ekpaideutikoi
Νέα μελέτη αναλύει μισθολογικές αυξήσεις και μειώσεις των εκπαιδευτικών - Ποιος ο ρόλος του οικογενειακού οικονομικού παράγοντα

Μια νέα μελέτη επιχειρεί να αποτυπώσει την πραγματική οικονομική κατάσταση των εκπαιδευτικών την τελευταία εξαετία, εστιάζοντας στη διάρκεια της διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Παρά τις κατά καιρούς δηλώσεις κυβερνητικών παραγόντων περί αυξήσεων στους μισθούς, η έρευνα χρησιμοποιεί στατιστικά εργαλεία, όπως ο Εναρμονισμένος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή, για να υπολογίσει τις πραγματικές απώλειες ή κέρδη σε αγοραστική δύναμη.

Σύμφωνα με τον Πάνο Ντούλα, Καθηγητής Αγγλικής - Κοινωνικών Επιστημών που απέστειλε τη μελέτη στο alfavita.gr, δεν έχει προηγηθεί αντίστοιχη ανάλυση για τους μισθούς των εκπαιδευτικών, πέρα από γενικές αναφορές φορέων όπως ο ΟΟΣΑ και το ΙΝΕ-ΓΣΕΕ, που επισημαίνουν ότι οι πραγματικές αποδοχές έχουν μειωθεί.

Η μελέτη περιλαμβάνει ανάλυση των άμεσων και έμμεσων αυξήσεων, όπως η ονομαστική αύξηση του βασικού μισθού και η μείωση εισφορών ή φόρων, καθώς και των άμεσων και έμμεσων απωλειών λόγω πληθωρισμού και ενδεχόμενων περικοπών. Το τελικό αποτέλεσμα προκύπτει από αλγεβρικό άθροισμα των μεταβολών, ενώ όλα τα στατιστικά στοιχεία έχουν επεξεργαστεί μέσω του MS Excel.

Η έρευνα αφιερώνεται στους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν και στους συναδέλφους του συντάκτη στα σχολεία όπου υπηρέτησε.

Η ανάλυση των μισθών των εκπαιδευτικών την τελευταία εξαετία

  • Χαμηλές αποδοχές και αυξημένες απαιτήσεις

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 70% των εκπαιδευτικών δηλώνει ότι ο μισθός του δεν επαρκεί για την κάλυψη των βασικών του αναγκών. Παράλληλα, το 80% αναφέρει ότι οι εργασιακές του υποχρεώσεις έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, χωρίς ανάλογη μισθολογική αναπροσαρμογή.

  • Σύγκριση με άλλες χώρες

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι μισθοί των Ελλήνων εκπαιδευτικών κατατάσσονται στις χαμηλότερες θέσεις. Ενδεικτικά, ένας νεοδιόριστος εκπαιδευτικός στην Ελλάδα λαμβάνει περίπου 850-900 ευρώ μηνιαίως, τη στιγμή που σε χώρες όπως η Γερμανία και η Γαλλία οι αντίστοιχες αποδοχές ξεπερνούν τα 2.000 ευρώ.

  • Δευτερεύουσα εργασία για την επιβίωση

Πάνω από το 40% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αναγκάζεται να αναζητήσει επιπλέον πηγές εισοδήματος, είτε μέσω ιδιαίτερων μαθημάτων είτε με εργασία σε άλλους κλάδους.

  • Ζητούμενα και διεκδικήσεις

Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών ζητά αύξηση μισθών και καλύτερες συνθήκες εργασίας, με το 60% να θεωρεί ότι η επαγγελματική του εξουθένωση επηρεάζει την ποιότητα της διδασκαλίας.

Η έρευνα καταδεικνύει την ανάγκη για ουσιαστική στήριξη του εκπαιδευτικού επαγγέλματος, ώστε να διασφαλιστεί η ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης.

Οικογένεια και εκπαίδευση στον 21ο αιώνα

Πέρα από τους μισθους των εκπαιδευτικών, η έρευνα εξετάζει και τον οικονομικό παράγοντα της εκπαίδευσης, εστιάζοντας και στους γονείς.

  • Εκπαιδευτική στάση των γονέων

Σύμφωνα με την έρευνα, το 85% των γονέων θεωρεί ότι η εκπαίδευση είναι το σημαντικότερο μέσο για την επαγγελματική αποκατάσταση των παιδιών τους. Παράλληλα, το 70% δηλώνει ότι επηρεάζει ενεργά τις εκπαιδευτικές επιλογές των παιδιών του.

  • Αντιλήψεις για το σχολείο

Το 60% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι το εκπαιδευτικό σύστημα χρειάζεται εκσυγχρονισμό, ενώ μόλις το 40% δηλώνει ικανοποιημένο από το σημερινό μοντέλο διδασκαλίας.

  • Ιδιωτική ή δημόσια εκπαίδευση;

Το 55% των γονέων επιλέγει τη δημόσια εκπαίδευση, κυρίως για οικονομικούς λόγους, ενώ το 45% προτιμά την ιδιωτική, με βασικό κριτήριο την ποιότητα της παρεχόμενης γνώσης.

  • Εξωσχολικές δραστηριότητες

Περίπου το 75% των παιδιών συμμετέχει σε εξωσχολικές δραστηριότητες, όπως φροντιστήρια ξένων γλωσσών (50%), αθλητικές δραστηριότητες (30%) και καλλιτεχνικά εργαστήρια (20%).

  • Ηλεκτρονικά μέσα και μάθηση

Το 65% των μαθητών χρησιμοποιεί το διαδίκτυο για την εκπαιδευτική του προετοιμασία, ενώ το 35% βασίζεται αποκλειστικά σε σχολικά βιβλία και σημειώσεις.

Η έρευνα καταδεικνύει ότι η οικογένεια διατηρεί καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των εκπαιδευτικών επιλογών των παιδιών, ενώ παράλληλα αναδεικνύονται προκλήσεις και νέες τάσεις στη σύγχρονη εκπαίδευση.

Δείτε εδώ αναλυτικά την έρευνα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Νέο Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ - Πιστοποιηθείτε άμεσα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 14/9

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Αθλητικά μονοπάτια
12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025: Στις 26/9 οι δράσεις με το σύνθημα «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ»
12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025: «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ» – Μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετέχουν σε δράσεις σε όλη την Ελλάδα την...
12η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού 2025: Στις 26/9 οι δράσεις με το σύνθημα «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ»
ΥΠΑΙΘΑ
Πανελλήνιες 2025: Τα αποτελέσματα των υποψηφίων/πληγέντων των Τεμπών
Πανελλήνιες 2025: Ανακοίνωση αποτελεσμάτων εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των υποψηφίων/πληγέντων του δυστυχήματος των Τεμπών – Εγγραφή από...
Πανελλήνιες 2025: Τα αποτελέσματα των υποψηφίων/πληγέντων των Τεμπών
Διοικητικό Εφετείο Αθηνών
Νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί: Δικαστική απόφαση «καίει» τη ΔΙΠΕ Δυτικής Αττικής – Δύο μήνες για συμμόρφωση
Νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί 2020: Το Διοικητικό Εφετείο «καλεί» τη ΔΙΠΕ Δυτικής Αττικής να συμμορφωθεί – Δύο μήνες προθεσμία για άμεση μονιμοποίηση
Νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί: Δικαστική απόφαση «καίει» τη ΔΙΠΕ Δυτικής Αττικής – Δύο μήνες για συμμόρφωση
foto_education_pencils_2.jpg
«Δεν είναι οι άδειες των εκπαιδευτικών το πρόβλημα»: Ξεκάθαρη απάντηση του αιρετού του ΚΥΣΔΕ για τα κενά στα σχολεία
«Το να παρουσιάζονται οι εκπαιδευτικοί ως υπαίτιοι για τα κενά, αποτελεί επικοινωνιακή αντιστροφή της πραγματικότητας»: Παρέμβαση του αιρετού του...
«Δεν είναι οι άδειες των εκπαιδευτικών το πρόβλημα»: Ξεκάθαρη απάντηση του αιρετού του ΚΥΣΔΕ για τα κενά στα σχολεία