Εμείς, οι εκπαιδευτικοί στην Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ζούμε το τελευταίο χρονικό διάστημα το θέατρο του παραλόγου σε σχέση με την αντίσταση του κλάδου στον αντιεκπαιδευτικό νόμο της αντιδραστικής ψευδοαξιολόγησης του ΟΟΣΑ, που οδηγεί σε κατηγοριοποιήσεις σχολικών μονάδων, εισάγει έναν γραφειοκρατικό Λεβιάθαν στη σχολική ζωή, αφαιρεί αρμοδιότητες από τους Συλλόγους Διδασκόντων και δίνει υπεραρμοδιότητες/εξουσίες στα διευθυντικά ″στελέχη″, τα οποία θα μεταβιβάζουν και θα εφαρμόζουν στον ολοζώντανο κοινωνικό χώρο του σχολείου νεκρά γραφειοκρατικά και προκρούστεια σχήματα μέτρησης της ″απόδοσης″ ….
Μέτρησης με ποιους και από ποιους όμως ;
Από τη λογική ότι ο απασχολήσιμος πολίτης του αύριο πρέπει να έχει τη δεξιότητα της προσαρμογής στην κόλαση της ανεργίας, της υποαπασχόλησης, της ετεροαπασχόλησης, του μισθού πείνας; Από αντιλήψεις ότι τα παιδιά των λαϊκών συνοικιών πρέπει να γίνουν αυτό που επιτρέπει το φτωχικό βαλάντιο των γονιών τους -και έτερον ουδέν; Από μια λογική που λέει – ρητά ή υπόρρητα - ότι ο εκπαιδευτικός πρέπει να παρέχει εκπαιδευτικές υπηρεσίες/ κονσέρβες έτοιμες από όσους σκέφτονται και αποφασίζουν χωρίς εμάς για μας ; Από τη λογική ότι η παιδεία δε βολεύει και τόσο την οικονομική ανάπτυξη – οπότε πρέπει να σπουδάζουν λιγότερα παιδιά στα Πανεπιστήμια και να δημιουργηθεί φτηνό εργατικό δυναμικό με τις δεξιότητες που ζητούν οι επιχειρήσεις ;
Κάπως αλλιώς τα ξέραμε, κάπως αλλιώς τα μάθαμε τα γράμματα και τις γραφές μες στα σχολειά και στα πανεπιστήμια εμείς οι δασκαλάκοι και οι δασκαλίτσες, εμείς οι προσεχώς ″ ανεπαρκείς″ κατά την κλίμακα αξιολόγησης που μετρά… Μετρά αντίστροφα όμως κι ο δρόμος ο δικός μας. Μετρά και ορίζει ο μέσα δρόμος την πορεία. Κι αν μιλάμε και κάπως λυρικά και όχι τόσο τεχνοκρατικά ας μας το συγχωρήσουν οι Σύμβουλοι και οι Επόπτες της Αξιολόγησης και οι νομοθέτες του στενού ορίζοντα ας συνηθίσουν.
Μπροστά τους θα μας βρουν να μιλάμε ″με λογισμό και μ΄ όνειρο″ για ελευθερία και ισότητα, για το δίκαιο και τ΄ άδικο του κόσμου αυτού….
Ας προχωρήσουμε όμως στο πεζό προκείμενο:
Ο εκπαιδευτικός κόσμος-δάσκαλοι/δασκάλες, καθηγητές/καθηγήτριες-παραμέρισαν επιμέρους διαφορετικές οπτικές και θεωρήσεις, και σύσσωμοι αντιτάχθηκαν στο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που επιχειρεί να εφαρμόσει το Υπουργείο Παιδείας .Με την απεργία-αποχή σε ποσοστό 95 % από την αντιδραστική ″ψευδοαξιολόγηση″ αλλά και με τη μεγάλη απεργία της 11ης Οκτωβρίου με 110.000 απεργούς συναδέλφους να δηλώνουν ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΑΡΟΝΤΕΣ.
