anaplirotes kinitopoiisi
George Vitsaras / SOOC
Δηλώνουμε με τον πιο απερίφραστο τρόπο ότι δε θα επιτρέψουμε τον εμπαιγμό του Υπουργείου Παιδείας να αντιμετωπίσει τους/τις αναπληρωτ(ρι)ες σαν ανταλλακτικά δεύτερης διαλογής! Να μην το σκεφτούν καν να μετακινήσουν έστω έναν/μία όπου και όποτε χρειάζεται δεξιά αριστερά.

«Σχεδόν σε όλα τα σχολεία υπάρχουν ελλείψεις εξαιτίας της πολιτική απόκρυψης των κενών για άλλη μια σχολική χρονιά. Χώρια τις εκατοντάδες συγχωνεύσεις και υποβαθμίσεις που γίνονται για να μειωθούν τα κενά, οι προσλήψεις αναπληρωτ(ρι)ών έγιναν χωρίς να υπάρχει η πλήρη εικόνα των πραγματικών κενών, με συνέπεια σε όλες τις περιοχές να χρειάζονται εσπευσμένα νέες προσλήψεις, λίγες μέρες μετά την πρώτη φάση προσλήψεων»

Αυτό αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή του το Συντονιστικό Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών, περιγράφοντας πολλές από τις πλέον θλιβερές όψεις της εκπαιδευτικής διαδικασίας που ζουν οι αναπληρωτές

Η ανακοίνωση του Συντονιστικού Αναπληρωτών Αδιόριστων Εκπαιδευτικών

Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε με 32 χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτ(ρι)ών στην α΄ φάση! Αριθμός που αποδεικνύει ότι η εκπαίδευση έχει ανάγκη από χιλιάδες ακόμη διορισμούς μιας και κανείς μας δεν περισσεύει! Φυσικά για να ξεκινήσει «με το καλό» η χρονιά δεν μπορούσαν να λείπουν για άλλη μια φορά οι παρατυπίες και οι διαδικασίες μπάχαλο στις τοποθετήσεις των αναπληρωτ(ρι)ών. Ας ξεκινήσουμε με τη σειρά:

Δασκάλες-οι και νηπιαγωγοί ακούγαμε την Πέμπτη τον Γ.Γ. του υπουργείου να δηλώνει δημόσια ότι θα υπάρξει ξεχωριστό κονδύλι για τις προσλήψεις στα διευρυμένα ολοήμερα και την Παρασκευή διαπιστώσαμε τελικά ότι μέσα στα κενά είχαν συμπεριληφθεί και αυτά για το διευρυμένο ωράριο και πιο συγκεκριμένα πριν φτιάξουν τμήματα στα ολοήμερα διευρυμένου ωραρίου (μέχρι τις 5.30)!Ταυτόχρονα με την ηλεκτρονική δήλωση σχολείων μέσω του ΟΠΣΥΔ, οι περισσότερες διευθύνσεις δεν ανάρτησαν όπως είναι υποχρεωμένες πίνακα με όλα τα κενά για όλες τις ειδικότητες, μιας και το σύστημα έδινε την δυνατότητα δήλωσης μόνο τόσων κενών όσες και οι προσλήψεις, ούτε φυσικά γνωρίζαμε ποιο κενό είναι βραχυχρόνιο, ποιο κενό είναι σε διευρυμένο ολοήμερο κλπ, με αποτέλεσμα κανείς να μη ξέρει το σχολείο που δηλώνει, τι ακριβώς κενό είναι.

Το πρώτο σοκ για την φετινή χρονιά λοιπόν ήρθε τη Δευτέρα 5/9, που παρουσιαστήκαμε για την ανάληψη υπηρεσίας στα σχολεία μας, ύστερα από μια έξαρση άγχους όλο αυτό το διάστημα μέχρι την οριστική τοποθέτησή μας. Φτάσαμε στα σχολεία μας περνώντας από όλα τα φίλτρα και τις ηλεκτρονικές αιτήσεις ώστε να καταφέρουμε να εργαστούμε φέτος, την πιεστική διαδικασία του τι να δηλώσουμε ώστε να συμβεί αυτό, εάν έχουμε κάνει σωστά τη δήλωση και όλη αυτή την ανασφάλεια που μας προκαλούν οι εργασιακές συνθήκες της αναπλήρωσης. Πολλές και πολλοί από εμάς πληροφορηθήκαμε ότι στα σχολεία που τοποθετηθήκαμε τα κενά προορίζονται για το διευρυμένο ολοήμερο. Την ίδια στιγμή βέβαια, σε πολλά σχολεία αυτά τα τμήματα δεν έχουν τις απαιτούμενες αιτήσεις γονιών για συγκρότηση τμήματος διευρυμένου ωραρίου! Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις αφήνεται να εννοηθεί ότι οι αναπληρωτ(ρι)ές δεν θα μείνουν στα σχολεία που επέλεξαν και τοποθετήθηκαν, γιατί εμφανίζονται υπεράριθμοι ενώ στην πραγματικότητα μόλις τοποθετήθηκαν! Με λίγα λόγια, τολμούν να υπονοούν ότι παραβιάζοντας τον πίνακα και κάθε τυπική έστω διαδικασία, οι Διευθύνσεις ενδέχεται να εξετάσουν την μετακίνηση εκπαιδευτικών επειδή τους/τις τοποθέτησαν σε κενά που πόνταραν ότι θα φτιαχτούν. Όλο αυτό το φιάσκο, πάνω στις ζωές μας.

Δηλώνουμε με τον πιο απερίφραστο τρόπο ότι δε θα επιτρέψουμε τον εμπαιγμό του Υπουργείου Παιδείας να αντιμετωπίσει τους/τις αναπληρωτ(ρι)ες σαν ανταλλακτικά δεύτερης διαλογής! Να μην το σκεφτούν καν να μετακινήσουν έστω έναν/μία όπου και όποτε χρειάζεται δεξιά αριστερά. Δηλώσαμε δήμους και σχολεία μελετώντας μέρες ολόκληρες για αποστάσεις και μετακινήσεις, έχοντας δώσει ήδη ενοίκια και συμβόλαια σε λογαριασμούς. Δε θα παίζετεμε τις ζωές μας τζόγο πάνω στα ηλίθια σχέδια της εκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου.

Ειδική αγωγή στον καιάδα

Άλλη μια συνθήκη που είδαμε ξανά φέτος είναι η μη κάλυψη όλων των κενών της παράλληλης στήριξης. Παιδιά που έχουν λάβει έγκριση παράλληλης πλήρους ωραρίου βρίσκονται, στην καλύτερη των περιπτώσεων, να μοιράζονται την/τον εξειδικευμένο εκπαιδευτικό τους με κάποιο άλλο παιδί. Και ενώ λοιπόν οι εγκρίσεις, τα παιδιά και οι συνάδελφοι της παράλληλης στήριξης υπάρχουν, βλέπουμε και φέτος εξαιρετικά πολλές περιπτώσεις παιδιών που δεν θα έχουν την/τον εκπαιδευτικό που χρειάζονται, αναπληρωτές που δεν προσλήφθηκαν και συνάδελφοι/ισσες να τρέχουν πανικόβλητοι μέσα σε σχολεία για να στηρίξουν όσα περισσότερα παιδιά προλαβαίνουν. Η επιχείρηση του Υπουργείο για τον περιβόητο κόφτη στις παράλληλες προχωράει κανονικά με το πρόβλημα της ειδικής αγωγής στην Δευτεροβάθμια να είναι εκρηκτικό. Σε αυτό το τοπίο οι ιδιωτικές παράλληλες με το εξαιρετικά προβληματικό πλαίσιο λειτουργίας τους αυξάνονται κάθε χρόνο κατά χιλιάδες. ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΤΣΙ!

Πρώτη φάση στα μισά κενά

Ταυτόχρονα, σχεδόν σε όλα τα σχολεία υπάρχουν ελλείψεις εξαιτίας της πολιτική απόκρυψης των κενών για άλλη μια σχολική χρονιά. Χώρια τις εκατοντάδες συγχωνεύσεις και υποβαθμίσεις που γίνονται για να μειωθούν τα κενά, οι προσλήψεις αναπληρωτ(ρι)ών έγιναν χωρίς να υπάρχει η πλήρη εικόνα των πραγματικών κενών, με συνέπεια σε όλες τις περιοχές να χρειάζονται εσπευσμένα νέες προσλήψεις, λίγες μέρες μετά την πρώτη φάση προσλήψεων. Επιπλέον, το «παιχνίδι» των κρυμμένων κενών οδηγεί ξανά ειδικότητες να γίνονται μπαλάκι σε δύο και τρία σχολεία την ώρα που θα μπορούσαν να συμπληρώνουν το ωράριό τους σε ένα. Έτσι κενά και σχολεία ολόκληρα έχουν εξαφανιστεί από τις δηλώσεις, ώρες ειδικοτήτων σπάνε και μοιράζονται σε περισσότερα από ένα σχολεία την ώρα που οι ακάλυπτες ώρες παραμένουν, και κάπως έτσι διευθύνσεις και ΥΠΑΙΘ θα μπορούν να διατυμπανίζουν ότι τα σχολεία έχουν και λίγο από μουσική, εικαστικά, θεατρική αγωγή! Άντε κι αν δεν έχουν λίγο από όλα έχουν σίγουρα κάτι! Ντροπή! Τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών και το πρόγραμμα του σχολείου δεν είναι ώρες και λογιστικά φύλλα μοιράσματος αυτών για να μπαλώνονται όπως όπως! Όλα τα παιδιά δικαιούνται πλήρη πρόσβαση στην ολόπλευρη μόρφωση.

Αναθέσεις

Επιπλέον η πολιτική των αναθέσεων δεν λείπει για άλλη μια χρονιά από τα σχολεία της δευτεροβάθμιας, οδηγώντας πολλές ειδικότητες στην ανεργία αλλά και συναδέλφους/συναδέλφισσες να προσπαθούν να καλύψουν κενά σε διδακτικά αντικείμενα που δεν γνωρίζουν.

Άστεγοι νομάδες αναπληρωτές στα πρόθυρα παραίτησης

Σε όλα τα παραπάνω προβλήματα έρχεται να συμπληρωθεί σαν κερασάκι στην τούρτα η αναζήτηση στέγης. Συνάδελφοι/φισσες έρχονται αντιμέτωποι/πες με ιδιοκτήτες που δεν θέλουν να νοικιάσουν τα σπίτια για λιγότερο από ένα χρόνο, ή που είναι διαθέσιμα μόνο μερικούς μήνες και όχι για ολόκληρη την σχολική χρονιά και τουριστικές περιοχές με νοίκια στα ύψη. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να βλέπουμε εκπαιδευτικούς να μένουν σε κάμπινγκ και σκηνές, σε αυτοκίνητα, άλλους να ξοδεύουν μια περιουσία σε ξενοδοχεία και άλλους σε αγανάκτηση στα πρόθυρα να εγκαταλείψουν την θέση τους στο δημόσιο σχολείο.

Καμία και κανένας μόνος απέναντι στις πολιτικές που παίζουν με τις ζωές μας! Να επιβάλλουμε την κατάργηση της ελαστικής εργασίας και της επισφάλειας!

Καλούμε όλους/όλες τους/τις αναπληρωτ(ρι)ές να απευθυνθούν στα σωματεία και να γίνουν κατά τόπους παραστάσεις διαμαρτυρίας. Ειδικά μετά από τα χρόνια του εγκλεισμού και της τηλεκπαίδευσης, οι ανάγκες των σχολείων δεν είναι (όπως και ποτέ δεν ήταν) για δεξιότητες, ομίλους και εξετάσεις Pisa. Απαιτούμε εδώ και τώρα να ικανοποιηθούν όλες οι ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού για ενισχυτική διδασκαλία, να σπάσουν τα πολυπληθή τμήματα και να μην μετακινηθεί κανείς χωρίς την θέλησή του.

  • Κάλυψη ΟΛΩΝ των κενών από την πρώτη φάση

  • Όχι στις πολλαπλές μετακινήσεις των αναπληρωτών προκειμένου να καλύψουν το ωράριο. Τοποθέτηση σε δύο σχολεία το πολύ. για την παράλληλη στήριξη ένας εκπαιδευτικός για κάθε παιδί.

  • Πλήρη διαφάνεια και δημοσιοποίηση κενών. Καμία «τιμωρητική» διάταξη για τους αναπληρωτές

  • Νέες οργανικές θέσεις για όλες τις ειδικότητες.

  • Επαναφορά των ωρών των κοινωνικών επιστημόνων και των εικαστικών και υπολοίπων ειδικοτήτων.

  • Όχι στους αποκλεισμούς από τους πίνακες

Περισσεύουμε μόνο από την αξιολόγησή τους, από τους ομίλους τους, από τα 25ρια τμήματα και τις πετσοκομμένες προσλήψεις συμβασιούχων.

Στο σχολείο των αναγκών των μαθητών μας χωράμε όλες και όλοι.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
mathimatika
Πώς το Photomath μεταμορφώνει τα Μαθηματικά: Από «σκράπας» σε «σαΐνι» με λίγα κλικ
Ο λόγος για το Photomath, μια εφαρμογή που χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να επιλύσει μαθηματικά προβλήματα, από τα πιο απλά μέχρι τα πιο...
Πώς το Photomath μεταμορφώνει τα Μαθηματικά: Από «σκράπας» σε «σαΐνι» με λίγα κλικ