sxoleia-mathites-ekpaideusi
George Vitsaras / SOOC
Οι συνολικές προσλήψεις μετά και την ε' φάση προσλήψεων αναπληρωτών δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων

Χιλιάδες οι χαμένες ώρες μαθημάτων εξαιτίας των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό στα σχολεία ακόμα και μετά την Ε' φάση προσλήψεων αναπληρωτών. Οι διαμαρτυρίες συλλόγων και τοπικών ΕΛΜΕ που έρχονται στο alfavita.gr, αποδεικνύουν πως δυστυχώς οι συνολικές προσλήψεις δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, με τους μαθητές και τις μαθήτριες να είναι οι μεγάλοι χαμένοι/ες. 

Σε ανάλογη καταγγελία, η Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης σημειώνει πως για τα «χιλιάδες πανελλαδικά κενά στη Β/θμια εκπαίδευση προσλήφθηκαν μόλις 271 αναπληρωτές γενικής παιδείας και μόνο 12 ειδικής αγωγής. Φτάσαμε στην Ε΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών και χιλιάδες συνεχίζουν να είναι οι χαμένες ώρες διδασκαλίας», καταλογίζοντας αδιαφορία στο υπουργείο Παιδείας.

Υπογγραμίζει επίσης πως «για τη δραματική αυτή κατάσταση η λύση δεν μπορεί να είναι η ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών, οι συγχωνεύσεις τμημάτων και τα 27 και 28 μαθητές στα τμήματα που προωθούνται από τους Διευθυντές εκπαίδευσης, τα νόθα ΠΥΣΔΕ και Διευθυντές σχολείων» και ζητά από το υπουργείο Παιδείας να αναλάβει τις ευθύνες του.

Λιγότερες προσλήψεις σε σχέση με πέρυσι

Ενδεικτικά αναφέρει πως στη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης δυτικής Θεσσαλονίκης για 60 κενά γενικής παιδείας προσλήφθηκαν μόνο 15 αναπληρωτές και για άλλα 50 κενά ειδικής αγωγής δεν προσλήφθηκε ούτε ένας, ενώ οι συνολικές προσλήψεις των αναπληρωτών στη Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης μετά από πέντε φάσεις προσλήψεων στη γενική παιδεία και στην ειδική αγωγή, είναι 409, ενώ πέρσι ήταν 502.

Ακολουθεί η ανακοίνωση της Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης: 

Τα κενά στα σχολεία ούτε και με τις προσλήψεις αναπληρωτών στην Ε΄ φάση προσλήψεων καλύπτονται! Για χιλιάδες πανελλαδικά κενά στη Β/θμια εκπαίδευση προσλήφθηκαν μόλις 271 αναπληρωτές γενικής παιδείας και μόνο 12 ειδικής αγωγής. Φτάσαμε στην Ε΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών και χιλιάδες συνεχίζουν να είναι οι χαμένες ώρες διδασκαλίας. Οι συνολικές προσλήψεις, όχι μόνο δεν αντιστοιχούν στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων για να λειτουργήσουν με μέτρα προστασίας και να ανταποκρίνονται στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, αλλά είναι λιγότερες από τις συνολικές που έγιναν πέρσι.

Την ίδια στιγμή το υπουργείο παιδείας συνεχίζει να πλειοδοτεί στον άκρατο αυταρχισμό για να επιβάλλει την πολυπόθητη αξιολόγηση με τον παραπλανητικό τίτλο «αναβάθμιση του σχολείου», και αδιαφορεί για τις χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας για τους μαθητές. Για τη δραματική αυτή κατάσταση η λύση δεν μπορεί να είναι η ανάθεση υποχρεωτικών υπερωριών, οι συγχωνεύσεις τμημάτων και τα 27 και 28 μαθητές στα τμήματα που προωθούνται από τους Διευθυντές εκπαίδευσης, τα νόθα ΠΥΣΔΕ και Διευθυντές σχολείων.

  • Στη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης δυτικής Θεσσαλονίκης για 60 κενά γενικής παιδείας προσλήφθηκαν μόνο 15 αναπληρωτές και για άλλα 50 κενά ειδικής αγωγής (25 στα Τμήματα Ένταξης – 25 στην Παράλληλη) δεν προσλήφθηκε ούτε ένας!
     
  • Οι συνολικές προσλήψεις των αναπληρωτών στη  Διεύθυνση Δυτικής  Θεσσαλονίκης τώρα, μετά  από πέντε φάσεις προσλήψεων στη γενική παιδεία και στην ειδική αγωγή, είναι 409, ενώ πέρσι ήταν 502. Ακόμη και αν υπολογίσουμε τους 113 νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς που τοποθετήθηκαν στα σχολεία, οι προσλήψεις που έγιναν μετά από πέντε φάσεις τοποθετήσεων δεν καλύπτουν τα κενά.  Η κατάσταση με τα πραγματικά κενά στα σχολεία είναι ακόμη χειρότερη γιατί   οι συνταξιοδοτήσεις   φέτος  έφτασαν τις 233, ενώ αυξάνονται και οι άδειες για λόγους υγείας.
     
  • Η κατάσταση με τις προσλήψεις αναπληρωτών στην ειδική αγωγή είναι δραματική γιατί δεν καλύπτουν όλες τις ώρες που προβλέπονται για τους μαθητές με ειδικά προβλήματα. Οι προσλήψεις αναπληρωτών για τα Ειδικά σχολεία και τα Τμήματα Ένταξης είναι μόνο 25, όταν πέρσι ήταν 50. Στην παράλληλη πέρσι προσλήφθηκαν 89 αναπληρωτές, ενώ φέτος 64. Προσδιορίζουν τα κενά σε κάθε σχολική μονάδα ώστε να μην  προσλαμβάνονται πάνω από δύο συνάδελφοι σε κάθε σχολείο! 
     
  • Πέρσι οι συνολικές προσλήψεις των αναπληρωτών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ήταν 15.789, ενώ μέχρι τώρα για τη φετινή χρονιά προσλήφθηκαν 12.075 ( 5.523, Α΄ φάση, 1.807 Β΄ φάση, 1.805, Γ΄ φάση, 2.657, Δ΄ φάση και 283 Ε΄ φάση). Περισσότερα από 2.000 είναι τα κενά σε όλες τις δομές εκπαίδευσης, ακόμη και αν υπολογίσουμε και τους 5.400 εκπαιδευτικούς που διορίστηκαν στη δευτεροβάθμια γιατί αυξήθηκαν κατακόρυφα οι συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών (3.700 στη δευτεροβάθμια), καθώς και οι άδειες εκπαιδευτικών για λόγους υγείας.

Τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι οι 5.400 διορισμοί που έγιναν ως αποτέλεσμα των αγώνων δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων.

Οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών γίνονται χωρίς στοιχειώδη κριτήρια διαφάνειας και αντικειμενικότητας και με παραβιάσεις εργασιακών δικαιωμάτων (εν κρυπτώ τοποθετήσεις μέσω του ΟΠΣΥΔ, χωρίς δημοσιοποίηση κενών, προεπιλεγμένα κενά από Διευθύνσεις, αλλαγές κενών χωρίς αιτιολόγηση, μετακινήσεις που φτάνουν σε πέντε και έξι σχολεία, κ.ά.). Αυτά είναι τα νέα ήθη και οι νέες πρακτικές του Υπουργείου, των Διευθύνσεων και των νόθων ΠΥΣΔΕ που βρίσκονται σε εντεταλμένη υπηρεσία νομιμοποίησης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης και άμεσης παραβίασης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Απαιτούμε – διεκδικούμε

  • Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές.
  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί / μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την  προϋπηρεσία.
  • Διαφανείς διαδικασίες σε όλες τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών.  
  • Οι Διοικήσεις να κατοχυρώσουν στους αναπληρωτές το δικαίωμα των ενστάσεων.  
  • Όχι υποχρεωτικές υπερωρίες. Τα κενά να καλυφθούν από αναπληρωτές.
  • Όχι στις συμπτύξεις τμημάτων - Λιγότεροι μαθητές στα τμήματα.
  • Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές
  • Να εγκριθούν τα λεγόμενα ολιγομελή σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε. (10 στη ΔΔΕ Δυτ. Θεσ/νίκης)  
  • Να γίνουν τώρα μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών (ΕΒΠ και ΕΕΠ) για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες.
  • Όχι στις περικοπές των κενών στην ειδική αγωγή. Να καλυφθούν όλες οι ώρες στους μαθητές.
  • Να ανακοινωθούν όλα τα κενά στην ειδική αγωγή, όπως ζητήθηκαν από τα σχολεία.
  • Να γίνουν αποδεκτές οι προτάσεις των συλλόγων να λειτουργήσουν Τμήματα Ένταξης στα σχολεία τους. 

Η Ε΄  ΕΛΜΕ μαζί με τις άλλες ΕΛΜΕ να οργανώσουν τώρα παραστάσεις, διαμαρτυρίες και κινητοποιήσεις.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

στηθος
Πονάτε στην καρδιά; Πότε ο πόνος είναι μυϊκός και πότε καρδιά
Ο πόνος στο στήθος είναι ένα ανησυχητικό σύμπτωμα με διάφορες αιτίες, συμπεριλαμβανομένης της μυϊκής καταπόνησης ή προβλημάτων που σχετίζονται με την...
Πονάτε στην καρδιά; Πότε ο πόνος είναι μυϊκός και πότε καρδιά
yptourismou
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
Διαδικασία πρόσληψης επιστημονικών συνεργατών, εργαστηριακών συνεργατών και εκπαιδευτικών ξένων γλωσσών στις Τουριστικές Σχολές
Τουρστικές Σχολές: Ο τρόπος και η διαδικασία επιλογής εκπαιδευτικών
κασσελάκης
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»
«Το Κίνημα θα είναι απέναντι στην κυβέρνηση όταν οι πολιτικές της βλάπτουν την κοινωνία, αλλά θα συναινεί εφόσον προτείνονται πολιτικές που την...
Σ. Κασσελάκης: «Μετά τις γιορτές θα συγκροτηθεί η ΚΟ του Κινήματος Δημοκρατίας»