Που το πάει το Υπουργείο Παιδείας; Επιχειρεί να αμφισβητήσει το νόμιμο δικαίωμα της άδειας;
Το ΥΠΑΙΘ, επιλέγει για μία ακόμα φορά (βλέπε διανομή βιβλίων), να προγραμματίζει την υλοποίηση κρίσιμων εργασιών για την ομαλή λειτουργία του επόμενου σχολικού έτους, που αφορούν χιλιάδες γονείς και μαθητές, σε ημέρες που τα σχολεία είναι κλειστά και οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε νόμιμη άδεια.

Με τις αυθαίρετες εντολές του Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ Αλέξανδρου Κόπτση καταστρατηγούνται ουσιαστικά στοιχειώδη δικαιώματα, όπως αυτό της καλοκαιρινής άδειας των εκπαιδευτικών. Εκτός από το γεγονός ότι ζητείται από τις σχολικές μονάδες να αναμένουν την παράδοση των σχολικών βιβλίων μέχρι 15 Ιουλίου (!) για ΓΕΛ-ΕΠΑΛ και από 15 Ιουλίου έως 5 Αυγούστου (και επιπλέον από Δευτέρα 22 Αυγούστου μέχρι Τετάρτη 31 Αυγούστου) για τα Γυμνάσια, στην ίδια λογική -αυτή της καταστρατήγησης κάθε δικαιώματος- προχώρησε και με τις ηλεκτρονικές εγγραφές (από 24 Ιουνίου 2022 έως και τις 7 Ιουλίου 2022 και ώρα 23:59)

Η απαράδεκτη καθυστέρηση του Υπουργείου, της έναρξης των εγγραφών σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, σε συνδυασμό με τη μία μόνο περίοδο εγγραφών, είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσουν πολλά προβλήματα, τόσο στους μαθητές, όσο και στους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία.

Έτσι ή δε θα μπορέσουν να ολοκληρώσουν επιτυχώς, κάποιοι κοινωνικά αδύναμοι μαθητές την εγγραφή τους, μειώνοντας τεχνητά τις εκπαιδευτικές ανάγκες, ή θα καταστρατηγηθεί το δικαίωμα στην καλοκαιρινή άδεια των εκπαιδευτικών, υποχρεώνοντας τους, να παραμένουν καθ’ όλη την περίοδο των εγγραφών στα σχολεία τους τον Ιούλιο, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους μαθητές που έχουν ανάγκη.

Όπως σωστά επισημαίνει η ΕΛΜΕ Πειραιά, δεν είναι μόνο οι ηλεκτρονικές εγγραφές. Αμέσως μετά από αυτές, ακολουθεί ένας ακόμα τεράστιος όγκος γραφειοκρατικών εργασιών, τον οποίο επωμίζονται κύρια Διευθυντές και Υποδιευθυντές των σχολείων (αφού δεν υπάρχει σε κανένα σχολείο διοικητικό προσωπικό, όπως θα έπρεπε) και είναι:

Η χωροταξική κατανομή, η αποδέσμευση των μαθητών στην επόμενη βαθμίδα μέσω του myschool αμέσως μετά, η αποδέσμευση των μαθητικών λογαριασμών του ΠΣΔ και η μεταφορά τους στα καινούργια σχολεία, η αποστολή από τα Γυμνάσια και αποδοχή των απολυτηρίων από τα ΓΕΛ, όπως αναφέρθηκε παραπάνω. Όλα αυτά ξεπερνούν τις 20 Ιουλίου! Και τι θα γίνει αν κάποιος μαθητής δεν πραγματοποιήσει εγγραφή (υπάρχουν π.χ. ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες); Από ποιον θα ειδοποιηθεί;

Ουσιαστικά, το ΥΠΑΙΘ εξαναγκάζει τους εκπαιδευτικούς να βρίσκονται σχολείο και να εργάζονται κανονικά, αμισθί, σε ημέρες που βρίσκονται σε άδεια στο τέλος μιας εξαντλητικής χρονιάς για μαθητές και εκπαιδευτικούς! Μετά από δύο χρονιές τηλεκπαίδευσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα παιδιά, με τα κενά να καλύπτονται  μέχρι και  το Μάη, ενώ πολλά δεν καλύφθηκαν ποτέ, με εκπαιδευτικούς να γυρίζουν από σχολεία σε σχολείο κ.α.!

Να προσθέσουμε επίσης ότι με τις ηλεκτρονικές εγγραφές, τα τμήματα «κλειδώνουν» και πολλοί μαθητές που θα χάσουν, για διάφορους λόγους τις εγγραφές (αδυναμία τεχνικού εξοπλισμού, εργασία κλπ), μένουν στον αέρα, αφού ούτε σε ποιο σχολείο θα πάνε ξέρουν, ούτε σε τι ειδικότητα θα είναι, αφού αυτή θα μπορεί να έχει συμπληρωθεί.

Η δικαιολογία που προβάλει το υπουργείο Παιδείας (ότι η καθυστέρηση οφείλετε στο γεγονός ότι έπρεπε να προστεθούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα τα 19 νέα Πρότυπα ΕΠΑΛ) είναι τουλάχιστον αστεία καθώς η υπουργική απόφαση  που όριζε τις διαδικασίες εγγραφών, μετεγγραφών εκδόθηκε στις 18 Ιουνίου και θα μπορούσε την ίδια μέρα να προστεθούν τα 19 ΠΕΠΑΛ έτσι ώστε, τουλάχιστον, την επόμενη να άρχιζαν οι αιτήσεις των μαθητών.

Θυμίζουμε ότι πέρσι ξεκίνησαν 18 Ιουνίου και ολοκληρώθηκαν στις 3 Ιουλίου ενώ πρόπερσι χάθηκαν αιτήσεις μαθητών από το ηλεκτρονικό σύστημα εγγραφών.

Παράλληλα πρέπει να συνυπολογίσει κανείς ότι πολλοί γονείς, ιδιαίτερα οι πιο κοινωνικά ευάλωτοι, δεν διαθέτουν ούτε τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό ούτε και την τεχνογνωσία χρήσης του και την εξοικείωση, οπότε η προσφυγή στο χώρο του σχολείου για να βοηθηθούν στην συμπλήρωση της αίτησης είναι αναγκαία. 

Με ποια λογική του Υπουργείο δημιουργεί αυτήν την τετελεσμένη κατάσταση;  Ή να μην μπορέσουν να ολοκληρώσουν επιτυχώς, κάποιοι κοινωνικά αδύναμοι μαθητές την εγγραφή τους, μειώνοντας τεχνητά τις εκπαιδευτικές ανάγκες, ή να καταστρατηγηθεί το δικαίωμα στην καλοκαιρινή άδεια των εκπαιδευτικών, υποχρεώνοντας τους έμμεσα με τον εκβιασμό των λιγότερων τμημάτων και συνεπακόλουθα των λιγότερων κενών, να παραμένουν καθ’ όλη την περίοδο των εγγραφών στα σχολεία τους τον Ιούλιο, προκειμένου να εξυπηρετήσουν αυτή την ανάγκη;

Είναι χαρακτηριστική η  ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Πειραιά που βάζει τα πράγματα στη θέση τους

ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ           

ΥΠΑΙΘ: ΟΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΣΤΙΣ 7 ΙΟΥΛΗ

ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ, ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΤΑΣΤΡΑΤΗΓΗΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΓΟΝΙΩΝ

Το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε την προθεσμία για την πραγματοποίηση των Ηλεκτρονικών Εγγραφών των μαθητών (e-εγγραφές) από τις 24/6 έως τις 7/7 με την προτροπή να παρέχεται βοήθεια από τα σχολεία στους κηδεμόνες που αδυνατούν να κάνουν μόνοι τους την ηλεκτρονική αίτηση. Πέρσι, η αντίστοιχη προθεσμία ήταν από 18/6 μέχρι 2/7. Αυτό σημαίνει ότι η κατανομή των μαθητών στις λυκειακές τάξεις θα γίνει στα μέσα Ιουλίου, οπότε και θα πρέπει τα Γυμνάσια να πρωτοκολλήσουν τα απολυτήρια των μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου και να τα αποστείλουν στα Λύκεια υποδοχής και αντίστοιχα τα Λύκεια να παραλάβουν τα απολυτήρια και να κάνουν την ανάλογη πρωτοκόλληση.

Το ΥΠΑΙΘ, επιλέγει για μία ακόμα φορά (βλέπε διανομή βιβλίων), να προγραμματίζει την υλοποίηση κρίσιμων εργασιών για την ομαλή λειτουργία του επόμενου σχολικού έτους, που αφορούν χιλιάδες γονείς και μαθητές, σε ημέρες που τα σχολεία είναι κλειστά και οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε νόμιμη άδεια. Μάλιστα, φέτος, για λόγους που μόνο το ΥΠΑΙΘ γνωρίζει, η ολοκλήρωση των ηλεκτρονικών εγγραφών μετατέθηκε 5 ημέρες αργότερα από την περσινή.

Πού το πάει τελικά το ΥΠΑΙΘ με αυτή την τακτική; 

Να αμφισβητήσει με αυτές τις αυθαίρετες εγκυκλίους το νόμιμο δικαίωμα της άδειας;

 Τι θα γίνει αν κάποιος γονιός χρειαστεί βοήθεια και το σχολείο είναι κλειστό; Θα τρέχει στη ΔΙΔΕ Πειραιά, στο κέντρο του Πειραιά, από την Σαλαμίνα, το Πέραμα, τη Νίκαια κλπ;

Δεν είναι μόνο οι ηλεκτρονικές εγγραφές. Αμέσως μετά από αυτές, ακολουθεί ένας ακόμα τεράστιος όγκος γραφειοκρατικών εργασιών, τον οποίο επωμίζονται κύρια Διευθυντές και Υποδιευθυντές των σχολείων (αφού δεν υπάρχει σε κανένα σχολείο διοικητικό προσωπικό, όπως θα έπρεπε) και είναι:

Η χωροταξική κατανομή, η αποδέσμευση των μαθητών στην επόμενη βαθμίδα μέσω του myschool αμέσως μετά, η αποδέσμευση των μαθητικών λογαριασμών του ΠΣΔ και η μεταφορά τους στα καινούργια σχολεία, η αποστολή από τα Γυμνάσια και αποδοχή των απολυτηρίων από τα ΓΕΛ, όπως αναφέρθηκε παραπάνω. Όλα αυτά ξεπερνούν τις 20 Ιουλίου! Και τι θα γίνει αν κάποιος μαθητής δεν πραγματοποιήσει εγγραφή (υπάρχουν π.χ. ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες); Από ποιον θα ειδοποιηθεί;

Ουσιαστικά, το ΥΠΑΙΘ εξαναγκάζει τους εκπαιδευτικούς να βρίσκονται σχολείο και να εργάζονται κανονικά, αμισθί, σε ημέρες που βρίσκονται σε άδεια στο τέλος μιας εξαντλητικής χρονιάς για μαθητές και εκπαιδευτικούς! Μετά από δύο χρονιές τηλεκπαίδευσης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα παιδιά, με τα κενά να καλύπτονται  μέχρι και  το Μάη, ενώ πολλά δεν καλύφθηκαν ποτέ, με εκπαιδευτικούς να γυρίζουν από σχολεία σε σχολείο κ.α.!

Κι όλα αυτά, ενώ θα έπρεπε να υπάρχει διοικητικός υπάλληλος σε κάθε σχολείο, που θα υλοποιεί όλο το γραφειοκρατικό κομμάτι που σήμερα επωμίζονται οι εκπαιδευτικοί (το οποίο συνεχώς αυξάνει κι έχει γίνει δυσβάσταχτο), ώστε αυτοί να μπορούν αφοσιωθούν στο μοναδικό τους αντικείμενο, το παιδαγωγικό τους έργο!

Καταγγέλλουμε την απαράδεκτη αυτή κατάσταση, που διαμορφώνεται με αποκλειστική ευθύνη του ΥΠΑΙΘ σε βάρος των μαθητών, των γονιών και των εκπαιδευτικών.

Τονίζουμε για μία ακόμα φορά, ότι για οποιοδήποτε πρόβλημα ή καθυστέρηση προκύψει την ευθύνη την έχει αποκλειστικά το ΥΠΑΙΘ.

Χαιρετίζουμε την αντίδραση πολλών σχολείων στις απαράδεκτες εγκυκλίους για τη διανομή των σχολικών βιβλίων.

Τέλος επισημαίνουμε για μία ακόμα φορά ότι τα σχολεία το καλοκαίρι είναι ανοιχτά ΜΟΝΟ τις ημέρες που πραγματοποιείται η θερινή εφημερία. Ως εκ τούτου, κανείς εκπαιδευτικός δεν υποχρεούται να βρίσκεται άλλη μέρα στο σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί είναι εργαζόμενοι, έχουν δικαιώματα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ποια είναι η ευχή της μάνας με 6 λέξεις και μόνο φωνήεντα

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 19/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Αστυνομικοί πυροβολούν άνδρα που κρατούσε ομήρους
Σοκ: Καρέ – καρέ οι 36 πυροβολισμοί αστυνομικών σε άνδρα που κρατά όμηρο υπάλληλο καταστήματος
Αστυνομικοί ρίχνουν 36 σφαίρες σε άνδρα που κρατά όμηρο υπάλληλο καταστήματος – Το σοκαριστικό βίντεο
Σοκ: Καρέ – καρέ οι 36 πυροβολισμοί αστυνομικών σε άνδρα που κρατά όμηρο υπάλληλο καταστήματος
συλλήψεις ΑΠΘ
Απίστευτη προβοκάτσια στο ΑΠΘ: Το "πυρηνικό ριφιφί" στο ΑΠΘ ήταν κατασκεύασμα των ΜΜΕ - Καμιά παραβίαση δεν έγινε!
"Πυρηνικό ριφιφί" στο ΑΠΘ ή ένας ακόμη τρόπος για να δικαιολογηθούν οι δεκάδες συλλήψεις φοιτητών;  «Δεν παραβιάστηκε ο χώρος στον οποίο φυλάσσεται ο...
Απίστευτη προβοκάτσια στο ΑΠΘ: Το "πυρηνικό ριφιφί" στο ΑΠΘ ήταν κατασκεύασμα των ΜΜΕ - Καμιά παραβίαση δεν έγινε!