Εφημερίες εκπαιδευτικών: Τι απάντησε ο ΔΔΕ Δ.Θεσσαλονίκης για την απαράδεκτη οδηγία-«καψόνι»
«Ο Διευθυντής δήλωσε ότι θα  αποστείλει νέες οδηγίες σχετικά  με τις εφημερίες στις οποίες θα τονίζει τον παιδαγωγικό χαρακτήρα τους κι ο οποίος είναι προτεραιότητα για αυτόν, καθώς θεωρεί ότι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν τις υποχρεώσεις τους».

Ανακοίνωση σχετικά με τις απαντήσεις και τη στάση της Διεύθυνσης Δ.Θεσσαλονίκης σχετικά με την απαράδεκτη οδηγία αποστολής στη ΔΔΕ των εφημεριών, εξέδωσε η Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης. 

Οπως τονίζει η ΕΛΜΕ, σε απάντηση της προσβλητικής αυτής οδηγίας και των διαμαρτυριών πολλών συναδέλφων στην ΕΛΜΕ πραγματοποιήσαμε ως Γ΄ΕΛΜΕ-Θ παράσταση διαμαρτυρίας μαζί με τις Α και Ε ΕΛΜΕ την Τετάρτη 20/9 απαιτώντας από τον διευθυντή εκπαίδευσης , απαιτώντας να πάρει πίσω αυτήν την οδηγία, που οδηγεί σε καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων.

«Αναφέραμε  ότι η συγκεκριμένη οδηγία είναι αυθαίρετη και παράτυπη , δεν προβλέπεται πουθενά, για αυτό άλλωστε ούτε και ο ίδιος ο Διευθυντής υπέγραψε την οδηγία αυτήν, αλλά ούτε και υπάρχει νέα σχετική εγκύκλιος από το υπουργείο , την οποία να μπορεί να επικαλεστεί ο Διευθυντής. Ζητήσαμε να μας πει βάσει ποιας νομοθεσίας ζητάει τη σχετική εφαρμογή, την οποία φυσικά δεν παρουσίασε, γιατί δεν υπάρχει, και προκλητικά δήλωσε ότι «ως δημόσιοι υπάλληλοι πρέπει να την γνωρίζουμε»! 

Και τι έγινε; «Ο Διευθυντής δήλωσε ότι θα  αποστείλει νέες οδηγίες σχετικά  με τις εφημερίες στις οποίες θα τονίζει τον παιδαγωγικό χαρακτήρα τους κι ο οποίος είναι προτεραιότητα για αυτόν, καθώς θεωρεί ότι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν τις υποχρεώσεις τους. Ζητήσαμε αυτό να γίνει άμεσα, ώστε με το ξεκίνημα της άλλης εβδομάδας τα σχολεία να μην αποστείλουν τις εφημερίες των εκπαιδευτικών, ούτε φυσικά τις όποιες αλλαγές γίνονται σε καθημερινή βάση, γιατί λόγω των κενών, τα σχολεία αλλάζουν συνεχώς τα προγράμματά τους», αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί.

Ολη η ανακοίνωση της Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Μέσα σ’ ένα αυταρχικό κλίμα κι ενώ οι αντοχές των συναδέλφων/ισσών δοκιμάζονται έντονα από την αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης ,η Δ/νση Δ/θμιας Εκπαίδευσης Δ. Θες/νικης προχώρησε σε μια απαράδεκτη οδηγία.

Με ανυπόγραφο μήνυμά της προς τα σχολεία καλεί τους διευθυντές να δηλώσουν στην εφαρμογή teachers της Διεύθυνσης (σύστημα καταχώρισης υπηρεσιακών αλλαγών της Διεύθυνσης και όχι του ΥΠΑΙΘΑ) τα ονόματα των καθηγητών  που καθημερινά εφημερεύουν σε εβδομαδιαία βάση, δηλώνοντας τις όποιες αλλαγές.  Αμφισβητεί εμμέσως, πρώτη και μόνη, την αυτονόητη κι αποδεδειγμένη παιδαγωγική ευαισθησία και υπευθυνότητα των εκπαιδευτικών.