Και ξαφνικά…μία δικαστική απόφαση φόβισε τόσο πολύ εμάς τους δασκάλους που διδάσκουμε γνώση κι ελευθερία; Σοβαρά τώρα ;
Και ξαφνικά… κάποιοι καρεκλοκένταυροι εκπρόσωποί μας ″φοβήθηκαν″ μην πάρουν στο λαιμό τους το μεγάλο πλήθος των συναδέλφων με τις ″διοικητικές κυρώσεις″ που επέσειε σαν τη δαμόκλειο σπάθη το Υπουργείο και έκαναν μεταβολή και πίσω ; Σοβαρά τώρα ;
Και ξαφνικά η απόλυτη στήριξη της βάσης του κλάδου στην απόρριψη του νόμου της αντιδραστικής ψευδοαξιολόγησης αναιρέθηκε εκ των έσω……Επειδή λέει ο εργαζόμενος δεν έχει δικαίωμα απεργίας και αντίδρασης ουδεμιάς απέναντι σε ψηφισμένο νόμο… Επειδή τάχα οι ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών φοβήθηκαν το πρόστιμο με το τριχίλιαρο… Σοβαρά τώρα;
Την ώρα που έδειξε αντανακλαστικά και ωριμότητα το εκπαιδευτικό κίνημα και απάντησε συντεταγμένα , οι ταγοί και οι εκπρόσωποι ξέχασαν τη συνδικαλιστική αλφαβήτα; Ότι οι απεργίες κρίνονται στη ζωή και στη δράση και όχι σε μια κόλλα χαρτί ενός νόμου Χατζηδάκη που εάν περάσει θα είναι η ταφόπλακα του πολιτικού δικαιώματος που λέγεται συνδικαλισμός και του πολιτικού δικαιώματος που λέγεται απεργία;
Δεν θα περάσει όμως στο τέλος της ημέρας. Γιατί είναι αντισυνταγματικός .Γιατί τα πολιτικά δικαιώματα είναι αδιαπραγμάτευτα. Γιατί δεν είναι δυνατόν η Βουλή να δίνει τη Δεδηλωμένη με 50 % συν 1 και οι συνδικαλιστικές οργανώσεις να μην μπορούν να αποφασίσουν απεργία με 50% συν ένα. Πού τα μάθανε αυτά τα γράμματα , να μας το πούνε, να τους βάλουμε τον χαμηλότερο βαθμό…
″Και όχι αυταπάτες προπαντός ″
Δεν τρέφουμε αυταπάτες αλλά και δεν τρώμε κουτόχορτο. Όσοι έκαναν ότι φοβήθηκαν τα δικαστήρια και τις διώξεις, να πάνε στο σπιτάκι τους. Δεν είναι άξιοι να εκπροσωπούν τον κλάδο. Όσοι δεν έχουν τη βασική παιδεία να μιλήσουν για τα ιερά και τα όσια του Συνδικαλισμού που καταπατώνται, να πάνε στο σπιτάκι τους. Δεν είναι άξιοι να εκπροσωπούν τον κλάδο.
Και μόνο το ζήτημα του νόμου Χατζηδάκη και η επίθεση στις θεμελιώδεις πολιτικές ελευθερίες θα ήταν επαρκής λόγος για να προκηρυχθεί απεργία-αποχή από κάθε διαδικασία που αφορά τη νομοθεσία του Υπουργείου Παιδείας. Από τη μεγάλη Απεργία του Σικάγο του 1886 , οι εργαζόμενοι και οι εργαζόμενες δύο αιώνων μάς κοιτάνε στα μάτια ,περιμένουν το νεύμα, που να σημαίνει″ και γράμματα γνωρίζω -συνδικαλιστικά″ και οι θυσίες όλες πιάνουν πάντα τόπο κι ότι τα λόγια είναι έργα όταν λέγονται την ώρα και για τον λόγο που πρέπει.
Και για το δια ταύτα:
Η απεργία είναι το νόμιμο δικαίωμά μας.
Καλούμε τα ΔΣ ΟΛΜΕ και ΔΟΕ να προκηρύξουν ΑΠΕΡΓΙΑ/ΑΠΟΧΗ ……ΧΘΕΣ.
Να συντονιστούν με τη βούληση της απόλυτης πλειοψηφίας του ΚΛΑΔΟΥ.
Να καταδικάσουν τον αντισυνδικαλιστικό νόμο ,που καταργεί – ας μη γελιόμαστε – το δικαίωμα στην Απεργία, με πράξεις και όχι με λόγια.
ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ. ΑΠΕΡΓΕΙΤΕ. ΑΠΕΡΓΟΥΝ
Θα κλίνουμε το ρήμα.
Θα διδάξουμε.
Θα μάθουν.
Εκπαιδευτικός - Μέλος ΟΛΜΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη