mathites
Σύστημα «έξυπνης κατανομής» των αναπληρωτών στις σχολικές μονάδες και παρακολούθησης της ανάληψης θέσεων

Σύμφωνα με την Βίβλο για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της χώρας (2020 – 2025) που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 2894/Β/5-7-2021 βασικός στόχος του έργου είναι ο έγκαιρος προγραμματισμός, ο ακριβής προσδιορισμός και η γρήγορη κάλυψη των λειτουργικών κενών με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς επιδιώκοντας τη μείωση της απώλειας διδακτικών ωρών για όλους τους μαθητές.

Οι ανάγκες σε διορισμούς αναπληρωτών καθηγητών και η κατανομή τους σε κάθε σχολείο μεταβάλλονται κάθε χρόνο, εξαιτίας νέων διορισμών μόνιμων καθηγητών, μεταθέσεών τους, μακροχρόνιων αδειών, κ.λπ. Επιπλέον η πλειονότητα των υποψήφιων αναπληρωτών καθηγητών συμμετέχει στη διαδικασία περισσότερες από μία χρονιές και η αξιολόγηση των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων όπως προκύπτουν από τις αιτήσεις των υποψηφίων επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο από την αρχή, παρόλο που στη πράξη υπάρχουν μόνο μικρές επικαιροποιήσεις από χρονιά σε χρονιά.

Η δράση εστιάζει σε νομοθετικές και τεχνικές παρεμβάσεις που εξελίσσονται σε δύο επίπεδα.

Το πρώτο αφορά στη φάση πρόσληψης και το δεύτερο στη φάση κατανομής αυτών στα σχολεία.

Όσον αφορά στη διαδικασία πρόσληψης στόχος είναι η απλοποίηση της για τον υποψήφιο αναπληρωτή και η μείωση του διοικητικού κόστους εξυπηρέτησή της. Εδώ, βασικό στοιχείο της παρέμβασης είναι η αξιοποίηση των στοιχείων προηγούμενων ετών ώστε οι υποψήφιοι να μην χρειάζεται κάθε χρόνο να επανακαταθέτουν και να ελέγχονται για τα ίδια στοιχεία προϋπηρεσίας, αλλά μόνο για τις μεταβολές σε σχέση με την τελευταία πρόσληψη. Όσον αφορά στο στάδιο της κάλυψης των θέσεων, αυτό θα υποστηρίζεται από σύστημα «έξυπνης κατανομής» των αναπληρωτών στις σχολικές μονάδες και παρακολούθησης της ανάληψης θέσεων.

Για τις ανάγκες της μαζικής συμβασιοποίησης των εκπαιδευτικών στα στενά χρονικά περιθώρια που υπάρχουν για την ανάληψη υπηρεσίας τους, θα αναπτυχθεί ειδική εφαρμογή απομακρυσμένης υπογραφής σύμβασης μέσω της πύλης gov.gr, η οποία εφαρμογή θα δύναται να χρησιμοποιηθεί και σε άλλες περιπτώσεις όπου το δημόσιο πρέπει να συνάψει συμβάσεις μίσθωσης έργου ορισμένου χρόνου με φυσικά πρόσωπα.

Λαμβάνοντας υπόψη ότι αναπληρωτές καλύπτουν παράλληλα θέσεις σε περισσότερες από μια σχολικές μονάδες ο αλγόριθμος θα εξασφαλίζει τη μέγιστη κάλυψη σχολικών μονάδων συνυπολογίζοντας το κόστος μετακίνησης του αναπληρωτή.

Ο ίδιος αλγόριθμος αξιοποιώντας τα στοιχεία κενών θέσεων από τη πλατφόρμα MySchool (Μαθητολόγιο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) θα παρέχει έγκαιρα αξιόπιστη πρόβλεψη αναγκών για την επόμενη χρονιά.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ChatGpt για όλους: Παρέχεται σε 100.000 υποψήφιους πανελλαδικά ως 20/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ για Εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ μόρια 2ης ξένης γλώσσας

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό ΤΕΧΝΗΤΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 20/11

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Πατρών με μόνο 60 ευρώ 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Αυγερινοπούλου
Γυμνάσια: Σφοδρές αντιδράσεις εντός της ΝΔ για τις συμπτύξεις τμημάτων
Οι Αυγερινοπούλου – Νικολακόπουλος ζητούν άμεση επανεξέταση για τις συγχωνεύσεις: Τι καταγγέλλουν, τι απαντά το Υπουργείο Παιδείας
Γυμνάσια: Σφοδρές αντιδράσεις εντός της ΝΔ για τις συμπτύξεις τμημάτων
oiele-sima-arxeio_0_0_0_0_0_3.jpg
ΟΙΕΛΕ: Πειθαρχική αναφορά κατά του Διευθυντή Λυκείου της Ιονίου Σχολής για παραβιάσεις της εκπαιδευτική νομοθεσίας
Καθυστερήσεις μισθοδοσίας, προσβλητικές συμπεριφορές και υπονόμευση του παιδαγωγικού κλίματος στο επίκεντρο της καταγγελίας
ΟΙΕΛΕ: Πειθαρχική αναφορά κατά του Διευθυντή Λυκείου της Ιονίου Σχολής για παραβιάσεις της εκπαιδευτική νομοθεσίας
koinonikoi_leitourgoi.jpg
Έντονη διαμαρτυρία των κοινωνικών λειτουργών για την άνιση κατανομή θέσεων στα σχολεία
Υπογραμμίζεται ότι η συγκεκριμένη ειδικότητα αποτελεί κεντρικό πυλώνα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης, λειτουργώντας ως συνδετικός κρίκος μεταξύ σχολείου,...
Έντονη διαμαρτυρία των κοινωνικών λειτουργών για την άνιση κατανομή θέσεων στα σχολεία
Πίνακες εκπαιδευτικων
Πίνακες εκπαιδευτικών ΑΣΕΠ 4ΕΑ/2025: Ανοικτή κληρωτίδα αύριο
Η ηλεκτρονική εφαρμογή του λογισμικού ανοικτής κληρωτίδας που θα χρησιμοποιήσει το ΑΣΕΠ στους πίνακες βασίζεται στην αρχή της τυχαιότητας
Πίνακες εκπαιδευτικών ΑΣΕΠ 4ΕΑ/2025: Ανοικτή κληρωτίδα αύριο