Αντιμέτωποι με μετακινήσεις σε μακρινές περιοχές από αυτές που είχαν αρχικά τοποθετηθεί, καταγγέλλουν ότι βρίσκονται νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας, οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να εγκαταλείψουν τα σπίτια που έχουν νοικιάσει και έχουν προπληρώσει και να αναζητήσουν μια νέα κατοικία ή σε διαφορετική περίπτωση να κάνουν καθημερινά εκατοντάδες χιλιόμετρα προκειμένου να μεταβούν στο σχολείο που έχουν τοποθετηθεί.
Όπως αναλυτικά παρουσιάζει το patrisnews.com, το πρόβλημα που έχει δημιουργήσει αντιδράσεις στην κοινότητα των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών, έγκειται στο γεγονός, πως, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν, οι μετακινήσεις αυτές γίνονται χωρίς οι ίδιοι να το γνωρίζουν και έτσι από τη μία ημέρα στην άλλη, βρίσκονται σε διαφορετικό σχολείο αρκετά χιλιόμετρα μακριά από τον τόπο που διαμένουν.
Οι νεοδιόριστοι που από τον Αύγουστο έχουν φτάσει στα σχολεία του Νομού, αντιμετώπισαν επίσης πρόβλημα με την μισθοδοσία τους, καθώς πολλοί, δεν έλαβαν στους λογαριασμούς τους το πραγματικό ποσό του μισθού τους, κάτι που δημιούργησε αντιδράσεις μέσα στον Σεπτέμβριο μόλις το ζήτημα έγινε γνωστό.
Οι εκπαιδευτικοί που αυτή την στιγμή διδάσκουν σε δημοτικά σχολεία του Νομού Ηλείας βρίσκονται σε δύσκολη θέση, όπως οι ίδιοι αναφέρουν, καθώς από τη μία τα έξοδά τους είναι τεράστια αφού ερχόμενοι από άλλες περιοχές της Ελλάδας έχουν βρει σπίτι, με ενοίκιο που έχουν προπληρώσει και μέσα σε όλα αυτά, έχουν να αντιμετωπίσουν και τα δικά τους – προσωπικά – έξοδα, όπως της μετακίνησης, της σίτισης και των υπολοίπων λογαριασμών που πρέπει να καταβάλλουν.
Η… περικομένη μισθοδοσία του Σεπτεμβρίου, ήταν για τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς «γροθιά στο στομάχι» καθώς τα χρήματα που τους πιστώθηκαν δεν έφταναν ούτε για την καθημερινή τους μετακίνηση.
Χρήστος Τ., εκπαιδευτικός Ν. Ηλείας
«Οι νεοδιόριστοι έχουν έρθει στην Ηλεία από άλλες περιοχές και βλέπουν μέσα σε ένα δεκαήμερο να τους αλλάζουν θέσεις από την μια περιοχή στην άλλη. Από τον Αύγουστο βρίσκονται εδώ και από την έναρξη της σχολικής χρονιάς ανά εβδομάδα σχεδόν γίνονται μετακινήσεις τους χωρίς αξιολόγηση. Δημιουργούν όμορες ομάδες σχολείων χωρίς να υπάρχουν π.χ. Πελόπιο – Ανδρίτσαινα. Έδωσαν κενά σε τμήματα ένταξης ειδικής αγωγής χωρίς έλεγχο σε προσόντα ειδικής αγωγής και χωρίς οι εκπαιδευτικοί να ενημερωθούν επίσημα ότι είναι προσωρινό το κενό που καλύπτουν ενώ ταυτόχρονα τους είχαν διαβεβαιώσει προφορικά ότι δεν θα γίνουν μετακινήσεις στην άλλη άκρη του Νομού από εκεί που βρίσκονται. Οι δεσμεύσεις δεν κρατήθηκαν και σύντομα θα δούμε ξανά νεοδιόριστους από τα τμήματα ένταξης να μετακινούνται στην άλλη άκρη του Νομού. Θεωρώ ότι παραβιάζεται χωρίς κανένα πρόσχημα η σειρά κατάταξης των συναδέλφων και οι μετακινήσεις γίνονται μονομερώς».
Βασίλης Μπάκος, νεοδιόριστος δάσκαλος στον Ν. Ηλείας
«Με τον εύηχο και παραπλανητικό τίτλο “Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών” η κυβέρνηση προωθεί τα τελευταία δύο χρόνια ένα πλαίσιο που σηματοδοτεί το ακριβώς αντίθετο: γραφειοκρατικοποίηση του εκπαιδευτικού έργου εις βάρος της ουσιαστικής εκπαιδευτικής -παιδαγωγικής και διδακτικής- δραστηριότητας, κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, υπονόμευση του ενιαίου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Ως νεοδιόριστοι λαμβάνουμε έναν πενιχρό μισθό, για τη λήψη του οποίου κινητοποιηθήκαμε, ώστε να τον λάβουμε στην ώρα μας. Η διαδικασία ολοκληρώθηκε όχι χωρίς προβλήματα και ταλαιπωρία αρκετών συναδέλφων και αναμένουμε να λυθούν οι μισθολογικές διαφορές άμεσα. Επιπλέον, το μέτρο της υποχρεωτικής υπηρέτησης για δύο έτη στον τόπο διορισμού για τους νεοδιόριστους δεν περπατάει. Στον νομό Ηλείας μετά τις πρώτες τοποθετήσεις των νεοδιόριστων, έμειναν για κάμποσες μέρες στη διάθεση της διεύθυνσης αρκετοί/ες συνάδελφοι αναγκαζόμενοι να πληρώνουν ξενοδοχεία. Άλλοι τοποθετήθηκαν σε προσωρινά κενά. Ύστερα από όλα αυτά θα αποτελούσε τεράστια ταλαιπωρία ο εξαναγκασμός σε νέα μετακόμιση στα μέσα της χρονιάς. Στην πρόσφατη κινητοποίηση μας αποσπάσαμε τη δέσμευση του διευθυντή εκπαίδευσης ότι θα υπάρξει μέριμνα, ώστε κάτι τέτοιο να μη χρειαστεί να γίνει. Όπως και να έχει βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο για τον κλάδο και το δημόσιο σχολείο γνωρίζοντας ότι δε θα μας χαριστεί τίποτα».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη