Στο πλαίσιο της 4ης κινητικότητας του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA1 122 με τίτλο: «Ένα σχολείο για όλους: Τέχνη και καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις για τη δημιουργία ενός συμπεριληπτικού σχολείου»,
ομάδα τριών εκπαιδευτικών συμμετείχε σε εκπαιδευτική επίσκεψη Job Shadowing στην Κωνσταντινούπολη την εβδομάδα 5-10 Μαΐου.
Η αποστολή πραγματοποιήθηκε στο δημόσιο σχολείο Bayrampaşa Oğuzhan İlkokulu, όπου οι Έλληνες εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν τη σχολική καθημερινότητα και τις διδακτικές πρακτικές του τουρκικού σχολείου.
Αναλυτικά
«Γέφυρες Συμπερίληψης και Πολιτισμού: Εκπαιδευτική Εμπειρία Job Shadowing στην Κωνσταντινούπολη» Στο πλαίσιο της 4ης κινητικότητας του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA1 122 με τίτλο: “Ένα σχολείο για όλους: Τέχνη και καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις για τη δημιουργία ενός συμπεριληπτικού σχολείου” την εβδομάδα 5-10 Μαΐου, ομάδα 3 εκπαιδευτικών ταξίδεψε στην Κωνσταντινούπολη, για να συμμετάσχει σε παρακολουθήσεις διδασκαλίας στο δημόσιο σχολείο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Bayrampaşa Oğuzhan İlkokulu. Κατά την εβδομάδα παρακολουθήσεων διδασκαλίας, συμμετείχαν η διευθύντρια του σχολείου κα. Αργυράκη Μαρία (ΠΕ 70), η εκπαιδευτικός ΕΑΕ Κοσμίδη Σοφία (ΠΕ 71) και η εκπαιδευτικός Στούμπου Χριστίνα (ΠΕ 70). Οι βασικοί στόχοι του προγράμματος περιλαμβάνουν: Την ενημέρωση των εκπαιδευτικών, ως προς τις σύγχρονες, καλές, εκπαιδευτικές πρακτικές Τη χρήση λειτουργικών πρακτικών συμπερίληψης στο σχολείο Τη γνωριμία με το τουρκικό εκπαιδευτικό σύστημα 1 η ημέρα του προγράμματος Οι Τούρκοι εκπαιδευτικοί υποδέχτηκαν σε ιδιαίτερα θερμό και εγκάρδιο κλίμα τις Ελληνίδες εκπαιδευτικούς, με δραστηριότητες καλωσορίσματος, όπως παραδοσιακούς χορούς και παραδοσιακό τούρκικο πρωινό (kahvaltı). Κατά τη διάρκεια του πρωινού, η ελληνική αποστολή γνώρισε το διοικητικό προσωπικό και τα μέλη της ομάδας Erasmus του σχολείου και προσέφερε δώρα. Το πρόγραμμα ξεκίνησε με παρουσιάσεις για τα εκπαιδευτικά συστήματα των δύο χωρών. Οι εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν και να ανταλλάξουν απόψεις και σχόλια με τους Τούρκους συναδέλφους τους. Παρατηρήθηκαν εκατέρωθεν, τόσο ομοιότητες όσο και διαφορές των 2 εκπαιδευτικών συστημάτων σε θεσμικό επίπεδο.
2 η μέρα Οι εκπαιδευτικοί μας ξεναγήθηκαν στις εγκαταστάσεις του σχολείου και συμμετείχαν σε παρακολουθήσεις διδασκαλιών και σε εκπαιδευτικές δραστηριότητες τμημάτων του δημοτικού. Παρακολούθησαν διδασκαλία Αγγλικής Γλώσσας με τη χρήση διαδραστικού πίνακα στην Β τάξη, θεατρικά δρώμενα και εικαστικές δραστηριότητες σε project για το περιβάλλον και την ανακύκλωση στην Δ τάξη, καθώς και χειροτεχνικές δραστηριότητες σχετικά με παραδοσιακές διακοσμητικές τεχνικές όπως το κέντημα. Επιπλέον, είχαν συνάντηση με 1 εκ των 3 συμβούλων του σχολείου, ο οποίος ενημέρωσε την ομάδα σχετικά με το ρόλο και τις αρμοδιότητες των συμβούλων στο σχολικό πλαίσιο.
