αναπληρωτής εκπαιδευτικός
Ιστορίες καθημερινής τρέλας εκπαιδευτικών ενός κατωτερου Θεού και ανικανότητας του επιτελικού κράτους...

Μόλις χθες, το alfavita.gr κατέγραψε το αλαλούμ που συμβαίνει στα σχολεία με τους περίπου 600 αναπληρωτές που ενώ έχουν τοποθετηθεί κανονικά μέσω ΠΔΕ και τακτικού προϋπολογισμού στα σχολεία, τους στέλνει το υπουργείο στο ΕΣΠΑ 

Αποτέλεσμα: Υποχρεώνονται να πάνε σε Γυμνάσια από Δευτέρα  μόνο για Εργαστήρια Δεξιοτήτων και να αφήσουν τις ώρες τους και πολλοί είναι σε πανελλαδικά μαθήματα.  Αυτό το αλαλούμ σχετίζεται με τις απανωτές Αποφάσεις- τροποποιήσεις των προσλήψεων αναπληρωτών, κάτι που προκύπτει από το γεγονός ότι προχθες το υπουργείο Παιδείας έστειλε νέα τροποποίηση για όσους αναπληρωτές προσλήφθηκαν στο πλαίσιο της Πράξης με τίτλο: «Υποστήριξη λειτουργίας Γυμνασίων λόγω αύξησης ωρολογίου προγράμματος για την εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, σχολικό έτος 2022-2023», καθώς από τους αρχικούς 563 προσληφθέντες έφυγαν οι 80 και απέμειναν 483. Η  ίδια απόφαση είχε τροποποιηθεί ξανά στις 16 Σεπτεμβρίου.

Προκύπτει ότι το «μπάχαλο» με τους αναπληρωτές είναι γενικότερο.

Οπως αναφέρει το Συντονιστικό αναπληρωτών αδιόριστων εκπαιδευτικών, η Διεύθυνση Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης ζητάει από τις διευθύνσεις των σχολικών μονάδων τα κενά για να επανατοποθετήσει από την αρχή όλες και όλους τους αναπληρωτ(ρι)ές!

«Αλλάξαμε 2 και 3 σχολεία πριν τον αγιασμό, ξεκινήσαμε με τις τάξεις μας, γνωρίσαμε τα παιδιά μας για την φετινή χρονιά, κάναμε συναντήσεις με γονείς, έχουμε νοικιάσει με διπλά και τριπλά ενοίκια, δεν θα ανεχτούμε άλλο τις αυθαίρετες μετακινήσεις της Διεύθυνσης όποτε της καπνίσει. Η εκπαίδευση δεν είναι εργαλεία και βίδες να αλλάζουμε τα εξαρτήματα όποτε θέλουμε και μετά να αξιολογούμε αν φτιάχτηκε κάτι σωστά. Η Κυβέρνηση που νομοθετεί τον αποκλεισμό μας από τους πίνακες όταν δεν παρουσιαζόμαστε ή όταν παραιτούμαστε γιατί φταίμε εμείς οι εργαζόμεν(ες)οι που διαταράσσουμε την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, αλλάζει εκατοντάδες εκπαιδευτικούς στα δημοτικά και νηπιαγωγεία 2 εβδομάδες αφού ξεκινήσαμε. Τόσο πολύ ενδιαφέρονται για την ζωή των σχολείων. Δεν είμαστε αριθμοί που προσπαθούν να μας χωρέσουν στα υπολογιστικά τους φύλλα και να μας αλλάζουν όποτε θέλουν κελιά. Είμαστε εργαζόμεν(ες)οι με δικαιώματα και μάλιστα στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης. Θα υπερασπιστούμε τα δικαιώματά μας και των μαθητ(ρι)ών μας κόντρα στις επικίνδυνες πολιτικές τους!», τονίζει το Συντονιστικό.

