ipologistis_texnologia
Πόσο επικίνδυνες είναι οι οθόνες για τα μικρά παιδιά - Επηρεάζουν σημαντικά τη μελλοντική τους ανάπτυξη

Μια νέα μελέτη έδειξε πως ο χρόνος που μπορεί να περνά μπροστά σε μια οθόνη ένα παιδί ενός έτους συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο αναπτυξιακών καθυστερήσεων αργότερα στην παιδική του ηλικία, ιδιαίτερα στους τομείς της επικοινωνίας και της επίλυσης προβλημάτων.

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο περιοδικό JAMA Pediatrics, έρχεται να ενισχύσει όσα γνωρίζουμε μέχρι στιγμής σχετικά με το πώς η χρήση της οθόνης μπορεί να επηρεάσει τη μελλοντική ανάπτυξη ενός παιδιού.

Ειδικότερα, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Tohoku στην Ιαπωνία εξέτασαν εάν ο χρόνος μπροστά σε μια οθόνη, όταν πρόκειται για παιδιά ενός έτους, επηρέαζε τη μελλοντική τους ανάπτυξη στους τομείς της επικοινωνίας, των κινητικών δεξιοτήτων, της επίλυσης προβλημάτων και των προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων.

Στη μελέτη συμμετείχαν 7.097 ζευγάρια μητέρων-παιδιών. Οι ερευνητές, χρησιμοποιώντας ένα ερωτηματολόγιο, αξιολόγησαν το χρόνο έκθεσης στις οθόνες των παιδιών ενός έτους. Οι μητέρες ρωτήθηκαν πιο συγκεκριμένα: "Μια τυπική ημέρα, πόσες ώρες επιτρέπετε στα παιδιά σας να παρακολουθούν τηλεόραση, DVD, βιντεοπαιχνίδια, παιχνίδια στο διαδίκτυο (συμπεριλαμβανομένων κινητών τηλεφώνων και tablet) κ.λπ.;" Υπήρχαν πέντε κατηγορίες απαντήσεων: καμία, λιγότερες από μία, μία έως λιγότερες από δύο, δύο έως λιγότερες από τέσσερις ή τέσσερις ή περισσότερες ώρες την ημέρα.

Όταν τα παιδιά έγιναν δύο και τεσσάρων ετών, οι ερευνητές αξιολόγησαν την αναπτυξιακή τους επίδοση μέσω ενός αναπτυξιακού και κοινωνικο-συναισθηματικού εργαλείου ελέγχου.

Όσον αφορά τον ημερήσιο χρόνο έκθεσης σε οθόνες, η πλειοψηφία (48,5%) των παιδιών περνούσαν λιγότερο από μία ώρα. Μόνο το 4,1% των παιδιών περνούσε τέσσερις ή περισσότερες ώρες την ημέρα μπροστά σε μια οθόνη.

Οι ερευνητές παρατήρησαν μια συσχέτιση μεταξύ του χρόνου μπροστά στην οθόνη στην ηλικία του ενός έτους και ενός υψηλότερου κινδύνου καθυστέρησης ανάπτυξης όταν έφταναν τα δύο, στους τομείς της επικοινωνίας, της λεπτής κινητικότητας, της επίλυσης προβλημάτων και των προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων. Στην ηλικία των τεσσάρων, παρατηρήθηκε καθυστέρηση στους τομείς επικοινωνίας και της επίλυσης προβλημάτων.

Οι ερευνητές επισημαίνουν πάντως ότι αν και ο χρόνος που περνούν τα μικρά παιδιά στις οθόνες συσχετίστηκε με αναπτυξιακή καθυστέρηση, μπορεί να υπάρχει μια εκπαιδευτική πτυχή ανάλογα με τους τύπους των προγραμμάτων που προβάλλονται στα παιδιά. Μάλιστα ένας από τους περιορισμούς της μελέτης, όπως σημειώθηκε από τους ερευνητές, ήταν ότι δεν διαχώρισαν τον εκπαιδευτικό χρόνο οθόνης από άλλους τύπους χρόνου οθόνης.

Πηγή: capital.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Πότε θα βγουν οι πίνακες κατάταξης αναπληρωτών για προσλήψεις

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 17/8

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Φωτιά στην Πάτρα
Αντιδήμαρχος Πάτρας: «Θα καεί η πόλη» - Η φωτιά πλησιάζει το Πανεπιστήμιο Πατρών και το νοσοκομείο
Η Πάτρα σε πύρινο κλοιό – Κραυγή αγωνίας από τον Αντιδήμαρχο: «Η κατάσταση είναι τραγική»
Αντιδήμαρχος Πάτρας: «Θα καεί η πόλη» - Η φωτιά πλησιάζει το Πανεπιστήμιο Πατρών και το νοσοκομείο
ΖΑΧΑΡΑΚΗ
Σοφία Ζαχαράκη - Αλλαγές στις Τάξεις Υποδοχής: 15 ώρες εκμάθησης ελληνικής γλώσσας με δυνατότητα παράλληλης διδασκαλίας από δεύτερο εκπαιδευτικό
Δυνατότητα παράλληλης διδασκαλίας από δεύτερο εκπαιδευτικό στις Τάξεις Υποδοχής εισάγει η Σ. Ζαχαράκη από το νέο σχολικό έτος
Σοφία Ζαχαράκη - Αλλαγές στις Τάξεις Υποδοχής: 15 ώρες εκμάθησης ελληνικής γλώσσας με δυνατότητα παράλληλης διδασκαλίας από δεύτερο εκπαιδευτικό
ekpaideftikos_eidiki_agogi
Ειδική Αγωγή - ΑΣΕΠ: Σοβαρές καταγγελίες για μη προσμέτρηση προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών – Άμεση παρέμβαση της ΟΙΕΛΕ
Σοβαρές καταγγελίες εκπαιδευτικών για μη προσμέτρηση προϋπηρεσίας σε θέση δασκάλων στην προκήρυξη 3ΕΑ/2025 του ΑΣΕΠ για την Ειδική Αγωγή, με άμεση...
Ειδική Αγωγή - ΑΣΕΠ: Σοβαρές καταγγελίες για μη προσμέτρηση προϋπηρεσίας εκπαιδευτικών – Άμεση παρέμβαση της ΟΙΕΛΕ
παπαδομαρκάκης
Δύο Φιλόλογοι ενισχύουν το γραφείο του νέου Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας, Γιάννη Παπαδομαρκάκη
Δύο έμπειροι Φιλόλογοι αποσπάστηκαν στο γραφείο του νέου Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας, Γιάννη Παπαδομαρκάκη, ενισχύοντας την διοικητική και...
Δύο Φιλόλογοι ενισχύουν το γραφείο του νέου Γ.Γ. του Υπουργείου Παιδείας, Γιάννη Παπαδομαρκάκη