ΠΑΔΑ: Οι καθηγητές καλούν σε αγώνα «pro domo sua» (υπέρ οικιών) ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια
Καθηγητές ΠΑΔΑ: «Σχέδιο νόμου που ουσιαστικά καταργεί το ενιαίο σύστημα εισαγωγής/πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση δημιουργώντας δύο συστήματα και δύο ταχύτητες υποψηφίων»

Σε αγώνα «pro domo sua» (σ.σ. υπερ των οικιών μας, όπως λέμε «υπέρ βωμών και εστιών») προκειμένου να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, καλει τους πανεπιστημιακούς και τους φοιτητές ο Ενιαίος Σύλλογος Μελών ΔΕΠ του ΠΑ.Δ.Α.

Οπως τονίζουν, πρόκειται για «ένα σχέδιο νόμου που ουσιαστικά καταργεί το ενιαίο σύστημα εισαγωγής/πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση δημιουργώντας δύο συστήματα και δύο ταχύτητες υποψηφίων. Ένα σχέδιο νόμου που επί της ουσίας μας προετοιμάζει για αυτό που θα συμβεί. Κάθε είδους κολλέγια θα «αναβαθμιστούν» σε «πανεπιστήμια» διαμορφώνοντας συνθήκες μαρασμού ιδιαίτερα για τα περιφερειακά πανεπιστήμια. Την ίδια στιγμή που πολλοί απόφοιτοι Τμημάτων Δημοσίων Πανεπιστημίων – και του Πανεπιστημίου μας - δεν έχουν κανένα επαγγελματικό δικαίωμα, τα «πανεπιστημιοποιημένα» κολλέγια θα αποδίδουν πλέον πλήρη ακαδημαϊκή και επαγγελματική αναγνώριση στους αποφοίτους τους»

Οι πανεπιστημιακοί σε εκτακτη γενική συνέλευση, αποφάσισαν ακόμα την προκήρυξη κυλιόμενων στάσεων εργασίας, η οποία καλύπτει κάθε διδάσκοντα, σε κάθε Τμήμα του ΠΑ.Δ.Α. όπου επιχειρείται η επιβολή εξεταστικών διαδικασιών, οι οποίες αναιρούν και καταστρατηγούν την αναφαίρετη αρμοδιότητα των μελών ΔΕΠ να καθορίζουν τον τρόπο εξέτασης και αξιολόγησης στα μαθήματα/εργαστήρια που τους έχουν ανατεθεί.

Το Ψήφισμα της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του ΕΣΔΕΠ- ΠΑ.Δ.Α

Αγώνας pro domo sua: Σχετικά με τις τρέχουσες εξελίξεις στο Δημόσιο Πανεπιστήμιο

Η Έκτακτη Γενική Συνέλευση (ΓΣ) του Ενιαίου Συλλόγου Μελών ΔΕΠ του ΠΑ.Δ.Α. (ΕΣΔΕΠ- ΠΑ.Δ.Α) ομόφωνα καλεί την Κυβέρνηση:

α. Να προχωρήσει στην απόσυρση του Νομοσχεδίου για την αντισυνταγματική ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων, που θα επιφέρει επάλληλες επιπτώσεις στα πτυχία, στα εργασιακά δικαιώματα και στις αμοιβές των αποφοίτων μας, στο εκπαιδευτικό και ερευνητικό έργο μας, στις εργασιακές συνθήκες, στη δημόσια και δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση και στις οικονομικές αντοχές της ευρύτερης κοινωνίας. Ένα σχέδιο νόμου που ουσιαστικά καταργεί το ενιαίο σύστημα εισαγωγής/πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση δημιουργώντας δύο συστήματα και δύο ταχύτητες υποψηφίων. Ένα σχέδιο νόμου που επί της ουσίας μας προετοιμάζει για αυτό που θα συμβεί. Κάθε είδους κολλέγια θα «αναβαθμιστούν» σε «πανεπιστήμια» διαμορφώνοντας συνθήκες μαρασμού ιδιαίτερα για τα περιφερειακά πανεπιστήμια. Την ίδια στιγμή που πολλοί απόφοιτοι Τμημάτων Δημοσίων Πανεπιστημίων – και του Πανεπιστημίου μας - δεν έχουν κανένα επαγγελματικό δικαίωμα, τα «πανεπιστημιοποιημένα» κολλέγια θα αποδίδουν πλέον πλήρη ακαδημαϊκή και επαγγελματική αναγνώριση στους αποφοίτους τους. Ένα σχέδιο νόμου που προωθεί την εκχώρηση των πιο σημαντικών αρμοδιοτήτων σε μονοπρόσωπα όργανα διοίκησης που δεν εκλέγονται από τα μέλη ΔΕΠ και ενισχύει τη χρηματοδότηση των πανεπιστημίων με βάση την αξιολόγηση οδηγώντας τα μικρότερα πανεπιστήμια σε οικονομική ασφυξία. Κάθε άλλη διάταξη του σχεδίου νόμου περί αναβάθμισης του δημόσιου πανεπιστημίου είναι προσχηματική και έχει ως στόχο να εξωραΐσει τη σκληρή πραγματικότητα που επιφυλάσσεται για τη Δημόσια και Δωρεάν Ανώτατη Εκπαίδευση σε περίπτωση ψήφισης του νόμου, ακόμα και με εισαγωγή διδάκτρων σε προπτυχιακό επίπεδο.

β. να σταματήσει κάθε απόπειρα ποινικοποίησης των διεκδικήσεων των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας (διοικήσεων, διδασκόντων, φοιτητών/τριών, και εργαζομένων).

γ. να στηρίξει την ουσιαστική αναβάθμιση του Δημοσίου Πανεπιστημίου στο ύψος των σύγχρονων και πραγματικών αναγκών με την απαιτούμενη στελέχωση και χρηματοδότηση, με την ενίσχυση των υποδομών του (κτιριακών, υλικοτεχνικών), με την προκήρυξη θέσεων μελών ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΕΠ, ΕΤΕΠ και διοικητικού προσωπικού, και με τη ριζική βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και φοίτησης για τους φοιτητές/τριες.

δ. Να επαναφέρει τον δημοκρατικό τρόπο ανάδειξης των οργάνων διοίκησης καταργώντας τα Συμβούλια Διοίκησης.

Πιο συγκεκριμένα, η Γενική Συνέλευση (ΕΣΔΕΠ- ΠΑ.Δ.Α) καταγγέλει και καταδικάζει:

α. την κατεπείγουσα προκαταρκτική εισαγγελική έρευνα κατά πάντων (διοικήσεων, φοιτητών/τριών, και μελών ΔΕΠ) καθώς και την εισαγγελική παρέμβαση σχετικά με την άρνηση διενέργειας διαδικτυακών εξετάσεων,

β. τις απειλές κυβερνητικών στελεχών για διακοπή της χρηματοδότησης των ΑΕΙ, και τις απειλές κατά

«παρανομούντων» λειτουργών μελών ΔΕΠ, που δεν συμμορφώνονται «με τας υποδείξεις»,

γ. την εκβιαστική απόπειρα επιβολής διενέργειας ηλεκτρονικών εξετάσεων, που οδηγεί σε ευτελισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας καθώς δεν διασφαλίζεται το αδιάβλητό τους και καταλύεται η αποκλειστική ακαδημαϊκή αρμοδιότητα των πανεπιστημιακών δασκάλων.

Για τους παραπάνω λόγους η Έκτακτη Γενική Συνέλευση του ΕΣΔΕΠ ΠΑ.Δ.Α καλεί τα συλλογικά ακαδημαϊκά όργανα, τους συλλόγους του ΠΑ.Δ.Α. και όλα τα μέλη ΔΕΠ:

-στην υπεράσπιση του Δωρεάν Δημόσιου Πανεπιστημίου από τις κυβερνητικές απόπειρες εκφοβισμού, τιμωρίας, καταστολής και ποινικοποίησης, που προσβάλλουν το αυτοδιοίκητο και την ακαδημαϊκή μας αξιοπρέπεια.

-στην απόρριψη κάθε προσπάθειας εργαλειοποίησης των ακαδημαϊκών διαδικασιών, στην απόρριψη των

εξετάσεων που δεν διασφαλίζουν το αδιάβλητο και τους όρους ακαδημαϊκής αξιοπιστίας σύμφωνα με την κρίση κάθε συναδέλφου, και στην πραγματοποίηση των εξετάσεων με τη μετάθεσή τους όταν οι συνθήκες το

επιτρέψουν,

-στην υιοθέτηση της ομόφωνης απόφασης του16ου Συνεδρίου της ΠΟΣΔΕΠ που «υποστηρίζει σθεναρά την ακαδημαϊκή ελευθερία και το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ, τα οποία ευθέως υπονομεύονται από τις εισαγγελικές παρεμβάσεις προς οποιαδήποτε κατεύθυνση και τις εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας. Η εκπαιδευτική διαδικασία και η διεξαγωγή εξετάσεων αποτελούν αποκλειστική ευθύνη των λειτουργών της Ανώτατης Δημόσιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι οφείλουν να προασπίσουν την αξιοπιστία και την ακεραιότητά τους. Ταυτόχρονα  υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα των φοιτητικών συλλόγων να αγωνίζονται δημοκρατικά για την διασφάλιση του Δημόσιου Πανεπιστημίου και του μέλλοντός τους».

Η Έκτακτη Γενική Συνέλευση του ΕΣΔΕΠ, αποφασίζει:

  1. Προκήρυξη κυλιόμενων στάσεων εργασίας, η οποία καλύπτει κάθε διδάσκοντα, σε κάθε Τμήμα του ΠΑ.Δ.Α. όπου επιχειρείται η επιβολή εξεταστικών διαδικασιών, οι οποίες αναιρούν και καταστρατηγούν την αναφαίρετη αρμοδιότητα των μελών ΔΕΠ να καθορίζουν τον τρόπο εξέτασης και αξιολόγησης στα μαθήματα/εργαστήρια που τους έχουν ανατεθεί.

  2. Αποχή από τις εκπαιδευτικές διαδικασίες και Συμμετοχή στις εκδηλώσεις διαμαρτυρίας των φοιτητικών συλλόγων.

  3. 24ωρη απεργία στις 28 Φεβρουαρίου, σύμφωνα και με την ομόφωνη απόφαση του 16ου Συνεδρίου της ΠΟΣΔΕΠ. Η 28 Φλεβάρη δεν πρέπει να είναι μόνο ημέρα πένθους, αλλά να μετατραπεί και σε ημέρα αγώνα για να μη συγκαλυφθεί το έγκλημα, αλλά να υπάρχει πλήρης διερεύνηση με απόδοση ευθυνών. Για να ανατραπούν οι πολιτικές που έχουν ως κόστος την ανθρώπινη ζωή και την ασφάλεια του λαού μας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλαδικές 2024: Τι σημαίνει η ήπια αύξηση του αριθμού εισακτέων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 22 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 22/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Σίφνος
Το ελληνικό νησί που επέλεξε ως κορυφαίο γαστρονομικό προορισμό το National Geographic
Το νησί οφείλει τη «γευστική φήμη» της στον Νικόλαο Τσελεμεντέ που συνέγραψε το πρώτο βιβλίο ελληνικής μαγειρικής, ενώ είναι διάσπαρτη από εργαστήρια...
Το ελληνικό νησί που επέλεξε ως κορυφαίο γαστρονομικό προορισμό το National Geographic