Φραγκιαδάκη
Την κράτησαν πίσω οι υποχρεώσεις: ο πρόωρος γάμος, η μητρότητα, η εργασία. Όμως η επιθυμία για εκπαίδευση, για προσωπική εξέλιξη, δεν ξεθώριασε.

Η Δήμητρα Φραγκιαδάκη από το Ηράκλειο Κρήτης αποτελεί ένα φωτεινό παράδειγμα πίστης, επιμονής και δύναμης. Στα 53 της χρόνια, μητέρα τριών ενήλικων παιδιών και επαγγελματίας στον χώρο της εστίασης, πέτυχε να περάσει στο Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου (ΕΛΜΕΠΑ), μετά από επιτυχή συμμετοχή στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις.

Η απόφασή της δεν προέκυψε από μια παρορμητική στιγμή, αλλά από ένα βαθιά ριζωμένο όνειρο που κουβαλούσε από τα νεανικά της χρόνια. «Η σκέψη δεν είχε φύγει ποτέ από το μυαλό μου», δηλώνει η ίδια. Την κράτησαν πίσω οι υποχρεώσεις: ο πρόωρος γάμος, η μητρότητα, η εργασία. Όμως η επιθυμία για εκπαίδευση, για προσωπική εξέλιξη, δεν ξεθώριασε.

Η επιστροφή στα θρανία στα 50

Η Δήμητρα γράφτηκε στο 4ο Εσπερινό ΕΠΑ.Λ. Ηρακλείου όταν έκλεισε τα 50 και έκτοτε δεν κοίταξε πίσω. Στόχος της, αρχικά, ήταν να πάρει το απολυτήριο με άριστα – και τα κατάφερε. Οι καθηγήτριές της, βλέποντας τη συνέπεια και τη φιλομάθειά της, την ενθάρρυναν να συμμετάσχει στις πανελλαδικές. Το ρίσκο έγινε τελικά ευκαιρία και η εμπειρία κατέληξε σε επιτυχία.

Χωρίς φροντιστήριο, βασιζόμενη μόνο στη μελέτη της, στην επιμέλειά της και στα τετράδιά της – για τα οποία είναι, όπως λέει, «υπερήφανη» – η Δήμητρα κατόρθωσε το ακατόρθωτο. Και μάλιστα χωρίς άγχος: «Μετά από τόσα χρόνια, μόνο που μπήκα στο εξεταστικό ήταν επιτυχία».

ελμεπα

Από την καντίνα στα αμφιθέατρα

Παράλληλα με τις σπουδές της, η Δήμητρα συνεχίζει να εργάζεται στην οικογενειακή καντίνα που διατηρεί μαζί με τον σύζυγό της και τα παιδιά τους. Δεν σκέφτεται να εγκαταλείψει καμία από τις δύο αυτές δραστηριότητες – αντίθετα, βλέπει το πανεπιστήμιο ως μια νέα αρχή που μπορεί να συνδυαστεί με την καθημερινότητά της.

Δήμητρα Φραγκιαδάκη: Από την εργασία στην καντίνα, φοιτήτρια του ΕΛΜΕΠΑ στα 53 της χρόνια | Neakriti

Η επιλογή της να σπουδάσει στα 53 της χρόνια δεν είναι μόνο προσωπική νίκη αλλά και ένα ηχηρό μήνυμα κατά των στερεοτύπων ηλικίας. «Ποτέ δεν είναι αργά – ούτε για τη μάθηση, ούτε για να κυνηγήσει κάποιος τα όνειρά του», λέει αποφασιστικά.

Η ιστορία της Δήμητρας Φραγκιαδάκη δεν είναι απλώς εμπνευστική – είναι ένα μάθημα ζωής και μια έμπρακτη υπενθύμιση της σημασίας της δια βίου μάθησης. Σε μια εποχή που η έννοια της εκπαίδευσης συχνά περιορίζεται στα τυπικά ηλικιακά όρια, η Δήμητρα ανατρέπει το αφήγημα και αποδεικνύει πως η γνώση δεν έχει ηλικία.

Η περίπτωση της Δήμητρας γεννά εύλογα ερωτήματα και για την πρόσβαση των ενηλίκων στην εκπαίδευση. Πόσοι ακόμη έχουν αδήλωτες επιθυμίες για μόρφωση που μένουν ανεκπλήρωτες λόγω κοινωνικών ή οικονομικών εμποδίων; Τι είδους υποστήριξη χρειάζονται οι ενήλικες μαθητές και φοιτητές; Και πώς μπορεί το εκπαιδευτικό σύστημα να αγκαλιάσει ουσιαστικά αυτές τις δεύτερες ευκαιρίες;

Η Δήμητρα Φραγκιαδάκη δείχνει τον δρόμο. Το ερώτημα είναι πόσοι ακόμη θα έχουν την ευκαιρία και την υποστήριξη να τον ακολουθήσουν.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Η διεφθαρμένη διαδικασία εισαγωγής των πλούσιων γόνων σε ελίτ Πανεπιστήμια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aristoteleio panepistimio thessalonikis
Απόφοιτοι Φιλοσοφικής ΑΠΘ: «Τελικά ποιος αποφασίζει για τη διδακτέα ύλη στο ελληνικό σχολείο;»
Έντονες αντιδράσεις έχει προκαλέσει στον εκπαιδευτικό και φιλολογικό κόσμο η προτεινόμενη μείωση κατά μία ώρα του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών...
Απόφοιτοι Φιλοσοφικής ΑΠΘ: «Τελικά ποιος αποφασίζει για τη διδακτέα ύλη στο ελληνικό σχολείο;»
kdap.jpg
Χρηματοδότηση 755 εκατ. ευρώ σε Βρεφονηπιακούς Σταθμούς, ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ ΑμεΑ
Σταθερή πρόσβαση σε βρεφονηπιακούς σταθμούς και ΚΔΑΠ για δύο χρόνια χωρίς νέα αίτηση – Λιγότερη γραφειοκρατία, περισσότερη στήριξη στις οικογένειες
Χρηματοδότηση 755 εκατ. ευρώ σε Βρεφονηπιακούς Σταθμούς, ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠ ΑμεΑ
παπει
ΠΑΠΕΙ: Δεξιότητες ηγεσίας και στρατηγικής απο το ΠΜΣ Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων
Οικονομία και Διοίκηση στην Εκπαίδευση: Από τη Στρατηγική στην Πράξη
ΠΑΠΕΙ: Δεξιότητες ηγεσίας και στρατηγικής απο το ΠΜΣ Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων