Εκπαιδευτικοί για συνάντηση Ζαχαράκη-ΟΛΜΕ: Χωρίς καμία θετική δέσμευση η Υπουργός Παιδείας στα δίκαια αιτήματα του κλάδου
Ενημερωτικό των εκλεγμένων με την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ: Ο μόνος δρόμος, είναι αυτός του αγώνα!

Ενημέρωση για όσα συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια της χθεσινής πολύωρης συνάντησης της υπουργού Παιδείας κ.Σοφίας Ζαχαράκη με το ΔΣ της ΟΛΜΕ,  κάνουν οι εκλεγμένοι με την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ.

Οπως εκτιμούν, η υπουργός Παιδείας δεν έλαβε καμία δέσμευση στα δίκαια αιτήματα του κλάδου και γι αυτό «ο κλάδος χρειάζεται να προετοιμαστεί άμεσα και αποφασιστικά, να οργανώσει τους αγώνες του και να συγκρουστεί με αυτήν την πολιτική, που υπονομεύει τη δημόσια εκπαίδευση και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.» 

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου θα εφαρμόσει απαρέγκλιτα τη γνωστή κυβερνητική πολιτική, που υποτάσσει τα πάντα στη λογική του κόστους, της περαιτέρω εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης των σχολείων, της κατηγοριοποίησης μαθητών και σχολείων, καθώς και της όξυνσης των ταξικών φραγμών στη μόρφωση των παιδιών των λαϊκών οικογενειών, εκτιμά η ΑΣΕ.

Αναλυτικά η ενημέρωση από την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 19/5/2025 συνάντηση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ με την Υπουργό Παιδείας, κα Σ. Ζαχαράκη. Στη συνάντηση τέθηκαν από την ΟΛΜΕ μια σειρά από οξυμένα και χρόνια αιτήματα που απασχολούν τον κλάδο.

Η στάση της Υπουργού απέναντι στα δίκαια αιτήματα των εκπαιδευτικών χαρακτηρίστηκε από άρνηση, υπεκφυγές και προκλητική αδιαφορία για τα προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης και των λειτουργών της. Υπερασπίστηκε με πάθος την κυβερνητική πολιτική και το μόνο που διαβεβαίωσε είναι ότι θα την εφαρμόσει απαρέγκλιτα.

Πιο αναλυτικά:

1. Μισθολογικά και συνθήκες διαβίωσης των εκπαιδευτικών (στέγαση, σίτιση, μεταφορά):

η Υπουργός δεν δεσμεύτηκε για καμία ουσιαστική βελτίωση στα μισθολογικά, πέρα από τις ήδη εξαγγελθείσες πενιχρές αυξήσεις – ψίχουλα, που έχουν εξαϋλωθεί από την ακρίβεια και το εκρηκτικό κόστος ζωής. Με προκλητικό τρόπο παρουσίασε την κυβέρνηση ως «τη μόνη που έδωσε αυξήσεις» και υπερασπίστηκε με ζήλο τους δημοσιονομικούς περιορισμούς και τα ματωμένα πλεονάσματα, τα οποία – κατά τα λεγόμενά της – «μας έσωσαν από την κρίση» και πρέπει να τα «διαφυλάξουμε» για να μην μπουν οι επόμενες γενιές σε περιπέτειες.

Για το μεγάλο θέμα της στέγασης των αναπληρωτών και νεοδιόριστων, η Υπουργός πέταξε το μπαλάκι στους δήμους, περιορίστηκε σε γενικόλογες υποσχέσεις «παρεμβάσεων όπου είναι δυνατό» και δεν έδωσε καμία απάντηση για την ουσία του προβλήματος. Η πρόβλεψη για τον Σεπτέμβρη είναι δυστυχώς σχεδόν βέβαιη: και φέτος θα γίνουμε μάρτυρες εικόνων ντροπής, με συναδέλφους μας να αναγκάζονται να διαμένουν σε παραλίες και κάμπινγκ λόγω της έλλειψης στέγης, ενώ όσοι βρίσκουν τελικά κατοικία θα συνεχίσουν να καταβάλλουν πάνω από το μισό μισθό τους μόνο για το ενοίκιο.

2. Διώξεις εκπαιδευτικών, πειθαρχικά και αντιδραστική αξιολόγηση:

η Υπουργός ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση δεν πρόκειται να υποχωρήσει ούτε βήμα από την εφαρμογή των αντιδραστικών μέτρων στα ζητήματα των πειθαρχικών διαδικασιών και της περιβόητης «αξιολόγησης». Παραδέχθηκε εμμέσως πλην σαφώς ότι η «αξιολόγηση» χρειάζεται αλλαγές, για να επιταχυνθεί η διαδικασία, προαναγγέλλοντας μάλιστα νέες προσλήψεις σχολικών συμβούλων.

Απέφυγε να πάρει σαφή θέση για τις απειλές του πρωθυπουργού περί «απολύσεων» των εκπαιδευτικών που δεν αξιολογούνται όπως επίσης και για τα δημοσιεύματα περί άρσης της μονιμότητας συνολικά των δημοσίων υπαλλήλων.

Δεν απάντησε στο γεγονός ότι η «αξιολόγηση» που προωθεί η κυβέρνηση είναι βαθιά αναχρονιστική, αντιπαιδαγωγική και αντιεπιστημονική ενώ έχει καταδικαστεί από τα παιδαγωγικά τμήματα, τους πανεπιστημιακούς και ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα ως μέτρο που δεν προσφέρει το παραμικρό στην εκπαιδευτική διαδικασία και στη βελτίωση της διδακτικής πράξης. Αντίθετα, αναμάσησε την κυβερνητική προπαγάνδα περί «αρνητών της αξιολόγησης» και του δήθεν μόνιμου «όχι σε όλα» των εκπαιδευτικών, αγνοώντας τις προτάσεις του κλάδου.

Στις επισημάνσεις της ΟΛΜΕ ότι η κυβερνητική πολιτική — τόσο στο οικονομικό πεδίο όσο και στις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί μέσα στα σχολεία — καθιστά το επάγγελμα του εκπαιδευτικού ολοένα και πιο απωθητικό, με σοβαρό κίνδυνο σε λίγα χρόνια να μη βρίσκεται εκπαιδευτικός να δουλέψει στα σχολεία, η Υπουργός απάντησε με αφοπλιστικό κυνισμό: «το ίδιο συμβαίνει και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες»! Τονίστηκε ότι μόνο φέτος σημειώθηκαν πάνω από 1.500 παραιτήσεις μόνιμων εκπαιδευτικών, γεγονός που αποτυπώνει με τον πιο εύγλωττο τρόπο την απογοήτευση και την εξάντληση που επικρατεί στον κλάδο.

Ειδικά για το θέμα των πειθαρχικών διώξεων, η Υπουργός σιώπησε χαρακτηριστικά όταν τέθηκε το ζήτημα των διώξεων συναδέλφων λόγω συμμετοχής τους στην απεργία – αποχή από τις Ομοσπονδίες. Σε μια προκλητική και κυνική παραδοχή, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου, κ. Κατσαρός, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Ε, δεν μπορούμε να πηγαίνουμε κάθε τρεις και λίγο στα δικαστήρια», προσπαθώντας έτσι να δικαιολογήσει το παράνομο πογκρόμ διώξεων εναντίον χιλιάδων εκπαιδευτικών που υπερασπίζονται το αυτονόητο δικαίωμα στην απεργία.

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δεν βρήκε κανένα πειστικό επιχείρημα για να δικαιολογήσει την αλλαγή στη σύνθεση των Πειθαρχικών Συμβουλίων και την απομάκρυνση των αιρετών εκπροσώπων. Αντίθετα, επιχείρησε να κρυφτεί πίσω από τις αποφάσεις του ΣτΕ, προαναγγέλλοντας μάλιστα ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση θα εφαρμοστεί οριζόντια σε όλο το Δημόσιο.

3. Ωνάσεια:

Η Υπουργός υπερασπίστηκε με θέρμη όχι μόνο τη δημιουργία των «Ωνάσειων» σχολείων, αλλά συνολικά την πολιτική της πολυτυπίας στην εκπαίδευση, που εφαρμόζει συστηματικά η κυβέρνηση. Μια πολιτική που οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, στην περαιτέρω εμπορευματοποίηση – ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης με τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων: Ωνάσεια, Πρότυπα, Πειραματικά κ.ά. Όλα αυτά, στο όνομα των «διαφορετικών ευκαιριών μάθησης» που – υποτίθεται – οφείλει να προσφέρει η πολιτεία, την ώρα που τα σχολεία αυτά εξοπλίζονται με καλύτερες υποδομές, περισσότερους πόρους και ειδικά πλεονεκτήματα, σε πλήρη αντίθεση με την πραγματικότητα των υποστελεχωμένων, υποχρηματοδοτημένων δημόσιων σχολείων της πλειοψηφίας των μαθητών.

Η Υπουργός προσποιήθηκε ότι δεν γνώριζε την απαράδεκτη και αντιπαιδαγωγική επιστολή της σχολικής συμβούλου Κοζάνης, η οποία όχι μόνο εξυμνούσε το ιδιωτικό Ωνάσειο, αλλά ταυτόχρονα υποτιμούσε τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του δημόσιου σχολείου. Παρ’ όλα αυτά, υπερασπίστηκε πλήρως τη στάση των στελεχών της εκπαίδευσης που λειτουργούν ως φορείς της κυβερνητικής πολιτικής.

4. Κινητικότητα των εκπαιδευτικών (μετατάξεις, αποσπάσεις κ.λπ.):

η Υπουργός υπεραμύνθηκε της εξαίρεσης των εκπαιδευτικών από το γενικό πλαίσιο κινητικότητας που ισχύει για το υπόλοιπο Δημόσιο, ισχυριζόμενη ότι η ένταξη των εκπαιδευτικών σε αυτό το σύστημα θα άφηνε τα σχολεία ακάλυπτα.

5. Σχολικές εκδρομές – Νομική προστασία εκπαιδευτικών:

Η Υπουργός δήλωσε ότι το επόμενο διάστημα θα προχωρήσει με υπουργική απόφαση σε αλλαγές στο πλαίσιο των σχολικών εκδρομών, χωρίς όμως να διευκρινίσει το περιεχόμενό τους. Δεν έλαβε υπόψη ότι η ΟΛΜΕ έχει ήδη απορρίψει το σχέδιο της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας ως απαράδεκτο και έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για την ουσιαστική βελτίωση του πλαισίου αυτού. Σχετικά με τη νομική προστασία των εκπαιδευτικών, ανέφερε πως βλέπει θετικά το ζήτημα, χωρίς ωστόσο να δεσμευτεί για την υλοποίηση των προτάσεων της ΟΛΜΕ.

6. Μουσικά – Καλλιτεχνικά σχολεία (σύστημα μεταθέσεων):

Μετά από τις αλλεπάλληλες και επίμονες διεκδικήσεις εδώ και χρόνια των συναδέλφων στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά σχολεία, των ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ, η υπουργός ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε αλλαγές στο σύστημα μεταθέσεων και αποσπάσεων. Συγκεκριμένα, δήλωσε ότι υπάρχει εισήγηση για εισαγωγή μοριοδότησης και η κατάρτισης αξιολογικού πίνακα των συναδέλφων. Ωστόσο, απέρριψε την πρόταση της ΟΛΜΕ οι μεταθέσεις και αποσπάσεις να πραγματοποιούνται με τα ίδια κριτήρια που ισχύουν στη γενική παιδεία, επιμένοντας έτσι σε ένα διαφοροποιημένο και αποσπασματικό πλαίσιο.

7. Σιβιτανίδειος – Ελληνόγλωσση Εκπαίδευση:

Για τα ζητήματα της Σιβιτανιδείου και της Ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης συμφωνήθηκε να πραγματοποιηθούν ξεχωριστές συναντήσεις το επόμενο διάστημα. Ειδικά για την Ελληνόγλωσση εκπαίδευση, η Υπουργός, ενώ αναγνώρισε την ύπαρξη σοβαρών προβλημάτων, δεν δεσμεύτηκε για την υιοθέτηση συγκεκριμένων προτάσεων της ΟΛΜΕ που έχουν ως στόχο τη βελτίωση της υπάρχουσας κατάστασης.

8. Ωράριο, υπεύθυνοι εργαστηρίων, Καλλιτεχνική Παιδεία – Κοινωνικές Επιστήμες:

Η Υπουργός αρνήθηκε κάθε συζήτηση σχετικά με την επαναφορά του διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα, καθώς και την επαναφορά των υπευθύνων εργαστηρίων και των μαθημάτων της Καλλιτεχνικής Παιδείας και των Κοινωνικών Επιστημών. Ειδικότερα, για τα καταργημένα μαθήματα, δήλωσε προκλητικά ότι, παρά την ύπαρξη σχετικής απόφασης του ΣτΕ που δικαιώνει την επαναφορά τους, το Υπουργείο δεν είναι διατεθειμένο να την εφαρμόσει, επικαλούμενη την έλλειψη εισήγησης από το ΙΕΠ. Αλγεινή εντύπωση προκάλεσε η άρνησή της ακόμα και για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.

Από τη συνάντηση αναδείχθηκε για άλλη μια φορά ότι ο κλάδος δεν πρέπει να έχει αυταπάτες ή αναμονές για αλλαγή στάσης της νέας Υπουργού Παιδείας. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου θα εφαρμόσει απαρέγκλιτα τη γνωστή κυβερνητική πολιτική, που υποτάσσει τα πάντα στη λογική του κόστους, της περαιτέρω εμπορευματοποίησης και ιδιωτικοποίησης των σχολείων, της κατηγοριοποίησης μαθητών και σχολείων, καθώς και της όξυνσης των ταξικών φραγμών στη μόρφωση των παιδιών των λαϊκών οικογενειών.

Ο κλάδος χρειάζεται να προετοιμαστεί άμεσα και αποφασιστικά, να οργανώσει τους αγώνες του και να συγκρουστεί με αυτήν την πολιτική, που υπονομεύει τη δημόσια εκπαίδευση και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Καλούμε τους εκπαιδευτικούς και τις ΕΛΜΕ να πάρουν την υπόθεση του αγώνα στα χέρια τους.

Η οργή που νιώθουμε όλοι μας για την κατάσταση να μετατραπεί σε συλλογική δύναμη διεκδίκησης και ανατροπής. Με μαζικές γενικές συνελεύσεις, με συσπείρωση στα σωματεία μας και στις συλλγοικές μας αποφάσεις, με αγωνιστικό προσανατολισμό και σύγκρουση με την πολιτική που απαξιώνει το δημόσιο σχολείο και τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 19/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/05

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παλιοσπύρου
Ιωάννα Παλιοσπύρου: 5 χρόνια από την επίθεση με βιτριόλι - «Κόντεψα να πεθάνω για το τίποτα»
Με βαθύ συναίσθημα και ψυχική δύναμη, η Ιωάννα Παλιοσπύρου κοιτάζει πίσω στην ημέρα που σημάδεψε για πάντα τη ζωή της –«Μου λείπει η ψυχή μου, η...
Ιωάννα Παλιοσπύρου: 5 χρόνια από την επίθεση με βιτριόλι - «Κόντεψα να πεθάνω για το τίποτα»
γυναικα
Κακοποίηση στη Λαμία: 31χρονος κλείδωσε τη σύντροφό του στο μπάνιο και αποπειράθηκε να την κρύψει σε ντουλάπα
«Δεν νιώθω ασφαλής ούτε στη δουλειά μου» – Συγκλονίζει η κατάθεση της 30χρονης
Κακοποίηση στη Λαμία: 31χρονος κλείδωσε τη σύντροφό του στο μπάνιο και αποπειράθηκε να την κρύψει σε ντουλάπα
Παιδί
Κακοποίηση παιδιών στη Λάρισα: Εγκαύματα, μώλωπες και ζωγραφισμένα γεννητικά όργανα – Τι λέει ο πατέρας
Σοκάρουν οι εικόνες των ανήλικων παιδιών που νοσηλεύονται με σημάδια βασανισμού – Η μητέρα συνελήφθη, αναζητείται ο «κύριος Γιάννης» που κατονόμασαν...
Κακοποίηση παιδιών στη Λάρισα: Εγκαύματα, μώλωπες και ζωγραφισμένα γεννητικά όργανα – Τι λέει ο πατέρας
ΠΑΠΕΙ
Διεθνές Διαδικτυακό Συνέδριο: 2025 ESG for Banks, Firms and Institutional Investors: Advances and Challenges
Διακεκριμένοι ακαδημαϊκοί και επαγγελματίες από σημαντικούς οργανισμούς και πανεπιστήμια θα ενημερώσουν τους συμμετέχοντες σχετικά με τις τελευταίες...
Διεθνές Διαδικτυακό Συνέδριο: 2025 ESG for Banks, Firms and Institutional Investors: Advances and Challenges