Αλέξανδρος Κόπτσης 2021 υπουργείο παιδείας
Ο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ Αλέξανδρος Κόπτσης απαντά σε 12 επίκαιρες ερωτήσεις του alfavita.gr

«Είναι αλήθεια πως η τελευταία χρονιά είναι μία χρονιά που όμοιά της εκτιμώ δεν υπήρξε στην εκπαιδευτική κοινότητα».

Αυτό δήλωσε μιλώντας στο alfavita.gr ο Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ Αλέξανδρος Κόπτσης, υπογραμμίζοντας ότι «στον πυρήνα της δικής μας φιλοσοφίας για την εκπαίδευση είναι η παροχή ίσων ευκαιριών και ποιοτικής εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά. Θεωρώ πως μέσα από τις παρεμβάσεις μας στο εκπαιδευτικό σύστημα και τις τομές τις οποίες εισαγάγαμε διαφαίνεται αυτός ο διπλός στόχος. Η αξιολόγηση, ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης, το σχολείο των σύγχρονων δεξιοτήτων με τη γενίκευση των εργαστηρίων, το πολλαπλό βιβλίο, η επέκταση του θεσμού των προτύπων καθώς και η ανάπτυξη νέων  Προγραμμάτων Σπουδών αποτελούν εμβληματικές ενέργειες που αναβαθμίζουν την παιδεία στην πράξη γιατί ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών μας, προωθώντας μία κουλτούρα παιδείας με επίκεντρο τον άνθρωπο. Επίσης μεγάλη σημασία δίνουμε στην αυτονομία σχολικής μονάδας σε μία προσπάθεια μεταφοράς αρμοδιοτήτων από το κέντρο στην περιφέρεια».

Στη συνέχεια ο Γ.Γ  δίνει τις δικές του απαντήσεις, από τη σκοπιά του υπουργείου Παιδείας, για τους διορισμούς των εκπαιδευτικών, τους πίνακες της ειδικής αγωγής, την εξεταστέα ύλη, την Τράπεζα Θεμάτων, την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, τις κρίσεις των στελεχών εκπαίδευσης, τον αυξημένο γραφειοκρατικό φόρτο των σχολείων, τις συγχωνεύσεις των σχολικών μονάδων και τους σχεδιασμούς του υπουργείου Παιδείας τη νέα σχολική χρονιά που έρχεται.

Αναλυτικά η συνέντευξη:

1.       Κύριε Κόπτση, κλείνοντας αυτές τις μέρες 1 χρόνο στη θέση του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Παιδείας, ποιο θεωρείτε ότι ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίσατε; 

Δεν θα χρησιμοποιούσα τη λέξη πρόβλημα όσο τη λέξη πρόκληση. Και τέτοιου είδους προκλήσεις είχαμε αρκετές.

Είναι αλήθεια πως η τελευταία χρονιά είναι μία χρονιά που όμοιά της εκτιμώ δεν υπήρξε στην εκπαιδευτική κοινότητα. Η διαχείριση του covid ήταν ένα πολυσύνθετο και διαρκές θέμα που οφείλαμε να διαχειριστούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και με απόλυτη συνέπεια και ευαισθησία, γιατί αφορούσε την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών μας και των εκπαιδευτικών μας.

Η τηλεκπαίδευση, η οποία πήγε εξαιρετικά καλά, ήταν επίσης ένα θέμα που μας είχε σε διαρκή εγρήγορση γιατί δεν θέλαμε να χαθεί ούτε μία ώρα μαθημάτων. Στόχος μας ήταν να σεβαστούμε τον κάθε μαθητή, την κάθε μαθήτριά μας, τον κάθε γονιό, την ελληνική κοινωνία που μέσα από διαρκή μέτρα επεδίωκε την αδιάκοπη εκπαίδευση των παιδιών μας.

