πιερρακακης
Παρεμβάσεις του ΟΟΣΑ στα σχολεία σε οκτώ βασικά πεδία -

Όπως έγραψε προ ημερών το alfavita.gr o Κυριάκος Πιερρακάκης συναντήθηκε στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας στο Παρίσι με τον Γενικό Γραμματέα του OECD Mathias Cormann και τον Διευθυντή Εκπαίδευσης και Δεξιοτήτων Andreas Schleicher στο πλαίσιο της διάσκεψης της UNESCO.

Σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας έγινε ανταλλαγή απόψεων γύρω από τις πολιτικές για την παιδεία που εφαρμόζονται στην Ευρώπη και διεθνώς, ενώ επικεντρωθήκαν σε πρακτικές που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν στην Ελλάδα.

Παράλληλα με αφορμή τις επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στο Διεθνές Πρόγραμμα #PISA του #OECD, συζήτησαν για αλλαγές στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Καθημερινής άμεσα θα υπογραφεί συμφωνία του ΟΟΣΑ με το ελληνικό υπουργείο Παιδείας, η οποία θα αφορά την εκπόνηση μελέτης με αντικείμενο τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA για την Ελλάδα από διεπιστημονική επιτροπή του οργανισμού.

Στην επιτροπή θα συμμετάσχουν εκπαιδευτικοί και ειδικοί εκπαιδευτικής πολιτικής. Με βάση τη μελέτη, η διεπιστημονική επιτροπή θα προχωρήσει σε συγκεκριμένες προτάσεις προς την ελληνική κυβέρνηση για όλα τα επίπεδα των δύο βαθμίδων εκπαίδευσης και κατάρτισης, δηλαδή την προσχολική αγωγή, την πρωτοβάθμια, τη δευτεροβάθμια, την επαγγελματική εκπαίδευση και τις δομές κατάρτισης.

Στόχος είναι να προωθηθούν ευρείες αλλαγές, καθώς οι προτάσεις του ΟΟΣΑ απλά θα έρθουν να  αναπτύξουν και κυρίως να νομιμοποιήσουν όσα δρομολογούνται από το υπουργείο Παιδείας.

Για να γίνουμε πιο σαφείς και για να μην υπάρχει κάποια αχρείαστη παρεξήγηση. Όπως και παλιότερα (Θυμίζουμε παλιότερες Εκθέσεις του ΟΟΣΑ για την Ελληνική Εκπαίδευση και όχι μόνο) ο διεθνής αυτός Οργανισμός καλείται να παρουσιάσει μια Έκθεση για την Ελληνική Εκπαίδευση (στα πλαίσια βεβαίως των κατευθύνσεων του που είναι και κατευθύνσεις του υπουργείου Παιδείας) έτσι ώστε οι προαποφασισμένες αλλαγές του υπουργείου να παρουσιαστούν ως "θέλημα θεού", ως η κατάλληλη θεραπευτική αγωγή που θα θεραπεύσει τις πληγές στο σώμα της ελληνικής εκπαίδευσης.

Ενδεικτικά οι προτάσεις, που έχει συμφωνηθεί να κατατεθούν σε 9 με 12 μήνες, θα αφορούν παρεμβάσεις σε οκτώ βασικά πεδία:

• Στο περιεχόμενο και στη δομή των προγραμμάτων σπουδών.

• Στα εργαλεία εκμάθησης και στις μεθόδους διδασκαλίας.

• Στο πλαίσιο ανάπτυξης των δεξιοτήτων των μαθητών μέσα από ερευνητικά προγράμματα (projects) και δράσεις, που θα λειτουργούν συμπληρωματικά στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών των μαθημάτων.

• Στο πλαίσιο αξιολόγησης των μαθητών.

• Στο σύστημα προσλήψεων και διορισμών των εκπαιδευτικών.

• Στο σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

• Στην οργάνωση της προσχολικής αγωγής και τη σύνδεσή της με την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

• Στη σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με τις δομές κατάρτισης.

Η μελέτη θα βασιστεί ουσιαστικά στα αποτελέσματα του τελευταίου διαγωνισμού PISA, που οργανώθηκε το 2022, η δημοσιοποίηση των οποίων αναμένεται στις αρχές του προσεχούς Δεκεμβρίου. 

Είναι σίγουρο ότι τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA θα "αποκαλύψουν" ελλείψεις και προβλήματα  στη σχολική εκπαίδευση που θα χρησιμοποιηθούν με τη σειρά τους για την νομιμοποίηση των μέτρων και των παρεμβάσεων που επιδιώκει να κάνει το υπουργείο Παιδείας.

Αλλά στο θέμα αυτό θα επανέλθουμε σύντομα καθώς αφορά παρεμβάσεις στο DNA της σχολικής εκπαίδευσης, δραματικές αλλαγές για μαθητές (πλαίσιο αξιολόγησης των μαθητών) και στους εκπαιδευτικούς (σύστημα προσλήψεων και διορισμών των εκπαιδευτικών καθώς και σύστημα αξιολόγησης).

Προφανώς δεν είναι λιγότερο σοβαρά και τα άλλα θέματα στα οποία θα επικεντρώσει η έρευνα.

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 18/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thranio
ΕΕΠ: Ανοίγει η πρόσκληση για νέες θέσεις Ψυχολόγων, Νοσηλευτών και Κοινωνικών Λειτουργών
Υπουργική απόφαση καθορίζει διαδικασία επιλογής Ψυχολόγων, Σχολικών Νοσηλευτών και Κοινωνικών Λειτουργών στα Σχολικά Δίκτυα Εκπαίδευσης και...
ΕΕΠ: Ανοίγει η πρόσκληση για νέες θέσεις Ψυχολόγων, Νοσηλευτών και Κοινωνικών Λειτουργών
ΑΣΕΠ 3ΕΑ/2019: Αναμορφωμένοι πίνακες κατάταξης εκπαιδευτικών
Εκπαιδευτικοί: Σοβάδες, κοντέινερ και πλημμυρισμένα προαύλια: Η πραγματικότητα στα σχολεία της Κεφαλονιάς
Εκπαιδευτικοί της Κεφαλονιάς και Ιθάκης καταγγέλλουν την κυβερνητική επίσκεψη ως επικοινωνιακή προπαγάνδα – «Απαιτούνται λύσεις, όχι βιτρίνες»
Εκπαιδευτικοί: Σοβάδες, κοντέινερ και πλημμυρισμένα προαύλια: Η πραγματικότητα στα σχολεία της Κεφαλονιάς
καιρός βροχές
Απότομη πτώση της θερμοκρασίας και τοπικά έντονα φαινόμενα – Η πρόγνωση της ΕΜΥ έως την Πέμπτη
Φθινοπωρινή μεταβολή με βροχές, καταιγίδες και πτώση θερμοκρασίας – Πού θα χτυπήσουν τα φαινόμενα
Απότομη πτώση της θερμοκρασίας και τοπικά έντονα φαινόμενα – Η πρόγνωση της ΕΜΥ έως την Πέμπτη
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΑΠΑΙΩΑΝΝΟΥ
Γιατί οι Μεγάλες Ελληνικές Επιχειρήσεις καθυστερούν στην υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης;
​​​​​​​Η χαμηλή ψηφιακή ωριμότητα, η έλλειψη στρατηγικής και ο φόβος της καινοτομίας κρατούν την Ελλάδα πίσω στη νέα τεχνολογική εποχή
Γιατί οι Μεγάλες Ελληνικές Επιχειρήσεις καθυστερούν στην υιοθέτηση της Τεχνητής Νοημοσύνης;