Για την αύξηση του διδακτικού τους ωραρίου, για τη μετακίνησή τους σε σχολεία που απέχουν δεκάδες χιλιόμετρα μεταξύ τους, αλλά και για το ζήτημα ευθυνών στις σχολικές εκδρομές διαμαρτύρονται οι εκπαιδευτικοί της Αργολίδας.
Συγκεκριμένα, για το ζήτημα της αύξησης του διδακτικού ωραρίου τονίζουν ότι «χιλιάδες εκπαιδευτικοί, ως επί το πλείστον αναπληρωτές και νεοδιόριστοι, προκειμένου να συμπληρώσουν το ωράριό τους, διατίθενται σε 3-5 σχολεία, όπως επίσης σε σχολεία που απέχουν πάνω από 30 χιλιόμετρα μεταξύ τους και κάποιες φορές 60 και 70 χιλιόμετρα».
Στη συνέχεια, κάνουν λόγο για «απαράδεκτη πραγματικότητα, που ταλαιπωρεί, κοστίζει και – όχι σπάνια - βάζει σε κίνδυνο την ασφάλεια των συναδέλφων, που καλούνται να διανύσουν επισφαλείς διαδρομές, πολλές φορές σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, και πάντα με ίδια μέσα, αφού η συγκοινωνία στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν εξυπηρετεί».
«Παρεμφερές θέμα είναι και το ζήτημα των σχολικών εκδρομών τόσο ως προς το ζήτημα των αποζημιώσεων των συναδέλφων όσο και ως προς τη νομική κάλυψη κατά τη διάρκεια της εκδρομής. Στα ζητήματα έχουμε αναφερθεί με παλιότερο έγγραφο, καμία πρόοδος όμως δεν έγινε» επισημαίνουν.
«Εμείς οι εκπαιδευτικοί στηρίζουμε τις σχολικές εκδρομές θεωρώντας ότι έχουν παιδαγωγική αξία για τους μαθητές μας, όμως από την άλλη πλευρά θεωρούμαστε υπεύθυνοι για οτιδήποτε συμβεί, ακόμα και για μαθητές οι οποίοι βρίσκονται στα όρια της ενηλικίωσης και ο νόμος τους αναγνωρίζει δικαίωμα ψήφου. Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ποινικές ευθύνες, χωρίς καμία κάλυψη και καμία ουσιαστική προστασία από την Πολιτεία. Επιπλέον, ενώ η συνοδεία σχολικής εκδρομής αντιμετωπίζεται ως άσκηση υπηρεσιακών καθηκόντων και είναι μια πολύωρη εκτός έδρας απασχόληση για τους συνοδούς, δεν προβλέπεται καμία αποζημίωση για αυτούς» καταλήγουν.
Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Αργολίδας
Αναγκαία η προώθηση αλλαγών στο καθεστώς της συμπλήρωσης ωραρίου και στο πλαίσιο των σχολικών εκδρομών
Τα τελευταία χρόνια, κυρίως εξαιτίας της αύξησης του διδακτικού ωραρίου, χιλιάδες συνάδελφοι,ως επί το πλείστον αναπληρωτές και νεοδιόριστοι, προκειμένου να συμπληρώσουν το ωράριό τους, διατίθενται σε 3-5 σχολεία, όπως επίσης σε σχολεία που απέχουν πάνω από 30 χιλιόμετρα μεταξύ τους και κάποιες φορές 60 και 70 χιλιόμετρα.
Πρόκειται για μια απαράδεκτη πραγματικότητα, που ταλαιπωρεί, κοστίζει και – όχι σπάνια - βάζει σε κίνδυνο την ασφάλεια των συναδέλφων, που καλούνται να διανύσουν επισφαλείς διαδρομές, πολλές φορές σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, και πάντα με ίδια μέσα, αφού η συγκοινωνία στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν εξυπηρετεί. Πέρα από την ταλαιπωρία και τους κινδύνους, οι εκπαιδευτικοί που μετακινούνται σε πολλά σχολεία δυσκολεύονται να ενσωματωθούν στο κλίμα και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις που έχει καθένα από αυτά, ενώ και οι ίδιες οι σχολικές μονάδες αντιμετωπίζουν μια σειρά από προβλήματα (ωρολόγιο πρόγραμμα, εφημερίες, εξωδιδακτικές εργασίες).
Υπάρχουν λύσεις και ο κλάδος έχει εκφράσει τις θέσεις του για αυτές:
διάθεση των εκπαιδευτικών μέχρι σε δύο σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου
επάνοδος του διδακτικού ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα, πράγμα που εκτιμούμε ότι θα μειώσει τον αριθμό των σχολείων στα οποία διατίθενται οι συνάδελφοι για την κάλυψη του ωραρίου τους
οριοθέτηση σε ένα λογικό και ασφαλές πλαίσιο της χιλιομετρικής απόστασης μεταξύ των σχολείων τοποθέτησης και διάθεσης των εκπαιδευτικών. Εάν υπάρχουν αδιάθετες ώρες να κάνουν γραμματειακή υποστήριξη. Το ζήτημα της γραμματειακής υποστήριξης είναι πολύ σημαντικό, αφού ο γραφειοκρατικός όγκος δουλειάς διαρκώς αυξάνεται
εξασφάλιση και για τους εκπαιδευτικούς παροχών ανάλογων με άλλους δημοσίους υπαλλήλους που μετακινούνται σε μεγάλες αποστάσεις (εκτός έδρας κ.λ.π.)
Παρεμφερές θέμα είναι και το ζήτημα των σχολικών εκδρομών τόσο ως προς το ζήτημα των αποζημιώσεων των συναδέλφων όσο και ως προς τη νομική κάλυψη κατά τη διάρκεια της εκδρομής. Στα ζητήματα έχουμε αναφερθεί με παλιότερο έγγραφο, καμία πρόοδος όμως δεν έγινε.
Εμείς οι εκπαιδευτικοί στηρίζουμε τις σχολικές εκδρομές θεωρώντας ότι έχουν παιδαγωγική αξία για τους μαθητές μας, όμως από την άλλη πλευρά θεωρούμαστε υπεύθυνοι για οτιδήποτε συμβεί, ακόμα και για μαθητές οι οποίοι βρίσκονται στα όρια της ενηλικίωσης και ο νόμος τους αναγνωρίζει δικαίωμα ψήφου. Βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ποινικές ευθύνες, χωρίς καμία κάλυψη και καμία ουσιαστική προστασία από την Πολιτεία. Επιπλέον, ενώ η συνοδεία σχολικής εκδρομής αντιμετωπίζεται ως άσκηση υπηρεσιακών καθηκόντων και είναι μια πολύωρη εκτός έδρας απασχόληση για τους συνοδούς, δεν προβλέπεται καμία αποζημίωση για αυτούς.
Σχετικά με τις σχολικές εκδρομές διεκδικούμε:
αναμόρφωση και διασάφηση του νομικού πλαισίου, προσαρμογή του στις σύγχρονες συνθήκες
νομική κάλυψη των συνοδών
αποζημίωση των συνοδών,ανάλογητης πολύωρηςεκτός έδρας άσκησης υπηρεσιακών καθηκόντων και ικανή να καλύπτει τα έξοδα των συνοδών.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/10
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη