Το alfavita.gr έλαβε και δημοσιεύει επιστολή εκπαιδευτικού που στάλθηκε στο Υπουργείο Παιδείας, Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Α΄Αθήνας, 1ο ΠΕΚΕΣ, ΟΛΜΕ, Γ΄ΕΛΜΕ με θέμα την άμεση επαναπρόσληψη σχολικών ψυχολόγων και εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης.
Στην επιστολή αναφέρεται πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης και πως απαιτείται χρόνος, για να χτιστεί μία σχέση ποιότητας με τον μαθητή.
«Οι καθηγήτριες/τές της παράλληλης στήριξης που υποστηρίζουν τα παιδιά στη μαθησιακή διαδικασία να επαναπροσλαμβάνονται στο ίδιο σχολείο, για να συνεχιστεί το αποδοτικό τους έργο», επισημαίνεται στην επιστολή.
Όσον αφορά τους σχολικούς ψυχολόγους υπογραμμίζεται πως «είναι αυτονόητη προτεραιότητα να επαναπροσληφθεί στο σχολείο μας η σχολική ψυχολόγος, που πρόσφερε τις υπηρεσίες της από το Δεκέμβριο μέχρι και τη λήξη της περυσινής σχολικής χρονιάς, μιας χρονιάς με ιδιαιτερότητες και δυσκολίες»
Σημαντικό προς αναφορά είναι πως αναφέρεται ότι «μέχρι και την Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2021 δεν είχε τοποθετηθεί στο σχολείο μας σχολική/σχολικός». ψυχολόγος.
Aναλυτικά η επιστολή:
Προς Υπουργείο Παιδείας
Προς Α' Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αθήνας
Προς 1ο ΠΕΚΕΣ Αθήνας
Προς Γ' ΕΛΜΕ Αθήνας
Προς ΟΛΜΕ
Θέμα: ΑΜΕΣΗ επαναπρόσληψη καθηγητριών/καθηγητών παράλληλης στήριξης και σχολικών ψυχολόγων στα σχολεία, στα οποία (συν)εργάστηκαν την περυσινή σχολική χρονιά
Στόχος της παράλληλης στήριξης είναι το παιδί σιγά-σιγά να αυτονομηθεί χωρίς να είναι απαραίτητος/η ο/η εκπαιδευτικός. Είναι ένας θεσμός που ενισχύει την παιδαγωγική πράξη και τη μαθησιακή διαδικασία και βοηθάει το παιδί να ενταχθεί (συμπεριληφθεί) στο σχολικό περιβάλλον. Για να γίνει αυτό, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να χτιστεί μία σχέση εμπιστοσύνης με το παιδί.
Απαιτείται όμως χρόνος, για να χτιστεί μία τέτοια σχέση ποιότητας. Μπορεί και μήνες. Και ενώ αυτό μπορεί να έχει επιτευχθεί, ως ανταμοιβή έρχεται η απόλυση της/ του εκπαιδευτικού(!). Αποχωρεί σαν αποτυχημένη/ος και τη θέση της/του καταλαμβάνει, συχνά με καθυστέρηση, κάποια/ος άλλη/ος. Αντί να συνεχιστεί η συνεργασία που ήδη αποδίδει καρπούς συναισθηματικούς και γνωστικούς. Επομένως, θεωρώ ότι είναι αυτονόητο, οι καθηγήτριες/τές της παράλληλης στήριξης που υποστηρίζουν τα παιδιά στη μαθησιακή διαδικασία να επαναπροσλαμβάνονται στο ίδιο σχολείο, για να συνεχιστεί το αποδοτικό τους έργο.
Επίσης, θεωρώ αυτονόητη προτεραιότητα να επαναπροσληφθεί στο σχολείο μας η σχολική ψυχολόγος, που πρόσφερε τις υπηρεσίες της από το Δεκέμβριο μέχρι και τη λήξη της περυσινής σχολικής χρονιάς, μιας χρονιάς με ιδιαιτερότητες και δυσκολίες, όπως γνωρίζουμε όλες/ όλοι. Και υποστήριξε με συστηματικό τρόπο τους μαθητές είτε ατομικά είτε ομαδικά, και συνεργάστηκε με τις/τους εκπαιδευτικούς, τον Διευθυντή και τους γονείς και συνεισέφερε στη βελτίωση της μαθησιακής διαδικασίας. Γενικότερα, βοήθησε να δημιουργηθεί, όσο το δυνατόν περισσότερο, ένα πιο ασφαλές, υποστηρικτικό και υγιές περιβάλλον για τους μαθητές.
Για να συνεχιστεί αυτή η αποδοτική συνεργασία, για όλους τους εμπλεκόμενους στη μαθησιακή διαδικασία, καταθέτω το αίτημα εκτός της επαναπρόσληψης της στο σχολείο μας, λόγω πολλών περιπτώσεων που χρήζουν βοήθειας, να διατίθεται αποκλειστικά στο σχολείο μας ή έστω σε άλλο ένα ακόμη (πέρσι συνεργαζόταν με πέντε σχολεία! Προφανώς όχι η εξαίρεση του κανόνα!). Γενικότερα : αν βασική έγνοια μας είναι η ψυχική υγεία των παιδιών, είναι ανάγκη οι σχολικές/οί ψυχολόγοι (που συνεισφέρουν με την παρουσία τους) να προσφέρουν τις υπηρεσίες το πολύ μέχρι σε δύο σχολεία, τουλάχιστον όσον αφορά τα αστικά κέντρα, και με συνεχή παρουσία τουλάχιστον τρία χρόνια.
Επισήμανση: μέχρι και την Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου 2021 δεν είχε τοποθετηθεί στο σχολείο μας σχολική/σχολικός ψυχολόγος της οποίας/του οποίου η συμβολή αναμένεται ιδιαίτερα σημαντική στις πρώτες συνελεύσεις της χρονιάς αλλά και στις πρώτες συζητήσεις (επιμορφώσεις;) με το διδακτικό προσωπικό του σχολείου. Παρακαλώ να τοποθετηθεί άμεσα και μάλιστα η ίδια ψυχολόγος σε μία χρονιά που αναμένεται και η συγκεκριμένη ιδιαίτερα απαιτητική (δύσκολη;) και μαθήτριες/μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί χρειάζονται και την ανάλογη έμπρακτη υποστήριξη, όχι μόνο ηθική και όχι μόνο με λόγια.
Με εκτίμηση,
Βαγγέλης Δήμας
Φιλόλογος
1ου ΓΕΛ Νέας Φιλαδέλφειας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 14/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη