Ανησυχία για την ασφάλεια μαθητών εκφράζουν οι σύλλογοι Γονέων, Κηδεμόνων και Διδασκόντων του 2ου Δημοτικό Σχολείου Ατσιποπούλου, αναφορικά με την κατάρρευση παραθύρου με πλαίσιο αλουμινίου σε γραφείο του ορόφου, προς το τμήμα Παιδείας του Δήμου Ρεθύμνου, την Τεχνική Υπηρεσία και την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ρεθύμνου αλλά και στους εργολάβους του έργου. Επιπλέον, οι σύλλογοι αναφέρουν ορισμένα από τα πιο σοβαρά ζητήματα που παρατηρούνται στο σχολείο, μέσα σε δύο χρόνια λειτουργίας.
Υπενθυμίζεται ότι, αναστάτωση προκάλεσε το πρωί της Δευτέρας, 22 Φεβρουαρίου, σε μαθητές και εκπαιδευτικούς η αποκόλληση και πτώση κουφώματος πάνω σε θρανίο και καρέκλα στο 2ο νέο δημοτικό σχολείο Ατσιποπούλου στο Ρέθυμνο.
Από την πτώση του μεγάλου παραθύρου και μάλιστα μαζί με τα αλουμίνια, ευτυχώς δεν υπήρξε ατύχημα. Το απίστευτο αυτό περιστατικό -που τάραξε γονείς και εκπαιδευτικούς- συνέβη μετά το πρώτο διάλλειμα, όταν οι μαθητές είχαν επιστρέψει στις σχολικές αίθουσες.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του neakritigr, συνεργεία των τεχνικών υπηρεσιών του δήμου, μαζί με τον ανάδοχο υπεργολάβο, έσπευσαν στο σχολείο για να αποκαταστήσουν τις ζημιές, οι οποίες πιθανόν να οφείλονται σε κακοτεχνίες, αν και το έργο δεν έχει ακόμα παραδοθεί επίσημα στην δημοτική αρχή.
Η συσσώρευση υδάτων στον αύλειο χώρο σε περιόδους βροχοπτώσεων, η απουσία σκιάστρων από τον αύλειο χώρο, οι προεξέχουσες βίδες με αιχμηρά σημεία, είναι μερικά από τα σοβαρά ζητήματα που επισημαίνουν οι σύλλογοι στην κοινή ανακοίνωσή τους.
Η ανακοίνωση:
«Με κοινή ανακοίνωσή τους ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 2ουΔημοτικού Σχολείου Ατσιποπούλου εκφράζουν τον προβληματισμό αλλά και την έντονη ανησυχία τους για την ασφάλεια των μαθητών και του προσωπικού που βρίσκονται καθημερινά στο σχολικό κτήριο, μετά την πρόσφατη κατάρρευση παραθύρου με πλαίσιο αλουμινίου σε γραφείο του ορόφου που χρησιμοποιείται καθημερινά από μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Να επισημάνουμε πως στο συγκεκριμένο γραφείο, όπου σημειώθηκε η πτώση του παραθύρου, υπάρχει διαρκής παρουσία μαθητών και εκπαιδευτικών, ενώ έντρομοι διαπιστώσαμε από κοινού πως το βάρος του ήταν τέτοιο, που θα μπορούσε να είχε προκαλέσει σοβαρό τραυματισμό ή ακόμη και θύματα.
Μετά το περιστατικό που προκαλεί θλίψη και αγανάκτηση, αφού πρόκειται για ένα νεόδμητο κτήριο, τη δικαιολογημένη ανησυχία μας ενισχύει το γεγονός πως δεν πρόκειται για ένα και μοναδικό περιστατικό στο σχολείο μας. Έχει προηγηθεί ένας τραυματισμός παιδιού την περυσινή χρονιά, το οποίο έπεσε και τραυματίστηκε σε βίδες που προεξέχουν και δεν είχαν καλυφθεί.
Ταυτόχρονα, εκ των έσω διαπιστώνουμε και μας απασχολούν έντονα τα διαρκή ευρήματα στους χώρους του σχολείου που εγκυμονούν κινδύνους.
Μεταξύ αυτών είναι το σύνολο των κουφωμάτων, αλλά και σχάρες στον αύλειο χώρο που δεν είναι βιδωμένες στο σύνολό τους εγκυμονώντας ανά πάσα στιγμή τον κίνδυνο κάποιο παιδί να τραυματιστεί. Έχουν γίνει κάποιες τεχνικές παρεμβάσεις, οι οποίες είναι αποσπασματικές όσον αφορά στις προαναφερθείσες κακοτεχνίες.
