«Χώρος για όλα τα παιδιά»: Έκκληση εκπαιδευτικών για ενίσχυση της Ειδικής Αγωγής
«Τα παιδιά δεν είναι αόρατα»: Σαφές μήνυμα της Δημοκρατικής Συνεργασίας Εκπαιδευτικών Π.Ε. για τα Τμήματα Ένταξης

Η Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης απευθύνει έκκληση για την άμεση ενίσχυση των Τμημάτων Ένταξης σε όλα τα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας, κάνοντας λόγο για «επιτακτική ανάγκη» που αφορά τη δημοκρατία, τα δικαιώματα και την κοινωνική δικαιοσύνη.

«Το παιδί που σήμερα στέκεται σιωπηλό σε μια γωνιά της τάξης, δεν είναι αόρατο. Είναι εδώ και μας κοιτά. Ζητά χώρο, φροντίδα, λόγο, αναγνώριση», τονίζει σε ανακοίνωσή της.

Η Δημοκρατική Συνεργασία Εκπαιδευτικών Π.Ε. κάνει λόγο για μια «θετική και αναγκαία εξέλιξη», αναφερόμενη στην πρόσφατη απόφαση για την ίδρυση νέων οργανικών θέσεων στην ειδική αγωγή της προσχολικής εκπαίδευσης. Ωστόσο, προειδοποιεί πως η πρόοδος αυτή δεν αρκεί.

«Δεν λύθηκαν ούτε τα προβλήματα των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων ούτε τα ζητήματα των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες», επισημαίνει, ενώ ασκεί κριτική σε άλλες συνδικαλιστικές παρατάξεις που, όπως υποστηρίζει, «επιλέγουν τον εύκολο δρόμο των εντυπώσεων».

Στη συνέχεια, ζητά τη μονιμοποίηση εκπαιδευτικών, την ουσιαστική λειτουργία των ήδη ιδρυμένων Τμημάτων Ένταξης, τη στελέχωσή τους με διεπιστημονικές ομάδες, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, αλλά και την αναβάθμιση της συνεργασίας με την οικογένεια και την κοινότητα.

«Δεν σταματάμε εδώ. Συνεχίζουμε δυναμικά… Για ένα δημόσιο σχολείο που χωρά όλους και όλες, από την πρώτη κιόλας μέρα», υπογραμμίζει, καλώντας σε συνέχιση της προσπάθειας με υπευθυνότητα και συνέπεια, μακριά από δημαγωγίες και συνδικαλιστικό «θόρυβο».

Η ανακοίνωση της Δημοκρατικής Συνεργασίας Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Το παιδί που σήμερα στέκεται σιωπηλό σε μια γωνιά της τάξης, δεν είναι αόρατο. Είναι εδώ και μας κοιτά. Ζητά χώρο, φροντίδα, λόγο, αναγνώριση.

Επιτακτική ανάγκη η ίδρυση Τμημάτων Ένταξης σε όλα τα Δημοτικά σχολεία και Νηπιαγωγεία!

Στην αρχή κάθε σχολικής ζωής, κάθε παιδί κρατά μια «μικρή βαλίτσα». Μέσα της υπάρχουν οι πρώτες λέξεις, τα συναισθήματα και οι ανάγκες του. Κάποια παιδιά ξεκινούν με ενθουσιασμό να εξερευνήσουν τον κόσμο. Κάποια τον πλησιάζουν αργά, με δισταγμό. Δεν είναι κατώτερα. Είναι απλώς διαφορετικά. Και το σχολείο οφείλει να χωρά όλα τα παιδιά, από την πρώτη μέρα.

Το νηπιαγωγείο είναι ο πρώτος τόπος όπου το παιδί συναντά το «μαζί». Εκεί χτίζονται οι πρώτες σχέσεις εμπιστοσύνης, οι πρώτες εμπειρίες ένταξης και αποδοχής. Αν από αυτό το βήμα κάποιο παιδί μείνει πίσω, ο αποκλεισμός έχει ήδη αρχίσει να αποκτά υπόσταση.

Η πρώιμη παιδαγωγική παρέμβαση είναι καθοριστική. Χωρίς αυτήν, διακυβεύεται όχι μόνο η μαθησιακή, αλλά και η ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Κι αυτό είναι ζήτημα δημοκρατίας, δικαιωμάτων, κοινωνικής δικαιοσύνης.

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αναγνωρίζει ως πολύ σημαντική την απόφαση για την ίδρυση νέων οργανικών θέσεων ειδικής αγωγής στην προσχολική εκπαίδευση. Είναι μια θετική και αναγκαία εξέλιξη, αποτέλεσμα και των αγώνων που με συνέπεια κάποιοι δώσαμε όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Ακόμα και στις πιο δύσκολες πολιτικές και συνδικαλιστικές συνθήκες όπου κυριαρχούσε ο λαϊκισμός, το μίσος, η τοξικότητα και η τζάμπα μαγκιά, ως Παράταξη επιμείναμε κόντρα στο συνδικαλιστικό ρεύμα της εποχής να μη συμβιβαζόμαστε με μονοθεματικούς συνδικαλιστικούς αγώνες όπως είχαν επιλέξει συνδικαλιστικές πλειοψηφίες, να καταθέτουμε προτάσεις γνωρίζοντας ότι γύρω μας υπάρχουν «κλειστά» αυτιά και αδιαφορία. Δική μας πρόταση ήταν η παρουσία δεύτερου εκπαιδευτικού στην τάξη, ξεκινώντας από τα νηπιαγωγεία με μεγαλύτερο από 15 αριθμό μαθητών, μέσα στον οποίο θα υπήρχαν και παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ως Παράταξη δώσαμε και δίνουμε έναν αγώνα ουσίας, την ίδια ώρα που παρατάξεις εγκλωβισμένες στις ιδεοληψίες τους ασχολούνται μονοθεματικά με ότι θεωρούν ότι τις εξυπηρετεί, αρνούμενες να αντιμετωπίσουν τα κρίσιμα και σύνθετα ζητήματα. Ποτέ δεν υποκύψαμε  στον πειρασμό των εύκολων εντυπώσεων. Δεν υποτιμήσαμε τη νοημοσύνη των συναδέλφων, των γονέων και της κοινωνίας. Δεν αντιμετωπίσαμε τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου με πρόχειρες και εκτός τόπου και χρόνου κραυγές άρνησης. Επιλέξαμε τον δύσκολο δρόμο της συνέπειας και της διεκδίκησης, τον δρόμο των πραγματικών λύσεων.

Η ίδρυση νέων οργανικών θέσεων στα τμήματα Ένταξης των νηπιαγωγείων απέδειξε ότι μπορεί να προκύψουν, ακόμα και σε αυτό το δύσκολο τοπίο, νίκες για το καλό των εκπαίδευσης και των παιδιών. Θα πρέπει όμως το συνδικάτο να ασχοληθεί με όλα τα ζητήματα και όχι να ασχολείται αποκλειστικά και μόνο με την αξιολόγηση, αδιαφορώντας για όλα τα υπόλοιπα, όπως κάνουν στη ΔΟΕ οι δυνάμεις της συνδικαλιστικής ανευθυνότητας.

Είναι προφανές βέβαια πως δεν λύθηκαν ούτε τα προβλήματα των νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων ούτε τα ζητήματα των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Το θετικό βήμα πρέπει να συμπληρωθεί και από πολλά άλλα απαραίτητα και αναγκαία, καθώς οι εκπαιδευτικές ανάγκες παραμένουν τεράστιες, όπως και τα προβλήματα. Θα πρέπει άμεσα να ξεκινήσει σε δεύτερο χρόνο η ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης και στα υπόλοιπα νηπιαγωγεία, όπου δεν ιδρύθηκαν, αλλά και σε όλα τα δημοτικά σχολεία, ολιγοθέσια και πολυθέσια.

Ακόμα και τώρα, σε πολλά δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία, τα παιδιά με ανάγκες ειδικής στήριξης παραμένουν χωρίς Τμήμα Ένταξης, χωρίς δάσκαλο ειδικής αγωγής, χωρίς δομή που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους. Οι ανάγκες τους «σιωπούν», η σχολική καθημερινότητα τα αφήνει πίσω και αυτό δεν πρέπει να χαθεί λόγω της θετικής εικόνας από την ίδρυση Τμημάτων Ένταξης.

Δεν σταματάμε εδώ. Συνεχίζουμε δυναμικά, διεκδικώντας την πλήρη κάλυψη των αναγκών και τη διεύρυνση των Τμημάτων Ένταξης σε όλα τα νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία της Χώρας με μόνιμο προσωπικό, διεπιστημονικές ομάδες υποστήριξης, διαρκή επιμόρφωση και θεσμική θωράκιση των εκπαιδευτικών. Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι η ίδρυση τμημάτων ένταξης θα πρέπει να σημαίνει και λειτουργία τους, αλλιώς είναι «μια τρύπα στο νερό». Κάθε χρόνο πολλά από τα ήδη ιδρυμένα τμήματα παραμένουν κλειστά καθώς απουσιάζουν εκπαιδευτικοί. Αυτό δεν μπορεί να έχει συνέχεια.