Ένα γεγονός άξιο μνείας είναι και η αξιολόγηση. Κάναμε ένα τιτάνιο αγώνα να σπάσουμε κατεστημένα ετών, να αναβαθμίσουμε ουσιαστικά την εκπαιδευτική διαδικασία, να βελτιστοποιήσουμε την αποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών και του σχολείου γενικότερα με ένα σύστημα αξιολόγησης καθαρά βελτιωτικό και αντιμετωπίσαμε μία απίστευτη συστηματική αντίδραση, αδικαιολόγητη θεωρώ, που σκόπιμα πολλές φορές παραπληροφορούσε την εκπαιδευτική μας κοινότητα. Κάναμε πραγματικά μεγάλη προσπάθεια να αποδείξουμε το αυτονόητο. Πως αυτή η αξιολόγηση στοχεύει στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Ευτυχώς στο τέλος αυτού του δύσκολου ομολογουμένως δρόμου, οι εκπαιδευτικοί μας στην συντριπτική τους πλειοψηφία πείστηκαν και τους ευχαριστούμε για αυτό. Τολμήσαμε αυτό που κανείς δεν τόλμησε και κυρίως περνάμε μία άλλη κουλτούρα στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.

Τέλος, μία σημαντική πρόκληση υπήρξε η προσπάθεια διορισμού ενός τεράστιου αριθμού εκπαιδευτικών, πολύ μεγαλύτερου από τον προβλεπόμενο. Μέσα σε ελάχιστο χρόνο καταφέραμε να διορίσουμε 16.200 εκπαιδευτικούς και με μία ταχύτατη διαδικασία, ξεπερνώντας χρόνια γραφειοκρατικά προβλήματα με μοναδικό γνώμονα το όφελος της σχολικής κοινότητας.

2.      Φέτος, μετά από πολλά χρόνια, διορίστηκαν μόνιμα 11.700 εκπαιδευτικοί. Ωστόσο οι ανάγκες της εκπαίδευσης απαιτούν την πρόσληψη πάνω από 45.000 αναπληρωτών ετησίως. Αυτό σημαίνει ότι μαζί με τις συνταξιοδοτήσεις, είναι σίγουρο ότι τα κενά τη νέα σχολική χρονιά θα ξεπεράσουν τα 50.000. Υπάρχει προγραμματισμός στο υπουργείο Παιδείας για νέο γύρο μόνιμων διορισμών τη νέα σχολική χρονιά;

Το έχουμε πει και κυρίως το κάνουμε πράξη. Σκοπός μας είναι οι αναπληρωτές να είναι οι εκπαιδευτικοί που θα καλύπτουν έκτακτες μόνο ανάγκες. Στόχευσή μας είναι κάθε χρονιά να διορίζουμε έναν ικανό αριθμό εκπαιδευτικών, ώστε σταδιακά να καλυφθούν από μόνιμους εκπαιδευτικούς οι θέσεις που έως σήμερα καλύπτονται με αναπληρωτές. Η προσπάθεια αυτή ξεκίνησε πριν δύο χρόνια, παίρνει κάθε χρόνο σάρκα και οστά και ευελπιστούμε πως πολύ γρήγορα θα επιτευχθεί ο στόχος. Οι μόνιμοι διορισμοί αποτελούν πάγια προτεραιότητά μας.

3.      Γνωρίζετε πολύ καλά το θέμα με τους Πίνακες της Ειδικής Αγωγής και τις δικαιολογημένες ανησυχίες και αντιδράσεις των εκπαιδευτικών. Πότε επιτέλους θα γίνει η προκήρυξη από το ΑΣΕΠ, πότε και με ποια διαδικασία θα καταθέσουν τις αιτήσεις τους οι ενδιαφερόμενοι πτυχιούχοι; Πότε θεωρείται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έτσι ώστε να έχουμε μέσα από τελικούς νέους Πίνακες προσλήψεις αναπληρωτών και διορισμούς μονίμων Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής;

Το ΥΠΑΙΘ πολύ προγραμματισμένα, όπως έχει αποδείξει, έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία έκδοσης των νέων πινάκων Ειδικής Αγωγής. Σε αγαστή συνεργασία με το ΑΣΕΠ, έχουμε διευθετήσει πολλά θέματα που μας επιτρέπουν να προχωρήσουμε χωρίς τα προβλήματα και τις παθογένειες του παρελθόντος. Έχουμε διανύσει το μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής και θα επαναλάβω τα λόγια του προέδρου του ΑΣΕΠ που είπε: Κάνουμε κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε μέσα στο καλοκαίρι να εκδοθούν οι προσωρινοί πίνακες και να γίνουν οι προσλήψεις των αναπληρωτών με τους νέους πίνακες. Το ΑΣΕΠ είναι γεγονός πως -εκτός από τουΥΠΑΙΘ- έχει προκηρύξεις και άλλων Υπουργείων, επομένως έναν πολύ μεγάλο φόρτο. Στόχος μας είναι να ικανοποιούμε τις ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών μας και αυτό το κάνουμε με ιδιαίτερη προσοχή και συνέπεια.

4.      Βρισκόμαστε λίγο πριν από το Πάσχα και ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των κρίσεων/επιλογών των νέων Διευθυντών Εκπαίδευσης. Πιστεύετε ότι υπάρχει πιθανότητα καθώς στη σειρά των κρίσεων / επιλογών ακολουθούν οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και άλλες ομάδες υποψηφίων στελεχών να πραγματοποιηθούν κρίσεις/ επιλογές για διευθυντές σχολικών μονάδων μέσα στο καλοκαίρι πριν από την έναρξη του νέου σχολικού έτους;

Οι επιλογές στελεχών αποτελούν για μας ένα πλέγμα διαφάνειας, αξιοκρατίας και αντικειμενικότητας. Τηρούμε την κείμενη νομοθεσία με μεγάλο σεβασμό. Θέλουμε να επιλεγούν ως στελέχη οι καλύτεροι εκπαιδευτικοί για να πετύχουμε το στόχο αναβάθμισης της εκπαίδευσής μας και του εκπαιδευτικού μας συστήματος με στελέχη άξια του ρόλου που θα τους αναθέσουμε, τα οποία θα μπορούν να ανταποκριθούν στο δύσκολο έργο τους.

Σε μία χρονιά με διαχείριση κρίσεων, με έναρξη νέου προγράμματος ΕΣΠΑ, με σύνταξη και εφαρμογή νέων νόμων, με αξιολόγηση και με επιλογές, είμαστε πολύ ικανοποιημένοι που προχωράμε στον αρχικό προγραμματισμό μας, πιστοί στις δεσμεύσεις μας χωρίς καμία παρέκκλιση.

5.      Γνωρίζετε ότι υπάρχει μεγάλη αντίδραση για την εξεταστέα ύλη από τη μεριά και των εκπαιδευτικών και των μαθητών και των γονέων τους. Γιατί το υπουργείο Παιδείας επιμένει στο θέμα αυτό όταν είναι γνωστές οι ειδικές συνθήκες εκπαίδευσης που έχει διαμορφώσει η πανδημία, με χιλιάδες κρούσματα μαθητών και καθηγητών σε καραντίνα, με χάσιμο μαθημάτων και λόγω των μεγάλων κενών εκπαιδευτικού προσωπικού;

Πρέπει να επανέλθουμε σιγά σιγά στην κανονικότητα. Η μείωση της ύλης έγινε πέρσι γιατί τα σχολεία είχαν κλείσει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Τη φετινή σχολική χρονιά όλα τα σχολεία παρέμειναν ανοιχτά και η διασπορά ήταν πολύ περιορισμένη. Οι απουσίες των μαθητών επίσης πολύ περιορισμένες. Η ανατροφοδότηση που λαμβάνουμε από την εκπαιδευτική κοινότητα είναι πως στην Γ΄ Λυκείου η ύλη σε όλα τα σχολεία της χώρας ήδη έχει ολοκληρωθεί ή ολοκληρώνεται. Για τις Α΄ και Β΄ τάξεις τιου Λυκείου επίσης. Είμαστε κοντά στους εκπαιδευτικούς μας με οδηγίες, με κατευθύνσεις μέσω των στελεχών μας ώστε να λάβουν κάθε δυνατή βοήθεια, εφόσον χρειάζεται, για την ολοκλήρωση της ύλης. Εξάλλου μείωση της ύλης δε σημαίνει και ευκολότερα θέματα, αφού οι εκπαιδευτικοί είναι αναγκασμένοι να επιλέξουν από περιορισμένο αριθμό θεμάτων που πολύ πιθανόν να είναι και δυσκολότερα. Είμαστε σίγουροι πως θα τα καταφέρουμε. Έχουμε εξαιρετικούς εκπαιδευτικούς, εξαιρετικούς μαθητές και  γι’ αυτούς προχωράμε το εκπαιδευτικό-μεταρρυθμιστικό έργο μας. Η όποια καθυστέρηση θα μας απομακρύνει από την επίτευξη αυτού του στόχου. Όλοι μαζί θα καταφέρουμε να αναβαθμίσουμε το σχολείο μας στην πράξη.

6.      Πότε θα έχουμε φέτος λήξη μαθημάτων στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο; Θα δοθεί η δυνατότητα «ανάσας» στους υποψήφιους ανάμεσα στις απολυτήριες και τις πανελλαδικές εξετάσεις;

 Όλες μας οι ενέργειες, η σκέψη μας και ο γνώμονας κάθε απόφασης είναι οι μαθητές μας. Να είστε σίγουροι πως δεν θα αιφνιδιαστεί κανείς. Όλα θα γίνουν έγκαιρα, οι μαθητές μας θα έχουν χρόνο προετοιμασίας, οι ανακοινώσεις θα γίνουν στην κατάλληλη στιγμή. Είμαστε σε ετοιμότητα, θα γίνει το καλύτερο δυνατό για τους μαθητές μας

7.      Η Τράπεζα Θεμάτων στο παρελθόν δημιούργησε «εκατόμβες» απορριπτόμενων και συνάντησε τις αντιδράσεις μεγάλου μέρους της εκπαιδευτικής κοινότητας. Πιστεύετε ότι μέσα σε αυτές τις συνθήκες, οι προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ και Β΄ Λυκείου δεν θα αποτελούν ένα ναρκοθετημένο πεδίο κυρίως για τους πιο αδύναμους μαθητές, κυρίως για τα παιδιά που δεν κουβαλάνε τις μορφωτικές αποσκευές τους από το σπίτι;

Η τράπεζα θεμάτων αποτελεί ένα αποθετήριο γνώσης, εμπειρίας και διδακτικών πρακτικών. Αποτελεί δεξαμενή ανατροφοδότησης εκπαιδευτικών και μαθητών. Ο διαρκής εμπλουτισμός της με προτυποποιημένα θέματα συγκεκριμένων προδιαγραφών προσδίδει επιμορφωτικό χαρακτήρα στην Τράπεζα θεμάτων, υποστηρίζοντας τους εκπαιδευτικούς και συμβάλλοντας στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου. Μεγάλης σημασίας  είναι η δυνατότητα πρόσβασης των ιδίων των μαθητών, έτσι ώστε όλοι να έχουν τη δυνατότητα να εξασκηθούν στο συγκεκριμένο τύπο θεμάτων, στοιχείο που ενισχύει την επιδίωξη για ισότητα ευκαιριών. Η Τράπεζα θεμάτων εξασφαλίζει αξιοπιστία και εγκυρότητα στις εξετάσεις, περιορισμό ανισοτήτων και γενικά υποστήριξη της διδακτικής πράξης.

Τα θέματα είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας, αξιολογημένα και επικαιροποιημένα. Επιπλέον, από την Τράπεζα, επιλέγεται ως γνωστόν με κλήρωση το 50% των θεμάτων και το υπόλοιπο 50% το επιλέγει ο καθηγητής που διδάσκει το μάθημα και που φυσικά διαθέτει και την εξατομικευμένη εικόνα του τμήματός του και του προφίλ των μαθητών του. Σημαντικός λόγος θετικής λειτουργίας της τράπεζας θεμάτων είναι και το ότι καλύπτεται όλη η διδακτέα ύλη χωρίς μαθησιακά κενά και ανισότητες για τους μαθητές.

8.      Από την Άνοιξη του 2021 και μέχρι σήμερα ένα μεγάλο μέρος των εκπαιδευτικών έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους στους σχεδιασμούς και τη νομοθεσία του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση. Έχετε μια εξήγηση για τους λόγους των αντιδράσεων αυτών; Επίσης σας κατηγορούν ότι νομοθετείτε χωρίς διαβούλευση, ότι ουσιαστικά καλείτε τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες για να παρουσιάσετε τις αλλαγές που ήδη έχετε αποφασίσει και ότι παρεμβαίνετε με προφορικές ή γραπτές εντολές μιλώντας συνεχώς για κυρώσεις.  Τι απαντάτε σε αυτό; 

Σας απάντησα προηγουμένως για αυτό το θέμα. Να επαναλάβω όμως πως οι αντιδράσεις προέρχονται από μία μικρή μερίδα εκπαιδευτικών που προσπαθεί να επηρεάσει την πλειοψηφία, ίσως από έλλειψη πληροφόρησης ή/και από εσκεμμένη προσπάθεια. Δεν υπάρχει σύστημα, διαδικασία ή οργανισμός που δεν αξιολογείται. Που δεν προσπαθεί δηλαδή να εντοπίσει τις αδυναμίες του και τα δυνατά του σημεία. Και κατά συνέπεια να κρατήσει τα θετικά και να βελτιώσει τα αδύνατα, ώστε να αυξήσει την αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητά του. Είμαστε από τις ελάχιστες χώρα της Ευρώπης που δεν έχουν εφαρμόσει την αξιολόγηση, ενώ την έχουμε ήδη θεσμοθετήσει.

Ξέρετε ίσως ο φόβος του νέου, η αγωνία μιας εφαρμογής που ποτέ δεν τόλμησε κανείς να εφαρμόσει, δημιούργησαν κάποιο σκεπτικισμό. Με την ενημέρωση, όμως, κατέστη σαφές πως η αξιολόγηση είναι μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και μόνο βελτίωση μπορεί να επιφέρει σε κάθε τομέα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Όσο για την έλλειψη διαβούλευσης πρέπει να πω πως για κάθε δράση, κάθε μεταρρύθμιση μιλούμε με όλους τους θεσμοθετημένους φορείς, τους αφουγκραζόμαστε και λαμβάνουμε υπόψη τις προτάσεις τους όταν καλόβουλα και τεκμηριωμένα εκφέρονται. Ωστόσο, η κεντρική πολιτική φιλοσοφία και στόχευση δεν τίθεται υπό αίρεση, γιατί αυτή βρίσκεται στον πυρήνα της πολιτικής μας και, μάλιστα, αποτελούσε προεκλογική δέσμευση η οποία τηρείται απαρέγκλιτα και για αυτήν ψηφίστηκε η συγκεκριμένη κυβέρνηση.

Όσο για τις κυρώσεις, δεν προβλέπονται για τη διαδικασία της αξιολόγησης. Η κύρωση που επήλθε αφορά τη μη τήρηση της νομοθεσίας και δεν είναι δυνατόν ένα σοβαρό και ευνομούμενο κράτος να ανέχεται τακτικές έκνομων ενεργειών και να τις παρακολουθεί απλά.

9.      Τα τελευταία χρόνια, τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι διευθυντές των σχολείων, παραπονούνται ότι ένα μεγάλο μέρος του σχολικού και εξωσχολικού χρόνου τους καταναλώνεται σε εξωδιδακτικά καθήκοντα. Παράλληλα, ο αυξημένος γραφειοκρατικός φόρτος σε συνδυασμό με τον βομβαρδισμό αναφορών, οδηγιών, εγκυκλίων, υπουργικών αποφάσεων, νόμων έχει δημιουργήσει ένα ασφυκτικό κλίμα στους εκπαιδευτικούς όπως δηλώνεται σε πρόσφατη έρευνα από τους ίδιους, γεγονός που δυσκολεύει και «αφυδατώνει» το εκπαιδευτικό τους έργο. Το υπουργείο Παιδείας σκοπεύει να εκπληρώσει κάποια στιγμή την πρόβλεψη του Ν. 1566/85  για γραμματεία στα σχολεία; 

Τα σχολεία εκτός της παιδαγωγικής τους διάστασης και του παιδαγωγικού τους ρόλου επιτελούν και διοικητικής φύσης εργασίες. Ο τρόπος οργάνωσης και λειτουργίας του σχολείου αλλάζει, όπως αλλάζει και σε όλους τους τομείς και φορείς της κοινωνίας. Κατανοώ αυτό που περιγράφετε και σε μεγάλο βαθμό σχετίζεται με τις πρωτόγνωρες συνθήκες στην καθημερινότητα που επέφερε η πανδημία.

Όμως, θα έλεγα πως έχουν αυτοματοποιηθεί πολλές ενέργειες που πρέπει να διεκπεραιώσει το σχολείο. Πολλές διοικητικές πράξεις όπως οι εγγραφές, οι μεταγραφές, οι προσλήψεις, έχουν ψηφιοποιηθεί, συνδράμοντας προς μία πιο φιλική μορφή διοίκησης, τόσο για τον πολίτη όσο και για τα στελέχη εκπαίδευσης. Το σχολείο και η σχολική μονάδα αποκεντρώνεται και οι διαδικασίες σε μεγάλο βαθμό αυτοματοποιούνται. Στα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας υπάρχει Διευθυντής και Υποδιευθυντές που ασκούν τις διοικητικές πράξεις και διαδικασίες. Όπως τόνισα και παραπάνω, ενέργειες και δράσεις προς τη βελτίωση της εκπαίδευσης γίνονται και θα γίνονται συνεχώς.

10. Στην Έκθεση Πισσαρίδη υπάρχει πρόταση για συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων  σε πανελλαδικό επίπεδο έτσι ώστε να δημιουργηθούν μεγαλύτερα σχολεία στο πλαίσιο του εξορθολογισμού του σχολικού δικτύου, όπως συνηθίζεται να λέγεται. Υπάρχει τέτοιος σχεδιασμός από το υπουργείο Παιδείας;

Ούτε συγχωνεύσεις γίνονται ούτε μεγαλύτερα σχολεία θέλουμε να δημιουργήσουμε. Αν δείτε τον χάρτη λειτουργικότητας των σχολικών μονάδων της χώρας θα διαπιστώσετε  τον  μικρό αριθμό μαθητών σε πολλά σχολεία της χώρας. Αν δείτε τα ολιγομελή τμήματα ανά τη χώρα θα καταλάβετε ότι όλα όσα λέγονται είναι αποκυήματα φαντασίας ή σκόπιμες ενέργειες παραπληροφόρησης. Σε λίγες περιοχές με πυκνό πληθυσμό, στο κέντρο της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης φτάνουμε στον προβλεπόμενο αριθμό, βάσει κείμενης νομοθεσίας, μαθητών και πάλι όμως ο μέσος όρος του πλήθους των μαθητών είναι χαμηλός, και μάλιστα η χώρα μας είναι η χώρα με τον τέταρτο χαμηλότερο μέσο όρο αριθμού μαθητών ανά τάξη μεταξύ 33 χωρών του ΟΟΣΑ.

11.  Η σχολική χρονιά 2021/22 βαδίζει σιγά σιγά προς το τέλος της. Τι σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας για τη νέα σχολική χρονιά. Ποιες είναι οι βασικές κατευθύνσεις και οι στόχοι του;

Βρισκόμαστε από τώρα ήδη στις επάλξεις για την νέα σχολική χρονιά. Προγραμματίζουμε, σχεδιάζουμε, οραματιζόμαστε, γιατί μόνο με έναν ορθό και έγκαιρο προγραμματισμό αλλά και συγκεκριμένη στόχευση μπορείς να φτάσεις σε επιθυμητά αποτελέσματα.

Βασικός στόχος μας είναι, ο έγκαιρος προγραμματισμός όλων των ενεργειών και δράσεών μας. Προσλήψεις, μεταθέσεις και αποσπάσεις να έχουν πραγματοποιηθεί νωρίτερα από κάθε άλλη φορά ώστε να είναι στελεχωμένα τα σχολεία με το τέλος του φετινού σχολικού έτους. Όλες οι Υπηρεσιακές μεταβολές να έχουν ολοκληρωθεί με τη λήξη της φετινής σχολικής χρονιάς.

Επιδίωξη του Υπουργείου είναι η αναβάθμιση της παιδείας, που θα επιτευχθεί με την πλήρη εφαρμογή όλων όσων ήδη έχουν σχεδιαστεί. Η άρτια λειτουργία των πρότυπων και πειραματικών, η εφαρμογή των νέων Προγραμμάτων Σπουδών, η ολοκλήρωση της αξιολόγησης σχολικής μονάδας και εκπαιδευτικών, η ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, ο εξοπλισμός των σχολείων μας με σύγχρονο ψηφιακό εξοπλισμό όπως τα κιτ ρομποτικής, ο ψηφιακός μετασχηματισμός των σχολείων μας, η αυτονομία της σχολικής μονάδας αποτυπώνουν τις βασικές κατευθύνσεις του Υπουργείου, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι εφησυχάζουμε καθώς οι ενέργειες και οι δράσεις μας είναι αδιάκοπες. 

