Πρόθεση του υπουργείου Παιδείας είναι να γίνει εφέτος η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών εξετάσεων πριν από τις διακοπές του Αυγούστου (και όχι όπως τα προηγούμενα χρόνια την τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου) , δήλωσε σήμερα η κ.Νίκη Κεραμέως.
Επίσης η υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι εχουν γίνει ενέργειες για την αναβάθμιση των πανεπιστημίων στην Ελλάδα, σε συνέντευξή της στα Παραπολιτικά 90,1 και στην εκπομπή "Μπρα ντε φερ" με τους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή.
Η κ. Κεραμέως ανέφερε πως το υπουργείο θα φέρει διατάξεις που θα θεσπίζουν τα βιομηχανικά διδακτορικά αλλά και ενισχυτικές διατάξεις για τους φοιτητές λέγοντας ότι η πρακτική άσκηση θα μετρά στο πτυχίο τους.
Για τις πανελλαδικές εξετάσεις η κ. Κεραμέως είπε ότι κάθε πανεπιστημιακό τμήμα όρισε τους δικούς του συντελεστές βαρύτητας με τους οποίους θα υπολογίζονται οι τελικές επιδόσεις των υποψηφίων στα εξεταζόμενα μαθήματα.
Η υπουργός Παιδείας τόνισε ότι ισχύει η ελάχιστη βάση εισαγωγής όπως και πέρυσι ενώ είπε πως οι πανελλαδικές εξετάσεις ξεκινούν στις 2 Ιουνίου για τα ΕΠΑΛ και στις 3 Ιουνίου για τα Γενικά Λύκεια.
Τέλος, αναφέρθηκε στη λεγόμενη πανεπιστημιακή αστυνομία λέγοντας πως «οι ομάδες προστασίας των ΑΕΙ θα μπουν στα ιδρύματα όταν εκδοθεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας», διαβεβαιώνοντας ότι η λειτουργία της «θα αναβαθμίσει τα εκπαιδευτικά ιδρύματα».
Ολόκληρη η συνέντευξη - Τι είπε η κ. Κεραμέως
Αναφορικά με τις αντιδράσεις φοιτητών για την συνεργασία του ΑΠΘ με την ΕΑΒ για την κατασκευή drone
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Έχουνε γίνει δομικές ενέργειες ειδικά με την αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, η πρώτη ενέργεια που έγινε είναι ότι στον ένα μήνα διακυβέρνησής μας ψηφίσαμε την κατάργηση του κακώς εννοούμενου ασύλου ανομίας και πλέον πάρα πολλές περιπτώσεις με περιστατικά ανομίας έχουν ληφθεί με την καταλυτική επέμβαση των αρχών. Πλέον δεν έχουμε την κατάσταση που είχαμε, πλέον έχουμε κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις οι οποίες αντιμετωπίζονται από τα αρμόδια όργανα. Σε αυτό θα συμβάλει και το κομμάτι της ομάδας προστασίας των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων κυρίως με αποτρεπτική λειτουργία και με ανθρώπους οι οποίοι λαμβάνουν ειδική εκπαίδευση προκειμένου οι λειτουργίες τους να προσαρμόζονται στις ιδιαιτερότητες του χώρου που θα υπηρετούν. Από εκεί και πέρα εφαρμόζονται όλες οι διαδικασίες.
ΔΗΜ: Δεν σας ενοχλεί το γεγονός ότι γίνεται έρευνα σε ένα πανεπιστήμιο ες συνεργασία με την ΕΑΒ και πάνε κάποιοι φοιτητές και αποκαλούν τον πρύτανη δολοφόνο επειδή κάνει το πανεπιστήμιο έρευνα. Δεν πρέπει τα πανεπιστήμια να κάνουν έρευνα;
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Αλίμονο, εμείς θα φέρουμε διατάξεις οι οποίες για παράδειγμα για πρώτη φορά θα θεσπίζουν με τρόπο οργανωμένο τα βιομηχανικά διδακτορικά. Δηλαδή συνεργασίες μεταξύ πανεπιστημίων και υποψήφιων διδακτόρων και επιχειρήσεων βιομηχανίας προκειμένου ακριβώς η έρευνα να έχει πιο απτά αποτελέσματα. Άρα φυσικά και θέλουμε αυτή την εξωστρέφεια, θέλουμε τη μεγαλύτερη διασύνδεση των πανεπιστημίων και θέλουμε την αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος για αυτό το λόγο κάνουμε όλες αυτές τις ενέργειες και θα περιμένουμε την απόφαση του ΣτΕ καθότι έχουν ασκηθεί προσφυγές σε σχέση με τη ρύθμιση αυτή για τις ομάδες προστασίας των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων οι οποίες εμείς πιστεύουμε ότι θα αναβαθμίσουν το ακαδημαϊκό περιβάλλον, θα περιμένουμε όμως τη Δικαιοσύνη να αποφανθεί επί του θέματος.
Αναφορικά με τον θεσμό της πρακτικής άσκησης των φοιτητών
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Και σε αυτό το κομμάτι της πρακτικής άσκησης αλλάζουν πράγματα, και εδώ θεσπίζονται διατάξεις ακόμα πιο ευνοϊκές και ενισχυτικές για τους φοιτητές με την προσπάθεια να υπάρχει ένα πλήρες πλαίσιο όπου θα μετράει η πρακτική άσκηση για το πτυχίο τους σε κάθε περίπτωση ανάλογα με τη διάρκεια αυτής, άρα και άλλες διατάξεις προκειμένου να ενισχύσουμε το θεσμό της πρακτικής άσκησης. Όπου υπάρχουν ζητήματα με τα συναρμόδια υπουργεία με χαρά να τα εξετάσουμε για να βελτιώσουμε οποιαδήποτε αιτήματα υπάρχουν.
Ερωτηθείσα αν εξετάζεται η μοριοδότηση των καθηγητών των φροντιστηρίων όπως των καθηγητών των ιδιωτικών σχολείων
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Η προϋπηρεσία σε σχολείο δεν είναι το ίδιο με το φροντιστήριο. Το σχολείο είναι υποχρεωτική εκπαίδευση, υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις για να επιλεγεί κάποιος και να υπηρετήσει σε ένα σχολείο, αυτές δεν υπάρχουν στα φροντιστήρια άρα δεν μπορούμε να συγκρίνουμε τα δύο με την έννοια των προϋποθέσεων.
Αναφορικά με το συντελεστή βαρύτητας
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Χθες φέραμε στη δημοσιότητα το καθεστώς που θα ισχύσει εκ νέου στις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις, σας θυμίζω τι πέρυσι για πρώτη φορά μπήκε η ελάχιστη βάση εισαγωγής την οποία την καθορίζουν τα ίδια τα πανεπιστήμια και φέτος για πρώτη φορά τα πανεπιστήμια τα ίδια θα καθορίζουν και τους συντελεστές βαρύτητας. Πλέον τα πανεπιστήμιά μας εναρμονίζονται με αυτό που συμβαίνει διεθνώς και αποκτούν καταλυτικό ρόλο τα κριτήρια εισαγωγής. Μέχρι τώρα αποφάσιζε για τα πάντα ο υπουργός, είχαμε ένα από πιο υπερσυγκεντρωτικά εκπαιδευτικά συστήματα στην Ευρώπη όλα αυτά πλέον έχουν αλλάξει. Αποκεντρώνουμε το σύστημα, δίνουμε στα πανεπιστήμια καίριες εξουσίες για να ορίζουν τα κριτήρια εισαγωγής των φοιτητών με την ελάχιστη βάση εισαγωγής και με τους συντελεστές. Πλέον τα ίδια τα πανεπιστήμια θα χαράσσουν και θα διαμορφώνουν την ακαδημαϊκή φυσιογνωμία του τμήματος είναι μια σημαντική αλλαγή.
Ερωτηθείσα αν ανησυχεί μήπως κάποια πανεπιστήμια χρησιμοποιήσουν υπέρ του δέοντος αυτή τη δυνατότητα και κόψουν πάρα πολλούς φοιτητές
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Δεν δίνουμε αρμοδιότητες στα πανεπιστήμια ακούμε γιατί δεν δίνουμε αρμοδιότητες, δίνουμε αρμοδιότητες στα πανεπιστήμια ακούμε γιατί τους δίνουμε. Δηλαδή ή πάμε για αποκέντρωση που την κάνει όλη η Ευρώπη ή δεν πάμε. Είναι μια διαδικασία ωρίμανση γενικά της εκπαιδευτικής κοινότητας. Έχουμε πάνω από 400 τμήματα στη χώρα το περιστατικό που αναφέρεστε αφορούσε 1 τμήμα από όλα αυτά, το ίδιο το πανεπιστήμιο αναπροσάρμοσε την ελάχιστη βάση του. Τόσα χρόνια λέμε δεν είναι δυνατόν όλες αυτές τις αποφάσεις να τις παίρνει ο υπουργός και σωστά το λέμε, ήρθε λοιπόν μια κυβέρνηση που λεει ότι εμείς βγάζουμε αρμοδιότητες από πάνω μας για να τις δώσουμε στα σχολεία και στα πανεπιστήμια και γιατί το κάνουμε αυτό; Γιατί τα στοιχεία είναι αμείλικτα, όσο πιο αποκεντρωμένη είναι η διαδικασία λήψης απόφασης τόσο καλύτερο το αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Για την πανεπιστημιακή έρευνα
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Είναι πολύ σημαντικό η πανεπιστημιακή έρευνα να συνδέεται και με απτά προβλήματα και αυτό αλλάζει με το νομοσχέδιο το οποίο είναι προ των πυλών για την νέα πνοή αυτή που έρχεται στα πανεπιστήμια και εμπεριέχει πράγματα που γίνονται διεθνώς όπως κοινά πτυχία, διπλά πτυχία, εσωτερικό Erasmus να μπορεί δηλαδή ένας φοιτητής ο οποίος εισάγεται στη σχολή Αρχιτεκτονικής να μπορεί να πάει για ένα εξάμηνο στη σχολή Καλών Τεχνών να δει και κάτι διαφορετικό . Όλα αυτά μαζί και με τα βιομηχανικά διδακτορικά, μαζί με τις start ups που θα είναι μέσα στα πανεπιστήμια είναι η νέα εποχή για τα πανεπιστήμια, είναι η νέα πνοή που δίνει στα πανεπιστήμια αυτό το νέο νομοσχέδιο.
