Kinito-paidia
«Το ζήτημα του χάσματος των ψηφιακών δεξιοτήτων μεταξύ μαθητών και δασκάλων είναι καίριο διότι αγγίζει τον πυρήνα της εκπαίδευσης στην εποχή του Διαδικτύου»

Στην αρχή κυκλοφορούσε με ανεκδοτολογική χροιά, τώρα πλέον αποτυπώνει μια πραγματικότητα. Πολλοί νηπιαγωγοί έρχονται σε μεγάλη αμηχανία με τις γνώσεις των τετράχρονων και πεντάχρονων μαθητών τους στις νέες τεχνολογίες.

Καθώς τα παιδιά από πολύ μικρά ξεκινούν να χρησιμοποιούν τάμπλετ στο σπίτι για να περνούν τον ελεύθερο χρόνο τους –οι γονείς φέρουν ακέραια την ευθύνη για τις επιπτώσεις από την αλόγιστη, με βάση την ηλικία των παιδιών, χρήση της οθόνης–, έχουν ξεπεράσει τους δασκάλους τους στα ψηφιακά μέσα. Δεν πρόκειται προφανώς για αδυναμία των εκπαιδευτικών να καθοδηγήσουν την τάξη σε τόσο μικρές ηλικίες, ωστόσο η σχετική κατάσταση διατρέχει όλη την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Το ζήτημα του χάσματος των ψηφιακών δεξιοτήτων μεταξύ μαθητών και δασκάλων είναι καίριο διότι αγγίζει τον πυρήνα της εκπαίδευσης στην εποχή του Διαδικτύου. Παλαιότερα κυριαρχούσε η δασκαλοκεντρική αντίληψη για το σχολείο. Ο εκπαιδευτικός ήταν εκείνος που γνώριζε και οι μαθητές ήταν αυτοί που έπρεπε να μάθουν.

Αυτή η προσέγγιση πλέον έχει ξεπεραστεί, αφού η εισαγωγή των υπολογιστών στα σχολεία «αμφισβητεί» τόσο το μονοπώλιο του εκπαιδευτικού στη μετάδοση της γνώσης όσο και την κυριαρχία του βιβλίου ως μοναδικής πηγής πληροφορίας. Ο νέος ρόλος του εκπαιδευτικού είναι περισσότερο του συντονιστή και συμβούλου και λιγότερο του μεταδότη της γνώσης, καθώς πρέπει να οργανώνει έτσι το μάθημα ώστε να την ανακαλύπτουν οι μαθητές.

Η εισαγωγή των υπολογιστών στα σχολεία είχε ως συνέπεια να γίνουν ανακατατάξεις στον τομέα της εκπαίδευσης. Στα ελληνικά σχολεία, βέβαια, οι αλλαγές συμβαίνουν πολύ αργά, όμως γι’ αυτό δεν ευθύνονται οι εκπαιδευτικοί αλλά οι διαμορφωτές της εκπαιδευτικής πολιτικής.

Έχουμε συνηθίσει –ίσως επειδή η απουσία της είναι μια από τις μόνιμες γκρίνιες των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών– ως πανάκεια την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Ωστόσο, ακόμη κι αν είναι χρήσιμη για τις μεγαλύτερες ηλικίες, το ερώτημα είναι τι γίνεται στα παιδαγωγικά τμήματα των πανεπιστημίων.

Εκεί υπάρχει πληθώρα μαθημάτων σχετικών με τις νέες τεχνολογίες και τη διδακτική των σχολικών αντικειμένων, όμως απουσιάζει η πρακτική εφαρμογή της ύλης. Οι νέοι νηπιαγωγοί και δάσκαλοι μπορεί να αποκτούν ισχυρό θεωρητικό υπόβαθρο στα ΑΕΙ, αλλά χωρίς μακρά και εντατική πρακτική άσκηση όσων έμαθαν καταλήγουν να… μετεωρίζονται ανάμεσα στο έντυπο βιβλίο και στον ψηφιακό πίνακα.

Πηγή: Καθημερινή

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

«Κανόνι» σε μεγάλη ασφαλιστική στην Ελλάδα - Χιλιάδες οδηγοί χωρίς κάλυψη από 1η Ιουλίου!

Εθνικό Απολυτήριο: Τέλος στις Πανελλαδικές όπως τις ξέραμε – Τι προβλέπει το σχέδιο για την εκπαίδευση το 2025

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 16/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παραλία στην Ελλάδα
Η άγνωστη παραλία με τα απίθανα νερά για ήσυχες αποδράσεις κοντά στη Θεσσαλονίκη
Ιδανικός προορισμός για όσους αναζητούν απόλυτη ηρεμία, φυσική ομορφιά και απομόνωση – μόλις λίγη ώρα από το κέντρο της πόλης
Η άγνωστη παραλία με τα απίθανα νερά για ήσυχες αποδράσεις κοντά στη Θεσσαλονίκη
αυτοκίνητο
Αναστάτωση στην Ελλάδα: Τίθενται εκτός νέων συμβολαίων οι οδηγοί σε αυτή την ασφαλιστική
Τρίμηνη απαγόρευση έκδοσης και ανανέωσης συμβολαίων από 1η Ιουλίου – Τι σημαίνει για τους ασφαλισμένους στην Ελλάδα
Αναστάτωση στην Ελλάδα: Τίθενται εκτός νέων συμβολαίων οι οδηγοί σε αυτή την ασφαλιστική