Ανοιχτή επιστολή για τους μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση και στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση
Εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων ΠΕ88.03, ΠΕ88.04 και ΠΕ88.05 από τους πίνακες της υπ’ αριθ. 2ΓΕ/2019 Προκήρυξης Α.Σ.Ε.Π. και από τους επικουρικούς πίνακες της υπ’ αριθ. 3ΕΑ/2019 Προκήρυξης Α.Σ.Ε.Π.

Ανοιχτή Επιστολή για ζητήματα νομιμότητας της κατανομής των μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών στην σχολική εκπαίδευση στέλνουν στο ΥΠΑΙΘ εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων, υποστηρίζοντας, ανάμεσα σε άλλα, ότι η επιλογή διορισμών μόνο από τους κύριους πίνακες που προέκυψαν από την υπ’ αριθ. 3ΕΑ/2019 διαγωνιστική διαδικασία αντίκειται στις συνταγματικές αρχές της ισότητας και αξιοκρατίας.

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Προς:

1. Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως

2. Τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα

3.  Τον Πρόεδρο του Ανωτάτου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού, κ. Αθανάσιο Παπαϊωάννου

Κοινοποίηση:

  • Πρωθυπουργό της Ελληνικής Δημοκρατίας, κ. Κυριάκο Μητσοτάκη
  • κ.κ. Αρχηγούς των Κομμάτων της Ελληνικής Βουλής
  • κ.κ. Βουλευτές
  • Εθνική Αρχή Διαφάνειας
  • Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου
  • Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης

 

Θέμα: «Ανοιχτή επιστολή για τους μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση και στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση»

Αξιότιμες κυρίες,

Αξιότιμοι κύριοι,

 Ενόψει των συνολικά 8.664 μόνιμων διορισμών στη Γενική Εκπαίδευση και στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (Ε.Α.Ε.), κατόπιν των 1ΓΕ/2019, 2ΓΕ/2019, 1ΓΤ/2020, 1ΕΑ/2019, 2ΕΑ/2019, 3ΕΑ/2019 και 4ΕΑ/2019 διαγωνιστικών διαδικασιών (Προκηρύξεων του Α.Σ.Ε.Π.), με την παρούσα επιστολή, εκφράζουμε τις επιφυλάξεις μας σε σχέση με τα παρακάτω:

Α) Με βάση τη με αρ. πρωτ. 88085/Ε1/15-07-2022 (Φ.Ε.Κ. Β΄ 3741/15-07-2022) Κοινή Υπουργική Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών και της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που καθορίζει, κατά κλάδο και ειδικότητα, τον αριθμό των κενών θέσεων για τους μόνιμους διορισμούς 2022, και την υπ’ αριθ. 91715/Ε1/22-07-2022 Πρόσκληση της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων για μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών Γενικής Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης (Φ.Ε.Κ. Α.Σ.Ε.Π. 50/23-07-2022), προβλέπεται η παρακάτω κατανομή θέσεων στις επιμέρους ειδικότητες του ενιαίου κλάδου ΠΕ88-Γεωπονίας, Διατροφής και Περιβάλλοντος:

 

ΠΕ88.01

Γεωπόνοι

ΠΕ88.02

Φυτικής Παραγωγής

ΠΕ88.03

Ζωικής Παραγωγής

ΠΕ88.04

Διατροφής

ΠΕ88.05

Φυσικού Περιβάλλοντος

Δευτεροβάθμια Γενική Εκπαίδευση1

34 στην Κ.Υ.Α.

(37 στην Πρόσκληση)

12 στην Κ.Υ.Α.

(13 στην Πρόσκληση)

3

5

4

Δευτεροβάθμια Ειδική Αγωγή2

16

11

0

0

3

 

1. Συνολικές θέσεις εκπαιδευτικών: 1.995 [βλ. Πίνακα Β στη σχετική Πρόσκληση (Φ.Ε.Κ. Α.Σ.Ε.Π. 50)]

2. Συνολικές θέσεις εκπαιδευτικών: 556 [βλ. Πίνακα Α στην οικεία Πρόσκληση (Φ.Ε.Κ. Α.Σ.Ε.Π. 50)]

 

Συνεπώς, εγείρονται ζητήματα νομιμότητας της κατανομής αυτής, καθώς δεν τηρείται η αρχή της αυτοδέσμευσης της Διοίκησης ως προς την ισομερή κατανομή των οργανικών κενών στις επιμέρους ειδικότητες του ιδίου κλάδου, σύμφωνα με τις με αρ. πρωτ. 9112/Ε2/27-01-2021 και 24321/Ε2/02-03-2021 εγκυκλίους του Υ.ΠΑΙ.Θ., που ρυθμίζουν θέματα σχετικά με τις μεταθέσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Σε κάθε περίπτωση, θεωρούμε ότι τίθεται ζήτημα μη ορθής διαχείρισης του επιστημονικού και δη εκπαιδευτικού δυναμικού της Ελλάδας, καθώς φαίνεται ότι ακόμη και σήμερα, εν έτει 2022, με διαφορετικές οικονομικό-κοινωνικές συνθήκες σε σχέση με τις συνθήκες παλαιότερων εποχών, δεσπόζουν πρακτικές ελλιπούς ή ανεπαρκούς αξιοποίησης μερικών ειδικοτήτων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπως των ειδικοτήτων της Ζωικής Παραγωγής, της Διατροφής και του Περιβάλλοντος, παρότι μπορούν να προσφέρουν στο ελληνικό σχολείο και δη στο νέο, συμπεριληπτικό, σχολείο και στην κοινωνία γενικότερα.

Σύμφωνα με τα διδάγματα της κοινής πείρας, θεωρούμε ότι δεν τίθεται ζήτημα ανεπάρκειας προσόντων των επιστημόνων/εκπαιδευτικών που αδυνατούν να έχουν μια μόνιμη και σταθερή εργασία, αλλά, τουναντίον, τίθενται διαχρονικά ζητήματα στρεβλώσεων, πολυνομίας, άνισης μεταχείρισης και, γενικότερα, συγκεκριμένων εκπαιδευτικών πολιτικών και πρακτικών, υπέρ της μιας ή κατά μιας άλλης ειδικότητας, που έχουν οδηγήσει, μεταξύ άλλων, σε υπεράριθμες ειδικότητες στο ελληνικό σχολείο.

Β) Όσον αφορά την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, έχοντας υπόψη ότι στους κύριους αξιολογικούς πίνακες των ειδικοτήτων μας έχουν απομείνει ελάχιστοι ή καθόλου αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, λόγω των προηγούμενων διορισμών στην Ε.Α.Ε. (το 2020) και στη Γενική Εκπαίδευση (το 2021), ζητήσαμε την αξιοποίηση των επικουρικών πινάκων της υπ’ αριθ. 3ΕΑ/2019 διαγωνιστικής διαδικασίας για τους διορισμούς, θέτοντας συγκεκριμένα νομικά και άλλα επιχειρήματα, αλλά η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει αγνοήσει το αίτημα αυτό, καθώς δεν έχει αναληφθεί μέχρι σήμερα κάποια νομοθετική πρωτοβουλία για να θεσπισθεί, έστω μέσω κάποιας τροπολογίας, η δυνατότητα διορισμού ως μόνιμων εκπαιδευτικών από τους επικουρικούς πίνακες, όταν εξαντληθούν οι κύριοι πίνακες των ειδικοτήτων ΠΕ88.03-Ζωικής Παραγωγής, ΠΕ88.04-Διατροφής και ΠΕ88.05-Φυσικού Περιβάλλοντος.

Σε συνέχεια των ως άνω εκτεθέντων, θα θέλαμε να αναδείξουμε τα παρακάτω νομικά ζητήματα:

  • Η επιλογή διορισμών μόνο από τους κύριους πίνακες που προέκυψαν από την υπ’ αριθ. 3ΕΑ/2019 διαγωνιστική διαδικασία αντίκειται στις συνταγματικές αρχές της ισότητας και αξιοκρατίας. Η συμπερίληψη υποψηφίων με μεταπτυχιακό ή διδακτορικό στην Ε.Α.Ε. ή στη σχολική ψυχολογία απευθείας στον οριστικό πίνακα Β’ (κύριος πίνακας) και, επομένως, ο διορισμός τους, άνευ ετέρου, έναντι υποψηφίων που δεν διαθέτουν απλά και μόνο αυτό το προσόν, έχει οδηγήσει πρακτικά σε διορισμό υποψηφίων με λιγότερα μόρια από τους κύριους πίνακες και έχει αποκλείσει ουσιαστικά από το διορισμό υποψήφιους/ες εκπαιδευτικούς με περισσότερα μόρια από τους τελικούς αξιολογικούς επικουρικούς πίνακες, σύμφωνα με τα δημοσιευθέντα αποτελέσματα της προηγούμενης 3ΕΑ/2019 διαγωνιστικής διαδικασίας και τους δημοσιευθέντες διορισμούς στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση του έτους 2020.  
  • Αυτό, μάλιστα, χωρίς να έχουν οριστεί μέχρι σήμερα «ισχυρές» προϋποθέσεις για την προσμέτρηση των μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών ή των διδακτορικών της αλλοδαπής, συναφών με το αντικείμενο της σχολικής ψυχολογίας ή της ειδικής αγωγής, καθώς, κυρίως, δεν έχει οριστεί μέχρι σήμερα, ούτε για τη νέα προκήρυξη 3ΕΑ/2022, η υποχρέωση απόδειξης γνώσης της αντίστοιχης ξένης γλώσσας στην οποία αποκτήθηκαν, όπως συμβαίνει σε άλλες διαγωνιστικές διαδικασίες.
  • Η έκδοση της νέας προκήρυξης 3ΕΑ/2022 του Α.Σ.Ε.Π. υποψηφίων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης κατηγορίας ΠΕ για την πλήρωση των αντίστοιχων κενών θέσεων, παρακάμπτει τον τελικό αξιολογικό επικουρικό πίνακα που προέκυψε από την αμέσως προηγούμενη προκήρυξη 3ΕΑ/2019, αποκλείοντας ουσιαστικά από το μόνιμο διορισμό σε οργανικές θέσεις δεκάδες έως εκατοντάδες εκπαιδευτικούς με πολύ περισσότερα μόρια από αυτά των εκπαιδευτικών του κύριου πίνακα. Η ανωτέρω ενέργεια της Διοίκησης, ήτοι η προκήρυξη κενών οργανικών θέσεων στην Ε.Α.Ε. οι οποίες θα καλυφθούν από τον κύριο πίνακα της νέας προκήρυξης, πριν την εξάντληση των πινάκων της προηγούμενης προκήρυξης, συνιστά παράνομη μερική ανάκληση της προηγούμενης προκήρυξης.

Κατόπιν των παραπάνω, ζητούμε από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, αλλά και από το Ανώτατο Συμβούλιο Επιλογής Προσωπικού κατά το μέρος των αρμοδιοτήτων του, να επιδείξει την απαραίτητη πολιτική βούληση και να ανταποκριθεί – άμεσα – στα δίκαια αιτήματά μας.

Θα είναι λυπηρό να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει καμία ελπίδα να εισακουστούμε από την πολιτική ηγεσία του ΥΠ.ΑΙ.Θ., παρότι τα αιτήματά μας είναι δίκαια, λογικά και ηθικά και τα διεκδικήσαμε με σοβαρότητα και με επιχειρήματα.

Θα είναι λυπηρό να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι χρειάζεται να προσφεύγουμε στα Δικαστήρια ή/και στους Ευρωπαϊκούς Θεσμούς, εκτός Ελλάδας, για να βρούμε το δίκιο μας, ενώ η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. θα μπορούσε να είχε ανταποκριθεί στα δίκαια, λογικά και ηθικά αιτήματά μας.

 

Εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων ΠΕ88.03, ΠΕ88.04 και ΠΕ88.05 από τους πίνακες της υπ’ αριθ. 2ΓΕ/2019 Προκήρυξης Α.Σ.Ε.Π. και από τους επικουρικούς πίνακες της υπ’ αριθ. 3ΕΑ/2019 Προκήρυξης Α.Σ.Ε.Π.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 11/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kardiageiakes-pathiseis-kardia_252863_128338.jpg
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
Στην Ελλάδα, η θνησιμότητα από καρδιαγγειακά νοσήματα παραμένει υψηλή, με τους άνδρες να καταγράφουν 485 θανάτους ανά 100.000 πληθυσμού και τις...
Κίνδυνος ξαφνικού θανάτου για τους πάσχοντες από μυοκαρδιοπάθειες
anergia.jpg
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
Οι προσδοκίες απασχόλησης για το πρώτο τρίμηνο του 2025 παραμένουν θετικές, με το ποσοστό να διατηρείται στο 12%, αν και μειωμένο σε σχέση με το...
Ποιος είναι ο πιο ανταγωνιστικός κλάδος απασχόλησης στην Ελλάδα
mathimatika
Πώς το Photomath μεταμορφώνει τα Μαθηματικά: Από «σκράπας» σε «σαΐνι» με λίγα κλικ
Ο λόγος για το Photomath, μια εφαρμογή που χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να επιλύσει μαθηματικά προβλήματα, από τα πιο απλά μέχρι τα πιο...
Πώς το Photomath μεταμορφώνει τα Μαθηματικά: Από «σκράπας» σε «σαΐνι» με λίγα κλικ