3 η μέρα Οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν τις μουσικοκινητικές δραστηριότητες των τμημάτων του νηπιαγωγείου στο πλαίσιο της καλοκαιρινής εορτής. Στη συνέχεια, επισκέφτηκαν τις τάξεις Ειδικής Εκπαίδευσης, όπου φοιτούν μαθητές/τριες με αναπηρίες και παρακολούθησαν εκπαιδευτικές δραστηριότητες ενώ συζήτησαν με τις εκπαιδευτικούς σχετικά με το πλαίσιο της Ειδικής Αγωγής στην Τουρκία. Ύστερα, παρακολούθησαν παιχνίδια μουσικής και ρυθμού στη Δ΄ τάξη. Η ημέρα έκλεισε με επίσκεψη στο λόφο Pierre Loti μαζί με εκπαιδευτικούς του σχολείου.
4 η μέρα Οι εκπαιδευτικοί συμμετείχαν σε επίσκεψη στο μουσείο Μοντέρνας Τέχνης Istanbul Modern, όπου οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης παρακολούθησαν εκπαιδευτικό workshop με στόχο να γνωρίσουν σύγχρονους Εικαστικούς και να εξοικειωθούν με βασικά στοιχεία της ζωγραφικής τέχνης. Μετά τη λήξη του προγράμματος η αποστολή, μετέβη στο Πατριαρχείο, όπου συμμετείχε σε ξενάγηση.
5 η μέρα Οι εκπαιδευτικοί επισκέφθηκαν τα τμήματα του νηπιαγωγείου. Παρακολούθησαν δραστηριότητα ενίσχυσης των σχέσεων των μαθητών στην ομάδα και ανάγνωσης παραμυθιού. Στη συνέχεια, σε τμήμα της Α΄ τάξης παρακολούθησαν μουσικοκινητικό δρώμενο και εικαστικές δημιουργίες των μαθητών/τριων για τη Γιορτή της Μητέρας. Ύστερα, παρακολούθησαν την προετοιμασία της Ομάδας Σκάκι του σχολείου και τέλος το μάθημα Εικαστικών στη Γ΄ τάξη με κατασκευές από χαρτόνι και νήματα. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με τις απονομές των βεβαιώσεων παρακολούθησης, ανταλλαγή δώρων και με την παράθεση γεύματος με ποικιλία γνωστών τούρκικων αλμυρών πιάτων και γλυκών.
Αποτίμηση του προγράμματος Job Shadowing Καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, η ελληνική αποστολή είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με πλήθος εκπαιδευτικών και να ανταλλάξει γνώμες για παιδαγωγικά ζητήματα και επαγγελματικές εμπειρίες, θέματα καθημερινής λειτουργίας του σχολείου. Η φιλοξενία του Oğuzhan İlkokulu ήταν απαράμιλλη και έκανε τους εκπαιδευτικούς της ελληνικής αποστολής να νιώσουν μέλη της σχολικής κοινότητας. Οι συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί με ενεργό και βιωματικό τρόπο, αποκόμισαν νέες γνώσεις και δεξιότητες, προώθησαν τα πολιτισμικά γνωρίσματα της Ελλάδας και έγιναν κοινωνοί των αντίστοιχων πολιτισμικών στοιχείων της γείτονος χώρας με ενσυναίσθηση και σεβασμό. Τέλος, μέσω του συγκεκριμένου ευρωπαϊκού προγράμματος, το 20ο Δημοτικό Σχολείο Αιγάλεω ξεκίνησε τη διασύνδεση με σχολεία του εξωτερικού, βάζοντας τα θεμέλια για μελλοντικές δράσεις και συνεργασίες σε ευρωπαϊκά προγράμματα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 21/5 με τις λύσεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 21/05
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