daskala
Μόνιμοι Διορισμοί: Επιτακτική Ανάγκη Διορισμών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Πάνω από 7.000 Κενά – Χιλιάδες Μαθητές σε Αβεβαιότητα

Πίνακα με τα 7.457 κενά που καταγράφονται πανελλαδικά κοινοποίησε η Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΕΑΔ), ζητώντας από το Υπουργείο Παιδείας να επιδείξει την απαραίτητη πολιτική βούληση και να προχωρήσει άμεσα στις επιβεβλημένες ενέργειες, ώστε το σχολικό έτος 2025–2026 να ξεκινήσει με τα σχολεία πλήρως στελεχωμένα και με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να έχουν την ασφάλεια και τη σταθερότητα που δικαιούνται.

Η Ανακοίνωση ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ (Π.Ε.Α.Δ.)

Μόνιμοι Διορισμοί: Επιτακτική Ανάγκη Διορισμών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση – Πάνω από 7.000 Κενά – Χιλιάδες Μαθητές σε Αβεβαιότητα

Η Π.Ε.Α.Δ. αναγνωρίζει τις θετικές ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας για την ενίσχυση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, μέσω των μόνιμων διορισμών των τελευταίων ετών, με στόχο τη σταδιακή αντιμετώπιση του χρόνιου φαινομένου του «μόνιμου αναπληρωτή». Την περίοδο 2021–2024 πραγματοποιήθηκαν 13.296 διορισμοί στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση —ένα σημαντικό βήμα που δεν μπορεί, όμως, να θεωρηθεί επαρκές.

kena-pead

Η πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποτυπώνεται στα 7.457 κενά που καταγράφονται πανελλαδικά, αριθμός ιδιαίτερα αυξημένος που δείχνει το μέγεθος προβλήματος.

Συγκεκριμένα (Πίνακας Α):

– 4.567 λειτουργικά κενά είχαν καταγραφεί στην Α’ φάση για το σχολικό έτος 2024-2025 (στοιχεία ΔΔΕ).

– 2.609 νέες συνταξιοδοτήσεις εντείνουν το πρόβλημα στελέχωσης.

– 281 κενές θέσεις παρατηρούνται στα Μουσικά Σχολεία.

Οι αναπληρωτές καλούνται κάθε χρόνο να σηκώσουν το βάρος της λειτουργίας του εκπαιδευτικού συστήματος, καλύπτοντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες, χωρίς οργανική θέση, χωρίς επαγγελματική σταθερότητα, χωρίς ουσιαστική δυνατότητα παιδαγωγικού σχεδιασμού και σχέσης με τη σχολική κοινότητα. Η κατάσταση αυτή δυσχεραίνει την εκπαιδευτική διαδικασία, ειδικά στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, όπου η συνέχεια, η μεθοδικότητα και η εκπαιδευτική σύνδεση με τον μαθητή είναι κρίσιμης σημασίας.

Παράλληλα, η εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων ενισχύει τις απαιτήσεις για σοβαρό προγραμματισμό και συνεχή παρουσία των εκπαιδευτικών από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Η άμεση ανάγκη για ουσιαστική ενίσχυση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μέσω μόνιμων διορισμών δεν μπορεί να αγνοείται πλέον —είναι θεσμική αναγκαιότητα, για την ορθή λειτουργία των σχολείων και τη διασφάλιση ίσων ευκαιριών για όλους τους μαθητές.

Η Π.Ε.Α.Δ. προτείνει και διεκδικεί:

1. Άμεσους μόνιμους διορισμούς, βασισμένους στις πραγματικές και καταγεγραμμένες ανάγκες κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας και περιοχής.

2. Ίδρυση νέων οργανικών θέσεων για τη στελέχωση των σχολικών μονάδων με σταθερό και μόνιμο προσωπικό, ώστε να εξαλειφθεί το φαινόμενο των αναπληρωτών.

3. Προτεραιότητα στη στελέχωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για την κάλυψη των αναγκών που σχετίζονται με τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και την Τράπεζα Θεμάτων, σύμφωνα με τη λογική που εφαρμόζεται και στην Α’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών.

4. Θεσμοθέτηση οργανικών θέσεων με θητεία δύο ετών για τα Δημόσια Ωνάσεια, τα Πρότυπα, τα Πειραματικά και τα Εκκλησιαστικά Σχολεία, όπου παρατηρούνται σταθερά λειτουργικά κενά χωρίς οργανική κάλυψη.

5. Απελευθέρωση των “παγωμένων” οργανικών θέσεων, που παραμένουν ανενεργές λόγω πολύχρονων αποσπάσεων στελεχών ή εκπαιδευτικών σε διοικητικούς φορείς.

6. Αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των οργανικών θέσεων, μέσω αναπροσαρμογής του αλγόριθμου, ώστε να ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των σχολικών μονάδων. Επιπρόσθετα, η ύπαρξη οριστικών πινάκων εκπαιδευτικών τόσο στη Γενική όσο και στην Ειδική Αγωγή επιτρέπει έναν ρεαλιστικό και έγκαιρο προγραμματισμό για τους μόνιμους διορισμούς του 2025.

Η παρούσα συγκυρία αποτελεί μοναδική ευκαιρία για μια νέα αρχή —με σταθερό προσωπικό από την αρχή της σχολικής χρονιάς και ορθολογικό σχεδιασμό τοποθετήσεων. Οι έγκαιροι διορισμοί αποτελούν ένδειξη σεβασμού προς τους μαθητές αλλά και τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι καλούνται να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους και να μετακομίσουν σε νέες περιοχές για να υπηρετήσουν την εκπαίδευση. Η καθυστέρηση στους διορισμούς δεν επηρεάζει μόνο την προσωπική και οικογενειακή τους ζωή, αλλά και την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.

Η Π.Ε.Α.Δ. καλεί το Υπουργείο Παιδείας: – να προχωρήσει με αποφασιστικότητα σε όλες τις αναγκαίες παρεμβάσεις, λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις της. – να επιδείξει την απαραίτητη πολιτική βούληση και να προχωρήσει άμεσα στις επιβεβλημένες ενέργειες, ώστε το σχολικό έτος 2025–2026 να ξεκινήσει με τα σχολεία πλήρως στελεχωμένα και με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να έχουν την ασφάλεια και τη σταθερότητα που δικαιούνται. Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στήριξαν και στηρίζουν έμπρακτα το Δημόσιο Σχολείο —τώρα είναι η στιγμή η Πολιτεία να ανταποδώσει με πράξεις, διασφαλίζοντας σταθερότητα, ισότητα και ποιότητα στην εκπαίδευση.

Με εκτίμηση, Πανελλήνια Ένωση Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Ε.Α.Δ.)

Για το ΔΣ

r

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αλλαγές στο ωράριο εκπαιδευτικών από 1/9/2025: Ποιοι θα διδάσκουν λιγότερες ώρες

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κάνει περιοδεία στο Καρπενήσι
Μητσοτάκης από Καρπενήσι για ΟΠΕΚΕΠΕ: «Θα γίνουμε καλύτεροι, θα πάρουμε τα λεφτά πίσω από τους κλέφτες»
Ενώ μιλά για κάθαρση και διαφάνεια, η κυβέρνηση επιχειρεί να προλάβει τις εντυπώσεις με μια ελεγχόμενη πρωτοβουλία εξεταστικής από το 1998 για τον...
Μητσοτάκης από Καρπενήσι για ΟΠΕΚΕΠΕ: «Θα γίνουμε καλύτεροι, θα πάρουμε τα λεφτά πίσω από τους κλέφτες»
γεωπονικο
Διεθνής διάκριση για απόφοιτη του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών με υποτροφία MEXT στην Ιαπωνία
Η επιτυχία της στηρίχθηκε σε μια αυστηρή διαδικασία αξιολόγησης, ενώ καθοριστική ήταν η στήριξη του Πρύτανη και των πανεπιστημιακών υπηρεσιών, τους...
Διεθνής διάκριση για απόφοιτη του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών με υποτροφία MEXT στην Ιαπωνία
Μέλη φοιτητικών συλλόγων συγκεντρώθηκαν έξω από το δημαρχείο Θεσσαλονίκης
Τώρα: Φοιτητές στη Θεσσαλονίκη διαδηλώνουν κατά των διαγραφών και του νομοσχεδίου στην Παιδεία (pics + vid)
Φοιτητές διαδηλώνουν ενάντια στις διαγραφές και τα μέτρα που προβλέπει το νέο νομοσχέδιο για τα πανεπιστήμια
Τώρα: Φοιτητές στη Θεσσαλονίκη διαδηλώνουν κατά των διαγραφών και του νομοσχεδίου στην Παιδεία (pics + vid)