οοσα δελφοι
Το 1/5 των μαθητών της Δ΄ τάξης δημοτικού στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δυσκολεύονται να γράψουν μια απλή πρόταση και στην ηλικία των 15 ετών δεν μπορούν να κατανοήσουν ένα απλό κείμενο

Μέσω του Φόρουμ Δελφών «ξαναχύπησε» ο ΟΟΣΑ, σημαίνοντας «καμπανάκι» κινδύνου για όσους χαράζουν πολιτική στη χώρα μας, με αναφορά στα αποτλέσματα του γνωστού διαγωνισμού PISA.

Σύφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ, η Ελλάδα μέσα σε μία δεκαετία – από το 2012 έως το 2022 – έχασε 20 βαθμούς μάθησης. «Αυτό αντιστοιχεί σε μία πλήρη σχολική χρονιά» επισήμανε η Αίγλη Ζαφειράκου, Senior Education Technical Advisor - Consultant, The World Bank, Bill & Melinda Gates Foundation, μιλώντας στο πλαίσιο του 9oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς 10 - 13 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου. 

Όπως τόνισε η κα. Ζαφειράκου, η ελληνική PISA καταλήγει στα ίδια συμπεράσματα, αποκαλύπτοντας παράλληλα ότι σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι μαθητές στην Τουρκία εδώ και χρόνια έχουν ξεπεράσει κατά πολύ τους μαθητές στην Ελλάδα. Όπως ανέφερε περαιτέρω, το πρόγραμμα Διεθνούς Αξιολόγησης των Μαθητών «PISA» δεν είναι παρά ένας δείκτης, ωστόσο αποτυπώνει τα σοβαρά προβλήματα στην θεμελιώδη μάθηση και τις ήπιες δεξιότητες των Ελληνόπουλων, τόσο στα γενικά όσο και στα τεχνικά γυμνάσια.

Το 1/5 των μαθητών της Δ΄ τάξης δημοτικού στην Ευρωπαϊκή Ένωση, δυσκολεύονται να γράψουν μια απλή πρόταση και στην ηλικία των 15 ετών δεν μπορούν να κατανοήσουν ένα απλό κείμενο”, ανέφερε παίρνοντας τον λόγο ο Nuno Crato, Minister of Science, Technology & Higher Education (2011-2015), Πορτογαλία. Όπως τόνισε, η αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος απαιτεί την υιοθέτηση φιλόδοξων, σωστά δομημένων και σαφών προγραμμάτων σπουδών που θα εστιάζουν στα βασικά μαθήματα, συνδυάζοντας την γνώση με την κριτική σκέψη. Ο κ. Crato αναφέρθηκε παράλληλα στον κρίσιμο ρόλο της αξιολόγησης, σημειώνοντας ότι παρά τις αντιδράσεις οι δάσκαλοι στην Πορτογαλία έχουν πλέον εξοικειωθεί με την PISA, η οποία τους παρέχει οδηγίες για το τι θα κάνουν με τα παιδιά και τους γονείς.

“Όλοι είμαστε υπέρ της ελευθερίας των δασκάλων. Αλλά στο όνομα αυτού δεν πρέπει να κάνουμε πράγματα που δεν είναι καλά για τα παιδιά”, ανέφερε ο Jean-Michel Blanquer, Minister of National Education, Youth and Sports (2017-2022), Republic of France, υπογραμμίζοντας την ανάγκη λήψεως βασικών μέτρων αξιολόγησης από την αρχή του σχολείου και σε ετήσια βάση. Όπως επισήμανε ο κ. Blanquer, με το πρόγραμμα PISA, έχουμε σχηματίσει ένα ατομικό όραμα για κάθε παιδί και μια ειδική άποψη για κάθε σχολείο σε κάθε περιοχή, δίνοντας ένα παράδειγμα του πώς λειτουργεί η PISA στην Γαλλία. Όπως πρόσθεσε, για να αντιστραφεί η μαθησιακή έκπτωση που καταγράφεται στην Ευρώπη τα τελευταία χρόνια, απαιτείται επίσης η ύπαρξη ενός απαιτητικού και αναλυτικού προγράμματος σπουδών, αλλά και η αποδοχή των παιδιών με τις ιδιαιτερότητές τους.  

“Αντί να περιμένουμε από τα παιδιά να ανταποκριθούν στον τρόπο που τα διδάσκουμε πρέπει να προσαρμοστούμε για να καλύψουμε τις ανάγκες τους”, τόνισε παίρνοντας τον λόγο η Πέγκυ Πελώνη, Πρόεδρος, ACS Athens American Community Schools. “Δεν μπορούμε να σκοτώνουμε την δημιουργικότητα και την ελπίδα των παιδιών”, συμπλήρωσε. Η κα. Πελώνη ανέδειξε, παράλληλα, την ανάγκη της καθολικής πρόσβασης στην εκπαίδευση μέσω της δημιουργίας ευκαιριών για όλα τα παιδιά. “Να κατανοήσουμε τι χρειάζεται το καθένα ξεχωριστά και να προσαρμόσουμε την μεθοδολογία μας”, ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας μεταξύ άλλων την ανάγκη οι δάσκαλοι να λάβουν ειδική εκπαίδευση και για το ζήτημα των ψυχικών ασθενειών που κάνουν θραύση στα παιδιά και τους εφήβους.

“Η ευεξία των παιδιών είναι πολύ σημαντική”, συμφώνησε η Sonia Rawat, Head of College, United World College Mostar, Bosnia & Herzegovina, εξηγώντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές της οι οποίοι προέρχονται από 72 χώρες, πολλές από τις οποίες είναι σε εμπόλεμη κατάσταση. Κάποια από αυτά τα παιδιά δεν ξέρουν καν Αγγλικά, αλλά θα πρέπει να τελειώσουν με επιτυχία το IB Program αν θέλουν να μπουν στο πανεπιστήμιο, συμπλήρωσε, τονίζοντας πως η ψυχολογική υποστήριξη των παιδιών είναι κρίσιμη για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Την συζήτηση συντόνισε η Monique El-Faizy, Journalist, Independent, Γαλλία.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Δημοτικά Σχολεία: Αλλάζει το ωράριο αποχώρησης των μαθητών

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 10 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Ανακοινώθηκε το 1ο σε Ελλάδα Μοριοδοτούμενο Πανεπιστημιακό σεμινάριο στην Τεχνητή Νοημοσύνη για εκπαιδευτικούς

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/5

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

peripoliko astinomia perama
Χαλκίδα: Διάλογοι «καίνε» το κύκλωμα της ΔΟΥ - Το τεφτέρι, η πισίνα και τα ταξίδια στο Μαϊάμι
Αύριο η απολογία τους, μετά την προθεσμία που ζήτησαν και έλαβαν οι εφοριακοί
Χαλκίδα: Διάλογοι «καίνε» το κύκλωμα της ΔΟΥ - Το τεφτέρι, η πισίνα και τα ταξίδια στο Μαϊάμι
afisa_synedrioy
Πάντειο Πανεπιστήμιο: Στις 28/5 το Συνέδριο "ESG-Περιβαλλοντικές & Ποινικές Προκλήσεις"
Την Τρίτη 28/5 θα πραγματοποιηθεί το Συνέδριο "ESG-Περιβαλλοντικές & Ποινικές Προκλήσεις", στο Πάντειο Πανεπιστήμιο
Πάντειο Πανεπιστήμιο: Στις 28/5 το Συνέδριο "ESG-Περιβαλλοντικές & Ποινικές Προκλήσεις"