Σκληρή ανακοίνωση-απάντηση εξέδωσαν οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις ΔΕ, ως απάντηση σε πρόσφατη ανακοίνωση της ΔΑΚΕ ΔΕ, η οποία τάσσεται υπέρ της αυτοαξιολόγησης.
Οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις ΔΕ κατηγορούν τη δεξιά παράταξη ότι υπονομεύει την απεργία-αποχή που έχει προκηρύξει άλλωστε και η ΟΛΜΕ και την χαρακτηρίζει «Κοινούς συκοφάντες των αγώνων».
Η ανακοίνωση των Αγωνιστικών Παρεμβάσεων
ΔΑΚΕ: «Χρυσή» εφεδρεία του ΥΠΑΙΘ και της κυβέρνησης – Υπονομευτές της απεργίας – αποχής! Κοινοί συκοφάντες των αγώνων! Ο κλάδος να τους γυρίσει την πλάτη!
Προ ημερών η ΔΑΚΕ ΔΕ εξέδωσε μια αποκαλυπτική ανακοίνωση σχετικά με την αυτοαξιολόγηση. Από την πρώτη κιόλας γραμμή ξεκαθαρίζει ότι είναι υπέρ της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου. Υπενθύμισε στους «άσπονδους φίλους» των ΣΥΝΕΚ ότι από κοινού στήριξαν το νόμο του Γαβρόγλου για την αυτοαξιολόγηση στην ΟΛΜΕ, στην περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ. Μέχρι εδώ τίποτα δεν μας εκπλήσσει. Οι θέσεις των συνδικαλιστικών δυνάμεων πάνω στην αξιολόγηση (σχολείων και εκπαιδευτικών) είναι γνωστές σε όλους. Τι διέγειρε όμως τη ΔΑΚΕ, η οποία βγήκε από τον βαθύ και πολύμηνο λήθαργο στον οποίο έχουν πέσει την ώρα που το Δημόσιο Σχολείο και οι εκπαιδευτικοί βαρυγκωμούν κάτω από το βάρος της αντιεκπαιδευτικής επίθεσης της κυβέρνησης;
Απάντηση στο ερώτημα δίνουν οι ίδιοι λίγες αράδες παρακάτω στο – τρομοκρατικού περιεχομένου - λιβελογράφημά τους. Προφανώς δεν τους έπιασε καμία πρεμούρα να υπενθυμίσουν τις θέσεις τους για την αυταξιολόγηση. Άλλωστε ποιος τους ρώτησε; Όποιος θέλει να μάθει, μπορεί να διαβάσει τους νόμους Κεραμέως (4692/20, 4823/21) αλλά και του Γαβρόγλου (4547/18), με τον οποίο κατά δήλωσή τους συμφωνούν. Στην πραγματικότητα η ΔΑΚΕ ανέλαβε να εκτελέσει ένα πληρωμένο συμβόλαιο για λογαριασμό της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ. Να ενεργήσει σαν το «μακρύ χέρι» του ΥΠΑΙΘ με το μαστίγιο για να σπείρει ακόμα πιο βαθιά το φόβο στους συναδέλφους. Διότι κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ αναγνωρίζουν την γενικευμένη οργή και αγανάκτηση του κόσμου της εκπαίδευσης απέναντι στην πολιτική τους. Διότι βλέπουν ότι τα σχέδια για την αξιολόγησή τους προσκρούουν στα βράχια του εκπαιδευτικού κινήματος που μάχεται και αντιστέκεται με όπλο την απεργία – αποχή. Τούτες τις μέρες οι εκπαιδευτικοί με τα σωματεία τους και τις Γενικές Συνελεύσεις δίνουν τη μάχη σε κάθε σχολείο και σε κάθε Σύλλογο Διδασκόντων ώστε να πάρει σάρκα και οστά ξανά η απεργία – αποχή, να μείνουν στα χαρτιά τα κυβερνητικά σχέδια, με στόχο να ανατραπεί όλη η αντιεκπαιδευτική πολιτική.
Και αφού οι κυβερνητικοί διαπιστώνουν πως οι εκτοξευόμενες απειλές και ο εκφοβισμός για πειθαρχικά, στερήσεις μισθών, παρεμπόδιση της προαγωγής και εξέλιξης δεν πιάνουν τόπο όσο θα ήθελαν, αφού και τα υπουργικά φιρμάνια που καλούν τους εκπαιδευτικούς «να συμμορφωθούν» σκόρπισαν στο πρώτο φύσημα του ανέμου, επιστρατεύουν τώρα τα πιστά τους σκυλιά, τη συνδικαλιστική παράταξη της ΔΑΚΕ για να συνεχίσει το έργο αυτό.
Γι’ αυτό και η ΔΑΚΕ, κουνώντας το δάχτυλο προς το μαχόμενο εκπαιδευτικό κίνημα και όχι προς την δήθεν «αριστερή πλειοψηφία της ΟΛΜΕ», εκτοξεύει προειδοποιητικές βολές πως «η απεργία – αποχή είναι (…) αίολη και οδηγεί τον κλάδο στην αυτοκαταστροφή», πως είναι μια θέση «συνδικαλιστικά αστήρικτη». Ας το καταλάβουν καλά. Οι μαζικοί αγώνες του οργανωμένου εκπαιδευτικού κινήματος για την υπεράσπιση του Δημόσιου Δωρεάν Σχολείου δεν είναι «αίολοι» και «αστήρικτοι». Είναι αναγκαίοι και δίκαιοι! Ασκεί ακόμα εκβιασμό προς τους διευθυντές των σχολείων, ιδιαίτερα προς εκείνους που αντιτάχθηκαν την περασμένη χρονιά στην αξιολόγηση και στρατεύτηκαν με τον κλάδο και συμμετείχαν στην απεργία – αποχή, λέγοντας πως «αυτοί που θα αρνηθούν να μετέχουν στην αυτοαξιολόγηση, αποκλείονται για οχτώ χρόνια από την κατάληψη θέσεων ευθύνης». Δεν γνωρίζει όντως η ΔΑΚΕ ή καμώνεται πως δεν γνωρίζει την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, η οποία δικαίωσε συνάδελφο στο Δημόσιο τομέα ακυρώνοντας αντίστοιχες ποινές που του είχαν επιβληθεί λόγω της συμμετοχής του στην απεργία – αποχή της ΑΔΕΔΥ; Στην ίδια ανακοίνωσή τους επιχειρούν να στήσουν πολεμικό κλίμα ενός επικείμενου… «σφαγιασμού» εξ αιτίας της απεργίας – αποχής!
Συνάδελφοι,
Μπροστά στην πρωτοφανή μαζικότητα της συμμετοχής του κλάδου στην απεργία – αποχή, τα κυβερνητικά επιτελεία και η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ εξαπολύουν τώρα τους συνδικαλιστικούς παρατρεχάμενούς τους να ενισχύσουν την προπαγάνδα εκφοβισμού και τρομοκράτησης. Ο κλάδος πρέπει να τους γυρίσει την πλάτη και να κλείσει τα αυτιά του στις απειλές και τους εκβιασμούς. Να αλλάξει ο φόβος στρατόπεδο! Η μαζική και καθολική συμμετοχή μας στην απεργία – αποχή, η αγωνιστική συσπείρωσή μας στα σωματεία είναι η πραγματική μας δύναμη.
Ο πάγος έσπασε, ο δρόμος χαράχτηκε!
Συνεχίζουμε ακόμα πιο μαζικά και αποφασιστικά!
Καθολική συμμετοχή στην απεργία – αποχή!
Μπορούμε να νικήσουμε!
Η ανακοίνωση της ΔΑΚΕ ΔΕ
Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε διαχρονικά είχε τοποθετηθεί υπέρ της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου. Για τον λόγο αυτό η παράταξή μας υπερψήφισε μαζί με τις ΣΥΝΕΚ το σχέδιο αυτοαξιολόγησης της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ επί Υπουργίας Γαβρόγλου.
Η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας κάλλιστα θα μπορούσε να εφαρμόσει την αυτοαξιολόγηση του Γαβρόγλου και τότε πραγματικά θα είχε ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε την αντίδραση των συναδέλφων των ΣΥΝΕΚ, που ήταν φανατικοί θιασώτες της αυτοαξιολόγησης Γαβρόγλου. Δυστυχώς, η Υπουργός Παιδείας επέλεξε να κατεβάσει άλλο σχέδιο αυτοαξιολόγησης, το οποίο -παρά τις μικρές διαφορές που έχει με το σχέδιο Γαβρόγλου- έδωσε τη δυνατότητα στην παράταξη των ΣΥΝΕΚ «να διαφύγει», λέγοντας ναι στην αυτοαξιολόγηση αλλά όχι στη συγκεκριμένη.
Επειδή η παράταξη της ΔΑΚΕ δεν είναι συνηθισμένη στις κυβιστήσεις, όπως οι άλλες συνδικαλιστικές δυνάμεις του χώρου, δηλώνουμε ότι:
Από θέση αρχής είμαστε υπέρ της αυτοαξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας.
Η συγκεκριμένη αυτοαξιολόγηση, εφόσον υλοποιηθεί, δεν παράγει κάποιο δυσμενές αποτέλεσμα για τους εκπαιδευτικούς και τις σχολικές μονάδες. Εάν στην πορεία της αυτοαξιολόγησης παρατηρηθεί οποιαδήποτε εκτροπή από το αρχικό σχέδιο, που θέτει σε κίνδυνο την εργασιακή ειρήνη των εκπαιδευτικών και την επιβίωση των σχολικών μονάδων, η ΔΑΚΕ Καθηγητών δεν έχει κανένα πρόβλημα να μεταβάλει άποψη και να καταγγείλει μία τέτοια μεθόδευση.
Η θέση της αριστερής πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ για απεργία-αποχή είναι μία θέση αίολη και οδηγεί τον κλάδο στην αυτοκαταστροφή. Καταρχάς, κάθε αγώνας απαιτεί θυσίες. Η άποψη ότι ο κλάδος μπορεί με την απεργία-αποχή να μπλοκάρει την αυτοαξιολόγηση, χωρίς κόστος, είναι νομικά και συνδικαλιστικά αστήρικτη. Επιβάλλεται να προκηρυχτεί απεργία και ως απεργοί θα πληρώσουμε το τίμημα που πληρώνουμε κάθε φορά που απεργούμε. Επίσης, κάθε απεργία έχει έναρξη, συγκεκριμένη χρονική διάρκεια και λήξη.
Τον περασμένο Σεπτέμβριο, με αφορμή την ηλεκτρονική ψηφοφορία, ομόφωνα το Δ.Σ της ΟΛΜΕ αποφάσισε την αποχή από τις εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Παρά τις δικαιολογημένες ενστάσεις μας για το σύστημα της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας και τη δικαιολογημένη απόρριψη των ηλεκτρονικών εκλογών, η πολιτική ηγεσία επέδειξε αδιάλλακτη στάση με τελικό αποτέλεσμα ο κλάδος να χάσει τους αιρετούς εκπροσώπους του στα Υπηρεσιακά Συμβούλια. Στη θέση τους βρίσκονται δοτοί εκπρόσωποι της Διοίκησης, που καμία σχέση δεν έχουν με τους συναδέλφους. Με τον νέο νόμο οι Διευθυντές των Σχολείων αλλά και οι συνάδελφοι, που θα αρνηθούν να μετέχουν στην αυτοαξιολόγηση, αποκλείονται για οχτώ χρόνια από την κατάληψη θέσεων ευθύνης. Η ΔΑΚΕ Καθηγητών δε θα επιτρέψει να σφαγιαστούν όλοι αυτοί οι συνάδελφοι, που έχουν ευμενή άποψη για το συνδικάτο μας και τη θέση τους να καταλάβουν επαγγελματίες «καρεκλοκένταυροι», που με ύφος στρατάρχη, θα κουνάν το δάχτυλο και θα απειλούν τους συναδέλφους. Είναι προφανές ότι σεβόμαστε όλους τους συναδέλφους, που στηρίζουν το συνδικάτο, σε όποιον χώρο κι αν ανήκουν και δεν επιθυμούμε να οδηγηθούν σε περιπέτειες, εξαιτίας της ανεύθυνης στάσης της πλειοψηφίας της ΟΛΜΕ. Για τους παραπάνω λόγους η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε δε μπορεί να συνταχτεί με την αριστερή πλειοψηφία της ΟΛΜΕ.
Σχετικά με το υφιστάμενο σύστημα αυτοαξιολόγησης η παράταξη της ΔΑΚΕ Καθηγητών έχει σοβαρές ενστάσεις στα κάτωθι σημεία:
Το υφιστάμενο σχέδιο είναι απόλυτα γραφειοκρατικό και απαιτεί εκατοντάδες εργατοώρες, για να υλοποιηθεί, και μάλιστα σε μία περίοδο εξόχως προβληματική λόγω της πανδημίας. Διαφωνούμε απόλυτα με το ενδεχόμενο οι εκπαιδευτικοί να υποχρεωθούν να εργαστούν σε μη εργάσιμες ώρες, για να υλοποιήσουν το σχέδιο αυτοαξιολόγησης και μάλιστα χωρίς πρόσθετη αμοιβή.
Είναι αδιανόητο να καλούνται οι συνάδελφοι να βαθμολογήσουν το έργο της προηγούμενης χρονιάς, όταν το μεγαλύτερο μέρος της σχολικής χρονιάς τα σχολεία παρέμειναν κλειστά και η διδασκαλία γινόταν εξ αποστάσεως.
Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να πραγματοποιήσει όλες τις απαραίτητες τροποποιήσεις, έτσι ώστε το υφιστάμενο σχέδιο να καταστεί λειτουργικό.
Θεωρούμε εξόχως προβληματική τη διάταξη που επιβάλλει εξοντωτικές ποινές σε αυτούς που δεν θα μετάσχουν στη διαδικασία αυτοαξιολόγησης.
Η ΔΑΚΕ Καθηγητών Δ.Ε απαιτεί την ύπαρξη ενός σχεδίου αυτοαξιολόγησης «έξυπνου» και ευέλικτου, που δε θα αποθεώνει την γραφειοκρατία και δε θα εξουθενώνει τους εκπαιδευτικούς.
Επειδή οι ενστάσεις μας συμπίπτουν με τις εκτιμήσεις αρκετών Διευθυντών Σχολείων, που με τρόμο αντιλαμβάνονται τον όγκο του γραφειοκρατικού έργου που περιμένει τους εκπαιδευτικούς, η ΔΑΚΕ Καθηγητών προτείνει την κήρυξη 48ωρης απεργίας διαμαρτυρόμενη για την αδικαιολόγητη καταπόνηση των συναδέλφων.
Η ΔΑΚΕ Καθηγητών με αίσθημα ευθύνης δηλώνει:
Ναι στην αυτοαξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου
Όχι στην αποθέωση της γραφειοκρατίας και την εργασιακή εξουθένωση των εκπαιδευτικών
Ε.Ε. ΔΑΚΕ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ Δ.Ε.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη