήρωση της διαδικασίας από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

  • Έως 31 Ιουλίου 2025: Υποβολή των αρχείων excel από τους Περιφερειακούς Διευθυντές στο email: [email protected]

Σημαντικές Διευκρινίσεις

  • Η διαδικασία δεν αφορά Πρότυπα, Πειραματικά Γυμνάσια και Λύκεια, καθώς και τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία.

  • Υποχρεωτική καταγραφή ακόμη και μηδενικών τιμών στα κελιά.

  • Δεν επιτρέπονται αρνητικοί αριθμοί στους πίνακες.

  • Παραδείγματα τοποθετήσεων περιλαμβάνονται στην εγκύκλιο για διευκόλυνση των αρμόδιων φορέων.

Πλαίσιο Νομοθεσίας και Ανάλυση

Η εγκύκλιος υλοποιεί κρίσιμες διατάξεις για την ενίσχυση της συνεκπαίδευσης και της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης στο ελληνικό σχολείο. Σύμφωνα με τον Ν. 3699/2008, τα Τμήματα Ένταξης αποτελούν σημαντικό θεσμό για την υποστήριξη μαθητών με αναπηρία ή ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Με τον Ν. 5218/2025, θεσμοθετείται πιο συγκεκριμένο πλαίσιο για τις οργανικές θέσεις, διασφαλίζοντας σταθερότητα και επαγγελματική προοπτική για τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ.

Ερωτήματα και Προβληματισμοί

  • Θα καλυφθούν εγκαίρως οι νέες οργανικές θέσεις πριν την έναρξη του σχολικού έτους;

  • Πόσες από τις θέσεις θα παραμείνουν τελικά κενές;

  • Υπάρχει επαρκής αριθμός εκπαιδευτικών ΕΑΕ για την κάλυψη όλων των νέων ΤΕ;

Η αποτελεσματικότητα της διαδικασίας θα εξαρτηθεί από την ταχύτητα και τη συντονισμένη ανταπόκριση των υπηρεσιακών παραγόντων, αλλά και από τη συνολική επάρκεια σε προσωπικό ειδικής αγωγής, έναν τομέα όπου διαχρονικά παρατηρούνται ελλείψεις.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Η διεφθαρμένη διαδικασία εισαγωγής των πλούσιων γόνων σε ελίτ Πανεπιστήμια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aristoteleio panepistimio thessalonikis
Απόφοιτοι Φιλοσοφικής ΑΠΘ: «Τελικά ποιος αποφασίζει για τη διδακτέα ύλη στο ελληνικό σχολείο;»
Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει στον εκπαιδευτικό και φιλολογικό κόσμο η προτεινόμενη μείωση κατά μία ώρα του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών...
Απόφοιτοι Φιλοσοφικής ΑΠΘ: «Τελικά ποιος αποφασίζει για τη διδακτέα ύλη στο ελληνικό σχολείο;»
kdap.jpg
Χρηματοδότηση 755 εκατ. ευρώ σε Βρεφονηπιακούς Σταθμούς, ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ ΑμεΑ
Σταθερή πρόσβαση σε βρεφονηπιακούς σταθμούς και ΚΔΑΠ για δύο χρόνια χωρίς νέα αίτηση – Λιγότερη γραφειοκρατία, περισσότερη στήριξη στις οικογένειες
Χρηματοδότηση 755 εκατ. ευρώ σε Βρεφονηπιακούς Σταθμούς, ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ ΑμεΑ
παπει
ΠΑΠΕΙ: Δεξιότητες ηγεσίας και στρατηγικής απο το ΠΜΣ Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων
Οικονομία και Διοίκηση στην Εκπαίδευση: Από τη Στρατηγική στην Πράξη
ΠΑΠΕΙ: Δεξιότητες ηγεσίας και στρατηγικής απο το ΠΜΣ Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων