Άρχισε σήμερα το πρωί η λειτουργία του εμβολιαστικού κέντρου στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, με τις πρώτες φοιτήτριες και τους πρώτους φοιτητές να εμβολιάζονται με το σκεύασμα της Pfizer στο χώρο του ισογείου που διαμορφώθηκε κατάλληλα για την εμβολιαστική διαδικασία. Ταυτόχρονα, μέλη του Συλλόγου Φοιτητών πρόκειται να μοιράσουν σε συναδέλφους τους δωρεάν 3.800 μάσκες με το λογότυπο του Πανεπιστημίου, ενώ χιλιάδες δωρεάν μάσκες θα διατεθούν και στο προσωπικό του Ιδρύματος.
Οι πρωτοβουλίες αυτές έρχονται να συμπληρώσουν ένα σύνολο δράσεων που εκπόνησαν και έθεσαν σε εφαρμογή οι αρχές του Πανεπιστημίου, πριν ακόμη αρχίσει η διά ζώσης λειτουργία, αλλά και με διορθωτικές κινήσεις που ακολούθησαν, για να βελτιωθούν οι όποιες αρρυθμίες παρουσιάστηκαν στην αρχή. Πρωταρχικοί στόχοι ήταν αφενός η διασφάλιση της υγείας φοιτητών και εργαζομένων, αφετέρου η όσο το δυνατόν ομαλότερη επανέναρξη και διατήρηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Όπως επισημαίνει ο Πρύτανης, καθηγητής Στυλιανός Δ. Κατρανίδης, «με την πανδημία να “φουντώνει” πάλι στην Βόρεια Ελλάδα, η λειτουργία στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας εμβολιαστικού κέντρου, με τη συνδρομή της Γ’ ΥΠΕ Μακεδονίας, είναι ένα ακόμη βήμα προς την ασφαλέστερη λειτουργία του. Μαζί με τη δωρεάν διανομή προστατευτικών μασκών, τόσο προς τους φοιτητές όσο και προς το υπόλοιπο προσωπικό, μειώνουμε τον κίνδυνο διασποράς της νόσου, ακολουθώντας πιστά τα επιστημονικά πρωτόκολλα. Ιδιαίτερα ενθαρρυντικά είναι τα ποσοστά εμβολιασμού ή νόσησης που αγγίζουν το 80% στους φοιτητές, το 92% στους διδάσκοντες και το 90% στο υπόλοιπο προσωπικό», τόνισε. Ο ίδιος υπογράμμισε ότι «η επανέναρξη της διά ζώσης λειτουργίας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας ήταν ένας μικρός άθλος. Την προηγούμενη Δευτέρα που άνοιξε και πάλι τις πόρτες του το Ίδρυμα, έπρεπε να έχουμε δημιουργήσει προϋποθέσεις που θα διασφάλιζαν ότι οι ανεπαρκείς εδώ και δεκαετίες λόγω έλλειψης χώρων εγκαταστάσεις, θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν με ασφάλεια τις νέες και τους νέους μας. Ενδεικτικά μόνον θα αναφέρω την προμήθεια 51 συσκευών καθαρισμού αέρα για τις αίθουσες χωρίς εξαερισμό, θερμομέτρων δαπέδου για γρήγορο έλεγχο, αλλά και την εντατικοποίηση της καθαριότητας στους χώρους του Πανεπιστημίου».
Όπως υπενθύμισε ο Πρύτανης, «όσα όμως προγραμματίζονται επί χάρτου, κάποιες φορές δεν επαρκούν. Για παράδειγμα το πρώτο πρόβλημα που εμφανίστηκε την προηγούμενη Δευτέρα που ανοίξαμε ήταν οι ουρές που δημιουργήθηκαν έξω από το Πανεπιστήμιο, όσων έπρεπε να ελεγχθούν για να εισέλθουν. Είχαμε αποφασίσει ότι για την προστασία όλων ο έλεγχος θα ήταν αυστηρός και έτσι προγραμματίσαμε να γίνεται από τρεις εισόδους. Αυτές όμως, εκ του αποτελέσματος, φάνηκε ότι δεν ήταν αρκετές για να καλύψουν την ανυπομονησία των νέων μας να επιστρέψουν στην κανονικότητα των σπουδών τους. Το πρόβλημα λύθηκε την αμέσως επόμενη ημέρα με το άνοιγμα ακόμη μιας εισόδου και την τοποθέτηση επιπλέον υγειονομικών ελεγκτών. Οι ταχύτητες εισόδου αυξήθηκαν και οι ουρές από τότε πρακτικά εξαφανίστηκαν…».
Μαθήματα στο...γήπεδο μπάσκετ
Από την πλευρά του ο Αντιπρύτανης Διοικητικών Υποθέσεων, Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας, καθηγητής Δημήτριος Κυρκιλής τόνισε ότι «ένα δυσεπίλυτο πρόβλημα που έχουμε να αντιμετωπίσουμε καθημερινά είναι οι ανεπαρκείς χώροι διδασκαλίας. Με δεδομένο ότι ο νόμος δεν επιτρέπει καθόλου μαθήματα εξ αποστάσεως, το πρώτο που φροντίσαμε είναι η αξιοποίηση κάθε χώρου που μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για διδασκαλία. Διαμορφώσαμε το γήπεδο μπάσκετ και μέρος από το εστιατόριο των καθηγητών, έτσι ώστε να μπορεί να γίνει σε αυτά μάθημα. Διαιρούμε ακροατήρια σε μικρότερα και γίνεται η διδασκαλία του ίδιου μαθήματος τουλάχιστον δύο αλλά σε κάποιες περιπτώσεις και τρεις φορές. Πραγματοποιούμε διαρκείς ανακατανομές στις αίθουσες, έτσι ώστε όπου εμφανίζονται μεγάλα ακροατήρια να κατευθύνονται σε σχετικά μεγαλύτερους χώρους και αντίστροφα. Όμως, δεν είμαστε θαυματοποιοί. Δεν μπορούμε να πολλαπλασιάσουμε τις αίθουσες για τους εδώ και χρόνια υπεράριθμους ενεργούς φοιτητές. Έτσι, κάποιοι αναγκάζονται να αποχωρούν όταν δεν υπάρχει κάθισμα για αυτούς».
Όπως εξηγεί ο ίδιος, «ο λόγος της αποχώρησης των υπεράριθμων είναι απλός. Σε κάθε αίθουσα ή αμφιθέατρο οι θέσεις είναι αριθμημένες, έτσι ώστε στην περίπτωση εμφάνισης κρούσματος, αυτό να μπορεί εύκολα να ιχνηλατηθεί για να αποτραπεί η ευρεία διασπορά της νόσου. Οι όρθιοι φοιτητές δεν μπορούν να ελεγχθούν, άρα αποτελούν κίνδυνο για όλους τους υπόλοιπους. Για λόγους ισονομίας, αυτοί που τελικά αναγκάζονται να αποχωρήσουν είτε έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν το μάθημα άλλη ώρα είτε μέσω ασύγχρονης διδασκαλίας να αναπληρώσουν το κενό».
Όσον αφορά τη διαχείριση των κρουσμάτων, όπως τονίστηκε, έχει ήδη καταρτιστεί πρωτόκολλο 26 σελίδων που προβλέπει επακριβώς τις διαδικασίες που ακολουθούνται, έχουν οριστεί υπεύθυνοι διαχείρισης κρούσματος covid και υπάρχει Ιατρός Εργασίας που επιβλέπει το σχεδιασμό και τηρεί την εφαρμογή του. Παράλληλα, γίνονται συνεχείς ενημερώσεις προς τις φοιτήτριες και τους φοιτητές, για τα μέτρα που πρέπει να ακολουθούνται στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη