Το δημόσιο πανεπιστήμιο βασικός θεσμός στις Κοινωνίες της Γνώσης
Η δημόσια εκπαίδευση είναι πρώτιστο κοινωνικό αγαθό, πεδίο δημιουργικής διαμόρφωσης του μέλλοντος της χώρας μας, παράγοντας εθνικής προόδου και βιώσιμης ανάπτυξης

Η συμμετοχή του πολίτη στον σύγχρονο πολιτισμό εξαρτάται σε σημαντικό βαθμό από τα αγαθά της παιδείας, από τα μορφωτικά του προσόντα. 

Για το κόμμα μας, η δημόσια και δωρεάν παιδεία – μαζί με την δημόσια υγεία και την εργασία - αποτελεί τον πυρήνα της κοινωνικής πολιτικής μας. Είναι το διαχρονικό νήμα της Σοσιαλδημοκρατίας στη χώρα μας και στην Ευρώπη.

Ο όρος που επιλέχθηκε αρχικά από την κυβέρνηση της Ν.Δ. δια στόματος του κ. Μητσοτάκη «Σχέδιο Νόμου "Ελεύθερο Πανεπιστήμιο" για τα Μη Κρατικά  Πανεπιστήμια»,   προσδιορίζει τον ιδεολογικό και πολιτικό τους στόχο. «Ελεύθερο» ως προς ποια έννοια; Από τα …δεσμά του κράτους; Αλλά αν το κράτος δεν φροντίζει τα δημόσια και πρώτιστα κοινωνικά αγαθά, ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος του;

Θεμελιακή πολιτική μας θέση είναι η διαρκής ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης με εκσυγχρονιστικό και μεταρρυθμιστικό σχέδιο, με διαρκή εκδημοκρατισμό και με κρατική χρηματοδότηση, έτσι ώστε η οικονομική ενίσχυση να φτάσει σε πρώτο στάδιο στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, όπως έχει τονίσει ο πρόεδρος Νίκος Ανδρουλάκης.

Να λάβουμε υπόψη μας ότι…

Στα κρίσιμα θεσμικά ζητήματα των πανεπιστημίων και της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (Κολέγια, Πανεπιστημιακή Αστυνομία, Συμβούλια Διοίκησης) τα τελευταία χρόνια είχαμε τη δική μας πολιτική πρόταση καταψηφίζοντας τη νεοφιλελεύθερη και συντηρητική συνάμα πολιτική της Ν.Δ. Και δικαιωθήκαμε απόλυτα και στα τρία! Τα πανεπιστήμια έχουν ένα άκρως συγκεντρωτικό μοντέλο διοίκησης από τον τρόπο εκλογής του πρύτανη έως τις σχέσεις τους με την πολιτεία.

Η στιγμή είναι ιστορική…

Συνδέεται με ένα μείζον ιδεολογικό, πολιτικό και κοινωνικό πεδίο, με το πρόταγμα της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας, με βαρύ – συμβολικό και μη - φορτίο της μεταπολιτευτικής περιόδου, με εν πολλοίς άγνωστες εκφράσεις του μέλλοντος. Το κόμμα μας θέτει στο επίκεντρο του σημερινού διαλόγου το δημόσιο πανεπιστήμιο και όχι την εμπορευματοποιημένη εκπαιδευτική ατζέντα της Ν.Δ. 

Αναδεικνύουμε το δημόσιο πανεπιστήμιο ως βασικό θεσμό προαγωγής της επιστήμης, της έρευνας, της ανάπτυξης, της κοινωνικής προόδου.

  • Να γίνει ολόπλευρη στήριξη των δημόσιων πανεπιστημίων: με ουσιαστικό εκσυγχρονισμό, με δημοκρατική και λειτουργική διοίκηση, με δραστική χρηματοδότησή τους και όχι γενικές αοριστολογίες περί χρηματοδότησης στο μέλλον – που δεν συνιστούν τίποτα το συγκεκριμένο!
  • Να υπάρξουν τώρα σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις, καίριες αλλαγές στον τελευταίο νόμο της κ. Κεραμέως
  • Να διαμορφώσουμε επιτέλους τον «Ακαδημαϊκό Χάρτη» της χώρας μας με ακαδημαϊκά, κοινωνικά και αναπτυξιακά κριτήρια, μακριά από λαϊκισμούς και τοπικισμούς.
  • Να ξεκινήσει τώρα Εθνικός διάλογος με την πολιτεία, τους εκπαιδευτικούς και τους κοινωνικούς φορείς και με την αυτοδιοίκηση για τον Ακαδημαϊκό Χάρτη, για να λυθεί ορθολογικά η γεωγραφική κατανομή των πανεπιστημίων.
  • Να γίνει ιδιαίτερη στήριξη των περιφερειακών πανεπιστημίων, που «απειλούνται» από τα ιδιωτικά κολέγια λόγω των μεγάλων οικογενειακών εξόδων της φοίτησης των φοιτητών / -τριών, που είναι μακριά από τα σπίτια τους με αύξηση των φοιτητικών εστιών, άτοκα δάνεια, υποτροφίες με βάση τις επιδόσεις  κλπ).
  • Να ανασυσταθεί το «Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας» για θεσμικό και μόνιμο διάλογο στα μεγάλα ζητήματα της εκπαίδευσης. 

Το κόμμα μας είναι ανοιχτό να συζητήσει νέες προσεγγίσεις για την πανεπιστημιακή εκπαίδευση. Έχουμε τη δική μας ολοκληρωμένη πρόταση. Δεν μπαίνουμε σε μια πρόχειρη και σκόπιμη συζήτηση, γενική και αόριστη, η οποία αλλάζει κάθε φορά το περιεχόμενό της από τις σχεδόν καθημερινές επικοινωνιακές τακτικές της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Με την κατάθεση του ν/σ για τα μη κερδοσκοπικά και μη κρατικά πανεπιστήμια θα τεθούν οι όροι και  προϋποθέσεις με τον πιο απόλυτο τρόπο.

*Γραμματέας του Τομέα Παιδείας του ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κινήματος Αλλαγής

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πανελλήνιες: Πανωλεθρία στα Τμήματα Φυσικής και Μαθηματικών με "βροχή" κενών θέσεων

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 29 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 29/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αξιολόγηση-εκπαιδευτικών
Αξιολόγηση στο Δημόσιο 15.000-20.000 ατόμων με ΑΙ και λεξικό στόχων
Αφορά περίπου 250.000 υπαλλήλους του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ενώ εξαιρούνται οι εκπαιδευτικοί, οι δικαστικοί, οι νοσηλευτές και οι γιατροί, οι...
Αξιολόγηση στο Δημόσιο 15.000-20.000 ατόμων με ΑΙ και λεξικό στόχων
Θέσεις εργασίας
Πανελλαδικές 2024: Οι 8 δυναμικοί κλάδοι για την αγορά εργασίας και οι συνδεόμενες σπουδές
Πανελλήνιες-Πανελλαδικές 2024: Ποιοι είναι οι 8 δυναμικοί κλάδοι για την αγορά εργασίας και οι συνδεόμενες σπουδές
Πανελλαδικές 2024: Οι 8 δυναμικοί κλάδοι για την αγορά εργασίας και οι συνδεόμενες σπουδές
εκπαιδευτικος
Σχολεία: Η διαφοροποίηση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο χρόνο μείωσης του ωραρίου
Ποια προϋπηρεσία υπολογίζεται για μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών-Πότε μειώνεται
Σχολεία: Η διαφοροποίηση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο χρόνο μείωσης του ωραρίου