Κωνσταντίνος Βλάσης
Ο Υφυπουργός Παιδείας Κώστας Βλάσης ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε τελική φάση η προετοιμασία νέας νομοθετικής ρύθμισης, η οποία θα εισάγει κριτήρια μοριοδότησης για τα προσόντα των υποψηφίων εκπαιδευτικών που επιθυμούν να μετατεθούν ή να αποσπαστούν στα Μουσικά Σχολεία

Σε σημαντικές θεσμικές παρεμβάσεις προχωρά το Υπουργείο Παιδείας, με στόχο την αναβάθμιση του πλαισίου που διέπει τις μεταθέσεις και αποσπάσεις εκπαιδευτικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, και ειδικότερα στα Μουσικά Σχολεία της χώρας.

Κατά τη διάρκεια συζήτησης στη Βουλή, ο Υφυπουργός Παιδείας Κώστας Βλάσης ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε τελική φάση η προετοιμασία νέας νομοθετικής ρύθμισης, η οποία θα εισάγει κριτήρια μοριοδότησης για τα προσόντα των υποψηφίων εκπαιδευτικών που επιθυμούν να μετατεθούν ή να αποσπαστούν στα Μουσικά Σχολεία.

Η συγκεκριμένη ρύθμιση έχει ως στόχο να κατοχυρώσει την αξιοκρατία και την προβλεψιμότητα στις υπηρεσιακές μεταβολές, προσφέροντας αντικειμενικά και διαφανή εργαλεία αξιολόγησης.

Στο ίδιο πλαίσιο, το Υπουργείο Παιδείας εξετάζει εκ νέου τον ρόλο των Επιστημονικών Επιτροπών που έχουν ρόλο στη διαδικασία επιλογής και τοποθέτησης των εκπαιδευτικών. Όπως τόνισε ο Υφυπουργός, στόχος είναι να επικαιροποιηθεί το καθεστώς λειτουργίας τους, ώστε να ευθυγραμμιστούν καλύτερα με το επιστημονικό έργο και τις ανάγκες των σχολικών μονάδων.

Η αναβάθμιση αυτή θεωρείται κρίσιμη, καθώς οι επιτροπές διαδραματίζουν ουσιαστικό ρόλο στην ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα ειδικά αυτά σχολεία.

Ο κ. Βλάσης υπογράμμισε ότι το Υπουργείο παρακολουθεί στενά την πορεία των αποσπάσεων και μεταθέσεων και επιδιώκει συνεχώς τη βελτίωση των διαδικασιών, με σεβασμό τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και στους κανόνες της δημόσιας διοίκησης.

Σύμφωνα με τη δήλωσή του, το προσωπικό των Μουσικών Σχολείων διαθέτει υψηλή εξειδίκευση και ιδιαίτερα προσόντα, συνεπώς είναι λογικό να αναμένει μια δίκαιη και ξεκάθαρη διαδικασία, στηριγμένη σε επιστημονικά και θεσμικά κριτήρια.

Τέλος, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στον ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με τους εκπαιδευτικούς. Ο Υφυπουργός ξεκαθάρισε ότι η φωνή των καθηγητών δεν αγνοείται, αλλά αντίθετα λαμβάνεται σοβαρά υπόψη στις θεσμικές μεταρρυθμίσεις.

Ακολουθεί ολόκληρη η ερώτηση και η απάντηση στη Βουλή:

ΑΘΑΝΑΣΙΑ (ΣΙΑ) ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: 

Κύριε Υφυπουργέ, επανέρχομαι, όπως έχουν υποβάλει ερωτήσεις και άλλοι συνάδελφοι από άλλα κόμματα πολλές φορές, σε ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν εδώ και χρόνια οι εκπαιδευτικοί των Μουσικών Σχολείων. Αν οι εκπαιδευτικοί γενικώς στη χώρα είναι άνθρωποι εργαζόμενοι ενός κατώτερου Θεού, των Μουσικών Σχολείων είναι ακόμα πιο κάτω.

Δηλαδή, για οποιαδήποτε υπηρεσιακή τους μεταβολή, μετάθεση ή απόσπαση δεν έχουν κανένα πλαίσιο διαφάνειας και ισονομίας σε σχέση με τους άλλους εκπαιδευτικούς. Δεν έχουν καμία ίση μεταχείριση. Δεν υπάρχουν κριτήρια μοριοδότησης που να είναι κοινά για όλους και να δημιουργεί στους εκπαιδευτικούς Μουσικών Σχολείων τη βεβαιότητα που θα τους επέτρεπε να κάνουν και έναν οικογενειακό υπολογισμό, έναν οικογενειακό προγραμματισμό σε μία τόσο δύσκολη εποχή. Δεν θέλω να σας φέρω παραδείγματα. Είναι πραγματικά δραματικά.

Το θέμα είναι ότι οι εκπαιδευτικοί Μουσικών Σχολείων είναι εκτός της διάταξης της νομοθεσίας που αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς. Δεν απαγορεύονται αλλά δεν ορίζεται ότι είναι και οι εκπαιδευτικοί των Μουσικών Σχολείων. Υπάρχει η Επιστημονική Επιτροπή Μουσικής Παιδείας, αλλά όπως η ίδια η επιτροπή παραδέχεται και στην τελευταία της πράξη τώρα του 2025, δεν έχει τα εργαλεία -αλγορίθμους κ.λπ.-, για να μπορέσει να κάνει τη δουλειά της σωστά και με διαφάνεια.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί αυτοί να προσφεύγουν σε ενστάσεις, πολλές ενστάσεις, κάθε χρόνο προς το ΚΥΣΔΕ και από την άλλη μεριά να προσφεύγουν στα δικαστήρια, κάτι που είναι και χρονοβόρο και βέβαια απίστευτα κοστοβόρo. Έχω άπειρες φορές οχλήσει το Υπουργείο Παιδείας για αυτό το θέμα. Ήταν έτοιμη -υποτίθεται- διάταξη νομοθετική που θα έλυνε απολύτως το πρόβλημα των εκπαιδευτικών των Μουσικών Σχολείων. Ακόμα περιμένουμε τη διάταξη, κύριε Υφυπουργέ.

Θέλω, λοιπόν, να μάθω με τη σημερινή μου ερώτηση και να μάθουν κυρίως οι εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, πότε προτίθεται το Υπουργείο να φέρει αυτήν την διάταξη, που την περιμένουμε εδώ και δύο χρόνια.

Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Πλακιωτάκης): Και εμείς ευχαριστούμε την κ. Αναγνωστοπούλου.

Παρακαλώ, κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΛΑΣΗΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού): Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η στελέχωση των Μουσικών Σχολείων της χώρας με εκπαιδευτικούς υψηλών προσόντων είναι πραγματικά μια διαδικασία με ιδιαιτερότητες, όχι, απλώς, γιατί αφορά μια εξειδικευμένη παιδεία, αλλά και γιατί ενσωματώνει την ανάγκη για ουσιαστική καλλιτεχνική, παιδαγωγική και ακαδημαϊκή αξιολόγηση.

Το θεσμικό πλαίσιο είναι απολύτως συγκεκριμένο και αναφέρομαι ενδεικτικά στον ν.1824/1988, στο π.δ.50/1996, στο π.δ.100/1997, το άρθρο 53 του ν.4653/2020, αλλά και το άρθρο 60 του ν.4692/2020 όπως ισχύει σήμερα, πάντα με σεβασμό στον χαρακτήρα των Μουσικών Σχολείων. Η διαδικασία εξελίσσεται σε πολλαπλά στάδια, από την υποβολή της αίτησης και τη διοικητική επεξεργασία μέχρι την εισήγηση της Επιστημονικής Επιτροπής Μουσικής Παιδείας και την τελική απόφαση -όπως γνωρίζετε- του ΚΥΣΔΕ. Είναι μια διαδικασία που πραγματοποιείται μέσω θεσμοθετημένων οργάνων με έλεγχο, τεκμηρίωση και συλλογική κρίση.

Παρ’ όλα αυτά, δεν αγνοούμε ότι οι εκπαιδευτικοί ζητούν όχι μόνο την ουσία της αξιολόγησης, κυρία Βουλευτή, αλλά και την αίσθηση δικαίου. Το ζητούμενο είναι διττό. Να προστατεύεται από τη μία η ποιότητα της μουσικής εκπαίδευσης και από την άλλη να ενισχύεται η εμπιστοσύνη του εκπαιδευτικού κόσμου στην διαδικασία αυτή. Αυτή η εμπιστοσύνη χτίζεται μέσα από σαφή κριτήρια, διαφανείς όρους και προβλέψιμο πλαίσιο.

Στο Υπουργείο παρακολουθούμε την πορεία των μεταθέσεων και αποσπάσεων στα Μουσικά Σχολεία και αξιολογούμε διαρκώς τα δεδομένα με γνώμονα πάντα τη βελτίωση των διαδικασιών, αλλά πάντοτε με σεβασμό στους θεσμούς, στους εκπαιδευτικούς και στην κοινωνία.

Θα είναι κάτι που θα συζητήσουμε και πιο επισταμένα και στις επερχόμενες νομοθετικές μας πρωτοβουλίες. Θα μου επιτρέψετε να αναφέρω περισσότερα στην δευτερολογία μου.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Πλακιωτάκης): Παρακαλώ, κυρία Αναγνωστοπούλου, έχετε τον λόγο.

ΑΘΑΝΑΣΙΑ (ΣΙΑ) ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ: Κύριε Υφυπουργέ, δεν μου απαντήσατε. Αφορά ζωές ανθρώπων αυτό, το ότι δεν έχουμε διαφανείς διαδικασίες, για τους εκπαιδευτικούς Μουσικών Σχολείων. Επιτρέψτε μου να γνωρίζω εξίσου καλά με εσάς και ακόμα καλύτερα τη δουλειά που προσφέρουν όλοι οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι εκπαιδευτικοί των Μουσικών Σχολείων. Αφορά τη ζωή τους.

Οι ενστάσεις που υπάρχουν συνέχεια προς την Επιστημονική Επιτροπή και στο ΚΥΣΔΕ, αλλά και οι τοποθετήσεις που κάνουν τα ίδια τα μέλη του ΚΥΣΔΕ κατά καιρούς, οι οποίοι δεν ψηφίζουν για να μην βαρύνονται πραγματικά με τέτοιου είδους αποφάσεις, δείχνουν ότι έχουμε αποφάσεις που αδικούν, που ζημιώνουν που δεν λαμβάνουν υπόψη τις ζωές των ανθρώπων.

Ξέρω πάρα πολύ καλά, κύριε Υφυπουργέ, και τα προσόντα αυτών των ανθρώπων και τη δουλειά που έχουμε ρίξει στα Μουσικά Σχολεία αυτής της χώρας. Ξέρω, επίσης, πόσο το Υπουργείο Παιδείας, όπως όλους τους εκπαιδευτικούς, αλλά και αυτούς, τους έχει αφήσει έρμαια αποφάσεων της Επιστημονικής Επιτροπής Μουσικής Παιδείας, η οποία και αυτή δεν έχει τα εργαλεία -το παραδέχεται και η ίδια- για να μπορέσει να εξασφαλίσει τη διαφάνεια και τη μοριοδότηση που χρειάζονται αυτοί οι άνθρωποι. 

Ζητάμε να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση. Εδώ και δύο χρόνια το Υπουργείο Παιδείας έχει υποσχεθεί με όλους τους τρόπους ότι θα υπάρξει αυτή η νομοθετική ρύθμιση και μάλιστα ότι θα ερχόταν τον περασμένο Σεπτέμβρη. Δεν μπορεί ένα Υπουργείο Παιδείας να νομοθετεί, καταστρατηγώντας το Σύνταγμα, για το άρθρο 16 και να μην μπορεί να νομοθετήσει και να μου λέτε τώρα ότι έχουν υψηλά προσόντα ή είναι ειδική παιδεία. Το ξέρω καλύτερα από εσάς. Το ξέρω και ξέρω και την ταλαιπωρία αυτών των ανθρώπων.

Δείτε, λοιπόν, το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σε τέτοιες εποχές. Πρέπει να έρθει τώρα μία νομοθετική ρύθμιση και να λήξει το θέμα, να μην τρέχουν οι άνθρωποι στα δικαστήρια και στις ενστάσεις, κάτι που δημιουργεί συγκρούσεις μέσα στον ίδιο τον κλάδο, αν φταίει η Επιστημονική Επιτροπή, αν φταίει το ΚΥΣΔΕ κ.λπ. Κανένας δεν φταίει, γιατί δεν έχει πλαίσιο για να μπορέσει να το κάνει. Χρειάζεται νομοθετική ρύθμιση.

Ευχαριστώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Πλακιωτάκης): Και εμείς ευχαριστούμε.

Παρακαλώ, κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΛΑΣΗΣ (Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού):  Κυρίες  και κύριοι συνάδελφοι, οι επισημάνσεις που έχουν τεθεί -και θεσμικά και δημόσια και ανέφερε και τώρα αρκετά πράγματα η συνάδελφος- δεν πέφτουν στο κενό. Να είστε σίγουροι ότι έχουν καταγραφεί, έχουν συζητηθεί και πραγματικά μας απασχολούν σε βάθος.

Το Σχολείο Μουσικής Παιδείας είναι για όλους μας μια κοιτίδα παιδείας, που συνδυάζει την καλλιτεχνική έκφραση με την ακαδημαϊκή διδασκαλία και δίνει στα παιδιά τα απαραίτητα εφόδια για να μπορούν να κατακτήσουν τη γνώση μέσα από την τέχνη.

Σε αυτά τα σχολεία -το είπατε και εσείς, κυρία συνάδελφε- υπηρετούν εκπαιδευτικοί με εξαιρετικά προσόντα και υψηλή εξειδίκευση και είναι θεμιτό, εύλογο και δίκαιο να προσδοκούν μια διαδικασία μεταθέσεων και αποσπάσεων που είναι, όχι μόνο ουσιαστική, αλλά και απολύτως διαφανής και προβλέψιμη.

Το σύστημα, όπως λειτουργεί σήμερα, στηρίζεται πάνω σε θεσμικά όργανα και επιστημονικά κριτήρια. Και εμείς ακούμε, κυρία συνάδελφε. Δεν αγνοούμε τη φωνή των εκπαιδευτικών ούτε παρακάμπτουμε τις ενστάσεις τους. Αντιθέτως, τις αξιοποιούμε και αυτό που προσπαθούμε είναι να βελτιώσουμε το θεσμικό πλαίσιο.

Γι’ αυτό τον λόγο ως Υπουργείο Παιδείας έχουμε ήδη επεξεργαστεί και πρόκειται να φέρουμε άμεσα νομοθετική ρύθμιση, η οποία θα προβλέπει μοριοδότηση των προσόντων των υποψηφίων προς μετάθεση και απόσπαση εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα Μουσικά Σχολεία.

 Παράλληλα, για τις Επιτροπές, θα επανεξετάσουμε άμεσα νομοθετικά το καθεστώς λειτουργίας τους, στο πλαίσιο της διαδικασίας των αποφάσεων ώστε να ανταποκρίνονται στο επιστημονικό τους υπόβαθρο.

Και το κάνουμε -πιστέψτε με- όχι επειδή μας το επέβαλε κάποια κατακραυγή, αλλά επειδή πιστεύουμε βαθιά ότι η εμπιστοσύνη στην εκπαιδευτική διοίκηση είναι συστατικό στοιχείο της δημόσιας εκπαίδευσης.

Κυρία συνάδελφε, εμείς θέλουμε τα Μουσικά Σχολεία να συνεχίσουν να είναι φυτώρια πολιτισμού, δημιουργικότητας και αριστείας. Και στο πλαίσιο αυτό, οι άνθρωποί τους πραγματικά οφείλουν να κρίνονται δίκαια, αξιοκρατικά και ισότιμα.

Σας ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ιωάννης Πλακιωτάκης):  Ευχαριστούμε τον κύριο Υπουργό.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ολοκληρώθηκε η συζήτηση των επικαίρων ερωτήσεων.

Θα ήθελα, πριν προχωρήσουμε, να ανακοινώσω προς το Σώμα ότι η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου καταθέτει την Έκθεσή της επί του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας: «Πλαίσιο για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας, διατάξεις για την πολιτική προστασία και το Πυροσβεστικό Σώμα».

Επίσης, οι Υπουργοί Υγείας, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Εθνικής Άμυνας, Εσωτερικών, Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Προστασίας του Πολίτη, Υποδομών και Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Ανάπτυξης, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δικαιοσύνης, Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και Επικρατείας, οι Αναπληρωτές Υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Υγείας, καθώς και ο Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό κατέθεσαν στις 24.06.2025 σχέδιο νόμου: «Προστασία των ανηλίκων από προϊόντα καπνού και αλκοόλ. Τροποποιήσεις του ν. 3730/2008 και ν. 4419/2016, ρυθμίσεις για μη καπνικά προϊόντα, ψηφιακό μητρώο ελέγχου προϊόντων καπνού, αλκοόλ και λοιπών μη καπνικών προϊόντων και άλλες διατάξεις».

Παραπέμπεται στην αρμόδια Διαρκή Επιτροπή.  

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

750 ευρώ  σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Mαθητής μιλάει στην ΕΡΤ για τις Πανελλήνιες 2025
Σάρωσε στις Πανελλήνιες: Αριστούχος με 19.160 μόρια στα Μαθηματικά ο Ιωακείμ Καλόγηρος
Ο 18χρονος μαθητής «άγγιξε την τελειότητα» στα Μαθηματικά - «Δούλεψα πολύ, μεθοδικά και με πίστη στον στόχο μου» σημείωσε (vid)
Σάρωσε στις Πανελλήνιες: Αριστούχος με 19.160 μόρια στα Μαθηματικά ο Ιωακείμ Καλόγηρος
ντουντουκα
Νέο πειθαρχικό δίκαιο-οδοστρωτήρας: Εκπαιδευτικοί: «Με απεργιακό αγώνα θα το ανατρέψουμε!»
Νέο πειθαρχικό δίκαιο στο Δημόσιο - Στα χαρακώματα τα συνδικάτα – Προαναγγέλλουν απεργιακή απάντηση
Νέο πειθαρχικό δίκαιο-οδοστρωτήρας: Εκπαιδευτικοί: «Με απεργιακό αγώνα θα το ανατρέψουμε!»
Δήμητρα Τάσσου
Σφοδρές αντιδράσεις για τη βίαιη προσαγωγή εκπαιδευτικού στο κέντρο της Αθήνας
Σύμφωνα με καταγγελίες, η εκπαιδευτικός δέχθηκε απρόκλητη επίθεση από αστυνομικούς που επέβαιναν σε όχημα χωρίς διακριτικά και οδηγήθηκε με τη βία...
Σφοδρές αντιδράσεις για τη βίαιη προσαγωγή εκπαιδευτικού στο κέντρο της Αθήνας