αξιολόγηση
«Η επιχειρούμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με τα χαρακτηριστικά που έχει, παραγνωρίζει την επιστημονική πολυπλοκότητα της διδακτικής δραστηριότητας και των παιδαγωγικών σχέσεων εντός των σχολικών τάξεων»

Καταδικάζουν την «αυταρχική αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών και την προσπάθεια ακύρωσης του θεμελιώδους συνδικαλιστικού δικαιώματός τους στην απεργία» μέλη του διδακτικού προσωπικού του τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης (ΤΕΠΑΕ) του ΑΠΘ.

Τα μέλη ΔΕΠ κάνουν λόγο για «αύξηση των κρουσμάτων καταστολής του συνδικαλιστικού αγώνα των εκπαιδευτικών».

«Παρατηρούμε επίσης να συνεχίζεται -ακόμα και ενάντια σε σχετικές δικαστικές αποφάσεις- η απαράδεκτη ομηρία των εκπαιδευτικών που διορίστηκαν το 2020, για τους οποίους η κυβέρνηση αρνείται να εκδώσει τις διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησής τους» τονίζουν.

«Η επιχειρούμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με τα χαρακτηριστικά που έχει, παραγνωρίζει την επιστημονική πολυπλοκότητα της διδακτικής δραστηριότητας και των παιδαγωγικών σχέσεων εντός των σχολικών τάξεων. Συρρικνώνει τη δραστηριότητα αυτή σε πρακτικές μέτρησης, σύγκρισης, ιεραρχικής κατάταξης, ανταγωνισμού και ελέγχου, βάσει καταγραφών κάποιων στιγμιοτυπικών εντυπώσεων και της προσωπικής γνώμης της κάθε αξιολογήτριας και αξιολογητή για την «ορθή» διδασκαλία» αναφέρουν σε δήλωσή τους.

Δήλωση μελών του διδακτικού προσωπικού του ΤΕΠΑΕ Α.Π.Θ. για την κατασταλτική αντιμετώπιση του αγώνα των εκπαιδευτικών ενάντια στην αξιολόγηση

Τα υπογράφοντα μέλη του διδακτικού προσωπικού του ΤΕΠΑΕ ΑΠΘ - παρακολουθούμε εδώ και καιρό την προσπάθεια της εκάστοτε ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και κατ’ επέκταση της κυβέρνησης να επιβάλει στις/στους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ένα σύστημα ατομικής αξιολόγησης, το οποίο έχει συναντήσει την ευρεία δυσπιστία, αποδοκιμασία και απόρριψη εκ μέρους τους. Το τελευταίο διάστημα διαπιστώνουμε την αύξηση των κρουσμάτων καταστολής του συνδικαλιστικού αγώνα των εκπαιδευτικών, όπως η άσκηση πειθαρχικών διώξεων για τη συμμετοχή στην προκηρυγμένη από την ΔΟΕ απεργία-αποχή από την ατομική αξιολόγηση ή η καθαίρεση για τον ίδιο λόγο προϊσταμένων νηπιαγωγείων και διευθυντών/τριών. Παρατηρούμε επίσης να συνεχίζεται -ακόμα και ενάντια σε σχετικές δικαστικές αποφάσεις- η απαράδεκτη ομηρία των εκπαιδευτικών που διορίστηκαν το 2020, για τους οποίους η κυβέρνηση αρνείται να εκδώσει τις διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησής τους.

Δηλώνουμε ότι η επιχειρούμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, με τα χαρακτηριστικά που έχει, παραγνωρίζει την επιστημονική πολυπλοκότητα της διδακτικής δραστηριότητας και των παιδαγωγικών σχέσεων εντός των σχολικών τάξεων. Συρρικνώνει τη δραστηριότητα αυτή σε πρακτικές μέτρησης, σύγκρισης, ιεραρχικής κατάταξης, ανταγωνισμού και ελέγχου, βάσει καταγραφών κάποιων στιγμιοτυπικών εντυπώσεων και της προσωπικής γνώμης της κάθε αξιολογήτριας και αξιολογητή για την «ορθή» διδασκαλία.

Καταδικάζουμε την αυταρχική αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών και την προσπάθεια ακύρωσης του θεμελιώδους συνδικαλιστικού δικαιώματός τους στην απεργία. Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στον αγώνα τους ενάντια α) στις εφαρμοζόμενες πολιτικές εμπορευματοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης και γραφειοκρατικοποίησης της σχολικής ζωής, β) στη μετατροπή των εκπαιδευτικών σε συγκρίσιμο, μετρήσιμο, επιτηρούμενο και ελεγχόμενο εκπαιδευτικό πληθυσμό χωρίς δυνατότητα παιδαγωγικής αυτονομίας και πρωτοβουλίας, γ) στη διαρκή αμφισβήτηση των επαγγελματικών προσόντων και ικανοτήτων των εκπαιδευτικών, δ) στην ενοχοποίησή τους για όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης, ε) στην κατάσταση καθημερινού εργασιακού άγχους που βιώνουν στις σχολικές αίθουσες, αντιμετωπίζοντας πληθώρα άλλων προβλημάτων με τα παιδιά και τους γονείς τους.

Αγγελάκη Ρόζη-Τριανταφυλλιά, Επίκουρη Καθηγήτρια

Βαμβακίδου Ιφιγένεια, Καθηγήτρια

Γκέκα Μαρία, Επίκουρη Καθηγήτρια

Δημητριάδου Ιωάννα, Επίκουρη Καθηγήτρια

Δημητρίου Αναστασία, Καθηγήτρια

Δουρούμα Αδαμαντία, Ε.ΔΙ.Π.

Ζαχαρής Γεώργιος, Επίκουρος Καθηγητής

Θεοδοσιάδου Σοφία, Επίκουρη Καθηγήτρια

Κακανά Δόμνα, Καθηγήτρια

Κολιούλη Φλώρα, Επίκουρη Καθηγήτρια

Κυρίδης Αργύρης, Καθηγητής

Κυρίμης Χρήστος, Ε.ΔΙ.Π.

Λενακάκης Αντώνιος, Καθηγητής

Μπιρμπίλη Μαρία, Καθηγήτρια

Ορφανίδης Δωρόθεος, Ε.ΔΙ.Π.

Παπαδοπούλου Μαρία, Καθηγήτρια

Παπανδρέου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

Παυλή-Κορρέ Μαρία, Καθηγήτρια

Παυλίδου Εύα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

Πουρνάρας Νικόλαος, Ε.ΔΙ.Π.

Σιδηροπούλου Χριστίνα, Ε.ΔΙ.Π.

Τσολακίδου Πετρούλα, Καθηγήτρια

Χρήστου Κωνσταντίνος, Επίκουρος Καθηγητής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Προσκλητήριο Προσλήψεων Εκπαιδευτών Ενηλίκων: Αφορά όλα τα πτυχία ΑΕΙ-ΤΕΙ

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/10

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

φλογα
Υπ. Παιδείας: Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες «Μιλάνο Κορτίνα 2026» – Σχολικές αθλητικές δράσεις
Τελετή Αφής της Ολυμπιακής Φλόγας στις 26 Νοεμβρίου 2025 και Τελετή Παράδοσης της Ολυμπιακής Φλόγας στις 4 Δεκεμβρίου 2025
Υπ. Παιδείας: Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες «Μιλάνο Κορτίνα 2026» – Σχολικές αθλητικές δράσεις
Ιόνιος σχολή
Ιόνιος Σχολή – Καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ για εκδικητικές συμπεριφορές απέναντι σε απεργούς εκπαιδευτικούς
Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας κάνει λόγο για απειλές απολύσεων, υβριστικές συμπεριφορές και κλίμα έντονης πίεσης στο σχολείο
Ιόνιος Σχολή – Καταγγελίες της ΟΙΕΛΕ για εκδικητικές συμπεριφορές απέναντι σε απεργούς εκπαιδευτικούς
olimpiakoi_agones.jpg
Υπ. Παιδείας: Συνδιοργάνωση Πανελλήνιων Αγώνων ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Ολυμπιακών Αθλημάτων
Συμμετοχή μαθητών/μαθητριών από τουλάχιστον δεκαέξι (16) Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας
Υπ. Παιδείας: Συνδιοργάνωση Πανελλήνιων Αγώνων ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ. Ολυμπιακών Αθλημάτων