Για τα ΕΠΑΛ
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Μια δομική αλλαγή είναι ότι πλέον οι ειδικότητες που προσφέρονται και στα ΕΠΑΛ και στα δημόσια ΙΕΚ είναι επίσης προσαρμοσμένες στις ανάγκες της κοινωνίας. Για παράδειγμα μια ειδικότητα που έχουμε εισάγει σαν δημόσια ΙΕΚ είναι οι τεχνικοί ΑΠΕ, μια ειδικότητα σε μεγάλη ζήτηση.
Για τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Θα έχουμε και φέτος την ελάχιστη βάση εισαγωγής όπως και πέρυσι, θα έχουμε τους συντελεστές βαρύτητας που ορίζουν τα ίδια τα πανεπιστήμια. Έχουν ήδη οριστεί έχουν, ανακοινωθεί από πέρυσι. Οι εξετάσεις ξεκινάνε στις 2 Ιουνίου για τα Επαγγελματικά Λύκεια και στις 3 Ιουνίου για τα Γενικά. Κάτι που άλλαξε φέτος επί τα βελτίω είναι ότι ανακοινώσαμε πιο νωρίς σε σχέση με πέρυσι το πρόγραμμα προκειμένου να βοηθήσουμε την εκπαιδευτική κοινότητα συνολικά στη βέλτιστη οργάνωσή τους και τον προγραμματισμό τους. Οπότε οι εξετάσεις των βασικών μαθημάτων ξεκινάνε 2 και 3 Ιουνίου και η προσπάθεια που γίνεται είναι για να έχουμε τελικά αποτελέσματα πριν από τις διακοπές του Αυγούστου.
Αναφορικά με την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για τις πανελλαδικές εξετάσεις
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θέλει ελάχιστη βάση και όπως ακούσαμε χθες δεν θέλει και πανελλαδικές διότι χθες μίλησε ο πρόεδρος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης για πράσινες σχολές να μπαίνουνε χωρίς πανελλαδικές. Η κοινωνία μας είναι αλλού, θα σας πω το εξής το οποίο είναι δηλωτικό ότι η αποδοχή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ με βάση περσινή έρευνα που είχε γίνει είναι 6 στους 10. Γιατί; Γιατί η Ελλάδα προχωράει μπροστά και η Ελλάδα απαιτεί πλέον να δίνουμε περισσότερα και καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας.
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Σε όλα τα ευρωπαϊκά κράτη υπάρχουν κριτήρια εισαγωγής, μπορεί αλλού να είναι ο βαθμός, μπορεί αλλού να είναι οι εξετάσεις σε εθνικό επίπεδο, υπάρχουν παντού κριτήρια εισαγωγής. Γιατί πρέπει να διασφαλίζεται ένα ελάχιστο ακαδημαϊκό υπόβαθρο, κάποιες ελάχιστες ακαδημαϊκές προϋποθέσεις γιατί διαφορετικά έχουμε κοροϊδέψει μια γενιά. Αν της επιτρέψουμε να εγγράφεται στο πανεπιστήμιο ενώ ξέρουμε ότι δεν μπορεί να φοιτήσει και να αποφοιτήσει έχουμε καταδικάσει αυτή τη γενιά γιατί δεν θα το πάρει το πτυχίο ενώ θα μπορούσε ένα έχει επιλέξει έναν άλλο δρόμο όπως για παράδειγμα να πάει σε ένα δημόσιο ΙΕΚ το οποίο είναι μια εναλλακτική.
Ερωτηθείσα πότε θα μπει στα πανεπιστήμια η πανεπιστημιακή αστυνομία
Ν.ΚΕΡΑΜΕΩΣ: Οι ομάδες προστασίας θα μπορέσουν να μπουν στα πανεπιστήμια εφόσον έχει εκδοθεί η απόφαση του ΣτΕ. Αν την 1η Ιουνίου έχει εκδοθεί θετική απόφαση του ΣτΕ για το θεσμό αυτό θα μπορέσουν να μπουν στα πανεπιστήμια. Τα πανεπιστήμια έχουν καταθέσει σχέδια ασφαλείας.
Ακούστε τη συνέντευξη
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη