Συνεδρίαση ΚΥΣΔΕ με αιχμή τις μεταθέσεις σε Μουσικά, Καλλιτεχνικά και Διαπολιτισμικά Σχολεία
Ο Θ. Κατσωνόπουλος τονίζει την ανάγκη υπεράσπισης των ανθρώπινων αναγκών απέναντι στον τύπο του νόμου – Ενστάσεις και αιτήματα ανάκλησης υπό εξέταση

Το Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΔΕ) συνεδριάζει την Τρίτη 13 Μαΐου για την εξέταση αιτήσεων ανάκλησης και ενστάσεων εκπαιδευτικών επί των μεταθέσεων του 2025, με βασικό αντικείμενο τις τοποθετήσεις σε Μουσικά, Καλλιτεχνικά και Πειραματικά Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης.

Όπως ενημερώνει ο αιρετός εκπρόσωπος στο ΚΥΣΔΕ Θοδωρής Κατσωνόπουλος, δύο εκπαιδευτικοί αιτούνται την ανάκληση της μετάθεσής τους επικαλούμενοι σοβαρά προβλήματα υγείας και οικογενειακούς λόγους. Αν και η σχετική εγκύκλιος μεταθέσεων του 2024 (121294/Ε2/15-10-2024) δεν προβλέπει τη δυνατότητα ανάκλησης, ο ίδιος τονίζει πως «η απάντηση είναι ο Άνθρωπος», ζητώντας από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια να εξετάζουν με ευαισθησία τα ατομικά αιτήματα και όχι απλώς να εφαρμόζουν το γράμμα του νόμου.

Η ανακοίνωση

Ενημερωτικό του αιρετού στο ΚΥΣΔΕ Θοδωρή Κατσωνόπουλου εκλεγμένου με το ψηφοδέλτιο των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων Συνεδρίαση ΚΥΣΔΕ (Τρίτη 13 Μαΐου)

Θέματα προς εξέταση Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, Να σας ενημερώσω ότι το ΚΥΣΔΕ θα συνεδριάσει την Τρίτη 13 Μαΐου, σε συνέχεια της συνεδρίασης της Παρασκευής 9 Μαΐου, εξετάζοντας τα παρακάτω θέματα:

Αιτήσεις ανάκλησης και ενστάσεις εκπαιδευτικών επί των μεταθέσεων έτους 2025 και πιο συγκεκριμένα: Δύο (2) αιτήσεις ανάκλησης μετάθεσης εκπαιδευτικών Δ.Ε., μουσικής (κλάδου ΤΕ16, ειδίκευση κλασική κιθάρα) και Γενικής Παιδείας (κλάδου ΠΕ03) σε Μουσικά Σχολεία, οι οποίοι μετατέθηκαν με την υπ. αριθμ. 31593/Ε2/20-03-2025 Υπουργική Απόφαση.

Στις αιτήσεις τους οι εκπαιδευτικοί επικαλούνται σοβαρούς λόγους υγείας, όπως και σοβαρούς οικογενειακούς λόγους. Τυπικά, σύμφωνα με την παρ. 1.2.β του κεφαλαίου Α ́, μέρους πρώτου της υπ’ αριθμ. 121294/Ε2/15-10-2024 εγκυκλίου μεταθέσεων εκπαιδευτικών Δ.Ε. «Ανάκληση μετάθεσης δεν προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις και επομένως οι αιτήσεις ανάκλησης μετάθεσης δεν γίνονται δεκτές.».

Γενικότερα, σε ότι αφορά στην εξέταση των αιτήσεων των εκπαιδευτικών και μπρος στο δίλημμα, αυστηρή εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας, δηλ του γράμματος του νόμου ή εξέταση όλων των παραμέτρων και των λόγων που επικαλούνται οι εκπαιδευτικοί στις αιτήσεις τους, εφαρμόζοντας το πνεύμα του Νόμου, η απάντηση είναι ο Άνθρωπος.

Οι εκπαιδευτικοί που απαρτίζουμε τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, τόσο τα στελέχη εκπαίδευσης που έχουν την πλειοψηφία όσο και τα αιρετά μέλη, οφείλουμε να λαμβάνουμε αποφάσεις που είναι προς το συμφέρον των εκπαιδευτικών, διευκολύνουν την καθημερινότητά τους και δίνουν λύσεις στα σοβαρά προβλήματα που πιθανά αντιμετωπίζουν (σοβαροί λόγοι υγείας, οικογενειακοί, οικονομικοί, προσωπικοί λόγοι κ.α.). Αυτή τη γραμμή ακολουθώ, αυτή τη γραμμή υποστηρίζω και θα υποστηρίζω, παλεύοντας ωστόσο να ενσωματωθούν οι θέσεις του κλάδου σε επικείμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες. 2 8 (οκτώ) ενστάσεις - αιτήσεις επανεξέτασης εκπαιδευτικών Δ.Ε. γενικής παιδείας (κλάδων ΠΕ04.01, 3 ΠΕ86, ΠΕ03, ΠΕ07, ΠΕ02, ΠΕ11) αναφορικά με τις μεταθέσεις σε Μουσικά Σχολεία έτους 2025. ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ

1. Οι μεταθέσεις (και αποσπάσεις) εκπ/κών Δ.Ε. σε Μουσικά Σχολεία πραγματοποιούνται σύμφωνα με την περ. Ι’ του άρθρου 16 του ν. 1824/88 (Α ́296), όπως τροποποιήθηκε από την παρ. 9 του άρθρου 9 του ν. 3391/2005 (Α ́240) και το άρθρο 53 του ν. 4653/2020 (Α ́12), το π.δ. 50/96 (Α ́45) όπως τροποποιήθηκε από την περ. Β ́του άρθρου 8 του π.δ. 100/97 (Α ́94), την περ. Β ́του άρθρου 8 του π.δ. 100/97 (Α ́94) όπως αυτό μερικώς αντικαταστάθηκε από την παρ.3 του άρθρου 205 του ν. 4610/2019 (Α ́70), το άρθρο 53 του ν. 4653/2020 (Α ́12) που προστέθηκε στην παράγραφο 4 της 3345/2.9.1988 Υ.Α., η οποία κυρώθηκε με την περίπτωση Ι ́ της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 1824/1988 (Α ́296), όπως αυτή αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 205 του ν. 4610/2019 (Α ́70) και το άρθρο 60 του ν.4692/2020 (Α ́111) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καθώς και το άρθρο 62 του ν. 4589/2019 (A ́13), όπως ισχύει.

2. Βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας η αποδεδειγμένη σχέση με τη μουσική και τις τέχνες για τους εκπ/κούς γενικών ειδικοτήτων έχει απαλειφθεί και δε λαμβάνεται επομένως υπόψη ως απαραίτητη προϋπόθεση αλλά ως συνεκτιμώμενο προσόν (άρθρο 9, παρ. 9 του ν. 3391/2005 (Α ́240) & άρθρο 53 του ν. 4653/2020 (Α ́12), ενώ η Επιστημονική Επιτροπή Μουσικής παιδείας εισηγείται μόνο για τους εκπ/κούς μουσικής παιδείας. Επίσης στα Μουσικά σχολεία δεν προβλέπεται μοριοδότηση και οικογενειακοί, προσωπικοί, οικονομικοί λόγοι καθώς και λόγοι υγείας, εντοπιότητας και συνυπηρέτησης δεν αποτελούν κριτήρια μετάθεσης (και απόσπασης) σε αυτά. Είναι πλέον καιρός όλο το ως άνω αναγραφόμενο πλαίσιο που διέπει τις υπηρεσιακές μεταβολές στα Μουσικά Σχολεία (και τα Καλλιτεχνικά) να αλλάξει! Είναι πλέον καιρός να σταματήσει το καθεστώς αδιαφάνειας! Μία (1) ένσταση εκπαιδευτικού, κλάδου ΠΕ02, επί των μεταθέσεων σε Πειραματικά Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης και άλλη μία (1) αίτηση εκπαιδευτικού, κλάδου ΠΕ06, με την οποία ζητά να εξεταστεί η αίτηση μετάθεσής της σε Πειραματικά Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης για τους λόγους που επικαλείται στην αίτησή της.

3 Τρεις (3) αιτήσεις εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (1 ΠΕ79.01 και 2 ΠΕ02), με τις οποίες ενίστανται επί των μεταθέσεων σε Καλλιτεχνικά Σχολεία για τους λόγους που επικαλούνται, και ζητούν να επανεξεταστεί η αίτηση μετάθεσής τους. Η ένσταση επί μη μετάταξης εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ79.01 σε Μουσικό Σχολείο, λαμβάνοντας υπόψη την εισήγηση της Επιστημονικής Επιτροπής Μουσικής Παιδείας. Σχετικά με τις μετατάξεις εκπαιδευτικών Σήμερα, Δευτέρα 12-05-2025, λήγει η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων μετάταξης. Οι εκπαιδευτικοί υποβάλλουν την αίτηση μετάταξής τους (προτελευταία σελίδα της εγκυκλίου, Παράρτημα 12) με μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στις Δ/νσεις Πρωτοβάθμιας/Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης, στις οποίες ανήκουν οργανικά. Μετά το πέρας της συνεδρίασης του ΚΥΣΔΕ θα υπάρξει ενημέρωση. Αθήνα, 12/05/2025

Με συναδελφικούς – αγωνιστικούς χαιρετισμούς

Κατσωνόπουλος Θοδωρής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Η ύλη για 70.000 υποψήφιους ως 14/5 με τις λύσεις

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/05

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

coca cola.jpg
Οι σπουδαιότερες εφευρέσεις που γεννήθηκαν από λάθη
Από απρόσεκτες στιγμές μέχρι πειράματα που δεν πήγαν όπως τα περίμεναν οι επιστήμονες, η ιστορία είναι γεμάτη από παραδείγματα όπου το απρόβλεπτο...
Οι σπουδαιότερες εφευρέσεις που γεννήθηκαν από λάθη
erasmus
Στη Σεβίλλη το Μουσικό Σχολείο Δράμας με το Erasmus+: Εστίαση στην παγκόσμια εκπαίδευση και τα fake news
Η δεύτερη ομάδα εκπαιδευτικών του σχολείου συμμετείχε σε πρόγραμμα επιμόρφωσης για τον κριτικό γραμματισμό και τη σχεδιαστική σκέψη
Στη Σεβίλλη το Μουσικό Σχολείο Δράμας με το Erasmus+: Εστίαση στην παγκόσμια εκπαίδευση και τα fake news
peripoliko
Γυναικοκτονία στη Λάρισα: 21χρονος σκότωσε τη μητέρα του και προσπάθησε να εξαφανίσει τη σορό
Προσπάθησε να μεταφέρει τη σορό τυλιγμένη σε πάπλωμα με τη βοήθεια ξαδέλφου του – Τους πρόλαβε η αστυνομία μετά από καταγγελία πολίτη
Γυναικοκτονία στη Λάρισα: 21χρονος σκότωσε τη μητέρα του και προσπάθησε να εξαφανίσει τη σορό