12. Και κάτι τελευταίο κ. Γενικέ Γραμματέα. Ποιο είναι το «ίχνος» που θέλετε να αφήσετε στην εκπαίδευση; Με τι θα ήσασταν ευχαριστημένος εάν το είχατε επιτύχει;

Στόχος μας κεντρικός είναι η αξιοκρατία σε κάθε δράση του ΥΠΑΙΘ. Η διαφάνεια σε όλες τις ενέργειές μας. Ο έγκαιρος προγραμματισμός όλων των μεταβολών ώστε να ξεκινά η σχολική χρονιά με τους εκπαιδευτικούς όλους στη θέση τους, με τα βιβλία από τον Ιούνιο στα θρανία, με τα Υπηρεσιακά Συμβούλια να έχουν ολοκληρώσει όλες τις διαδικασίες με το τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς.

Επιπλέον, στον πυρήνα της δικής μας φιλοσοφίας για την εκπαίδευση είναι η παροχή ίσων ευκαιριών και ποιοτικής εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά. Θεωρώ πως μέσα από τις παρεμβάσεις μας στο εκπαιδευτικό σύστημα και τις τομές τις οποίες εισαγάγαμε διαφαίνεται αυτός ο διπλός στόχος. Η αξιολόγηση, ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης, το σχολείο των σύγχρονων δεξιοτήτων με τη γενίκευση των εργαστηρίων, το πολλαπλό βιβλίο, η επέκταση του θεσμού των προτύπων καθώς και η ανάπτυξη νέων  Προγραμμάτων Σπουδών αποτελούν εμβληματικές ενέργειες που αναβαθμίζουν την παιδεία στην πράξη γιατί ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών μας, προωθώντας μία κουλτούρα παιδείας με επίκεντρο τον άνθρωπο. Επίσης μεγάλη σημασία δίνουμε στην αυτονομία σχολικής μονάδας σε μία προσπάθεια μεταφοράς αρμοδιοτήτων από το κέντρο στην περιφέρεια.

Τέλος είναι μεγάλη ευκαιρία και το τολμούμε, παθογένειες του παρελθόντος να εκλείψουν. Έχουμε μία Υπουργό που τολμά πράγματα που κανείς έως τώρα δεν τόλμησε. Στην Εκπαίδευση υπάρχουν πράγματα που πάνε εξαιρετικά καλά και κάποια άλλα που πρέπει να αλλάξουν και δεν τολμούσε κανείς να το κάνει. Το κάνουμε εμείς.

Αν όλα αυτά επιτευχθούν θεωρώ ότι θα είμαι ικανοποιημένος και υπερήφανος για τη συμβολή μου στη διαρκή προσπάθεια της ηγεσίας του Υπουργείου και προσωπικά της Υπουργού Νίκης Κεραμέως για αναβάθμιση της εκπαίδευσης, στην παγίωση μίας διαφορετικής κουλτούρας και μίας σύγχρονης αντίληψης για το τι σημαίνει το σχολείο του σήμερα και του αύριο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αυτή την ελληνική λέξη μόνο ένας στους δέκα την λέει και την γράφει σωστά

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 13/5

Ξεπεράστηκε κάθε όριο: Χιλιάδες παίρνουν online Proficiency σε 1 ημέρα ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

metamosxeusi
Πέθανε ο πρώτος άνθρωπος στον κόσμο με μεταμόσχευση νεφρού από χοίρο μόλις 2 μήνες μετά την επέμβαση
Πέθανε ο πρώτος ασθενής που είχε κάνει μεταμόσχευση νεφρού από από γενετικά τροποποιημένο χοίρο
Πέθανε ο πρώτος άνθρωπος στον κόσμο με μεταμόσχευση νεφρού από χοίρο μόλις 2 μήνες μετά την επέμβαση