Συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα στο ΥΠΑΙΘ - Αναμένεται να ανακληθούν  οι αποφάσεις αρκετών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, οι οποίες έχουν προβεί σε αποφάσεις μονιμοποίησης εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ που δεν έχουν αξιολογηθεί

Πραγματικά είναι επίπονο να αποκωδικοποιήσει κανείς τι σκέφτεται η κ.Κεραμέως, η οποία επιμένει σχεδόν καθημερινά να εκπλήσσει τους εκπαιδευτικούς με επινοήσεις και διατάξεις που στερούνται λογικής.

Σήμερα το μεσημέρι, εκπαιδευτικοί θα συγκεντρωθούν στο Υπουργείο Παιδείας προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για την ιδιότυπη ομηρία των νεοδιόριστων που έχουν συμπληρώσει διετία, αλλά δεν μονιμοποιούνται επειδή δεν έχουν ακόμα αξιολογηθεί. Αλλα ας μην ανησυχούν, αφού μπορούν να γίνουν στελέχη και Διευθυντές σχολείων!

Το πρόβλημα έχει προκύψει εδώ και αρκετές εβδομάδες καθώς πολλές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δεν μονιμοποιούσαν χιλιάδες εκπαιδευτικούς και μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ, όπως όφειλαν με την παρέλευση δυο ετών υπηρεσίας. Αυτό καθώς το υπουργείο Παιδείας δεν άναβε το "πράσινο φως", αλλά αντίθετα με προφορικές οδηγίες, η κατεύθυνση που έδινε στους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ήταν να περιμένουν. Και αυτό γιατί στο ν. 4823/2021, που το ίδιο είχε ψηφίσει, προέβλεπε ατομική αξιολόγηση πριν από τη μονιμοποίηση.

Ωστόσο, καθώς μέχρι τώρα δεν έχει στηθεί ολοκληρωτικά η "αξιολογική μηχανή" (αναμένονται τα αποτελέσματα των κρίσεων Συμβούλων Εκπαίδευσης ενώ δεν έχουν ξεκινήσει οι κρίσεις των διευθυντών σχολικών μονάδων) το υπουργείο βρέθηκε σε αδιέξοδο. Έτσι αποφασίστηκε να κατατεθεί τροπολογία που θα άρει προσωρινά (και μόνο) αυτό το εμπόδιο του νόμου  4823/2021 , προκειμένου να γίνει η μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών. Για το θέμα αυτό λοιπόν, προχτές (βράδυ κιόλας) η υπουργός Παιδείας κατέθεσε στη Βουλή ακόμα ένα πακέτο τεσσάρων νομοθετικών ρυθμίσων με τη μορφή τροπολογίας σε άσχετο νομοσχέδιο, η τέταρτη από τις οποίες αφορά (και) στο ζήτημα των μονιμοποιήσεων των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών. Το ζήτημα ταλαιπωρεί εκατοντάδες εκπαιδευτικούς και έχει προκαλέσει αντιδράσεις, δεδομένου ότι άλλες διεθύνσεις προχώρησαν στη μονιμοποίηση, ενώ άλλες όχι επειδή, με ευθύνη του Υπουργείου, δεν έχει ολοκληρωθεί η αξιολόγησή τους. Η ΔΟΕ, εξήγησε τους λόγους:

Ομηρία...

