ekpaideftikos
Επιστολή στην Υπουργό Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη: «Πλήρης αξιοποίηση του κύριου πίνακα και άμεση μονιμοποίηση των θεατρολόγων ΕΑΕ βάσει των υπαρκτών εκπαιδευτικών αναγκών»

Σε ένα ιδιαίτερα κρίσιμο σταυροδρόμι φαίνεται να βρίσκεται η ειδικότητα των θεατρολόγων στην Ειδική Αγωγή, με τον Πανελλήνιο Επιστημονικό Σύλλογο Θεατρολόγων (ΠΕΣΥΘ) και την Ομάδα Αναπληρωτών Θεατρολόγων ΕΑΕ να απευθύνουν εκ νέου αίτημα προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, ζητώντας τη μονιμοποίηση των θεατρολόγων ΠΕ91.01 ΕΑΕ.

Όπως τονίζεται στην επιστολή που απευθύνεται στην υπουργό Παιδείας κα. Σοφία Ζαχαράκη και τους αναπληρωτές και υφυπουργούς, η θεατρική αγωγή αποτελεί ουσιώδες και αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα ειδικά σχολεία, ενισχύοντας τη δημιουργική έκφραση, την κοινωνικοποίηση και την αυτοεκτίμηση των μαθητών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

«Ανέφικτη η κάλυψη αναγκών με μόλις 18 μόνιμους»

Ο κύριος πίνακας θεατρολόγων ΠΕ91.01 ΕΑΕ περιλαμβάνει μόλις 18 εκπαιδευτικούς, αριθμός που έχει ήδη εξαντληθεί, ενώ συνολικά 40 θέσεις έχουν καλυφθεί με αναπληρωτές, πολλοί εκ των οποίων προέρχονται από τον επικουρικό πίνακα. Σύμφωνα με το ΠΕΣΥΘ, η κατάσταση αυτή οδηγεί σε μόνιμες ελλείψεις, με τους ίδιους αναπληρωτές να καλούνται κάθε χρόνο να καλύψουν πάγιες ανάγκες, συχνά σε πολλαπλές σχολικές μονάδες.

Το πρόβλημα εντείνεται στην Αττική, όπου συγκεντρώνεται ο μεγαλύτερος αριθμός λειτουργικών κενών, και όπου – σύμφωνα με την καταγγελία των εκπαιδευτικών – δεν υπάρχει πρόθεση σύστασης νέων οργανικών θέσεων. Αυτό έχει προκαλέσει «έντονη δυσαρέσκεια και ανασφάλεια», όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Επαναλαμβανόμενες μετακινήσεις

Η επιστολή υπογραμμίζει και το ψυχολογικό τίμημα της αναπλήρωσης: οι θεατρολόγοι καλούνται να χτίζουν ξανά και ξανά σχέσεις εμπιστοσύνης με μαθητές και οικογένειες, χωρίς καμία εγγύηση σταθερότητας. «Οι δεσμοί και οι σχέσεις εμπιστοσύνης βρίσκονται κάθε φορά υπό αίρεση, κι όχι με δική μας υπαιτιότητα», σημειώνεται.

Επιπλέον, τονίζεται η κοινωνική διάσταση του ζητήματος, καθώς η μονιμοποίηση θα επέτρεπε σε πολλούς εκπαιδευτικούς να επιστρέψουν στον τόπο καταγωγής τους και να επανενωθούν με τις οικογένειές τους, μετά από χρόνια περιπλάνησης.

Περιοχές με πάγιες ανάγκες σε προτεραιότητα

Η επιστολή εστιάζει και στην ανάγκη σύστασης οργανικών θέσεων σε νομούς όπως η Αχαΐα, η Θεσσαλονίκη, η Κρήτη, η Αιτωλοακαρνανία και η Λάρισα, περιοχές στις οποίες η παρουσία των θεατρολόγων αναπληρωτών είναι σταθερή και συστηματική.

Μάλιστα, υπογραμμίζεται η αδράνεια αξιοποίησης οργανικών θέσεων που έχουν ήδη συσταθεί από το προηγούμενο έτος – όπως στη Βοιωτία και την Κορινθία – αλλά παραμένουν ανενεργές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που καταθέτουν οι θεατρολόγοι, τα λειτουργικά κενά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ξεπερνούν τα 40, με περιοχές όπως η Α’ Αθήνας, ο Πειραιάς, η Θεσσαλονίκη, η Κρήτη και η Λάρισα να καταγράφουν τις μεγαλύτερες ελλείψεις.

Το αίτημα είναι ξεκάθαρο: πλήρης αξιοποίηση του κύριου πίνακα και άμεση μονιμοποίηση των θεατρολόγων ΕΑΕ βάσει των υπαρκτών εκπαιδευτικών αναγκών.

Ο ΠΕΣΥΘ καλεί την ηγεσία του Υπουργείου να δώσει επιτέλους λύση σε ένα χρόνιο ζήτημα που επηρεάζει όχι μόνο τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς αλλά κυρίως τους μαθητές που έχουν ανάγκη τη στήριξη και την παιδαγωγική αξία της θεατρικής αγωγής.

Αναλυτικά το αίτημα 

«Αίτημα για τη μονιμοποίηση των θεατρολόγων ειδικής αγωγής ΠΕ91.01 ΕΑΕ από αναπληρωτές/τριες και τον ΠΕΣΥΘ

Αξιότιμοι/ες κύριοι/ες,

Η θεατρική αγωγή αποτελεί αναπόσπαστο και ουσιώδες μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα ειδικά σχολεία.

Μέσω του θεάτρου, οι μαθητές/τριες με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν τη δυνατότητα να εκφραστούν δημιουργικά, να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες και να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους.

Οι θεατρολόγοι ΠΕ91.01 ΕΑΕ διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη δημιουργία ενός περιβάλλοντος ένταξης, αποδοχής και ισότιμης συμμετοχής κάθε παιδιού.

Με βάση τα παραπάνω, ζητάμε τη μονιμοποίηση όλων των θεατρολόγων ειδικής αγωγής ΠΕ91.01 ΕΑΕ που περιλαμβάνονται στον κύριο πίνακα αλλά και όσων ακόμα χρειάζονται ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στο σύνολο της ειδικής αγωγής στην Πρωτοβάθμια και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Οι ανάγκες είναι αυξημένες, καθώς ο κύριος πίνακας αριθμεί μόλις 18 θεατρολόγους και ήδη εξαντλείται.

Συνολικά έχουν πραγματοποιηθεί 40 προσλήψεις αναπληρωτών, στις οποίες περιλαμβάνονται και εκπαιδευτικοί από τον επικουρικό πίνακα.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην Αττική, όπου καταγράφονται τα περισσότερα λειτουργικά κενά, γεγονός που καταδεικνύει την ανάγκη για ουσιαστική ενίσχυση του θεσμού της θεατρικής αγωγής με μόνιμο προσωπικό.

Παρά τα παραπάνω, έχει περιέλθει σε γνώση των εκπαιδευτικών ότι δεν υφίσταται πρόθεση σύστασης νέων οργανικών θέσεων στην Αττική, γεγονός που προκαλεί έντονη δυσαρέσκεια και ανασφάλεια.

Σημαντικός αριθμός αναπληρωτών υπηρετεί τα τελευταία έτη σε πολλαπλές σχολικές μονάδες της περιοχής, ανταποκρινόμενος σε αυξημένες και σύνθετες ανάγκες μαθητών/ριών.

Οι δεσμοί και οι σχέσεις εμπιστοσύνης με μαθητές/τριες και τις οικογένειές τους στην Ειδική Αγωγή βρίσκονται κάθε φορά υπό αίρεση, κι όχι με δική μας υπαιτιότητα.

Ως εκ τούτου, αιτείται η επανεξέταση της σχετικής απόφασης και η μονιμοποίηση όλων όσων εργάζονται, βάσει των υπαρκτών αναγκών και των δεδομένων της εκπαιδευτικής πραγματικότητας.

Επιπλέον, η σύσταση νέων οργανικών θέσεων θα δώσει μια ευκαιρία και στην επανένωση οικογενειών νεοδιόριστων που μετά τη διετία ανακαλύπτουν ότι δεν μπορούν να επιστρέψουν στον τόπο τους μετά από χρόνια περιπλάνησης ανά τη χώρα.

Παράλληλα, αιτούμαστε τη σύσταση νέων οργανικών θέσεων στους νομούς Αχαΐας, Θεσσαλονίκης, Κρήτης, Αιτωλοακαρνανίας και στη Θεσσαλία , στη Λάρισα, όπου υπάρχει σταθερή παρουσία αναπληρωτών θεατρολόγων που καλύπτουν πάγιες ανάγκες σε πλήθος σχολικών μονάδων.

Ζητείται να δοθεί προτεραιότητα στις περιοχές αυτές, όπου διαπιστώνεται επαναλαμβανόμενη κάλυψη κενών από τους ίδιους εκπαιδευτικούς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν και οργανικές θέσεις που έχουν συσταθεί από το προηγούμενο έτος (π.χ. σε Βοιωτία και Κορινθία) και παραμένουν ανενεργές, γεγονός που δημιουργεί εύλογη δυσαρέσκεια και ερωτήματα ως προς την αξιοποίησή τους.

Τέλος, αιτείται η πλήρης αξιοποίηση του κύριου πίνακα και η άμεση μονιμοποίηση όλων των θεατρολόγων ΕΑΕ που περιλαμβάνονται σε αυτόν, βάσει των πραγματικών σχολικών αναγκών.

Ενδεικτικά, τα καταγεγραμμένα λειτουργικά κενά έχουν ως εξής:

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση:
Α' Αθήνας: 4
Β' Αθήνας: 2
Γ' Αθήνας: 1
Δ' Αθήνας: 1
Α' Πειραιά: 2
Ανατολική Αττική: 1
Α' Θεσσαλονίκης: 3
Β' Θεσσαλονίκης: 1
Ηράκλειο Κρήτης: 3
Χανιά: 2
Αχαΐα: 2
Ημαθία: 1
Έβρος (Α'): 1
Βοιωτία: 1
Κορινθία: 1
Αιτωλοακαρνανία: 2
Ιωάννινα: 1
Ηλεία: 1
Αργολίδα: 2
Σέρρες: 1
Σάμος (Α'): 1
Κοζάνη: 2
Χαλκιδική: 1
Λέσβος (Α'): 1
Λάρισα: 3

Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:
Δυτική Αττική: 2
Δ' Αθήνας: 1
Γ' Αθήνας: 1

Με εκτίμηση

Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Θεατρολόγων και

Ομάδα Αναπληρωτών Θεατρολόγων ΕΑΕ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΩΝ»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ανακαλείται το πιο διάσημο τρόφιμο στον κόσμο – Είναι γεμάτο στα φυτοφάρμακα

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Το σήμα της νέας πινακίδας στους δρόμους με το λουλούδι
Αυτό είναι το νέο σήμα που μπαίνει στους δρόμους – Τι σημαίνει η πινακίδα με το λουλούδι;
Απορίες έχει προκαλέσει σε πολλούς οδηγούς η παρουσία μιας πινακίδας οδικής σήμανσης σε συγκεκριμένους δρόμους
Αυτό είναι το νέο σήμα που μπαίνει στους δρόμους – Τι σημαίνει η πινακίδα με το λουλούδι;
σουτζουκακια
Τα αυθεντικά σμυρναίικα σουτζουκάκια: Ένα πιάτο γεμάτο ιστορία και άρωμα Ανατολής
Αρωματισμένα με κύμινο και σκόρδο, βουτηγμένα σε πλούσια κόκκινη σάλτσα, αυτά τα μυρωδάτα κεφτεδάκια από την καρδιά της Σμύρνης έχουν περάσει από...
Τα αυθεντικά σμυρναίικα σουτζουκάκια: Ένα πιάτο γεμάτο ιστορία και άρωμα Ανατολής