Διεκδικούμε:

  • Ίδρυση Τμημάτων Ένταξης σε όλα τα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία, με μόνιμη και σταθερή λειτουργία.
  • Μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, ώστε να εξασφαλιστεί η συνέχεια και η ουσιαστική παρέμβαση.
  • Αύξηση του αριθμού των Σ.Δ.Ε.Υ για την υποστήριξη με Ε.Δ.Υ όλων των σχολείων.
  • Περιορισμό των γραφειοκρατικών διαδικασιών μέσα από νέο θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των ΣΔΕΥ.
  • Τοποθέτηση Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού στα Νηπιαγωγεία, για την υποστήριξη των μαθητών στις ανάγκες αυτόνομης διαβίωσης (σίτιση , τουαλέτα κτλ).
  • Περιοδική επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών, ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται στις αρχές της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.
  • Θεσμικό πλαίσιο που να προάγει τη στενή συνεργασία με τις οικογένειες και τις τοπικές κοινότητες, για τη διαμόρφωση ενός πραγματικά ενταξιακού σχολείου.

Ως  ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης δεσμευόμαστε  κόντρα στους καιρούς της δημαγωγίας και του παραταξιακού «θορύβου», να συνεχίσουμε να αναδεικνύουμε τα ζωντανά ζητήματα του κλάδου. Να παλεύουμε για λύσεις ουσίας και αξιοπρέπειας. Για ένα δημόσιο σχολείο που χωρά όλους και όλες, από την πρώτη κιόλας μέρα.

Επειδή η ίση μεταχείριση των ανίσων συνιστά διατήρηση και συνέχιση των ανισοτήτων, οφείλουμε να υποστηρίζουμε όλους τους μαθητές και μαθήτριες, καθέναν και καθεμία ανάλογα με τις δυνατότητες του/της και τις τυχόν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες  του/της, για να ενταχθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο σχολικό αλλά και το ευρύτερο κοινωνικό πλαίσιο.  Γιατί οι ίσες ευκαιρίες δεν είναι ευχή. Είναι δικαίωμα. Και υποχρέωση όλων μας να τις κάνουμε πράξη.

Με υπευθυνότητα και συνέπεια, αγωνιζόμαστε για τις πραγματικές ανάγκες του κλάδου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Η διεφθαρμένη διαδικασία εισαγωγής των πλούσιων γόνων σε ελίτ Πανεπιστήμια

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kameres
Drones και κάμερες στα σχολεία αντί για πρόληψη: Έτσι αντιμετωπίζουν τη βία ανηλίκων;
Ένωση Συλλόγων Γονέων: «Όχι στην υποκριτική επιτήρηση με drone – Χρειαζόμαστε πρόληψη και ανοιχτούς χώρους για τη νεολαία»
Drones και κάμερες στα σχολεία αντί για πρόληψη: Έτσι αντιμετωπίζουν τη βία ανηλίκων;
καθηγητές σε τάξη
1750 νέοι εκπαιδευτικοί ξεκινούν έως 30/7 Ειδική Αγωγή, Σχολ. Ψυχολογία, Παιδαγωγική και Ηγεσία
Έως 30 Ιουλίου οι αιτήσεις στα κορυφαία προγράμματα μοριοδότησης στην Εκπαίδευση από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου - Κλείνουν οι θέσεις και οι υποτροφίες
1750 νέοι εκπαιδευτικοί ξεκινούν έως 30/7 Ειδική Αγωγή, Σχολ. Ψυχολογία, Παιδαγωγική και Ηγεσία
ΜΑΤ στη Ρόδο
Ρόδος: Συλλήψεις και ένταση με τα ΜΑΤ λίγο πριν φτάσει το ισραηλινό κρουαζιερόπλοιο (Video)
Ισχυρές αστυνομικές δυνάμεις στο λιμάνι για το νέο «μπλόκο» πολιτών στο Crown Iris – Συγκρούσεις με διαδηλωτές που φωνάζουν συνθήματα υπέρ της...
Ρόδος: Συλλήψεις και ένταση με τα ΜΑΤ λίγο πριν φτάσει το ισραηλινό κρουαζιερόπλοιο (Video)