Ήδη από το πρώτο έτος λειτουργίας του σχολείου απασχόλησαν έντονα οι πόρτες του σχολείου που εμφάνιζαν ζητήματα η μια μετά την άλλη. Απορίας άξιο παραμένει πως για αλουμίνια με τέτοιο βάρος, δεν έχει προβλεφθεί να έχουν ενισχυμένη ασφάλεια κάτι που με λύπη μας επιβεβαιώνεται, όταν βλέπουμε να καταρρέουν ξαφνικά στο σχολικό κτήριο.
Ως εκ τούτου και με δεδομένο πως έχουν επανειλημμένα επισημανθεί και προς το τμήμα Παιδείας αλλά και την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Ρεθύμνου μια σειρά από ζητήματα που εντοπίζονται κατά την χρήση του κτηρίου και χρήζουν επίλυσης -καθώς το σχολικό κτήριο δεν έχει ακόμη παραδοθεί οριστικά από τον εργολάβο στο Δήμο Ρεθύμνου- μας θλίβουν οι πρόσφατες δηλώσεις περί “κακής χρήσης” των κουφωμάτων που αποδίδεται ως αιτία για την πτώση του παραθύρου.
Υπενθυμίζουμε πως σε όλους τους χώρους των σχολείων λόγω των υγειονομικών μέτρων σαφώς τα παράθυρα παραμένουν ανοιχτά, όταν το κρίνουν οι εκπαιδευτικοί. Αν μη τι άλλο, η πτώση του παραθύρου μέσα σε μόλις δύο έτη χρήσης, δείχνει πως εξ αρχής υπήρχαν αστοχίες και όχι το αντίθετο. Θα παρακαλούσαμε δε να προσεγγίζεται με μεγαλύτερη ευαισθησία και ευθύνη στις εκάστοτε τοποθετήσεις, το θέμα της ασφάλειας παιδιών.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε ορισμένα από τα πιο σοβαρά ζητήματα που παρατηρούνται στο σχολείο μας μετά από δύο χρόνια χρήσης:
- Συσσώρευση υδάτων στον αύλειο χώρο σε περιόδους βροχοπτώσεων.
- Την απουσία σκιάστρων από τον αύλειο χώρο με αποτέλεσμα οι μαθητές να μην έχουν ένα σημείο στο οποίο να μπορούν να προστατευτούν από τις καιρικές συνθήκες στη διάρκεια της παραμονής τους.
Να σημειωθεί δε πως για να μετακινηθούν από αίθουσα σε αίθουσα για τις ανάγκες των μαθημάτων δεν είναι λίγες οι φορές που βρέχονται μέχρι να διασχίσουν τους εκτεθειμένους διαδρόμους και στο ισόγειο και στον όροφο του κτηρίου.
- Τα διαρκή ζητήματα που εντοπίζονται στο σύνολο των κουφωμάτων του σχολείου στα οποία προστίθεται πλέον και η κατάρρευση τους μετά το τελευταίο περιστατικό.
- Την εισροή υδάτων εντός του σχολικού κτηρίου τις ημέρες που υπάρχει βροχόπτωση, αλλά και σημεία της τοιχοποιίας τα οποία έχουν υγρασία.
- Την απουσία πρόβλεψης για την ασφαλή διέλευση οχημάτων κατά την προσέλευση και αποχώρηση μαθητών και σχολικών λεωφορείων
- Προεξέχουσες βίδες με αιχμηρά σημεία, όπου ήδη έχει σημειωθεί ατύχημα, φρεάτια με καπάκια που κινούνται και δεν έχουν βιδωθεί στο σύνολό τους.
Οι Σύλλογοι μας, ζητούν να ληφθούν σοβαρά υπόψη όλα τα ζητήματα που έχουν διαπιστωθεί στο σχολικό κτήριο από την αρχή της λειτουργίας τους μέχρι σήμερα, τα οποία έχουν διαβιβαστεί επίσημα από την Διεύθυνση του σχολείου προς τους αρμόδιους-εκ των οποίων κάποια έχουν επιλυθεί. Παράλληλα, ζητάμε μέριμνα πρωτίστως για όσα αφορούν άμεσα την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών.
Θεωρούμε πως εν έτη 2022 σε ένα νέο και σύγχρονο κτήριο, είναι ανεπίτρεπτο να καταρρέουν κουφώματα θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τον μαθητικό πληθυσμό και τους εκπαιδευτικούς.
Ζητούμε υπεύθυνη διαχείριση για την αντιμετώπιση όλων όσα σήμερα μας κάνουν να αισθανόμαστε ανασφάλεια όντας καθημερινά στους χώρους του κτηρίου. Ευελπιστούμε ότι θα ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματά μας σε εύλογο χρονικό διάστημα, προς αποφυγή νέων ζητημάτων στο μέλλον.»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη