Ενημέρωση ΚΥΣΔΕ: Σε εξέλιξη οι αποσπάσεις – Τι ισχύει για μουσικά σχολεία και ειδικούς φορείς
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών: Το χρονοδιάγραμμα και τα βασικά ζητήματα από τη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ

Ο αιρετός στο ΚΥΣΔΕ, Θοδωρής Κατσωνόπουλος, εκλεγμένος με τις Συνεργαζόμενες Εκπαιδευτικές Κινήσεις, ενημέρωσε για τη συνεδρίαση της 3ης Ιουνίου και τις τρέχουσες διαδικασίες αποσπάσεων.

Παρουσιάστηκε ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα για τις φάσεις των αποσπάσεων και των λειτουργικών κενών, ενώ δόθηκαν αναλυτικά στοιχεία για τις αποφάσεις που λήφθηκαν σε αιτήματα θεραπείας, αποσπάσεις σε ειδικούς φορείς και άδειες ιδιωτικού έργου.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα ζητήματα των εκπαιδευτικών Μουσικής Παιδείας, με κριτική στις ερμηνείες της εγκυκλίου και αίτημα για αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου.

Ο αιρετός τόνισε τη σημασία της διαφάνειας, της ισονομίας και της έγκαιρης ολοκλήρωσης των διαδικασιών.

Αναλυτικά το ενημερωτικό του αιρετού στο  ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλου:

Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

Σας ενημερώνουμε για τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με τις διαδικασίες αποσπάσεων και προσδιορισμού των λειτουργικών κενών, βάσει της ενημέρωσης που έχουμε μέχρι στιγμής. Επισημαίνεται ότι οι παρακάτω ημερομηνίες και χρονοδιαγράμματα είναι ενδεικτικά, καθώς οι τελικές αποφάσεις και ανακοινώσεις ανήκουν στην αρμοδιότητα της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας.

1. Αποσπάσεις σε φορείς
Οι αποσπάσεις σε φορείς αναμένεται να ολοκληρωθούν -υπογραφούν και ανακοινωθούν - έως το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας.

2. Εγκύκλιος λειτουργικών κενών
Η εγκύκλιος του Υπουργείου για τον προσδιορισμό των λειτουργικών κενών εκτιμάται ότι θα εκδοθεί και αποσταλεί προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης στα τέλη της τρέχουσας ή αρχές της επόμενης εβδομάδας, προκειμένου τα κενά να δηλωθούν αρμοδίως.

3. Επόμενη συνεδρίαση ΚΥΣΔΕ
Η επόμενη συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ προγραμματίζεται για τις 16, 17 Ιουνίου, με βασικά θέματα αυτά των αποσπάσεων (αμφισβητούμενες περιπτώσεις, ένταξη σε ειδικές κατηγορίες, κατά προτεραιότητα αποσπάσεις, έλεγχος προϋποθέσεων για απόσπαση στην ΕΑΕ κ.α.).

4. Ολοκλήρωση αποσπάσεων
Στόχος είναι η ολοκλήρωση όλων των διαδικασιών αποσπάσεων έως τις 30 Ιουνίου, ώστε να υπάρξει η απαιτούμενη προετοιμασία ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.

Την Τρίτη 3 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση του ΚΥΣΔΕ με τα παρακάτω θέματα στην Ημερήσια Διάταξη:

  1. Ένσταση – Αίτηση θεραπείας επί των μεταθέσεων στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ)
  2. Ενστάσεις – Επανεξετάσεις αιτήσεων μετάθεσης εκπαιδευτικών Μουσικής Παιδείας και η εισήγηση της Επιστημονικής Επιτροπής Μουσικής Παιδείας, καθώς και μία (1) αίτηση νεοδιόριστου εκπαιδευτικού του κλάδου ΠΕ79.01 για ένταξη σε ειδική κατηγορία
  3. Αποσπάσεις στο Γυμνάσιο «Αρμενικός Κυανός Σταυρός»
  4. Αποσπάσεις σε Ερευνητικά Κέντρα
  5. Εξέταση αιτήσεων στελεχών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή
  6. Απόσπαση εκπαιδευτικών για τον Δευτεροβάθμιο κύκλο του Σ.Ε.Π. Ηρακλείου Κρήτης
  7. Αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Ακολουθεί αναλυτική ενημέρωση ανά θέμα, με τις σχετικές αποφάσεις και  παρεμβάσεις μας.

Εξετάστηκαν:

  1. Μία (1) αίτηση θεραπείας εκπαιδευτικού ΕΑΕ, κλάδου ΠΕ03, επί των μεταθέσεων στην ΕΑΕ. Το Συμβούλιο απεφάνθη θετικά. Επισημάναμε ότι τα κενά των ΤΕ σε Μουσικά και Διαπολιτισμικά Σχολεία είναι κενά ΕΑΕ και ως τέτοια θα πρέπει να δηλώνονται εξαρχής από τα ΠΥΣΔΕ που έχουν την αρμοδιότητα. Κατά την περίοδο δήλωσης των κενών, πρέπει να ξανασταλεί  οδηγία προς όλες τις Διευθύνσεις για την ορθή δήλωση τους, τονίζοντας ότι τα κενά των ΤΕ – και των Μουσικών, Διαπολιτισμικών, Καλλιτεχνικών Σχολείων - είναι κενά ΕΑΕ.
  2. (Ι) Είκοσι έξι (26) ενστάσεις/αιτήσεις επανεξέτασης-θεραπείας εκπαιδευτικών Μουσικής Παιδείας αναφορικά με τις μεταθέσεις σε Μουσικά Σχολεία. Το Συμβούλιο, λαμβάνοντας υπόψη τη σχετική εισήγηση της Επιστημονικής Επιτροπής Μουσικής Παιδείας, δεν έκανε δεκτή καμία από τις ενστάσεις/αιτήσεις επανεξέτασης – θεραπείας.   

Αναφορικά με την απόρριψη των ενστάσεων, βάσει της εισήγησης της αρμόδιας Επιτροπής, θα θέλαμε να κάνουμε τις ακόλουθες παρατηρήσεις:

(α) Ερμηνεία της εγκυκλίου 121294/Ε2/15-10-2024: Η επίμαχη διάταξη (παρ. β' του Κεφ. Ε') αναφέρεται σε «πενταετή τεκμηριωμένη ενασχόληση», όμως δεν διευκρινίζεται επαρκώς αν πρόκειται για αποκλειστική διδακτική εμπειρία στο δημόσιο, αν περιλαμβάνει ιδιωτική εκπαίδευση, καλλιτεχνική/παιδαγωγική δραστηριότητα ή άλλες μορφές τεκμηρίωσης (σεμινάρια, μουσικά σχήματα, δημοσιεύσεις κ.λπ.).

(β)  Διεύρυνση της έννοιας της "τεκμηριωμένης ενασχόλησης": Η πενταετής ενασχόληση με το αντικείμενο μπορεί να προκύπτει και εκτός των δομών της τυπικής εκπαίδευσης, όπως διδασκαλία σε ωδεία ή πολιτιστικούς φορείς, συμμετοχή σε επαγγελματικά μουσικά σχήματα, καλλιτεχνικό - δημιουργικό έργο με αναγνωρισμένο αντίκτυπο, επιμορφωτική δραστηριότητα ή πιστοποιήσεις σε παιδαγωγικά/μουσικά αντικείμενα κ.α.

(γ) Δεν τηρείται, κατά τη γνώμη μας, η αρχή της αναλογικότητας και ίσης μεταχείρισης.  

(δ) Διοικητική πρακτική και προηγούμενα έτη: Σε παλαιότερους κύκλους κρίσεων, δεν ετίθετο τόσο αυστηρά η πενταετία ως φίλτρο αποκλεισμού και γίνονταν δεκτά και εναλλακτικά τεκμήρια ενασχόλησης με το αντικείμενο. Αυτό δημιουργεί αίσθηση ασυνέπειας στην εφαρμογή των κριτηρίων.

(ε) Το βασικότερο, πρέπει να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για τη νομοθετική αλλαγή του πλαισίου των υπηρεσιακών μεταβολών και για τα Μουσικά Σχολεία, με βάση τις γενικές μεταθέσεις και αποσπάσεις, θέση η οποία είναι η ψηφισμένη θέση του κλάδου στο 20ο και 21ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ. Με σαφή μοριοδότηση, αξιολογικό πίνακα κατάταξης των υποψηφίων, επομένως με διαφάνεια.

Απαιτούμε να πάψει η άνιση και διακριτική μεταχείριση των εκπαιδευτικών μουσικής παιδείας στα Μουσικά Σχολεία. Δεν μπορεί να συνεχίζεται το καθεστώς εξαιρέσεων και αποκλεισμών. Οι μουσικοί εκπαιδευτικοί έχουν ίσα δικαιώματα με όλους τους/τις συναδέλφους/ισσες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και οφείλει η πολιτεία να τους εντάξει πλήρως στο ενιαίο πλαίσιο υπηρεσιακών μεταβολών, μεταθέσεων και αποσπάσεων. Η ισονομία δεν μπορεί να είναι επιλεκτική.

Με βάση όλα τα παραπάνω, που είναι μέρος των θέσεων μας για το εν λόγω ζήτημα (αναλυτικά έχουν κατατεθεί στα πρακτικά) και παρά την ως άνω αναγραφόμενη τοποθέτησή (α-δ) με βάση τα ισχύοντα, δεν θα μπορούσαμε να νομιμοποιήσουμε με την ψήφο μας την εισήγηση της Επιτροπής και συνεπακόλουθα καμία απόφαση του Συμβουλίου. 

(ΙΙ) Μία (1) αίτηση νεοδιόριστου εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ79.01 με σκοπό την ένταξη σε ειδική κατηγορία, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του π.δ. 50/1996 (45Α ́) και του άρθρου 6, παρ. 1 του ν. 3454/2006 (75Α ́) ώστε να μπορεί στη συνέχεια να συμμετέχει στις αποσπάσεις σε Μουσικά Σχολεία. Έγινε δεκτή, δηλ πρόκειται να εξεταστεί η αίτηση του εκπαιδευτικού, αρχικά από την ΕΕΜΠ που θα κάνει τις προτάσεις της για τις αιτήσεις απόσπασης των εκπαιδευτικών Μουσικής Παιδείας για Μουσικά Σχολεία και εν συνεχεία από το ΚΥΣΔΕ.  

(ΙΙΙ) Αίτημα Μουσικού Σχολείου για δήλωση ενός ακόμα κενού, το οποίο απορρίφθηκε  κατά πλειοψηφία.  

  1. Έντεκα (11), απ’ τις οποίες δεκτές έγιναν οι οκτώ (8) αιτήσεις εκπαιδευτικών (κλάδων: 2ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01, ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ11, ΠΕ86) για απόσπαση στο Γυμνάσιο «Αρμενικός Κυανούς Σταυρός», σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 6, παρ. 14 του Ν. 1674/1986 (ΦΕΚ 203Α ́), λαμβάνοντας υπόψη την πρόταση του Γυμνασίου «Αρμενικός Κυανός Σταυρός».

Με αφορμή το εν λόγω θέμα, επισημάναμε το πάγιο και δίκαιο αίτημά μας, όλες οι αποσπάσεις, συμπεριλαμβανομένων εκείνων σε φορείς και υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘΑ, να εξετάζονται από το ΚΥΣΔΕ, ώστε να διασφαλίζεται η διαφάνεια, η ίση μεταχείριση και ο θεσμικός έλεγχος χωρίς εξαιρέσεις και «παραθυράκια».

  1. Τρεις (3) αιτήσεις εκπαιδευτικών (κλάδων: ΠΕ02 και 2 ΠΕ03) για απόσπαση σε Ερευνητικά και Τεχνολογικά Κέντρα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις της παρ.10 του άρθρου 20 του Ν.4521/2018, όπως τροποποιήθηκε με την παρ.3 του άρθρου 101 του Ν.4547/2018. Το Συμβούλιο απεφάνθη θετικά και για τις τρεις (3) αιτήσεις για απόσπαση στο Ερευνητικό Κέντρο Καινοτομίας στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας, των Επικοινωνιών και της Γνώσης «Αθηνά».