«Τον Αύγουστο του 2022 συμπληρώθηκε η προβλεπόμενη από τον νόμο διετία  των δόκιμων νεοδιόριστων συναδέλφων της Ειδικής Αγωγής. Στο άρθρο 62 παρ. 7 του ν.4589/2019, με τον οποίο πραγματοποιήθηκαν οι διορισμοί στην εκπαίδευση, προβλέπεται ότι οι νεοδιοριζόμενοι υπηρετούν επί δύο έτη ως δόκιμοι. Στο τέλος του δεύτερου έτους οι νεοδιοριζόμενοι κρίνονται προκειμένου να μονιμοποιηθούν. Ο τρόπος και τα κριτήρια καταλληλότητας των νεοδιοριζόμενων καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, η οποία μέχρι και σήμερα δεν έχει εκδοθεί. Είναι, επομένως, αυτονόητο ότι μετά την συμπλήρωση των δύο ετών, που έχει ήδη συμβεί από τις 19 Αυγούστου 2022, επιβάλλεται η αυτοδίκαιη μονιμοποίηση των παραπάνω εκπαιδευτικών. Παρ’ όλα αυτά μια σειρά Διευθύνσεων Π.Ε. δεν έχουν προχωρήσει, όπως όφειλαν, στη μονιμοποίηση των συναδέλφων μας, ενώ την ίδια στιγμή σε πολλές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης(π.χ. Α΄ και Γ΄ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής…), οι εκπαιδευτικοί έχουν και τυπικά, ορθά, μονιμοποιηθεί. Είναι φανερό ότι πρόκειται για μια ιδιότυπη ομηρία η οποία καθιστά τους συναδέλφους πιο ευάλωτους σε άνωθεν πιέσεις»

 

Η τροπολογία

Τι λέει λοιπόν η τροπολογία; Δίνει τη δυνατότητα σε δόκιμους εκπαιδευτικούς και μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.), να είναι υποψήφιοι και να συμμετέχουν σε διαδικασίες επιλογής για θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης, υπό προϋποθέσεις, ενώ ρυθμίζονται και ειδικότερα ζητήματα σχετικά με τη συγκρότηση του Τοπικού Συμβουλίου Επιλογής.

Συγκεκριμένα για τους δόκιμους, αναφέρει τα εξής: 

«Οι δόκιμοι εκπαιδευτικοί και τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, που διορίστηκαν τα 2019 έως και 2021 στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ή στα Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. και, μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής υποψηψιοτήτων, έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον (2) έτη δοκιμαστικής υπηρεσίας, ακόμα και αν δεν υλοποιήθηκε διαδικασία αξιολόγησής τους του Κεφαλαίου Γ’ του Μέρους Γ’, οποία απαιτείται για μονιμοποίησή τους σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 62 του ν. 4589/2019 (Α’ 13) και τις παρ. 7 του άρθρου 66 και 3 του άρθρου 78 του παρόντος, μπορούν να είναι υποψήφιοι και να συμμετέχουν διαδικασία επιλογής για θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης και να τοποθετούνται σε αυτές, εφόσον συντρέχουν και οι λοιπές προϋποθέσεις συμμετοχής τους σχετική διαδικασία και επιλεγούν»

Κατάλληλοι για Διευθυντές αλλά όχι για μόνιμοι!

Με απλά λόγια, τους κρίνει κατάλληλους να γίνουν Διευθυντές σχολείων και στελέχη εκπαίδευσης, αλλά όχι να μονιμοποιηθούν! Και ξεκαθαρίζει ότι η αξιολόγηση ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ για τη μονιμοποίησή τους. Τον παραλογισμό περιγράφει γλαφυρά η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

«Η τελευταία τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο είναι πραγματικό ανέκδοτο. Μπροστά στην αδυναμία να στελεχώσει τα σχολεία με διευθυντές, λόγω της πολιτικής που ακολουθεί, προβλέπει τη δυνατότητα να θέσουν υποψηφιότητα και οι νεοδιορισμένοι συνάδελφοι που δεν έχουν μονιμοποιηθεί. Με λίγα λόγια ο  νεοδιορισμένος- διευθυντής σχολείου, όπως προβλέπει ο νόμος, θα αξιολογήσει τον εαυτό του για τη διοικητική του επάρκεια, αλλά και θα παρακολουθήσει το μάθημα του για να κρίνει το παιδαγωγικό κλίμα της τάξης του. Αφού βαθμολογήσει τον εαυτό του θα υπογράψει τη μονιμοποίηση του. Πραγματικά θα ήταν για γέλια εάν δεν ήταν τόσο σοβαρή η κατάσταση! Είναι ηλίου φαεινότερο ότι, οι προθέσεις του υπουργείου είναι άλλες. Θέλουν να κρατούν τον εκπαιδευτικό κακοπληρωμένο, ανασφαλή, σε καθεστώς διαρκούς αβεβαιότητας, έτσι ώστε να αναπαράγει τον εαυτό του, στα μάτια των μαθητών. Για αυτό συντηρούν το απαράδεκτο καθεστώς της αναπλήρωσης, επεκτείνουν την ομηρία για τους νεοδιορισμένους και προσπαθούν να επιβάλουν αυτό το απαράδεκτο καθεστώς ατομικής αξιολόγησης για τους μόνιμους»

Τι αναμένεται τώρα: Ανακλήσεις αποφάσεων μονιμοποίησης...

Εμμέσως λοιπόν, όπως προκύπτει από την ανωτέρω τροπολογία, για την μονιμοποίηση των δόκιμων τελικά θα εφαρμοστούν οι διατάξεις της αξιολόγησης του νόμου 4823/2021, με αναδρομική ισχύ. Πότε; Δεν το ξέρουμε ακόμα, αφού η πρόθεση της κ.Κεραμέως είναι πια προφανής, θέλει να τους κρατάει σε ομηρία ώστε να χρησιμοποιήσει (και) αυτο το θέμα στις επικείμενες εκλογές. Αλλά αυτό συνεπάγεται και προβλήματα, αφού όπως προαναφέρθηκε, αρκετές Διευθύνσεις έχουν ήδη δημοσιεύσει αποφάσεις μονιμοποιήσεων ακολουθώντας το πνεύμα του νόμου, καθώς η ευθύνη για τη μη αξιολόγηση ανήκει στο ΥΠΑΙΘ και όχι στους δόκιμους. Ετσι αναμένεται να ανακληθούν  οι αποφάσεις αρκετών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, οι οποίες έχουν προβεί σε αποφάσεις μονιμοποίησης μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ (που διορίστηκαν τον Μάρτιο 2020) και εκπαιδευτικών (τον Αύγουστο του 2020). 

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γραπτός ΑΣΕΠ: Οδηγίες για να κάνετε την αίτηση εύκολα και γρήγορα με λίγα κλικ

ΕΠΙΣΗΜΟ: Βγήκε η κατανομή θέσεων για το Διαγωνισμό του ΑΣΕΠ - 5124 οι ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ (Πίνακας - Αιτήσεις)

Νέο σύστημα διορισμών Εκπαιδευτικών: Tο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ που μοριοδοτεί και στους 2 ΠΙΝΑΚΕΣ

Παν.Πατρών: Υποτροφίες σε Μεταπτυχιακά Ειδικής Αγωγής και Διαπολιτισμικής - Αιτήσεις μέσω alfavita.gr

ΑΣΕΠ: Το ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΟ στην Ελλάδα online Lower - Proficiency για Ενήλικες σε 2 ημέρες Μόνο 111 ευρώ

Απαραίτητο τυπικό προσόν ECDL - Πιστοποίηση Υπολογιστών μόνο με 95 ευρώ

νέα από το Ethnos logo

σχετικά άρθρα

Σέρρες σχολείο
Σέρρες: Με τη στήριξη ψυχολόγων ανοίγει το σχολείο-Δικαίωση ζητούν οι γονείς
Με ψυχολόγους σε κάθε τάξη ανοίγει το 9ο δημοτικό σχολείο Σερρών μετά τη φονική έκρηξη που στοίχισε τη ζωή σε ένα 11χρονο παιδί - Δικαίωση και...
Σέρρες: Με τη στήριξη ψυχολόγων ανοίγει το σχολείο-Δικαίωση ζητούν οι γονείς
matina pagoni
Παγώνη: Προσοχή στον στρεπτόκοκκο - «Τον γιατρό μόνος του δεν μπορεί να τον κάνει κανείς»
Τι ανέφερε η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ, Ματίνα Παγώνη για την γρίπη, αλλά και τον στρεπτόκοκκο
Παγώνη: Προσοχή στον στρεπτόκοκκο - «Τον γιατρό μόνος του δεν μπορεί να τον κάνει κανείς»