Ανοιχτή επιστολή προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας απέστειλαν οι αναπληρωτές φιλόλογοι Ειδικής και Γενικής Αγωγής, καταγγέλλοντας την ύπαρξη 3.309 κενών θέσεων φιλολόγων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ζητώντας άμεσους μόνιμους διορισμούς.
Συγκεκριμένα, τα κενά αποτυπώνονται ως εξής:
Γενική Αγωγή:
524 οργανικά κενά λόγω συνταξιοδοτήσεων
885 λειτουργικά κενά Α’ φάσης (σύμφωνα με στοιχεία Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης)
Ειδική Αγωγή:
349 κενά σε ΣΜΕΑΕ, Τμήματα Ένταξης και ΚΕΔΑΣΥ
1.551 κενά σε Παράλληλη Στήριξη
Οι φιλόλογοι υπογραμμίζουν πως η έλλειψη σταθερού διδακτικού προσωπικού θέτει σε σοβαρό κίνδυνο τη διδασκαλία κρίσιμων μαθημάτων, πολλά εκ των οποίων εξετάζονται πανελλαδικά ή μέσω της Τράπεζας Θεμάτων, ενώ επηρεάζει αρνητικά την καλλιέργεια της γλωσσικής επάρκειας, της κριτικής σκέψης και της ισότιμης συμμετοχής μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Στην επιστολή επισημαίνεται ότι μόνο η σταθερή και διαρκής παρουσία μόνιμων εκπαιδευτικών μπορεί να εγγυηθεί τη συνέχεια στην παιδαγωγική διαδικασία και να στηρίξει ουσιαστικά το δημόσιο σχολείο.
Οι αναπληρωτές φιλόλογοι ζητούν, με αίσθημα ευθύνης και αγωνίας για τη δημόσια εκπαίδευση, την άμεση προκήρυξη και υλοποίηση μόνιμων διορισμών ώστε να καλυφθούν όλα τα καταγεγραμμένα κενά τόσο στη Γενική όσο και στην Ειδική Αγωγή. Παράλληλα, τονίζουν την ανάγκη να διατηρηθούν οι οργανικές θέσεις φιλολόγων σε εκπαιδευτικές μονάδες όπως τα Ωνάσεια, τα Πρότυπα, τα Πειραματικά και τα Εκκλησιαστικά σχολεία, ώστε να μην αποδυναμωθεί η στελέχωσή τους. Επιπλέον, αιτούνται την ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης σε Γυμνάσια και Λύκεια, προκειμένου να διασφαλιστεί η ισότιμη συμμετοχή των μαθητών με εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχολική διαδικασία.
Ζητούν επίσης τη δημιουργία νέων οργανικών θέσεων στα ΚΕΔΑΣΥ, ώστε οι απαραίτητες υποστηρικτικές δομές να λειτουργούν επαρκώς. Τέλος, επισημαίνουν την αναγκαιότητα αναθεώρησης του τρόπου υπολογισμού των εκπαιδευτικών κενών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς ο ισχύων αλγόριθμος δεν αντανακλά τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων και των μαθητών.
«Είμαστε βέβαιοι πως η ηγεσία του Υπουργείου θα σταθεί αρωγός στις δίκαιες διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών», καταλήγουν οι φιλόλογοι, υπενθυμίζοντας πως οι εκπαιδευτικοί δεν διεκδικούν μόνο θέσεις εργασίας, αλλά ένα σχολείο με συνέχεια, ποιότητα και φροντίδα για όλους τους μαθητές.
Η επιστολή
«3.309 κενά φιλολόγων και κανείς δεν βλέπει το πρόβλημα;»
Ανοιχτή επιστολή προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας
Θέμα: Αίτημα για άμεση κάλυψη των κενών θέσεων φιλολόγων με μόνιμους διορισμούς
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Αξιότιμοι κύριοι Υφυπουργοί,
Αξιότιμε κύριε Γ. Γραμματέα,
Με την παρούσα επιστολή εκφράζουμε την έντονη ανησυχία και το διαρκές αίτημα του κλάδου μας για την άμεση κάλυψη όλων των υφιστάμενων κενών θέσεων φιλολόγων με μόνιμους διορισμούς.
Ειδικότερα, καταγράφονται τα εξής κενά:
Γενική Αγωγή:
• 524 οργανικά κενά (λόγω συνταξιοδοτήσεων)
• 885 λειτουργικά κενά Α’ φάσης (στοιχεία ΔΔΕ)
Ειδική Αγωγή:
• 349 κενά σε ΣΜΕΑΕ, Τμήματα Ένταξης και ΚΕΔΑΣΥ
• 1.551 κενά σε Παράλληλη Στήριξη
Η άμεση κάλυψη των συνολικά 3.309 κενών θέσεων είναι απαραίτητη για:
• Τη διασφάλιση της διδασκαλίας σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα και σε μαθήματα που αξιολογούνται μέσω της Τράπεζας Θεμάτων
• Την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και των γλωσσικών δεξιοτήτων των μαθητών
• Την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση για μαθητές με αναπηρία ή/και ΕΕΑ
Η σταθερή παρουσία καταρτισμένων εκπαιδευτικών αποτελεί αναγκαία συνθήκη για την ομαλή λειτουργία του δημόσιου σχολείου και την επίτευξη των παιδαγωγικών στόχων.
Αιτούμαστε:
1. Την άμεση προκήρυξη και υλοποίηση μόνιμων διορισμών για την κάλυψη όλων των παραπάνω αναγκών στη Γενική και Ειδική Αγωγή.
2. Τη διατήρηση των οργανικών θέσεων σε Ωνάσεια, Πρότυπα, Πειραματικά και Εκκλησιαστικά σχολεία.
3. Την ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης σε Γυμνάσια και Λύκεια.
4. Τη δημιουργία νέων οργανικών θέσεων στα ΚΕΔΑΣΥ.
5. Την αλλαγή του αλγόριθμου υπολογισμού κενών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Είμαστε βέβαιοι πως η ηγεσία του Υπουργείου θα σταθεί αρωγός στις δίκαιες διεκδικήσεις των εκπαιδευτικών και θα προχωρήσει στις απαιτούμενες ενέργειες για τη στήριξη της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Με τιμή,
Οι Αναπληρωτές Φιλόλογοι
Ειδικής και Γενικής Αγωγής
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 19/05
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