Έχουν υποβληθεί ακόμα τέσσερις (4) αιτήσεις εκπαιδευτικών για απόσπαση σε Ερευνητικά και Τεχνολογικά Κέντρα, πιο συγκεκριμένα δύο (2) εκπαιδευτικών κλ. ΠΕ02, ΠΕ85 για το Κέντρο Έρευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος», μία (1) αίτηση εκπαιδευτικού κλ. ΠΕ04.05 για το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και μία (1) αίτηση εκπαιδευτικού κλ. ΠΕ02 για το Ινστιτούτο Ιστορικών Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών. Όμως, δεν έχουν σταλεί στο Υπουργείο οι απαιτούμενες από τον νόμο  αποφάσεις των ΔΣ των Ερευνητικών και Τεχνολογικών Κέντρων και επομένως οι συγκεκριμένες αιτήσεις θα εξεταστούν σε επόμενη συνεδρίαση.

  1. Τρεις (3) αιτήσεις στελεχών εκπαίδευσης για χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή, οι οποίες εγκρίθηκαν από το Συμβούλιο.

Επισημαίνουμε, για μια ακόμα φορά, ότι και σε επίπεδο ΠΥΣΔΕ, πρέπει να εγκρίνονται οι άδειες άσκησης ιδιωτικού έργου των εκπαιδευτικών, λαμβάνοντας υπόψη την με αριθμ. πρωτ.2968/12-07-2006 ατομική γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Σύμφωνα με αυτήν, δεν είναι επιτρεπτή η θέση χρονικού περιορισμού κατά τη χορήγηση άδειας σε εκπαιδευτικό προς άσκηση ιδιωτικού έργου. Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο οφείλει κάθε φορά να διερευνά μόνο το ενδεχόμενο η πολύωρη απασχόληση του ενδιαφερόμενου εκπαιδευτικού να αποτελεί ή όχι αιτία παρεμπόδισης της ομαλής εκτέλεσης των εκπαιδευτικών του καθηκόντων, δυνάμενο, άλλωστε κατ’ εκτίμηση των συγκεκριμένων συνθηκών, να περιορίσει τις ώρες απασχόλησης εκτός υπηρεσίας.

  1. Δέκα (10) αιτήσεις εκπαιδευτικών (κλάδων: ΠΕ01, ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01, 2ΠΕ04.02, 3 ΠΕ04.04, ΠΕ79.01), για απόσπαση εκπαιδευτικών στο Σ.Ε.Π. (Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας) Ηρακλείου Κρήτης. Το Συμβούλιο γνωμοδότησε θετικά για τις πέντε (5) αιτήσεις εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ01, ΠΕ03, 2ΠΕ04.04, ΠΕ79.01.  

Να σημειωθεί ότι η απόσπαση των μονίμων εκπαιδευτικών στο Σχολείο Ευρωπαϊκής Παιδείας διαρκεί επτά (7) σχολικά έτη, μετά από δοκιμαστική περίοδο δύο (2) ετών υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις που προβλέπονται από τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 3 του Ν. 3025/2002, Καταστατική Σύμβαση των Ευρωπαϊκών Σχολείων (Α ́ 148), καθώς και των σχετικών άρθρων του Κανονισμού Υπηρεσιακής Κατάστασης του αποσπασμένου προσωπικού των Ευρωπαϊκών Σχολείων. Τα κριτήρια επιλογής των εκπαιδευτικών αποτυπώνονται στην παρ. 2 της υπ. αριθμ.82335/Ζ2/22-8-05 (Β 1173) Υπουργικής Απόφασης.

  1. Μία  (1) αίτηση παραίτησης από την υπηρεσία εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ03, για εξαιρετικούς λόγους, όπως σοβαρούς λόγους υγείας ή για ιδιαίτερα σοβαρούς οικογενειακούς λόγους, σύμφωνα με τις διατάξεις: 1) της παρ. 2 του άρθρου 4 του ν. 3687/2008 (ΦΕΚ 159 τ.Α ́/01-08-2008), σχετικά με τις παραιτήσεις εκπ/κών από την Υπηρεσία κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 46 του ν. 4777/2021 (ΦΕΚ 25 τ.Α ́/17-2-2021) και ισχύουν, 2) των άρθρων 148 και 156 του ν. 3528/2007 (ΦΕΚ 26 τ.Α ́/9-2-2007), 3) του άρθρου 28 του ν. 4305/2014 (ΦΕΚ 237 τ.Α ́/31-10-2014).

Το Συμβούλιο γνωμοδότησε θετικά για τους σοβαρούς λόγους υγείας που επικαλέστηκε ο εκπαιδευτικός στην αίτηση του.

Αγαπητές συναδέλφισσες, αγαπητοί συνάδελφοι,

Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη περίοδο για την εκπαίδευση, με έντονες εξελίξεις και διαρκείς προκλήσεις για τον εκπαιδευτικό κόσμο. Η ανάγκη για διαφάνεια, θεσμικότητα και σεβασμό στους κανόνες ισονομίας είναι πιο επιτακτική από ποτέ.

Οι αιρετοί των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων, συνεχίζουμε με συνέπεια και υπευθυνότητα να παρακολουθούμε κάθε στάδιο των υπηρεσιακών μεταβολών, να διεκδικούμε λύσεις δίκαιες και λειτουργικές και να παρεμβαίνουμε τεκμηριωμένα όπου απαιτείται.

Στόχος μας παραμένει η έγκαιρη ολοκλήρωση των διαδικασιών για τις αποσπάσεις, η ισότιμη αντιμετώπιση όλων των συναδέλφων/ισσών και η υπεράσπιση της αξιοκρατίας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Θέσεις καθηγητών σε μεγάλο εξ αποστάσεως Εκπαιδευτικό Project! Απαραίτητη η 3ετής εμπειρία σε σχολείο

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 47.000 υποψήφιους ως 6/6 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 6/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μαθητές που δίνουν πανελλήνιες
Πανελλαδικές 2025 - Δίκτυα Υπολογιστών: Εκτιμήσεις και προτεινόμενες απαντήσεις
Το alfavita δημοσιεύει τις εκτιμήσεις και προτεινόμενες απαντήσεις στις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2025 στο μάθημα Δίκτυα Υπολογιστών ΕΠΑΛ
Πανελλαδικές 2025 - Δίκτυα Υπολογιστών: Εκτιμήσεις και προτεινόμενες απαντήσεις
εκπαιδευτικός στην αίθουσα κατά τη διάρκεια των Πανελλαδικών
Πανελλήνιες 2025- Αρχές Βιολογικής Γεωργίας ΕΠΑΛ: Εκτιμήσεις και προτεινόμενες απαντήσεις
Το alfavita δημοσιεύει τις εκτιμήσεις και προτεινόμενες απαντήσεις στις Πανελλήνιες Εξετάσεις 2025 στο μάθημα Αρχές Βιολογικής Γεωργίας ΕΠΑΛ
Πανελλήνιες 2025- Αρχές Βιολογικής Γεωργίας ΕΠΑΛ: Εκτιμήσεις και προτεινόμενες απαντήσεις
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025
Πανελλαδικές 2025: Οι εκτιμήσεις και απαντήσεις στο μάθημα Ανατομία-Φυσιολογία ΙΙ
Το alfavita δημοσιεύει τις εκτιμήσεις στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 στο μάθημα Φυσιολογία ΕΠΑΛ
Πανελλαδικές 2025: Οι εκτιμήσεις και απαντήσεις στο μάθημα Ανατομία-Φυσιολογία ΙΙ
Πανελλήνιες εξετάσεις
Πανελλήνιες 2025- Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ) ΕΠΑΛ: Βατά τα θέματα - Δείτε προτεινόμενες απαντήσεις
Το alfavita δημοσιεύει τις λύσεις στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2025 στο μάθημα Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ)
Πανελλήνιες 2025- Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ) ΕΠΑΛ: Βατά τα θέματα - Δείτε προτεινόμενες απαντήσεις