Σε απάντηση της προσβλητικής αυτής οδηγίας και των διαμαρτυριών πολλών συναδέλφων στην ΕΛΜΕ πραγματοποιήσαμε ως Γ΄ΕΛΜΕ-Θ παράσταση διαμαρτυρίας μαζί με τις Α και Ε ΕΛΜΕ την Τετάρτη 20/9 απαιτώντας από τον διευθυντή εκπαίδευσης , απαιτώντας να πάρει πίσω αυτήν την οδηγία.

Αναφέραμε  ότι η συγκεκριμένη οδηγία είναι αυθαίρετη και παράτυπη , δεν προβλέπεται πουθενά, για αυτό άλλωστε ούτε και ο ίδιος ο Διευθυντής υπέγραψε την οδηγία αυτήν, αλλά ούτε και υπάρχει νέα σχετική εγκύκλιος από το υπουργείο , την οποία να μπορεί να επικαλεστεί ο Διευθυντής. Ζητήσαμε να μας πει βάσει ποιας νομοθεσίας ζητάει τη σχετική εφαρμογή, την οποία φυσικά δεν παρουσίασε, γιατί δεν υπάρχει, και προκλητικά δήλωσε ότι «ως δημόσιοι υπάλληλοι πρέπει να την γνωρίζουμε»! 

Επισημάναμε ότι την ώρα που στη Δυτική Θεσ/νίκη  παραμένουν εκατοντάδες κενά στα σχολεία και  οι υπηρεσιακές μεταβολές  δεν έχουν ολοκληρωθεί, ζητούν προγραμματισμό εφημεριών και καταχώριση ονομάτων Τι νόημα έχει, αναρωτιόμαστε, να είναι αναρτημένο ποιος/ποια συνάδελφος έχει εφημερία έξω από τις τουαλέτες του τάδε γυμνασίου ή στην αυλή του δείνα λυκείου!, παρά η δημιουργία κλίματος ασφυκτικού ελέγχου, παρακολούθησης, φόβου και υποταγής. Μια πρακτική εποπτείας με στόχο οι εκπαιδευτικοί να χρεώνονται ευθύνες για περιστατικά στα αφύλακτα κυριολεκτικά σχολεία μας (ελάχιστα σχολεία έχουν πλέον φύλακες) που δεν είναι στη δική τους ευθύνη.

Διευκρίνισε ότι οι οδηγίες «δεν είναι εντολή», αλλά σύσταση και ότι «οι Διευθυντές δεν είναι υποχρεωμένοι να τις εφαρμόσουν», στην επιμονή μας να μας απαντήσει γιατί στάλθηκαν, είπε οι Διευθυντές να συζητήσουν για τις εφημερίες με το σύλλογο και ότι για αυτόν οι «εφημερίες έχουν παιδαγωγικά χαρακτηριστικά».

Τονίσαμε ότι δεν θα δεχθούμε λογικές τετελεσμένων που επιχειρεί να δημιουργήσει ο ίδιος με τις αυθαίρετες προφορικές οδηγίες του προς τους νέους διευθυντές, με τις οποίες επιχειρεί την  καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων μας (εφημερίες σε ώρες διδασκαλίας, παραβίαση εργασιακού ωραρίου, αυθαίρετες αναπληρώσεις ωρών εκπαιδευτικών που απουσιάζουν, κ.ά.). Την εφαρμογή τους ξεκίνησε με την πρόσφατη αυθαίρετη οδηγία για τις εφημερίες  και στη συνέχεια είτε μία – μία ή και όλες μαζί τις υπόλοιπες, θα επιχειρήσουν να μας τις επιβάλουν. Δεν θα τις αποδεχθούμε, όχι μόνο γιατί θα υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας, αλλά γιατί κι αυτές δεν προβλέπονται από καμία εκπαιδευτική διαδικασία.

Υπερασπιστήκαμε τα προσωπικά δεδομένα των εκπαιδευτικών , τα οποία η εκπαιδευτική διαδικασία προβλέπει με συγκεκριμένο τρόπο (myschool) να κοινοποιούνται και σε καμία περίπτωση μέσω συστημάτων πληροφορικής teachers ή και άλλων συστημάτων, όπως αυτό που δημιούργησε η Διεύθυνση (δεν προβλέπονται από καμία απόφαση του ΥΠΑΙΘΑ). Σήμερα παρουσιάζουν το συγκεκριμένο σύστημα πληροφορικής ως υποχρεωτικό και το χρησιμοποιούν  για την καταχώρηση των εφημεριών των εκπαιδευτικών, το ίδιο σύστημα αύριο θα το χρησιμοποιήσουν για την εφαρμογή και των άλλων αυθαίρετων οδηγιών,  με τις οποίες επιχειρούν να παραβιάσουν δικαιώματά μας.  Κάναμε γνωστό στη Διεύθυνση ότι οι ΕΛΜΕ αγωνιστικά θα υπερασπιστούμε τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών και θα απευθυνθούμε και στη δικαιοσύνη, καθιστώντας υπεύθυνους όσους παραβιάζουν τα προσωπικά μας δεδομένα και μας αναθέτουν ευθύνες που δεν αντιστοιχούν ούτε στα εκπαιδευτικά, ούτε στα εργασιακά μας καθήκοντα.

Ο Διευθυντής δήλωσε ότι θα  αποστείλει νέες οδηγίες σχετικά  με τις εφημερίες στις οποίες θα τονίζει τον παιδαγωγικό χαρακτήρα τους κι ο οποίος είναι προτεραιότητα για αυτόν, καθώς θεωρεί ότι οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν τις υποχρεώσεις τους. Ζητήσαμε αυτό να γίνει άμεσα, ώστε με το ξεκίνημα της άλλης εβδομάδας τα σχολεία να μην αποστείλουν τις εφημερίες των εκπαιδευτικών, ούτε φυσικά τις όποιες αλλαγές γίνονται σε καθημερινή βάση, γιατί λόγω των κενών, τα σχολεία αλλάζουν συνεχώς τα προγράμματά τους.
 

Επιμένουμε να ασκούμε το παιδαγωγικό μας έργο με ευαισθησία και υπευθυνότητα και απαιτούμε τον ανάλογο σεβασμό.

Διεκδικούμε την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού ρόλου μας με μέτρα στήριξης του δημόσιου σχολείου με το απαραίτητο προσωπικό, ώστε όλα τα σχολεία να έχουν όλους τους αναγκαίους για τη λειτουργία τους εκπαιδευτικούς, καθώς και εκπαιδευτικούς για διδασκαλία ενισχυτικής και πρόσθετης στήριξης, φύλακες, επιστάτες, γραμματείς, νοσηλευτές, ψυχολόγους, καθαρίστριες

Επιμένουμε να διδάσκουμε, να εμπνέουμε και να διεκδικούμε δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.

  • Καλούμε τους Διευθυντές να μην ξαναστείλουν προγράμματα εφημεριών των εκπαιδευτικών του σχολείου τους.  Δεν είναι υποχρεωμένοι να το κάνουν. Οι νέες οδηγίες της Διεύθυνσης, όπως ο ίδιος δήλωσε, θα συνδέουν τις εφημερίες με τον παιδαγωγικό τους χαρακτήρα. 

  • Για όσους  διευθυντές επιμείνουν να στείλουν εφημερίες και το θέτουν στους συλλόγους, όπως διευκρίνισε στην ΕΛΜΕ ο Διευθυντής, οι σύλλογοι να συζητούν όλα τα σχετικά με τις εφημερίες, όπως ήδη κάνουν, και να μη στέλνει το σχολείο ονόματα και στοιχεία στη Διεύθυνση.  

  • Καλούμε τους συναδέλφους να μη συναινούν στην παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων μας. Να μην αποδέχονται επιπλέον καθήκοντα που δεν προβλέπονται από πουθενά και να επικοινωνούν με το σωματείο. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Τα πολύ συχνά ελληνικά επώνυμα που προέρχονται από αλβανικές λέξεις

35.000 στην ουρά: Τελευταία ευκαιρία για το online εύκολο Proficiency ΧΩΡΙΣ προφορικά, έκθεση έως 26 Ιουνίου

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα