Την Δευτέρα 11 Νοεμβρίου συζητήθηκε στη Βουλή επίκαιρη ερώτηση για την κατάργηση των σχολικών επιτροπών και τα προβλήματα που αυτή έχει προκαλέσει στη λειτουργία των σχολείων.
Η επίκαιρη ερώτηση αφορούσε ειδικότερα την πρωτοφανή κατάσταση που έχει δημιουργήσει η χωρίς ανάλογη προετοιμασία κατάργηση των επιτροπών η οποία έχει οδηγήσει σε γραφειοκρατικό συγκεντρωτισμό και διαχειριστικό αδιέξοδο τους Δήμους και σε οικονομική ασφυξία τα σχολεία.
Με δεδομένο ότι λόγω του ελλείματος προετοιμασίας από τη μεριά της Κυβέρνησης και της απουσίας ενός νέου πλαισίου χρηματοδότησης των σχολείων δεν έχουν ακόμη γίνει οι ενέργειες για τη διαχείριση των πιστώσεων για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των σχολείων, ο αρμόδιος υπουργός ρωτήθηκε σε ποιες ενέργειες θα προχωρήσει προκειμένου να ομαλοποιηθεί το σημερινό διοικητικό – οικονομικό αδιέξοδο.
Στην απάντησή του ο υπουργός Εσωτερικών, Θ. Λιβάνιος, υπερασπίστηκε τις αλλαγές στο καθεστώς χρηματοδότησης των σχολείων με την κατάργηση των σχολικών επιτροπών σε μια σειρά δήμων.
Ο υπουργός Εσωτερικών αρκέστηκε στην δικαιολόγηση της κατάργησης των σχολικών επιτροπών λέγοντας ότι ήταν ένα διοικητικό μόρφωμα το οποίο χαρακτηριζόταν από κακοδιοίκηση και απουσία ελέγχου.
«Δεν υπήρχε κανονισμός προμηθειών, δεν υπάγονταν στον ν. 4412, μεταξύ των οποίων γιατί δεν μπορούσαν να κάνουν παραλαβή προμηθειών αυτοί που αναθέτουν τις προμήθειες, δεν είχαν οικονομικές καταστάσεις οι οποίες θα ήταν πέραν από κάθε αμφισβήτηση και κυρίως δεν είχαν προετοιμασία για να εφαρμόσουν το διπλογραφικό σύστημα. Κι επειδή η διαχείριση του δημοσίου χρήματος είναι ότι πιο σοβαρό μπορεί να υπάρξει σε όλα τα επίπεδα -από την κεντρική Κυβέρνηση, μέχρι το τελευταίο νομικό πρόσωπο του δήμου- οι σχολικές επιτροπές δεν είχαν λόγο ύπαρξης» δήλωσε ο Θεόδωρος Λιβάνιος σε μια προσπάθεια να υπερασπιστεί την αλλαγή.
Ωστόσο ο υπουργός Εσωτερικών δεν απάντησε στο πώς θα δοθεί λύση στο σημερινό αδιέξοδο και πώς θα ξεπεραστούν τα προβλήματα χρηματοδότησης και αντιμετώπισης των καθημερινών αναγκών των σχολείων.
«Αν γινόταν όλα αυτά που λέει ο υπουργός, κακοδιοίκηση και απουσία ελέγχου, γιατί δεν καταργήθηκαν όλες οι σχολικές επιτροπές αλλά παρέμειναν οι σχολικές επιτροπές των δήμων με περισσότερα από 100 σχολεία; Εκεί δεν γίνονται ατασθαλίες; Μόνο στους μικρούς δήμους γίνονταν ατασθαλίες;» ρωτάνε εύλογα πολλοί διευθυντές σχολείων.
«Είναι ντροπή! Στα σχολεία τα παιδιά δεν έχουν χαρτί υγείας και σαπούνι στις τουαλέτες. Οι καθαρίστριες σφουγγαρίζουν μόνο με νερό γιατί δεν έχουν προμηθευτεί τα σχολεία με χλωρίνη και απορρυπαντικά. Η διευθύντρια μας ζήτησε να πάμε στο σχολείο από ένα πακέτο Α4» επισημαίνει μέλος Ένωσης Γονέων.
«Στην κρατική γραφειοκρατία προστίθεται και η εξωφρενική τραπεζική γραφειοκρατία. Τεράστιες καθυστερήσεις και προβλήματα στο άνοιγμα των σχολικών λογαριασμών» σημειώνει υποδιευθυντής σχολικής μονάδας.
Η πραγματικότητα είναι ότι στο 1/3 της σχολικής χρονιάς σε πλήθος σχολείων δεν μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες σε χαρτί και μελάνι ενώ για να καλυφθούν στοιχειωδώς οι ανάγκες λειτουργίας τους αναγκάζονται να βάζουν τσέπη τους γονείς, εκπαιδευτικοί ή διευθυντές.
Ντροπή! Από τον Ιούνιο τα σχολεία δεν έχουν πάρει ούτε 1 €
Ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ν. Σμύρνης, Καλλιθέας, Μοσχάτου Δημήτρης Μητρόπουλος σημειώνει σχετικά με τον νέο νόμο με τον οποίο, η κυβέρνηση της ΝΔ κατήργησε τις Σχολικές Επιτροπές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: Είναι σαφές ότι το νέο «μοντέλο» χρηματοδότησης των σχολείων θα φέρει οικονομική ασφυξία, περαιτέρω υποχρηματοδότηση και άρα έμμεση εμπορευματοποίηση των σχολείων και αποκλεισμό του λαϊκού ελέγχου. Πέραν αυτών όμως, «τρέχει» ήδη ο Νοέμβριος και βρισκόμαστε μπροστά σε μια ακόμα τραγελαφική κατάσταση. Ενώ ο νόμος προβλέπει την περίφημη πάγια εντολή των 500 € για κάθε σχολείο, για τρέχοντα έξοδα που δεν καλύπτονται από τους προμηθευτές, τα σχολεία δεν έχουν πάρει ούτε 1 € από αυτά τα χρήματα από τον Ιούνιο»!
Και συμπληρώνει «Δηλαδή τα σχολεία άνοιξαν τη νέα χρονιά και λειτουργούν χωρίς χρήματα και το κάθε σχολείο προσπαθεί να τα βγάλει πέρα όπως μπορεί και καταλαβαίνει. Άλλα χρεώνουν το χαρτί στους συναδέλφους, άλλα τρώνε ότι οικονομίες είχαν μαζέψει από προγράμματα, κυλικεία κλπ και όλα τους καλούνται να διαχειριστούν την μιζέρια με εξοπλισμό που χρειάζεται συντήρηση ή εξοπλισμό που απουσιάζει (μπάλες, εργαστήρια Η/Υ κ.α.) ή άλλες τρέχουσες ανάγκες».
Οξυμένα προβλήματα στο περιθώριο των ειδήσεων
Από την Δευτέρα 11 Νοεμβρίου καταγγέλλεται το μείζον πρόβλημα με την έλλειψη θέρμανσης σε πολλά σχολεία του Δήμου Ορεστιάδας όταν γονείς και εκπαιδευτικοί ήρθαν αντιμέτωποι με κρύες αίθουσες, κλειστά καλοριφέρ και ελλιπή ενημέρωση από τους αρμόδιους. Το ζήτημα, αναδεικνύει και η Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ορεστιάδας Δήμητρα Ζησίδου η οποία επισημαίνει ότι δεν υπάρχει ούτε ένα ευρώ στα ταμεία των σχολείων και δεν έχουν γίνει οι αναγκαίοι έλεγχοι ασφαλείας. Η ίδια η αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου υποστηρίζει ότι η κατάργηση των Σχολικών Επιτροπών έφερε μια δυσλειτουργία σε πολλά επίπεδα και δημιουργεί προβλήματα όπως και το συγκεκριμένο.
Η εικόνα αυτή προκαλεί, για άλλη μια φορά, αγανάκτηση για το λεγόμενο επιτελικό κράτος – μέσα σε αυτό και οι Δήμοι - και το «ψηφιακό σχολείο» του κ. Πιερρακάκη. Όταν μια πολιτική αποτελεί προτεραιότητα για το υπουργείο (συγχωνεύσεις τμημάτων, διώξεις εκπαιδευτικών, προώθηση αξιολόγησης) λειτουργεί 15αυγουστο και σαββατοκύριακα. Όταν δεν αποτελεί (πληρωμές νεοδιόριστων, χρηματοδότηση σχολείων) , απλά αδιαφορεί!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη