Σε δήλωση προχώρησε η Υφυπουργός Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή αναφορικά με τα διευρυμένα Ολοήμερα σχολεία και την παράλληλη στήριξη στα σχολεία της Μαγνησίας. Η κ. Μακρή κάνει λόγο για δημοσιεύματα στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο που περιέχουν αναληθή και ανακριβή στοιχεία και δίνει η ίδια της εξηγήσεις της.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του alfavita.gr, μεταξύ άλλων σημειώνει ότι στον Νομό Μαγνησίας, από το σύνολο των 96 δημοτικών σχολείων, εκ των οποίων 57 έχουν ορισθεί ως διευρυμένου ωραρίου, λειτουργούν, ήδη, 11 τμήματα σε 10 δημοτικά σχολεία, στα οποία και φοιτούν 174 μαθητές. Για τα δε νηπιαγωγεία, από το σύνολο των 114, εκ των οποίων 25 έχουν ορισθεί ως διευρυμένου ωραρίου, λειτουργούν 10 τμήματα σε 10 νηπιαγωγεία, στα οποία φοιτούν 93 μαθητές, ενώ αντίστοιχη απάντηση δίνει και για την παράλληλη στήριξη και τον αριθμό των εκπαιδευτικών που προσλήφθηκαν.
Η ανακοίνωση- δήλωση της υφυπουργού
«Η έλλειψη ενημέρωσης είναι ασυγχώρητη. Όταν αφορά στα θέματα παιδείας, όμως, είναι επικίνδυνη και, εάν συνοδεύεται και από διαστρέβλωση, γίνεται κακόβουλη.
Στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, φιλοξενούνται, το τελευταίο διάστημα, αιτιάσεις βασιζόμενες σε ανακριβή στοιχεία, απολύτως αντίθετες με την αλήθεια και τις δημόσιες δηλώσεις των αρμοδίων στελεχών εκπαίδευσης. Η πηγή πληροφόρησης δεν γίνεται γνωστή, η παραπληροφόρηση, όμως, των πολιτών καλά κρατεί.
Θεωρώ απαραίτητο να δώσω στοιχεία, λεπτομερή και ακριβή, για να στοιχειοθετήσω την ανακρίβεια των «καταγγελλομένων». Θεωρώ, επίσης, σκόπιμο να θυμίσω τους μηδενικούς διορισμούς, – επαναλαμβάνω: μηδενικούς – στην γενική εκπαίδευση και την ειδική αγωγή, την μηδενική έγκριση τμημάτων ένταξης, την απουσία πρωτοβουλιών για την εναρμόνιση εκπαιδευτικού και οικογενειακού ωραρίου από τους όψιμα ευαισθητοποιημένους στα θέματα αυτά, που βαρύνονται με αιδήμονα σιωπή για την δική τους απραξία και αφωνία, κατά την περίοδο της συγκυβέρνησης.
Έκπληκτη, διάβασα ότι «οι γονείς γύρισαν την πλάτη στα πρόχειρα σχεδιασμένα ολοήμερα σχολεία». Κι αυτό γιατί ενδιαφέρθηκαν λιγότεροι γονείς απ´ όσους η κυβέρνηση προέβλεψε να ενισχύσει. Είναι πρωτοφανές να κατηγορείται κανείς για επιτυχή προσπάθεια ρύθμισης εκπαιδευτικών θεμάτων από την οποία κανείς δεν αποκλείεται, αντίθετα όλοι οι ενδιαφερόμενοι καλύπτονται! Αντιλαμβάνομαι ότι η έμμεση υπόδειξη των φωνασκούντων είναι να κάνουμε λιγότερα. Δεν θα συμμορφωθούμε!
Όπως έκπληκτη είμαι και με την προχειρότητα με την οποία, άκριτα και αβίαστα, δημοσιοποιούνται στοιχεία ανακριβή. Για την αποκατάσταση της αλήθειας, οφείλω να ενημερώσω ότι στον Νομό Μαγνησίας, από το σύνολο των 96 δημοτικών σχολείων, εκ των οποίων 57 έχουν ορισθεί ως διευρυμένου ωραρίου, λειτουργούν, ήδη, 11 τμήματα σε 10 δημοτικά σχολεία, στα οποία και φοιτούν 174 μαθητές. Για τα δε νηπιαγωγεία, από το σύνολο των 114, εκ των οποίων 25 έχουν ορισθεί ως διευρυμένου ωραρίου, λειτουργούν 10 τμήματα σε 10 νηπιαγωγεία, στα οποία φοιτούν 93 μαθητές. Ενώ, καθημερινά, αποδεικνύεται ότι υπάρχει ολοένα και μεγαλύτερη ζήτηση για την δημιουργία και νέων τμημάτων.
Η ανταπόκριση των γονέων που κάνουν χρήση των διευρυμένων ολοήμερων σχολείων, καθώς και η πιλοτική λειτουργία τους θα καθοδηγήσει το υπουργείο μας για τις μελλοντικές κινήσεις με μοναδικό στόχο την καλύτερη και πιο σύγχρονη δημόσια εκπαίδευση και την συνακόλουθη ελάφρυνση, ποιοτική και οικονομική των γονιών τους. Όλων όσοι θέλουν να κάνουν χρήση των σχετικών ρυθμίσεων. Δεν αποκλίνουμε από τον στόχο μας αυτό, όση δυσφορία και εάν αυτό δημιουργεί στους μέχρι πρότινος αδιάφορους και αδρανούντες.
Εξ ίσου εντυπωσιακή είναι και η παραπληροφόρηση για τα θέματα της παράλληλης στήριξης. Θα παραπέμψω στις δημόσιες δηλώσεις, τις συνεντεύξεις των τοπικών στελεχών εκπαίδευσης, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας, και στα στοιχεία του υπουργείου για να αποδείξω την πλήρη διαστρέβλωση και την απόλυτη παραπληροφόρηση. Δεν θα αποφύγω τον πειρασμό να ξαναθυμίσω την απραξία και την αφωνία επί των ημερών ευθύνης τους και θα παρακαλούσα το παρελθόν να επιβάλλει, εφεξής, μετρημένες δηλώσεις γιατί η αναμόχλευση δεν βοηθά. Αντίθετα, θυμίζει και επιτρέπει την σύγκριση που είναι, συντριπτική, σε βάρος τους.
Στην συγκυβέρνηση των μηδενικών διορισμών στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση, στην συγκυβέρνηση, η οποία επένδυε στην μικροπολιτική σκοπιμότητα, αδιαφορώντας για την ουσία της εκπαιδευτικής διαδικασίας, σύμφωνα με τις σύγχρονες απαιτήσεις, απαντούμε με πράξεις. Στηρίζουμε και ενδυναμώνουμε τα παιδιά μας, που έχουν ανάγκη υποστήριξης, στελεχώνοντας τα σχολεία με εκπαιδευτικούς, εξαιρετικά καταρτισμένους και εξειδικευμένους.
Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τον νομό μας, από τον οποίο ξεκινώ αλλά δεν θα περιοριστώ: στην παράλληλη στήριξη της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Ν. Μαγνησίας (Α’ και Β’ Μαγνησίας), είχαν δηλωθεί, ηλεκτρονικά, στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΠΣΥΔ), 92 κενά στα Δημοτικά Σχολεία και 13 κενά στα Νηπιαγωγεία. Έχουν προσληφθεί 75 Δάσκαλοι και 11 Νηπιαγωγοί, εκ των οποίων οι 3 καλύπτουν τις ανάγκες σε Braille και 1 στη νοηματική.
Πλέον των ανωτέρω, έχουμε προσλάβει και 17 εκπαιδευτικούς σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ), 14 στην Α’ Μαγνησίας και 3 στην Β’ Μαγνησίας. Τα στοιχεία αυτά αφορούν αποκλειστικά την α’ φάση προσλήψεων και η β’ φάση, που αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός των επόμενων ημερών, θα καλύψει πλήρως τα κενά.
Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης, τα ποσοστά προσλήψεων εκπαιδευτικού προσωπικού για την παράλληλη στήριξη, κατά τα έτη συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ανέρχονταν, μετά βίας, στο μισό σε σχέση με τις εγκρίσεις, πολύ περιορισμένες σε αριθμό, μόλις το 1/3 των σημερινών. Ενδεικτικά, αναφέρω ότι για το διδακτικό έτος 2016-2017, οι προσλήψεις εκπαιδευτικών για την παράλληλη στήριξη, άγγιζαν, περίπου, τους 2.645 (ποσοστό κάλυψης: 47,2%). Το ποσοστό κάλυψης επί των ημερών μας ξεπερνά το 90% όταν μάλιστα οι ανάγκες έχουν τριπλασιασθεί και έχουμε φθάσει σε απόλυτους αριθμούς εγκρίσεων της τάξης των 19.500 περίπου.
Μόνο άνθρωποι που έχουν πλήρη άγνοια του τρόπου λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας εξαντλούν την κριτική τους βασιζόμενοι στους αριθμούς. Οι παροικούντες στην Ιερουσαλήμ γνωρίζουν ότι οι ισχύουσες διατάξεις και οι επιστημονικές οδηγίες ως προς την παράλληλη στήριξη επιτρέπουν, αν δεν επιβάλλουν, υπό προϋποθέσεις, την ταυτόχρονη υποστήριξη περισσοτέρων του ενός μαθητών από έναν εκπαιδευτικό. Επίσης, η παράλληλη στήριξη, και μόνον σύμφωνα με τη γνωμάτευση-εισήγηση του οικείου ΚΕΔΑΣΥ, συνήθως, απαιτεί απασχόληση ωρών ή ημερών και οι εκπαιδευτικοί παρέχουν τις υπηρεσίες τους, ως οφείλουν, σε περισσότερες από μία σχολικές μονάδες μέχρι να συμπληρώσουν το ωράριό τους.
Εν κατακλείδι, ενημερώνω ότι ο αριθμός των εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, οι οποίοι προσελήφθησαν στα τέλη Αυγούστου είναι, αναλογικά, ο μεγαλύτερος στα χρονικά. Παρόλα αυτά, εάν για διαφόρους λόγους προκύψει κάποιο κενό εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς, (π.χ. για λόγους αδειοδότησης, εγκυμοσύνης της εκπαιδευτικού, ασθένειας κ.λπ.) τότε αυτό το κενό καλύπτεται, αμέσως, πάντα με ευθύνη του αντίστοιχου Διευθυντή Εκπαίδευσης.
Αυτά για την αποκατάσταση της αλήθειας, με αριθμούς και στοιχεία, με πλήρη επίγνωση της ευθύνης μας για τα εκπαιδευτικά θέματα και της υποχρέωσης μας να ενημερώνουμε τους πολίτες. Έγκυρα, υπεύθυνα, ειλικρινά»!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη