Σοβαρά ερωτήματα προκύπτουν από την πλήρη απουσία των εκπαιδευτικών του Κλάδου Γεωπονίας, και πιο συγκεκριμένα των ειδικοτήτων ΠΕ88.02 και ΠΕ88.03 (Ζωικής Παραγωγής), από τη διδασκαλία κρίσιμων θεματικών ενοτήτων στην Προσχολική και Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, που σχετίζονται με την αειφορία, την περιβαλλοντική προστασία και τη βιώσιμη γεωργία.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Πτυχιούχων Τεχνολογικής Εκπαίδευσης Γεωπονίας (ΠΕΠΤΕΓ), οι εν λόγω επιστημονικές ειδικότητες έχουν καθοριστικό ρόλο στην ουσιαστική και παιδαγωγικά τεκμηριωμένη προσέγγιση τέτοιων θεμάτων.
Η εμπειρία και η εξειδίκευσή τους θεωρούνται αναγκαίες για την ποιοτική ενσωμάτωση της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο σχολείο, ιδιαίτερα σε μικρές ηλικίες όπου διαμορφώνονται οι στάσεις ζωής των πολιτών του αύριο.
ΠΕΠΤΕΓ: «Aκατανόητος και παιδαγωγικά ανεπίτρεπτος ο αποκλεισμός»
Η Ένωση χαρακτηρίζει τον αποκλεισμό των γεωπονικών ειδικοτήτων από τις σχετικές δράσεις θεσμικά αδικαιολόγητο και παιδαγωγικά ατεκμηρίωτο, υπογραμμίζοντας ότι αντιβαίνει στον σκοπό της περιβαλλοντικής αγωγής, που είναι η ανάπτυξη περιβαλλοντικής συνείδησης μέσα από διεπιστημονική και βιωματική προσέγγιση.
Η ΠΕΠΤΕΓ καλεί τους αρμόδιους φορείς του Υπουργείου Παιδείας να επανεξετάσουν άμεσα την παρούσα κατάσταση και να διασφαλίσουν την ισότιμη συμμετοχή των αποφοίτων Γεωπονικών Τμημάτων Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, προκειμένου να αξιοποιηθεί το σύνολο της επιστημονικής γνώσης και της παιδαγωγικής επάρκειας των εκπαιδευτικών ΠΕ88.02 και ΠΕ88.03 στον κρίσιμο τομέα της εκπαίδευσης για την αειφορία.
Αναλυτικά η έγγραφη διαμαρτυρία από την Πανελλήνια Ένωση Πτυχιούχων Τεχνολογικής Εκπαίδευσης
«Αξιότιμοι κύριοι/ κυρίες,
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τον ειλικρινή χαιρετισμό μας όσον αφορά την απόφαση της Υπουργού Παιδείας περί εισαγωγής και ένταξης θεματικών ενοτήτων όπως η αειφορία, η περιβαλλοντική προστασία και η βιώσιμη γεωργία στην προσχολική και πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Πρόκειται αναμφίβολα για μια εξαιρετικά θετική εξέλιξη η οποία ανταποκρίνεται στις ανάγκες και απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής και δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις για τη διαμόρφωση του αυριανού ενσυνείδητου πολίτη — ενός πολίτη με οικολογική συνείδηση, με σεβασμό στο περιβάλλον, στις καλλιέργειες, στα ζώα, και εν γένει σε όλα τα στοιχεία της φύσης!
Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να εκφράσουμε την έντονη διαμαρτυρία μας σε σχέση με το πρόσφατο δημοσίευμα που αναφέρεται στη σύνθεση συγκεκριμένης ομάδας, η οποία θα αναλαμβάνει την υλοποίηση των προαναφερθέντων προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης.
Επικρατεί έντονος προβληματισμός στην εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς παρατηρείται πλήρης απουσία των εκπαιδευτικών του Κλάδου Γεωπονίας ( Γενικής και Ειδικής αγωγής) και ειδικότερα των ειδικοτήτων που εκπροσωπεί η ένωση μας των ειδικοτήτων ΠΕ 88.02-03) — ειδικότητες απολύτως κρίσιμες και χρήσιμες για την ουσιαστική και βιώσιμη παιδαγωγική προσέγγιση ενός τόσο σοβαρού ζητήματος.
Ο αποκλεισμός των συγκεκριμένων επιστημονικών κλάδων είναι όχι μόνο ακατανόητος αλλά και θεσμικά και παιδαγωγικά ανεπίτρεπτος! Για την υλοποίηση των στόχων στους οποίους αποβλέπει η εισαγωγή του νέου προγράμματος «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση – Αειφορία» σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά, απαιτείται μια σοβαρή, επιστημονικά τεκμηριωμένη και ορθά στελεχωμένη εκπαιδευτική προσέγγιση.
Σε αυτό ακριβώς το θέμα εστιάζει η παρούσα διαμαρτυρία: Είναι αδύνατον να αποκλείονται οι εξ’ ορισμού αρμόδιοι - επιστημονικά και παιδαγωγικά- κλάδοι από τον σχεδιασμό τέτοιων προγραμμάτων!
Συνεπώς ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ωφέλιμων και εποικοδομητικών δράσεων περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης είναι στόχοι σαφώς ανέφικτοι χωρίς τη συμβολή ΚΑΙ του κλάδου των Γεωτεχνικών, οι οποίοι είναι πλήρως καταρτισμένοι και διαθέτουν τεκμηριωμένη εμπειρία τόσο στον τομέα της καλλιέργειας οικολογικής συνείδησης όσο και στην υποστήριξη όλων των μαθητών, συμπεριλαμβανομένων και εκείνων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Η εκπαιδευτική κοινότητα έχει χρέος να στηρίζει προγράμματα ωφέλιμα για τους μαθητές, με δομή και βάθος!!
Για τον λόγο αυτό, αιτούμαστε την άμεση ανασύνθεση της ομάδας και την προσθήκη τουλάχιστον δύο εκπαιδευτικών από τους επιστημονικούς συλλόγους Ειδικής Αγωγής και Γεωτεχνικών, οι οποίοι δηλώνουν ήδη διαθέσιμοι να προσφέρουν εθελοντικά και χωρίς καμία οικονομική απαίτηση, έχοντας ως γνώμονα το καλό των μαθητών.
Ακόμη, παρατηρείται ένα ευρύτερο και ιδιαίτερα ανησυχητικό φαινόμενο: η ανάθεση διδακτικών αντικειμένων και η υλοποίηση προγραμμάτων από ειδικότητες μη σχετικές με το γνωστικό αντικείμενο.
Αυτό έχει ως συνέπεια την απαξίωση της εξειδίκευσης, την αποδυνάμωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και την ουσιαστική απώλεια γνώσης για τους μαθητές μας.
Εμείς, ως ενεργό και υπεύθυνο κομμάτι της εκπαιδευτικής κοινότητας, δηλώνουμε ανοιχτοί σε έναν γόνιμο διάλογο.
Αναμένουμε απάντηση στο αίτημά μας και προσβλέπουμε στη συμμετοχή μας στο νέο εκπαιδευτικό πλαίσιο που έθεσε η Υπουργός — με ενεργό ρόλο, με επιστημονική ευθύνη έχοντας ως αποκλειστικό γνώμονα την πρόοδο των παιδιών μας και την προστασία του περιβάλλοντος το οποίο και θα κληρονομήσουν!»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Μισθοί +118€ από Ιανουάριο: Μεγάλη ανατροπή για χιλιάδες εργαζόμενους
750 ευρώ σε 170.000 πολίτες - Πάρτε τα με μια μόνο αίτηση και όλα εξα αποστάσεως μέσω golearn
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 25/6
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