Καταστρατηγούν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα επαγγελματικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών
Σοβαρά εξακολουθούν να είναι τα προβλήματα που προκαλούν τα κενά των εκπαιδευτικών στα σχολεία

Αρκετά παραμένουν ακόμα τα κενά των εκπαιδευτικών στα σχολεία, ενώ κυβέρνηση και Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας προσπαθούν να ρίξουν «κάτω από το χαλί» το πρόβλημα.

Όπως αναφέρει η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, «φτάνουν μάλιστα στο σημείο να ανακοινώνουν διαφορετικά κενά σε σχέση με τις προηγούμενες φάσεις, για να καλύψουν ώρες σε περισσότερα σχολεία και να μη φαίνονται οι σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό».

Τονίζεται ότι, «Με τη σειρά της η ΔΔΕ Δυτικής ανακοινώνει πως, αν δε καλυφθούν τα κενά των προσανατολισμών, θα τοποθετήσει αναγκαστικά σε αυτά συναδέλφους αναπληρωτές που είναι τελευταίοι στα μόρια και (τα κενά είναι περισσότερα από τους υπάρχοντες καθηγητές και ούτε λόγος για παραπάνω προσλήψεις), παραβιάζοντας το δικαίωμα της επιλογής των συναδέλφων

Επίσης κάνει σαφές ότι οι εκπαιδευτικοί που θα τοποθετηθούν σε ΕΠΑΛ θα πρέπει να καλύψουν με προτεραιότητα τα μαθήματα ειδικοτήτων και στη συνέχεια τα υπόλοιπα μαθήματα (ΖΔΔ-ΣΕΠ-ΕΡΕΥΝ.ΕΡΓ. ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ)».

Η ανακοίνωση

«Η κυβέρνηση και οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας προσπαθούν να κρύψουν τις τραγικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς με απαράδεκτες μεθοδεύσεις και εντολές που παραβιάζουν κάθε εργασιακό και μορφωτικό δικαίωμα. Αντί να καλύψουν τώρα τα χιλιάδες κενά με προσλήψεις αναπληρωτών, αντί να προκηρύξει τους διορισμούς που χρειάζονται τα σχολεία για να λειτουργήσουν, κάνουν τους αναπληρωτές «λάστιχο» και τους μοιράζουν σε τρία, τέσσερα, ακόμη και πέντε σχολεία.

Φτάνουν μάλιστα στο σημείο να ανακοινώνουν διαφορετικά κενά σε σχέση με τις προηγούμενες φάσεις, για να καλύψουν ώρες σε περισσότερα σχολεία και να μη φαίνονται οι σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό. Με όσα μαγικά κι αν προσπαθούν οι ΔΔΕ στη Θεσσαλονίκη να συμμαζέψουν τα ασυμμάζευτα εξαφανίζοντας κενά, ξεπερνώντας ακόμα και τα όρια του νόμου, τελικά παραδέχονται και οι ίδιες ότι υπάρχουν ελλείψεις.

Επιβεβαιώνονται δυστυχώς οι προβλέψεις μας πως έχουν σκοπό να αφήσουν ολόκληρα μαθήματα να χαθούν (αυτά που ήδη έχουν υποβιβάσει σε «δευτερεύοντα») και πως οι χιλιάδες χαμένες ώρες δεν θα αναπληρωθούν ποτέ. Η ανάγκη των αναπληρωτών για δουλειά και των μαθητών για μόρφωση αντιμετωπίζονται ως κόστος που πρέπει να μειωθεί.

Προφανώς βέβαια η ΔΔΕ Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης δεν λειτουργούν μόνες τους, αλλά κατόπιν εντολών του ΥΠΑΙΘΑ. Έτσι, δόθηκε η προφορική (!) εντολή από τη ΔΔΕ Ανατολικής  να καλυφθούν από τους υπάρχοντες καθηγητές 50 ώρες κενών στο ΕΚ Ευκλείδη εκ των έσω με την εξής μέθοδο: από τα εργαστηριακά τμήματα όπου προβλέπεται δεύτερος καθηγητής, να απομακρυνθεί ο ένας και να αναλάβει τα τμήματα που δεν έχουν καλυφθεί! Σε τμήματα μάλιστα όπου πιθανόν επίσης να προβλέπεται δεύτερος καθηγητής λόγω αριθμού μαθητών! Η ΔΔΕ Ανατολικής αντί να εφαρμόσει τη νομοθεσία που εγγυάται την ουσιαστική εκπαίδευση, καθώς και την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών στα εργαστήρια, προτείνει ως λύση παράνομες μεθόδους. Μάλλον ψάχνουν για κορόιδα…

Με τη σειρά της η ΔΔΕ Δυτικής ανακοινώνει πως, αν δε καλυφθούν τα κενά των προσανατολισμών, θα τοποθετήσει αναγκαστικά σε αυτά συναδέλφους αναπληρωτές που είναι τελευταίοι στα μόρια και (τα κενά είναι περισσότερα από τους υπάρχοντες καθηγητές και ούτε λόγος για παραπάνω προσλήψεις), παραβιάζοντας το δικαίωμα της επιλογής των συναδέλφων

Επίσης κάνει σαφές ότι οι εκπαιδευτικοί που θα τοποθετηθούν σε ΕΠΑΛ θα πρέπει να καλύψουν με προτεραιότητα τα μαθήματα ειδικοτήτων και στη συνέχεια τα υπόλοιπα μαθήματα (ΖΔΔ-ΣΕΠ-ΕΡΕΥΝ.ΕΡΓ. ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ).

Με λίγα λόγια, πρώτα θα καλύψουν τα κενά στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (για να μην εκτεθούν κιόλας) και για τα άλλα… βλέπουμε. Ορισμένα μαθήματα δηλαδή δεν θα γίνουν ποτέ. Φαίνεται πως στόχος κατηγοριοποίησης δεν είναι μόνο τα σχολεία, αλλά και τα μαθήματα… 

Βλέποντας τα κενά που δημοσίευσε η ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης και την ανακοίνωσή της για τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών γίνεται ξεκάθαρο ότι κανείς δεν ενδιαφέρεται για τα δικαιώματα ούτε των μαθητών ούτε των συναδέλφων. Γιατί τι άλλο από παιδοφύλαξη μπορεί να κάνει ένας εκπαιδευτικός όταν πηγαίνει σε τρία, τέσσερα και πέντε σχολεία και μάλιστα σε πολλά από αυτά με τεράστιες αποστάσεις μεταξύ τους;  Σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις, για να καλυφθούν τα σχολεία θα πρέπει οι συνάδελφοι είτε να μετακινούνται την ίδια μέρα από τη μία περιοχή στην άλλη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλειά τους, είτε να βάζουν δίωρα μαθήματα την ίδια μέρα καταστρατηγώντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και διαλύοντας το ωρολόγιο πρόγραμμα.

Πώς να εξηγήσουμε με ποιον τρόπο θα κάνουν προγράμματα τα παρακάτω σχολεία π.χ. στο κενό  θεολόγου; Για το 2ο ΓΕΛ ΕΥΟΣΜΟΥ (-9) - ΓΣΙΟ ΕΓΝΑΤΙΑΣ (ΠΡΟΦΗΤΗΣ) (-8) - ΓΣΙΟ ΑΡΕΘΟΥΣΑΣ (-6) ο συνάδελφος  χρειάζεται δύο μέρες στο ΓΕΛ Ευόσμου, δύο στο  Γ/σιο Προφήτη και υπολείπεται μία μέρα στο Γ/σιο Αρέθουσας όπου ή θα κάνει όλες τις ώρες σε μαζεμένα δίωρα αν του επιτραπεί, ή θα  μετακινείται την ίδια μέρα π.χ. από τον Προφήτη στην Αρέθουσα σε απόσταση  53.9 χλμ με  δρόμο δύσκολο ή από τον Εύοσμο στον Προφήτη 44 χλμ.!                                                                                                                                                     

Ή το κενό ΠΕ 08 ΓΣΙΟ ΜΕΝΕΜΕΝΗΣ (ΛΤ) (-7) - 3ο ΓΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ (ΓΕΦΥΡΑ) (-5) - ΓΣΙΟ ΑΔΕΝΔΡΟΥ (-4) – ΓΣΙΟ ΒΑΘΥΛΑΚΟΥ (-4) - 2ο ΓΣΙΟ ΚΟΥΦΑΛΙΩΝ (ΠΡΟΧΩΜΑ) (-3)  που είναι διάσπαρτο σε πέντε διαφορετικά σχολεία, όλα σε διαφορετικές τοποθεσίες, και ο συνάδελφος δεν προλαβαίνει καλά-καλά ούτε τους μαθητές να γνωρίσει, χώρια ότι για να τα καλύψει πρέπει να βρίσκεται διαρκώς στο δρόμο και να διαθέτει αυτοκίνητο. Όσο για τα ίδια τα σχολεία είναι αδύνατο να βγάλουν πρόγραμμα όσο καλή θέληση και να έχουν γιατί σε κάθε σχολείο οι μετακινούμενοι εκπαιδευτικοί είναι σχεδόν ο κανόνας.

Κατάντια!

Και ξέρουν και μπορούν να δώσουν λύση. Δεν μιλάμε για καμία σύνθετη εξίσωση.

Επιλέγουν να μην το κάνουν γιατί αντιμετωπίζουν την μόρφωση των μαθητών ως «κόστος», επιδιώκουν να υλοποιήσουν κατά γράμμα την κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών, μεταθέτουν τις δικές τους κρατικές ευθύνες στην ατομική ευθύνη και το φιλότιμο του εκπαιδευτικού, του γονιού, του μαθητή.

Και την ίδια ώρα βάζουν εκπαιδευτικούς να κάνουν μάθημα σε αντικείμενο που δεν είναι της ειδικότητάς τους (π.χ. Βιολόγους να κάνουν Φυσική) ή αναθέτουν υπερωρίες κατά το δοκούν αρκεί να «καλυφθεί» η ώρα. Και όλα αυτά με προφορικές εντολές (!) καταπατώντας ακόμα και το νόμο.

Μόνο το πρόσφατο προκλητικό «δωράκι» των 85 εκ. ευρώ που έκανε η κυβέρνηση στους επιχειρηματικούς ομίλους για ένα έργο που δεν έγινε ποτέ (υποθαλάσσια αρτηρία) δείχνει τις προτεραιότητές τους. Μ’ αυτά τα χρήματα θα μπορούσαν να έχουν κατασκευάσει 20 νέα σχολεία και να έχουν προσληφθεί 2.500 αναπληρωτές μόνο στη Θεσσαλονίκη.

  • Η μόνη λύση που αντιμετωπίζει το πρόβλημα είναι οι μαζικοί μόνιμοι διορισμοί με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
  • Είναι οι αναπληρωτές να προσλαμβάνονται σε μία φάση την 1η Σεπτέμβρη και να δίνονται όλα τα κενά από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και το Υπουργείο.
  • Για να σταματήσουν τώρα οι όποιες αδικίες και αυθαιρεσίες, απαιτείται να προσληφθούν άμεσα όσοι αναπληρωτές απαιτούνται με βάση τα πραγματικά κενά.
  • Να αναμορφωθούν όλα τα κενά, ώστε κανένας εκπαιδευτικός να μην είναι σε περισσότερα από 2 σχολεία, και σε καμία περίπτωση να μην επιτρέπεται μετακίνηση σε διαφορετικό σχολικό συγκρότημα εντός της   ίδιας ημέρας.

Όλα αυτά συμβάλλουν στη μόρφωση των παιδιών, ώστε ο εκπαιδευτικός να είναι μέρος του σχολείου, να βρίσκεται δίπλα στους μαθητές του, να τους στηρίζει, να διδάσκει το επιστημονικό αντικείμενο που σπούδασε και όχι απλώς να «τρέχει» από σχολείο σε σχολείο για να καλύπτει ελλείψεις.

Να προσληφθούν εκπαιδευτικοί και να καλυφθούν όλα τα κενά εδώ και τώρα.

Η ΔΔΕ να πάρει πίσω και να αναμορφώσει όλα τα κενά. Κανένας συνάδελφος σε πάνω από δύο σχολεία.

Συνημμένα η ανακοίνωση της ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης, καθώς και ο πίνακας με τα κενά.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Φυσικός Βαρβακείου για το θέμα της Φυσικής των Πανελληνίων: Eάν ο Π. Πολάκης δεν ανακαλέσει θα κινηθώ νομικά

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Σε 2 ημέρες ΕΥΚΟΛΟ Online Proficiency GOLEARN ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση (Μόνο 5 ημέρες έμειναν για την ΑΛΛΑΓΗ!)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 13/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

patates.jpg
Νέα έρευνα: Οι τηγανητές πατάτες ίσως συνδέονται με την κατάθλιψη
«Όσοι έχουν υποκείμενα συμπτώματα άγχους και κατάθλιψης θα μπορούσαν να στραφούν σε τρόφιμα παρηγοριάς ως έναν τρόπο αυτοθεραπείας»
Νέα έρευνα: Οι τηγανητές πατάτες ίσως συνδέονται με την κατάθλιψη