Το πρώτο σοκ

Βέβαια, τα πράγματα είχαν φανεί από την αρχή: «Το πρώτο σοκ για την φετινή χρονιά ήρθε τη Δευτέρα 5/9, που παρουσιαστήκαμε για την ανάληψη υπηρεσίας στα σχολεία μας, ύστερα από μια έξαρση άγχους όλο αυτό το διάστημα μέχρι την οριστική τοποθέτησή μας. Φτάσαμε στα σχολεία μας περνώντας από όλα τα φίλτρα και τις ηλεκτρονικές αιτήσεις ώστε να καταφέρουμε να εργαστούμε φέτος, την πιεστική διαδικασία του τι να δηλώσουμε ώστε να συμβεί αυτό, εάν έχουμε κάνει σωστά τη δήλωση και όλη αυτή την ανασφάλεια που μας προκαλούν οι εργασιακές συνθήκες της αναπλήρωσης. Πολλές και πολλοί από εμάς πληροφορηθήκαμε ότι στα σχολεία που τοποθετηθήκαμε τα κενά προορίζονται για το διευρυμένο ολοήμερο. Την ίδια στιγμή βέβαια, σε πολλά σχολεία αυτά τα τμήματα δεν έχουν τις απαιτούμενες αιτήσεις γονιών για συγκρότηση τμήματος διευρυμένου ωραρίου! Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις αφήνεται να εννοηθεί ότι οι αναπληρωτ(ρι)ές δεν θα μείνουν στα σχολεία που επέλεξαν και τοποθετήθηκαν, γιατί εμφανίζονται υπεράριθμοι ενώ στην πραγματικότητα μόλις τοποθετήθηκαν! Με λίγα λόγια, τολμούν να υπονοούν ότι παραβιάζοντας τον πίνακα και κάθε τυπική έστω διαδικασία, οι Διευθύνσεις ενδέχεται να εξετάσουν την μετακίνηση εκπαιδευτικών επειδή τους/τις τοποθέτησαν σε κενά που πόνταραν ότι θα φτιαχτούν. Όλο αυτό το φιάσκο, πάνω στις ζωές μας», αναφέρει το Συντονιστικό

Αλαλούμ με το ξεκίνημα...

Τα ανάλογα, κατά τις πληροφορίες μας,  συμβαίνουν και σε άλλες Διευθύνσεις, ενώ το «μπάχαλο» έχει ξεκινήσει από τις αρχές Σεπτεμβρίου, όταν στη διαδικτυακή πλατφόρμα για τις επιλογές σχολείων από τους αναπληρωτές, σχολεία που ήταν γνωστό πως είχαν σοβαρά κενά εκπαιδευτικώ δεν εμφανίζονταν καθόλου! Ως αποτέλεσμα, τα κενά που φαίνονταν, ήταν λιγότερα από όσα αντιστοιχούν στην πραγματικότητα. Γιατί αυτό; Επειδή τα κενά που εμφανίζονταν διαθέσιμα αφορούσαν τον αριθμό πρόσληψης που έγινε ανά ειδικότητα και όχι την αντικειμενική ανάγκη των σχολικών μονάδων. Για παράδειγμα, αν σε κάποια περιοχή, για κάποια ειδικότητα ζητούνταν ένας Χ αριθμός αναπληρωτών και προσλήφθηκαν λιγότεροι, τότε ο αριθμός που θα δηλώσει η εκάστοτε διεύθυνση είναι ίσος με τον αριθμό των προσληφθέντων και όχι με εκείνον των αρχικών αναγκών. Ως αποτέλεσμα οι διευθύνσεις έπρεπε να βρουν τρόπο να ρυθμίσουν τα κενά τους με βάση τις κυριότερες ανάγκες, οδηγούμενοι σε μία άτυπη κατανομή ειδικοτήτων μεταξύ των σχολείων.

Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα

Τον παραλογισμό του συστήματος τοποθετήσεων εκπαιδευτικών στα σχολεία, αλλά και τις αδυναμίες  του που έχουν ως αποτέλεσμα να γίνονται κωμικοτραγικά πράγματα για να καλυφθούν οι τρύπες, ανέδειξε σε όλο τους το «μεγαλείο», επιστολή αναπληρωτή εκπαιδευτικού (τα στοιχεία του στη διάθεσή μας) που έλαβε το alfavita.gr.

Ο εκπαιδευτικός, όχι μόνο τοποθετήθηκε σε δύο σχολεία που...δεν είχε δηλώσει, αλλά επιπλέον του ανέθεσαν καθήκοντα δασκάλου (ΠΕ70) ενώ ο άνθρωπος είναι πληροφορικός (ΠΕ86)! 

Η επιστολή του, είναι ενδεικτική: «Είμαι αναπληρωτής εκπαιδευτικός και φέτος για πρώτη χρονιά είμαι σε ΠΕ στην ανατολική Θεσσαλονίκη.  Σύμφωνα με την δήλωση περιοχών που έγινε στον ΟΠΣΥΔ ,  τοποθετήθηκα στο 28ο και στο 24ο δημοτικό σχολεία Θεσσαλονίκης από τις 01/09/2022  στα οποία και παρουσιάστηκα κανονικά στις 05/09/22. Σε επικοινωνία με τους διευθυντές των σχολείων μοιράστηκαν οι ώρες και οι μέρες ώστε να εξυπηρετηθούν και τα 2 σχολεία. Στις 12/09 και ενώ έχω πάει κανονικά στο σχολείο και έχω παρευρεθεί στον αγιασμό, την ίδια μέρα το μεσημέρι , με ειδοποιεί η ΠΕ  ότι θα μετακινηθώ στο 13ο και στο 30ο Δημοτικά Σχολεία Θεσσαλονίκης , τα οποία δεν υπήρχαν δηλωμένα κενά ΠΕ86 στην Α΄ φάση αναπληρωτών.

Την επόμενη μέρα 13/09/2022 και σε επικοινωνία με τους Διευθυντές των σχολείων ( 28ου και 24ου ) υπέβαλα ένσταση στο ΠΥΣΠΕ  στις 13/09/2022 με  Αριθμό πρωτοκόλλου 255/8. Το εξής περίεργο που έγινε είναι πως μετακινήθηκε μία εκπαιδευτικός ΠΕ70 στο 28ο για να καλύψει κενό της Α τάξης που δημιουργήθηκε από των χωρισμό 2 τμημάτων, και σαν αντάλλαγμα δόθηκα εγώ στα σχολεία 13ο και 30ο όπου δεν υπάρχει κενό ΠΕ86 αλλά ΠΕ70.  Από τις 14/09 μέχρι και σήμερα 16/09 τα παραπάνω σχολεία με χρησιμοποιούν σαν εκπαιδευτικό ειδικότητας ΠΕ70 και μπαίνω κανονικά στην τάξη , προσπαθώντας να τους κρατήσω απασχολημένα τα παιδιά με αντικείμενο το οποίο δεν είναι δικό μου καθώς είμαι πληροφορικός ΠΕ86. Μέχρι και σήμερα η ΠΕ ανατολικής Θεσσαλονίκης δεν έχει απαντήσει ούτε στο αίτημα μου , για το πιο λόγο μεταφέρθηκα , ούτε απάντηση στην ένσταση μου. Συνάμα με όλα τα παραπάνω , στις 15/09 κοινοποιήθηκε στο mail μου η απόφαση τοποθέτησης μου στο 28ο και στο 24ο  με ημερομηνία 13/09 κάτι το οποίο εν μέρει αναιρεί και την τοποθέτηση μου στο 13ο και στο 30ο»...

Ιστορίες καθημερινής τρέλας εκπαιδευτικών ενός κατωτερου Θεού και ανικανότητας του επιτελικού κράτους...

Τι ζητούν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί

·Καμία βλαπτική μετακίνηση για εκπαιδευτικούς και παιδιά. Να μην μετακινηθεί κανείς χωρίς τη θέλησή του. Κανείς δεν περισσεύει, ακόμα και σε σχολεία που η Διεύθυνση δεν «βλέπει» κενά εμείς απαιτούμε παντού

1.     να σπάσουν τα πολυπληθή τμήματα

2.     να δοθούν ΤΩΡΑ όλες οι ώρες για ενισχυτική διδασκαλία, ώστε να ικανοποιηθούν όλες οι ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού (ιδιαίτερα μετά τα χρόνια της τηλε«εκπαίδευσης»)

·Την στιγμή που σε όλη την Ελλάδα έχουν ζητηθεί χιλιάδες νέες προσλήψεις για τα κενά που υπάρχουν, να ικανοποιηθούν όλες οι αιτήσεις βελτίωσης θέση των συναδέλφ(ισσων)ων που αιτηθούν ή που έχουν αιτηθεί.

Καλούμε όλες και όλους τους αναπληρωτ(ρι)ές και τα πρωτοβάθμια σωματεία να υπερασπιστούν τα δικαιώματά μας με παραστάσεις διαμαρτυρίας σε κάθε τοπική διεύθυνση που παρατηρούνται αντίστοιχες πρακτικές.

Ως εδώ με τις πολιτικές της ελαστικής εργασίας. Είμαστε εκπαιδευτικοί εργαζόμεν(ες)οι και έχουμε δικαιώματα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Σχολεία: Αλλάζουν οι ώρες αποχώρησης των μαθητών

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - έως 24 Απριλίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 24/4

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αφρικανικη
Η αφρικανική σκόνη ήρθε για να… μείνει: Οι λόγοι που εμφανίζεται συχνότερα – Τι εξηγεί καθηγητής του ΑΠΘ
Το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο στη χώρα μας, όμως τα στοιχεία δείχνουν πως η παρουσία της αφρικανικής σκόνης τα τελευταία χρόνια είναι πιο έντονη
Η αφρικανική σκόνη ήρθε για να… μείνει: Οι λόγοι που εμφανίζεται συχνότερα – Τι εξηγεί καθηγητής του ΑΠΘ