εκπαιδευτικοσ
Γονείς: Η λειτουργία των αιθουσών διδασκαλίας στα συγκεκριμένα κτίρια με 55 μαθητές και δυο καθηγητές (σύνολο 57 άτομα) με μία και μοναδική κοινή πόρτα εισόδου-εξόδου αφενός είναι επισφαλής για τα παιδιά που φοιτούν σε αυτόν τον χώρο και αφετέρου παράνομη

Αδιαφορία ακόμα και για τους κανόνες αασφαλείας προκειμένου να «εξορθολογίσει» τα σχολεία μέσω των συγχωνεύσεων, επιδεικνύει το Υπουργείο παιδείας σύμφωνα με καταγγελίες γονέων.

Συγκεκριμένα, οι γονείς των μαθητών του 1ου Γυμνασίου Πανοράματος Θεσσαλονίκης, καταγγέλουν ότι η Διεύθυνση εκπαίδευσης της περιοχής συγχώνευσε τα πέντε τμήματα του σχολείου σε τέσσερα, με συνέπεια τα δύο τμήματα να έχουν 27 παιδιά και τα άλλα δύο 28.

Ομως, πέρα από τον συνωστισμό, προκύπτει και ζήτημα ασφάλειας των παιδιών, καθώς ο Κανονισμός Πυροπροστασίας κτιρίων ορίζει ότι οι αίθουσες διδασκαλίας πρέπει να αναλογούν σε 1 άτομο/2 τ. μ. ενώ το κάθε κτίριο που στεγάζει δύο αίθουσες διδασκαλίας με μία έξοδο δεν μπορεί να ξεπερνά τον αριθμό των 50 ατόμων.

«Είναι προφανές ότι με βάση τα παραπάνω η λειτουργία των αιθουσών διδασκαλίας στα συγκεκριμένα κτίρια με 55 μαθητές και δυο καθηγητές (σύνολο 57 άτομα) με μία και μοναδική κοινή πόρτα εισόδου-εξόδου αφενός είναι επισφαλής για τα παιδιά που φοιτούν σε αυτόν τον χώρο και αφετέρου παράνομη», σημειώνουν οι γονείς και προσθέτουν ότι παρά το γεγονός πως όλα αυτά εχουν κοινοποιηθεί στο υπουργείο και τους αρμόδιους, η τάξη της Γ’ Γυμνασίου του σχολείου τους συνεχίζει να λειτουργεί παράνομα με κίνδυνο την ασφάλεια των παιδιών τους...

Όλη η καταγγελία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων 1ου Γυμνασίου Πανοράματος

Οι εγγεγραμμένοι μαθητές στη Γ τάξη για τη φετινή σχολική χρονιά είναι 110, αριθμός για τον οποίο, σύμφωνα με τον νόμο, θα έπρεπε να κατανεμηθούν σε 5 τμήματα. Όμως η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας, θεωρώντας ότι τα παιδιά μας είναι απλοί αριθμοί και παρότι υπήρχαν και οι αίθουσες και το διδακτικό προσωπικό, κατήργησε το πέμπτο και συγχώνευσε τα πέντε τμήματα σε τέσσερα, με συνέπεια τα δύο τμήματα να έχουν 27 παιδιά και τα άλλα δύο 28.

Το 1ο Γυμνάσιο Πανοράματος στεγάζεται και λειτουργεί σε χώρο όπου κατά το παρελθόν λειτουργούσαν κατασκηνώσεις. Αποτελείται από δώδεκα κτίρια στα οποία, στο κάθε ένα υπάρχουν δύο αίθουσες διδασκαλίας 45τμ η κάθε μία στην καλύτερη περίπτωση. Το κάθε κτίριο εξυπηρετείται από μία είσοδο-έξοδο.

Ο Κανονισμός Πυροπροστασίας κτιρίων, σύμφωνα με το Π.Δ. 41/2018 ΦΕΚ 80/Α` 7.5.2018 ορίζει ότι οι αίθουσες διδασκαλίας πρέπει να αναλογούν σε 1 άτομο/2 τ. μ. ενώ το κάθε κτίριο που στεγάζει δύο αίθουσες διδασκαλίας με μία έξοδο δεν μπορεί να ξεπερνά τον αριθμό των 50 ατόμων, αλλιώς, για 51 άτομα και πάνω απαιτούνται δύο έξοδοι διαφυγής. Τα παραπάνω διατυπώνονται και στην επισυναπτόμενη μελέτη της πυροσβεστικής (Α/Α πράξης 750474/18-07-2023).

Είναι προφανές ότι με βάση τα παραπάνω η λειτουργία των αιθουσών διδασκαλίας στα συγκεκριμένα κτίρια με 55 μαθητές και δυο καθηγητές (σύνολο 57 άτομα) με μία και μοναδική κοινή πόρτα εισόδου-εξόδου αφενός είναι επισφαλής για τα παιδιά που φοιτούν σε αυτόν τον χώρο και αφετέρου παράνομη.

Τα παραπάνω έχουν κοινοποιηθεί εγγράφως την 16-09-2024, με την μορφή καταγγελίας, σε όλους τους αρμόδιους φορείς και συγκεκριμένα στο Υπουργείο Παιδείας, την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, τον Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη, παρόλα αυτά δεν έχουν προβεί στις νόμιμες ενέργειες και η τάξη της Γ’ Γυμνασίου του σχολείου μας συνεχίζει να λειτουργεί παράνομα με κίνδυνο την ασφάλεια των παιδιών μας.

Σε τμήματα 28 ατόμων είναι βέβαιο ότι η εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται δυσχερής τόσο για τα παιδιά, που δεν μπορούν να αλληλεπιδράσουν και να συμμετέχουν επαρκώς όσο και για τους καθηγητές, που δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε ατομικές ανάγκες τόσων πολλών μαθητών.

Στην προκειμένη περίπτωση όμως έχουμε να κάνουμε με την ασφάλεια των παιδιών μας η οποία είναι αδιαπραγμάτευτη. 

Απαιτούμε την άμεση επίλυση του προβλήματος με την λειτουργία πέμπτου τμήματος έτσι ώστε να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά αίθουσα και να πληρούνται οι όροι και οι προϋποθέσεις ασφαλείας.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Γυμνασίου Πανοράματος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Kαμπανάκι από την EFSA για τα δύο πιο τοξικά τρόφιμα της αγοράς στην Ευρώπη

Βαθμολογίες κάτω από τη βάση... να φάνε και οι κότες! Μα τι συμβαίνει επιτέλους;

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 9/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

likeio.medium.jpg
Διεθνές Απολυτήριo: «Απαιτούμε κατάργηση των Τμημάτων ΙΒ» - Ξεσηκώνονται οι γονείς σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία
Με ψήφισμα η Πανελλήνια Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων καταγγέλλει την εμπορευματοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης και απαιτεί ίσες...
Διεθνές Απολυτήριo: «Απαιτούμε κατάργηση των Τμημάτων ΙΒ» - Ξεσηκώνονται οι γονείς σε Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία
foto_education_notebook_phone_alfavita.jpg
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό: «Ελάχιστες οι θέσεις που πληρώνονται»
Για αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό: «Το προβλεπόμενο επιμίσθιο δεν επαρκεί για αξιοπρεπή διαβίωση» - Η ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ
Αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό: «Ελάχιστες οι θέσεις που πληρώνονται»
Δημοτική Αστυνομία
Παράνομη στάθμευση: Παραγραφή μετά την τριετία για «ξεχασμένες» κλήσεις δήμων
Τέλος στην ομηρία πολιτών: Ο νόμος σφραγίζει τη λήξη διεκδικήσεων για παλιές κλήσεις παράνομης στάθμευσης - Οι δήμοι χάνουν «δικαίωμα» μετά την...
Παράνομη στάθμευση: Παραγραφή μετά την τριετία για «ξεχασμένες» κλήσεις δήμων
βάσεις εισαγωγής 2025
Βάσεις 2025: Στις 25 Ιουλίου η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και των ονομάτων των επιτυχόντων
Στις 25 Ιουλίου η ανακοίνωση Βάσεων εισαγωγής 2025 και των ονομάτων των επιτυχόντων - Τι είπε στη Βουλή η Σοφία Ζαχαράκη
Βάσεις 2025: Στις 25 Ιουλίου η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων και των ονομάτων των επιτυχόντων